Jak niby zdalnie włącza się wentylator baterii??
Hybrid Assistant włącza go na dwa sposoby.
Włączanie ręcznie - dotykamy ramkę z symbolem baterii i wiatraczka.
Pierwsze dotknięcie - włącza wentylatorek na szósty bieg. MAX speed. :D
Drugie - włącza tryb automatyczny sterowania wiatraczka przez Hybrid Assistanta (opis niżej).
Trzecie - to powrót do standardu. O włączeniu wentylatorka decyduje samochód.
Włączanie automatyczne - w ustawieniach Hybrid Assistanta odhaczamy ON przy "HV Battery Fan Control''.
Wtedy wentylatorek będzie się kręcić stale do chwili rozgrzania baterii do temp. 15'C (lub innej, którą sami ustawimy).
Tudzież będzie włączać się, gdy bateria przekroczy 36'C (lub inną wartość, którą ustawimy).
"W automacie" wentylatorek początkowo kręci się na próżno, gdy w kabinie jest jeszcze za zimno.
Włączanie wentylatorka zimą ma sens, gdy powietrze w dole i z tyłu kabiny ma wyraźnie wyższą temperaturę niż w zasobniku baterii.
Dzisiaj u mnie, po włączeniu wentylatorka, temperatura powietrza w komorze baterii wzrosła z 1 do 9'C w ciągu 2 minut, a za chwilę do 12'C, a temperatura baterii z 2 do 9'C w 10 minut. Bez dmuchania wiatraczkiem zabrałoby to jej 30-40 minut. Więc ta sztuczka jest wielce przydatna i elegancka, bo obywa się bez stresowania baterii.
Zaznaczam, że w Yarisie HSD efekt jest znacznie wyraźniejszy niż w Priusie, bo bateria o połowę mniejsza.