Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 50478 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 430
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #210 dnia: 25-10-2018, 10:17:25 »
Tak, bo wcisniecie sprzegla, wrzucenie biegu, wcisniecie gazu zajmuje wiecej czasu niz zdjecie nogi z hamulca i wcisniecie gazu. Pomijam sytuacje kiedy silnik gasnie przy ruszaniu co w automacie nie ma miejsca.

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #211 dnia: 25-10-2018, 10:46:22 »
Różnica jest pomiędzy zwolnieniem i naciśnięciem hamulca a naciśnięciem gazu i hamulca? Zaiste kolosalna różnica...

Zaiste, kolosalna... :-)

Offline wojtek_pl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #212 dnia: 25-10-2018, 10:50:23 »
Różnica jest pomiędzy zwolnieniem i naciśnięciem hamulca a naciśnięciem gazu i hamulca? Zaiste kolosalna różnica...

Zaiste, kolosalna... :-)
Owszem, bo sporo ludzi musi najpierw znaleźć to sprzęgło, przypomnieć sobie jak się biegi wrzuca, itd... Zajmuje to kupę czasu a gdy zielone światło trwa 6 sekund (mierzone stoperem)...
Pozdrawiam
Wojtek
Auris HSD II FL 2016

Offline zetor2

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #213 dnia: 25-10-2018, 11:49:24 »
1. Od czasu puszczenia hamulca do naciśnięcia gazu samochód rozpędzi się do około 1 m/s (3.6km/h)
2. Kierowca rusza wcześniej, gdy tylko zauważy najmniejszy ruch poprzedzającego samochodu. Wie, że puszczając hamulec nie rozpędzi się do 10km/h i margines na ewentualny błąd może być dużo mniejszy. Samochody ruszają jeden po drugim co pół sekundy zamiast co 2 (oczywiście to tylko moje obserwacje, nie mam na to żadnych twardych liczb).
« Ostatnia zmiana: 25-10-2018, 11:51:15 wysłana przez zetor2 »

Online Zbig

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #214 dnia: 25-10-2018, 11:53:48 »
Nie wiem jak gdzie indziej ale w Wwie brak niezwłocznego ruszania po zapaleniu zielonego to jest dramat.  Tam gdzie spokojnie przejechałoby 10 aut przejeżdżają 3.

Online joy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #215 dnia: 25-10-2018, 13:05:00 »
Panowie, nie ma się o co spierać. W zdecydowanej większości przypadków skrzynie automatyczne (niezależnie od konstrukcji) przy wrzuconym D lub R i opuszczonym pedale hamulca  - powodują pełzanie. Nic na to nie poradzimy, trzeba z tym żyć. Większości to nie przeszkadza a nawet może się podobać.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 385
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla 06/2016 Prestige CVT
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #216 dnia: 25-10-2018, 13:16:07 »
Różnica jest pomiędzy zwolnieniem i naciśnięciem hamulca a naciśnięciem gazu i hamulca? Zaiste kolosalna różnica...

Zaiste, kolosalna... :-)
Owszem, bo sporo ludzi musi najpierw znaleźć to sprzęgło, przypomnieć sobie jak się biegi wrzuca, itd... Zajmuje to kupę czasu a gdy zielone światło trwa 6 sekund (mierzone stoperem)...

Mógłbym powiedzieć, że znakomita większość osób, które pełza spowalnia ruch bo mogłaby po prostu nacisnąć pedał gazu i podjechać. Zielone światło może trwać również 60 sekund ale to chyba nie ma większego znaczenia?
Poza tym jestem zdania, że nie ma co wykluczać połowy społeczeństwa dlatego, że albo muszą szukać sprzęgła albo lubią pełzać...

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 124
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #217 dnia: 25-10-2018, 13:41:09 »
Mógłbym powiedzieć, że znakomita większość osób, które pełza spowalnia ruch bo mogłaby po prostu nacisnąć pedał gazu i podjechać

Maciej Loret nikt normalny kto ma automat i gdy zapali się zielone nie pełza, lecz naciska pedał gazu i jedzie. Pełzanie służy jedynie jako wygodny sposób na podjeżdżanie jak tworzy się luka między pojazdami. Przecież prędkość pełzania to ok 2km/h, wyobrażasz sobie co by się działo gdyby użytkownicy automatów poruszaliby się z tą prędkością? :wallbash:
« Ostatnia zmiana: 25-10-2018, 13:55:48 wysłana przez mbauris »

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 290
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #218 dnia: 25-10-2018, 14:11:11 »
Nie ma co się kłócić. Automat jest po prostu lepszym rozwiązaniem. Tryb pełzania służy przede wszystkim do podjeżdżania w korkach do manewrowania na parkingu, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeżdził tym trybem po mieście :)
Automat jest wydajniejszy od manualnej skrzyni biegów przede wszystkim od strony czasu działania, wystarczy jedną stopą odpuścić hamulec a nacisnąć gaz w tym samym czasie w manualnej trzeba wciskać hamulec, wciskać sprzęgło, znależć lewarek (dobrze koledzy mówią że wielu kierowców ma z tym problem :) ) wbić bieg, odpuszczać sprzęgło jednocześnie wciskająć gaz.... Dlatego na światłach z automatyczną może przejechac więcej bez dwóch zdań. Nie ma co się kłócić bo tak jest i tyle :)
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline wojtek_pl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #219 dnia: 25-10-2018, 14:39:19 »
Nowoczesne automaty, szczególnie skrzynie dwu sprzęgłowe zapewniają mniejsze zużycie paliwa niż ręczna skrzynia biegów. Akurat pełzanie jest funkcją uboczną zastosowania konwertera, funkcją dodaną w e-cvt Toyoty (bo równie dobrze mogłoby go nie być), za to bardzo niedobre przy skrzyniach dwu sprzęgłowych - praca na pół-sprzęgle prowadząca do przegrzania i przyspieszonego zużycia sprzęgła.
Prędkość jazdy w trybie 'pełzania' to ok 10 km/h, na płaskim po czasie wystarczającym do rozpędzenia się do tej prędkości. Pełzanie jest świetne do wykonywania delikatnych manewrów na parkingu, w ciasnych miejscach, czy też do podjeżdżania w korku.
Osobiście wolę automaty bo odpada ręczne zmienianie biegów, wymagające pewnego zaangażowania, w tym oderwania ręki od kierownicy. I w każdej chwili ma się pod nogą pełną moc silnika. Wystarczy wcisnąć gaz do dechy (przy porządnych automatach, bo niestety są również te ... myślące..).
Pozdrawiam
Wojtek
Auris HSD II FL 2016

Offline Neo1980

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #220 dnia: 25-10-2018, 16:43:15 »
I najważniejsze - można za "kolanko" potrzymać a nie co chwilę wajchować tym lewarem  ;)

Offline wojtek_pl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 75
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #221 dnia: 25-10-2018, 22:02:58 »
Moja żona to docenia.  :song:
Pozdrawiam
Wojtek
Auris HSD II FL 2016

Toyota Klub

Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #221 dnia: 25-10-2018, 22:02:58 »