Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 46775 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zbyl31

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 59
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #180 dnia: 12-09-2018, 16:39:24 »
No ale jesli Prius ma CX 0,26 a Auris 0,28 to Prius jest lepszy o 7% a to juz niemalo.

Jeszcze trzeba porównać powierzchnię czołową (samo Cx to za mało, aby szacować opory powietrza).

Prius P4 ma CX 0,25

Online mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 648
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #181 dnia: 12-09-2018, 17:48:13 »


Prius P4 ma CX 0,25
P4 ma 0,24,
P3 ma 0,25
P4 Plug-in ma 0,25
Auris 0,277 (hatchback)

Golf 7 ma 0.27
Mazda 3/6 0,26

Audi A4  0.23 ;)
Mercedes CLA 0,22

Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.
« Ostatnia zmiana: 12-09-2018, 17:56:38 wysłana przez mariuszs »

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 108
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #182 dnia: 27-09-2018, 18:31:52 »
Po 10 dniach jazdy moim P3, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami.
1. Przejechałem prawie 300km (tylko miasto), średnia 4,9. Najczęściej bateria ma 2 kreski (70% czasu jazdy)
3 kreski (20%) 4 i 5 sporadycznie.
 Nigdy nie miałem 6 (pełna to 8) Czy też tak macie? Trasy krótkie chyba nigdy za jednym razem nie przejechałem 20km.
2. ICE gdy pracuje ma wysokie obroty,
Obroty się niekiedy zmieniają czyli kilka sekund wysokie potem kilka sekund niższe następnie wysokie i ICE gaśnie, mam nadzieję że to tak ma być.  :o

Offline sandman_3891

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #183 dnia: 27-09-2018, 22:59:44 »
Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.

Zapomniałeś dodać hatchback.

Prius w porównaniu z Aurisem TS jeśli chodzi o pojemność bagażnika bez szans  :grin:
Spalanie - Motostat.pl

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #184 dnia: 27-09-2018, 23:00:02 »
Po 10 dniach jazdy moim P3, chciałbym podzielić się moimi spostrzeżeniami.
1. Przejechałem prawie 300km (tylko miasto), średnia 4,9. Najczęściej bateria ma 2 kreski (70% czasu jazdy)
3 kreski (20%) 4 i 5 sporadycznie.
 Nigdy nie miałem 6 (pełna to 8) Czy też tak macie? Trasy krótkie chyba nigdy za jednym razem nie przejechałem 20km.
2. ICE gdy pracuje ma wysokie obroty,
Obroty się niekiedy zmieniają czyli kilka sekund wysokie potem kilka sekund niższe następnie wysokie i ICE gaśnie, mam nadzieję że to tak ma być.  :o
Gdybyś miał plug-ina to byś jeździł 100% na elektryku.  Zwykłym HSD też się da, powoli rozpędzając nawet do ok. 70 km/h - dopóki starczy baterii.  Jeżdżąc wolno i spokojnie nie masz z czego odzyskiwać to i bateria na niskim poziomie, a jak spadnie do 2 kresek to się ICE włącza w trybie doładowania jak wyżej.

Offline Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1165
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #185 dnia: 27-09-2018, 23:06:38 »
Tylko należy pamiętać, że Prius to jednak większe i bardziej pojemne auto niż Auris.

Zapomniałeś dodać hatchback.

Prius w porównaniu z Aurisem TS jeśli chodzi o pojemność bagażnika bez szans  :grin:

Prius jest wielkości Corolli, na szerokość taki sam jak Auris II, płyta podłogowa rozciągnięta o 10 cm.  Auris ma mniej miejsca z tyłu na długość, ale bagażnik w TS większy o jakieś 100 litrów.  W Polsce sedany są generalnie mało popularne - jak ktoś nie potrzebuje dużego bagażnika to woli HB a jak potrzebuje to kombi z relingami jest nie do przebicia.

Offline sandman_3891

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #186 dnia: 27-09-2018, 23:09:53 »
kombi z relingami jest nie do przebicia

 :good:
Spalanie - Motostat.pl

Toyota Klub

Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #186 dnia: 27-09-2018, 23:09:53 »