Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 38855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1071
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #105 dnia: 13-12-2017, 11:57:24 »
Ja 90% na ECO (nawet autostrady i ekspresówki), jak mi się śpieszy to POWER ale wtedy się nie patrzy na "ECO"  :cool:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline jaroWM

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #106 dnia: 13-12-2017, 13:14:31 »
jechaliśmy do teściów 150 km w jedną stronę (5 osób) - na początku trasy wyzerowałem liczniki, większość 90 km/h, czasem do 120, po 300 km średnia wyszła 4,5 l/100 km - spokojna jazda z patrzeniem na wskaźniki.

po mieście mi wychodzi 5,5 l/100 km, a małżonka depcze jak jej pasuje, nie patrząc na zegary i średnie spalanie  w mieście ma 7 litrów...

Offline pppt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #107 dnia: 14-12-2017, 16:22:22 »
u mnie standard po włączeniu to NORMAL. jak włącze auto po wyłączeniu go np. na EV to zapala i tak i tak na NORMAL.

ja jezdze na NORMAL, czasem załączam POWER (jak mi sie spieszy - tak jak fazibazi  :cool: ). gdzies wyczytałem ze na ECO, Prusak wybiera najbardziej ekonomiczne "przełozenie" silnika, żeby spalanie było jak najmniejsze. ale jak dla mnie to wydaje mi sie ze na ECO pali wiecej niz na NORMAL. przynajmniej przy moim stylu jazdy. Na ECO to straszny muł, i żeby go rozbujać do 70 km/h (tak żeby inni za tobą nie ku**ili) to musi wyżłopać tyle wachy, że szok - takie mam odczucie jak słupek spalania caly czas w najwyzszym położeniu.

próbowałem tez ECO w trasie i spalanie tez niższe nie wyszło, bo jak musialem na autostradzie przyhamowac to potem rozbujanie go ponownie do 130-140 wiąże sie ze, jak to ktoś kiedyś na tym forum ładnie okreslił, spłukaniem klozetu benzyną  :-)

Sądze ze duzo lepsze efekty można uzyskać jeżdżac na NORMAL i odpowiednio operując pedałem gazu.

Jedno wziąłem sobie do serca, z tego co opisał kolega 130rapid, starać się nie wchodzić na pole PWR na pasku HSI i naprawdę widac efekty
Toyota PRIUS 1,8 HSD 2011 Prestige
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 2003 Sol

Online fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1071
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #108 dnia: 14-12-2017, 18:32:44 »
Tak właśnie, to pole POWER na autostradzie. Kiedyś przed zakupem czytałem jakiś test typowo autostradowy PRIUSA IIIgen i właśnie panowie testerzy wykazali w nim, że przy tych samych prędkościach średnich, ale przyśpieszając BEZ wchodzenia na pole POWER ( :shock: tak, wiem gorzej od TIRA), spalanie jest niższe, już nie pamiętam ile  :o.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 128
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #109 dnia: 19-12-2017, 17:15:02 »
Jeździłem zawsze na normal, ale jak mi wciągnęło ostatni bak w tempie 6,5l /100 km to wcisnąłem eco. Póki co spalanie spadło o 0,5l. Na normal silnik częściej uruchamiał się żeby nagrzać auto, w eko uruchamia się rzadziej, a i tak jest ciepło.

Online fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1071
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #110 dnia: 30-12-2017, 21:10:01 »
Napiszę tutaj bo podpada to pod technikę jazdy hybrydą - zimą. Bawiłem się techstreamem, temperatura zewnętrzna około 4-5st.C. Klimatyzację ustawioną miałem na AUTO (A/C wyłączone) 16 st.C. Silnik pracował bo się pewnie dogrzewał i próbował osiagnąć te 16 st.C w kabinie. W części "customize" dział "Air Conditioner" (jak na zdjęciu) przełączyłem sobie "ECO MODE Cancel" na OFF i po akceptacji silnik spalinowy zgasł. Żeby nie podkładać tego pod przypadek i ewentualne osiągnięcie temp. wewnętrznej, jeszcze 2 razy powtórzyłem ON - OFF i spalina uruchamiała się i gasła.

Podsumowując: wcześniej myślałem że ta opcja działa i ma wpływ na zużycie paliwa (dosyć mały ale jednak) tylko latem a tu jednak okazuje się, że i zimą spalina nie uruchamia się tak często by dogrzać kabinę do zadanej temperatury. Pewnie zwiększa się histereza  :o . Na razie zostawiłem sobie na OFF i zobaczę jak będzie to działało w dłuższej trasie zimą.

AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 378
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #111 dnia: 30-12-2017, 21:24:09 »
Ja chciałbym, aby dało się ustawić w trybie eco coś takiego: silnik może pracować do grzania kabiny tylko podczas jazdy. Jeśli temperatura powietrza spadnie, to niech na chwile zmniejszy nawiew. Tak się dzieje jak damy w zimie stojąc długo w miejscu w tryb EV o ile jak silnik był tylko trochę nagrzany. EV tryb nie pozwala na włączenie silnika, więc zmniejsza nawiew.
« Ostatnia zmiana: 30-12-2017, 21:28:33 wysłana przez wtyku »

Offline 130rapid

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #112 dnia: 01-01-2018, 09:55:23 »
ECO Mode na pewno obniża zużycie energii przez urządzenia pokładowe: Hybrid Assistant zawsze pokazuje 200-300 W mniej.

Offline ramonoth

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #113 dnia: 12-01-2018, 12:58:15 »
Chciałbym zapytać o Wasze zdanie na temat przełączania z trybu D na tryb N np. podczas postoju na światłach. Nie lubię trzymać ciągle nogi na hamulcu, nie chcę świecić STOPem kierowcy za mną (bo sam nie lubię jak ktoś mi tak świeci), a z drugiej strony czytałem wiele opinii, że dla automatycznych skrzyń biegów jest to bardzo niezdrowe.

Offline 130rapid

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #114 dnia: 12-01-2018, 13:54:05 »
Nie obawiałbym się.

e-CVT przełącza z D na N poprzez odłączenie silnika elektrycznego.
Instrukcja nie zakazuje przełączania D -> N nawet podczas jazdy, bo też w zasadzie nie ma przeciwwskazań technicznych.

Przełączanie D->N faktycznie szkodzi hydraulicznym automatom, gdy jest robione w ruchu. Automaty hydrauliczne posiadają wysokociśnieniowy układ sterowania, smarowania i chłodzenia w jednym. Włączenie N powoduje w nich spadek ciśnienia płynu do wartości niezapewniających odpowiedniego smarowania i chłodzenia, gdy samochód jedzie. Im prędzej jedziemy, tym gorzej. Od razu się nie zepsuje, ale to szkodzi. W manualu BMW E28 jest zapis, że wrzucenie N podczas jazdy jest dopuszczalne jedynie w sytuacji ratowania d***, np. żeby odłączyć napęd w poślizgu.

Dodatkowym plusem dla robiących hypermiling jest spadek zużycia energii.
Tryb D na postoju u mnie ''kosztuje'' minimum 0,5 kW, N już tylko 0,2 kW.

Chociaż oczywiście bawienie się dźwignią automatu przeczy jego idei. :D
« Ostatnia zmiana: 12-01-2018, 14:15:26 wysłana przez 130rapid »

Offline 130rapid

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #115 dnia: 12-01-2018, 17:17:02 »
Dodatkowym plusem dla robiących hypermiling jest spadek zużycia energii.
Tryb D na postoju u mnie ''kosztuje'' minimum 0,5 kW, N już tylko 0,2 kW.

Nie tak prosto... Dzisiaj temu lepiej się przyjrzałem. Te 0,5 kW mamy, gdy pedał hamulca jest lekko wciśnięty. Na tyle, żeby stać w miejscu, ale HSD wciąż ''myślał'', że ruszymy w każdej chwili.
Mocniejsze wciśnięcie hamulca wyłącza pełzanie, a wtedy spadku zużycia energii po włączeniu N nie widać. Tu 0,2 kw i tu 0,2 kW.

Offline ramonoth

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #116 dnia: 13-03-2018, 10:38:49 »
Serdeczne dzięki za odpowiedzi.

Offline carlito

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #117 dnia: 07-06-2018, 14:45:53 »
witam serdecznie...
mam takowe pytanie:
-pora letnia (temp. powietrza ok 18-20*C), odpalam moją hybrydę po nocy i odpala się silnik spalinowy, nie byłoby nic specjalnego w tym, ale martwi mnie że przez jakiś czas obroty utrzymuje wg. mnie b.wysokie. Na komp. wykazuje spalanie rzędu nawet 90l/100km. Czy tak wygląda grzanie jednostki spalinowej? co będzie jak na temp powietrza spadnie poniżej 0*C? Czy to zjawisko jest normalne? Auto mam od tygodnia :)

Offline mihnik1

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #118 dnia: 07-06-2018, 14:54:47 »
Normalka.

Offline carlito

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #119 dnia: 07-06-2018, 15:04:13 »
Normalka.
no bo już się zacząłem martwić, że jakiś gniot mi się trafił  :o

Toyota Klub

Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #119 dnia: 07-06-2018, 15:04:13 »