Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 52685 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zbyl31

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 70
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #180 dnia: 12-09-2018, 16:39:24 »
No ale jesli Prius ma CX 0,26 a Auris 0,28 to Prius jest lepszy o 7% a to juz niemalo.

Jeszcze trzeba porównać powierzchnię czołową (samo Cx to za mało, aby szacować opory powietrza).

Prius P4 ma CX 0,25

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 821
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #181 dnia: 12-09-2018, 17:48:13 »


Prius P4 ma CX 0,25
P4 ma 0,24,
P3 ma 0,25
P4 Plug-in ma 0,25
Auris 0,277 (hatchback)

Golf 7 ma 0.27
Mazda 3/6 0,26

Audi A4  0.23 ;)
Mercedes CLA 0,22

Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.
« Ostatnia zmiana: 12-09-2018, 17:56:38 wysłana przez mariuszs »

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 136
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #182 dnia: 27-09-2018, 18:31:52 »
Po 10 dniach jazdy moim P3, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami.
1. Przejechałem prawie 300km (tylko miasto), średnia 4,9. Najczęściej bateria ma 2 kreski (70% czasu jazdy)
3 kreski (20%) 4 i 5 sporadycznie.
 Nigdy nie miałem 6 (pełna to 8) Czy też tak macie? Trasy krótkie chyba nigdy za jednym razem nie przejechałem 20km.
2. ICE gdy pracuje ma wysokie obroty,
Obroty się niekiedy zmieniają czyli kilka sekund wysokie potem kilka sekund niższe następnie wysokie i ICE gaśnie, mam nadzieję że to tak ma być.  :o

Offline sandman_3891

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #183 dnia: 27-09-2018, 22:59:44 »
Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.

Zapomniałeś dodać hatchback.

Prius w porównaniu z Aurisem TS jeśli chodzi o pojemność bagażnika bez szans  :grin:
Spalanie - Motostat.pl

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #184 dnia: 27-09-2018, 23:00:02 »
Po 10 dniach jazdy moim P3, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami.
1. Przejechałem prawie 300km (tylko miasto), średnia 4,9. Najczęściej bateria ma 2 kreski (70% czasu jazdy)
3 kreski (20%) 4 i 5 sporadycznie.
 Nigdy nie miałem 6 (pełna to 8) Czy też tak macie? Trasy krótkie chyba nigdy za jednym razem nie przejechałem 20km.
2. ICE gdy pracuje ma wysokie obroty,
Obroty się niekiedy zmieniają czyli kilka sekund wysokie potem kilka sekund niższe następnie wysokie i ICE gaśnie, mam nadzieję że to tak ma być.  :o
Gdybyś miał plug-ina to byś jeździł 100% na elektryku.  Zwykłym HSD też się da, powoli rozpędzając nawet do ok. 70 km/h - dopóki starczy baterii.  Jeżdżąc wolno i spokojnie nie masz z czego odzyskiwać to i bateria na niskim poziomie, a jak spadnie do 2 kresek to się ICE włącza w trybie doładowania jak wyżej.

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1244
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #185 dnia: 27-09-2018, 23:06:38 »
Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.

Zapomniałeś dodać hatchback.

Prius w porównaniu z Aurisem TS jeśli chodzi o pojemność bagażnika bez szans  :grin:

Prius jest wielkości Corolli, na szerokość taki sam jak Auris II, płyta podłogowa rozciągnięta o 10 cm.  Auris ma mniej miejsca z tyłu na długość, ale bagażnik w TS większy o jakieś 100 litrów.  W Polsce sedany są generalnie mało popularne - jak ktoś nie potrzebuje dużego bagażnika to woli HB a jak potrzebuje to kombi z relingami jest nie do przebicia.

Offline sandman_3891

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 40
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #186 dnia: 27-09-2018, 23:09:53 »
kombi z relingami jest nie do przebicia

 :good:
Spalanie - Motostat.pl

Offline Hitek

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #187 dnia: 24-10-2018, 00:18:06 »
Witam wszystkich bardzo serdecznie. Noszę się z zamiarem kupna Priusa, gdyż mam do pracy 14 kilometrów w korku i zajmuje mi to godzinę. Nigdy nie miałem auta z automatyczną skrzynią biegów, a co dopiero ecvt. Pytanie mam raczej głupie ale nigdzie w internecie nie znalazłem odpowiedzi. Więc pomyślałem że zapytam tu: jak to jest z ruszaniem priusem MK2 pod górę? Czy po puszczeniu hamulca auto stoi w miejscu? Czy może się stoczyć w dół? Pozdrawiam

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #188 dnia: 24-10-2018, 00:56:08 »
Kazde auto z automatem w polozeniu D czyli jazda do przodu po puszczenii hamulca zaczyna pelzac do przodu. W zaleznosci od nachylenia gorki bedzie powoli wjezdzac na nia albo stac w miejscu, nie zdazylo mi sie zeby auto staczalo sie w dol ale poruszam sie po rowninach wiec moze ktos z gorali sie wypowie. W Auris II HSD jest funkcja hold dzialajaca w ten sposob, ze jesli auto stoi na wzniesieniu mocne wcisniecie pedalu hamulca na kilka sekund aktywuje jego trzymanie nawet po zdjeciu nogi z pedalu. Hold wylacza sie automatycznie po wcisnieciu pedalu gazu. Mysle ze podobnie jest w Priusie.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 821
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #189 dnia: 24-10-2018, 06:57:52 »
W Priusie IV jest HAC, czyli wspomaganie ruszania pod górę. W nowych Toyotach będzie autohold który też chyba ułatwia ruszanie pod górę.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #190 dnia: 24-10-2018, 08:05:11 »
Kazde auto z automatem w polozeniu D czyli jazda do przodu po puszczenii hamulca zaczyna pelzac do przodu.

W mojej Corolli chyba nic nie pełza, w pożyczonym ostatnio Smarcie również.

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #191 dnia: 24-10-2018, 08:29:40 »
Maciej, ale w Priusie przynajmniej od III tryb pełzajacy jest. Przeznaczony jest do jazdy miejskiej w korkach kiedy wystarczy delikatnie odpuścić hamulec i auto zaczyna się toczyć bardzo powoli. Nie wiem jak jest w innych automatach czy modelach bo to jest forum Prius i w zasadzie mnie to nawet nie interesuje. Rozwiązanie bardzo fajne i jestem zadowolony ze posiadam.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #192 dnia: 24-10-2018, 08:33:35 »
Jeździłem kilkoma automatami i zawsze było pełzanie, może CVT tego nie ma, chociaż byłoby to dziwne.

W Auris II HSD jest funkcja hold dzialajaca w ten sposob, ze jesli auto stoi na wzniesieniu mocne wcisniecie pedalu hamulca na kilka sekund aktywuje jego trzymanie nawet po zdjeciu nogi z pedalu. Hold wylacza sie automatycznie po wcisnieciu pedalu gazu. Mysle ze podobnie jest w Priusie.
W PIII jest tak samo, aczkolwiek nigdy z tego nie korzystałem, tutaj nie musisz kombinować ze sprzęgłem, więc po prostu zdejmujesz nogę z hamulca i wciskasz gaz, przez ten czas samochód do tyłu nie pojedzie za dużo.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1524
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #193 dnia: 24-10-2018, 08:34:51 »
W Auris II HSD

W każdej hybrydzie Toyoty jest ta funkcja. Nie jestem pewny co do PII  :o Pod górkę w zależności od nachylenia będzie stało, lub ślimaczyło się do przodu. Nie przypominam sobie żeby mi się auto jakoś mocno kiedykolwiek pod górkę cofnęło (a jest w Trójmieście wbrew pozorom, trochę podjazdów). Z w/w funkcji korzystałem parę razy na początku żeby sprawdzić czy działa i zapewne na bardzo stromych podjazdach jej użycie jest uzasadnione. Generalnie na "D" gdy zwolnimy hamulec auto "pełza" do przodu.
« Ostatnia zmiana: 24-10-2018, 08:45:10 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Hitek

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #194 dnia: 24-10-2018, 08:35:23 »
Dziękuję za odpowiedzi. Niestety choć Prius III podoba mi się bardzo i wiem, że kiedyś chciałbym takiego mieć, na razie jest poza moim zasięgiem finansowym. Wobec tego mogę tylko mieć Priusa II. Auris też jest jeszcze nieco za drogi. Czy zakup Priusa ma sens jeśli większą część trasy stanowi jeden wielki wolno pełzający korek? Przepraszam jeśli to off topic i w niewłaściwym dziale...

Toyota Klub

Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #194 dnia: 24-10-2018, 08:35:23 »