Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 220889 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 289
    • Mój blog
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #210 dnia: 25-10-2018, 10:50:23 »
Różnica jest pomiędzy zwolnieniem i naciśnięciem hamulca a naciśnięciem gazu i hamulca? Zaiste kolosalna różnica...

Zaiste, kolosalna... :-)
Owszem, bo sporo ludzi musi najpierw znaleźć to sprzęgło, przypomnieć sobie jak się biegi wrzuca, itd... Zajmuje to kupę czasu a gdy zielone światło trwa 6 sekund (mierzone stoperem)...
Pozdrawiam
Wojtek

Offline zetor2

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 23
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #211 dnia: 25-10-2018, 11:49:24 »
1. Od czasu puszczenia hamulca do naciśnięcia gazu samochód rozpędzi się do około 1 m/s (3.6km/h)
2. Kierowca rusza wcześniej, gdy tylko zauważy najmniejszy ruch poprzedzającego samochodu. Wie, że puszczając hamulec nie rozpędzi się do 10km/h i margines na ewentualny błąd może być dużo mniejszy. Samochody ruszają jeden po drugim co pół sekundy zamiast co 2 (oczywiście to tylko moje obserwacje, nie mam na to żadnych twardych liczb).
« Ostatnia zmiana: 25-10-2018, 11:51:15 wysłana przez zetor2 »

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #212 dnia: 25-10-2018, 11:53:48 »
Nie wiem jak gdzie indziej ale w Wwie brak niezwłocznego ruszania po zapaleniu zielonego to jest dramat.  Tam gdzie spokojnie przejechałoby 10 aut przejeżdżają 3.

Offline joy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #213 dnia: 25-10-2018, 13:05:00 »
Panowie, nie ma się o co spierać. W zdecydowanej większości przypadków skrzynie automatyczne (niezależnie od konstrukcji) przy wrzuconym D lub R i opuszczonym pedale hamulca  - powodują pełzanie. Nic na to nie poradzimy, trzeba z tym żyć. Większości to nie przeszkadza a nawet może się podobać.

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #214 dnia: 25-10-2018, 13:16:07 »
Różnica jest pomiędzy zwolnieniem i naciśnięciem hamulca a naciśnięciem gazu i hamulca? Zaiste kolosalna różnica...

Zaiste, kolosalna... :-)
Owszem, bo sporo ludzi musi najpierw znaleźć to sprzęgło, przypomnieć sobie jak się biegi wrzuca, itd... Zajmuje to kupę czasu a gdy zielone światło trwa 6 sekund (mierzone stoperem)...

Mógłbym powiedzieć, że znakomita większość osób, które pełza spowalnia ruch bo mogłaby po prostu nacisnąć pedał gazu i podjechać. Zielone światło może trwać również 60 sekund ale to chyba nie ma większego znaczenia?
Poza tym jestem zdania, że nie ma co wykluczać połowy społeczeństwa dlatego, że albo muszą szukać sprzęgła albo lubią pełzać...
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 452
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #215 dnia: 25-10-2018, 13:41:09 »
Mógłbym powiedzieć, że znakomita większość osób, które pełza spowalnia ruch bo mogłaby po prostu nacisnąć pedał gazu i podjechać

Maciej Loret nikt normalny kto ma automat i gdy zapali się zielone nie pełza, lecz naciska pedał gazu i jedzie. Pełzanie służy jedynie jako wygodny sposób na podjeżdżanie jak tworzy się luka między pojazdami. Przecież prędkość pełzania to ok 2km/h, wyobrażasz sobie co by się działo gdyby użytkownicy automatów poruszaliby się z tą prędkością? :wallbash:
« Ostatnia zmiana: 25-10-2018, 13:55:48 wysłana przez mbauris »

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #216 dnia: 25-10-2018, 14:11:11 »
Nie ma co się kłócić. Automat jest po prostu lepszym rozwiązaniem. Tryb pełzania służy przede wszystkim do podjeżdżania w korkach do manewrowania na parkingu, nikt przy zdrowych zmysłach nie będzie jeżdził tym trybem po mieście :)
Automat jest wydajniejszy od manualnej skrzyni biegów przede wszystkim od strony czasu działania, wystarczy jedną stopą odpuścić hamulec a nacisnąć gaz w tym samym czasie w manualnej trzeba wciskać hamulec, wciskać sprzęgło, znależć lewarek (dobrze koledzy mówią że wielu kierowców ma z tym problem :) ) wbić bieg, odpuszczać sprzęgło jednocześnie wciskająć gaz.... Dlatego na światłach z automatyczną może przejechac więcej bez dwóch zdań. Nie ma co się kłócić bo tak jest i tyle :)
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 289
    • Mój blog
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #217 dnia: 25-10-2018, 14:39:19 »
Nowoczesne automaty, szczególnie skrzynie dwu sprzęgłowe zapewniają mniejsze zużycie paliwa niż ręczna skrzynia biegów. Akurat pełzanie jest funkcją uboczną zastosowania konwertera, funkcją dodaną w e-cvt Toyoty (bo równie dobrze mogłoby go nie być), za to bardzo niedobre przy skrzyniach dwu sprzęgłowych - praca na pół-sprzęgle prowadząca do przegrzania i przyspieszonego zużycia sprzęgła.
Prędkość jazdy w trybie 'pełzania' to ok 10 km/h, na płaskim po czasie wystarczającym do rozpędzenia się do tej prędkości. Pełzanie jest świetne do wykonywania delikatnych manewrów na parkingu, w ciasnych miejscach, czy też do podjeżdżania w korku.
Osobiście wolę automaty bo odpada ręczne zmienianie biegów, wymagające pewnego zaangażowania, w tym oderwania ręki od kierownicy. I w każdej chwili ma się pod nogą pełną moc silnika. Wystarczy wcisnąć gaz do dechy (przy porządnych automatach, bo niestety są również te ... myślące..).
Pozdrawiam
Wojtek

Offline Neo1980

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #218 dnia: 25-10-2018, 16:43:15 »
I najważniejsze - można za "kolanko" potrzymać a nie co chwilę wajchować tym lewarem  ;)

Offline wojtek_pl

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 289
    • Mój blog
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #219 dnia: 25-10-2018, 22:02:58 »
Moja żona to docenia.  :song:
Pozdrawiam
Wojtek

Offline 130rapid

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #220 dnia: 30-11-2018, 19:34:56 »
Wracając do techniki jazdy.

Zima idzie, więc przypominam użytkownikom Hybrid Assistanta, że mogą wyraźnie przyspieszyć nagrzewanie baterii zdalnie włączając... wentylatorek pod kanapą. (Samemu, albo włączając automatyczne zarządzanie).

Po włączeniu ogrzewania w kabinie dość szybko uzyskujemy wyraźnie wyższą temperaturę niż w zasobniku baterii. Wystarczy wtłoczyć cieplejsze powietrze z kabiny do zasobnika, a bateria nabierze temperatury kilka razy szybciej, niż bez tej sztuczki.
2013 Yaris HSD ''Franca'' (3,73 l/100 km z 145 tys. km)

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #221 dnia: 30-11-2018, 19:47:04 »
"mogą wyraźnie przyspieszyć nagrzewanie baterii zdalnie włączając... wentylatorek pod kanapą. (Samemu, albo włączając automatyczne zarządzanie)."

Czyli należy tak zrobić, żeby wentylatorek załączał się przy niższej temperaturze baterii?

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #222 dnia: 30-11-2018, 19:49:09 »
Jak niby zdalnie włącza się wentylator baterii??
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline 130rapid

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 28
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #223 dnia: 30-11-2018, 20:15:22 »
Jak niby zdalnie włącza się wentylator baterii??

Hybrid Assistant włącza go na dwa sposoby.

Włączanie ręcznie - dotykamy ramkę z symbolem baterii i wiatraczka.
Pierwsze dotknięcie - włącza wentylatorek na szósty bieg. MAX speed. :D
Drugie - włącza tryb automatyczny sterowania wiatraczka przez Hybrid Assistanta (opis niżej).
Trzecie - to powrót do standardu. O włączeniu wentylatorka decyduje samochód.

Włączanie automatyczne - w ustawieniach Hybrid Assistanta odhaczamy ON przy "HV Battery Fan Control''.
Wtedy wentylatorek będzie się kręcić stale do chwili rozgrzania baterii do temp. 15'C (lub innej, którą sami ustawimy).
Tudzież będzie włączać się, gdy bateria przekroczy 36'C (lub inną wartość, którą ustawimy).
"W automacie" wentylatorek początkowo kręci się na próżno, gdy w kabinie jest jeszcze za zimno.

Włączanie wentylatorka zimą ma sens, gdy powietrze w dole i z tyłu kabiny ma wyraźnie wyższą temperaturę niż w zasobniku baterii.

Dzisiaj u mnie, po włączeniu wentylatorka, temperatura powietrza w komorze baterii wzrosła z 1 do 9'C w ciągu 2 minut, a za chwilę do 12'C, a temperatura baterii z 2 do 9'C w 10 minut. Bez dmuchania wiatraczkiem zabrałoby to jej 30-40 minut. Więc ta sztuczka jest wielce przydatna i elegancka, bo obywa się bez stresowania baterii. ;)

Zaznaczam, że w Yarisie HSD efekt jest znacznie wyraźniejszy niż w Priusie, bo bateria o połowę mniejsza.
« Ostatnia zmiana: 30-11-2018, 20:30:56 wysłana przez 130rapid »
2013 Yaris HSD ''Franca'' (3,73 l/100 km z 145 tys. km)

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #224 dnia: 30-11-2018, 20:46:31 »
To nie jest zdalne tylko normalna aktywacja jak włączysz HA. Zdalne to byłoby gdybyś mógł aktywować wiatrak spoza auta.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013


 

Beesafe.pl