Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Technika Jazdy hybrydą  (Przeczytany 93610 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AdrianekWWL

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #255 dnia: 10-06-2019, 08:48:40 »
Nie moge nigdzie znalezc informacji jak to wyczyscicnie, bylo gdzies to poruszane albo moze ktos wyjasnic jak to zrobicnie?

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 468
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #256 dnia: 10-06-2019, 09:11:09 »

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
  • Prius III gen. 2009, wersja bez navi
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #257 dnia: 22-08-2019, 12:36:40 »
Osobiście, cenię te piski ale jak dla mnie to trochę za mało. Naprawdę nie mogłem uwierzyć, że z tak "mądrego" auta można wysiąść w biegu. Mam przed garażem lekki podjazd i właśnie na nim pełzanie Priusa jest doskonale równoważone przez grawitację. Podjeżdżam, stopniowo puszczam hamulec, auto się zatrzymuje i stoi. Nieraz usłyszałem pisk, kiedy próbowałem w tej sytuacji wysiadać.

Jazda jest jednak boska. Nie wiem, co odpowiada za sprawny i niezawodny komputer. Przecież wiemy jak działają PC-ety i telefony. Komputery lubią mulić, wieszać się, spowalniać. A tu nic. Pewnie chodzi o prostotę i dobre oprogramowanie.

Ostatnio dorzuciłem do Torqua pobór prądu z baterii HV i teraz wiem więcej, co komputer porabia, jak autem jadę. Wyjaśniło się między innymi, że przy puszczeniu gazu auto praktycznie nie hamuje. Są prądy rzędu 0,5 - 1 Ampera. Więc to jak rower albo tramwaj, który kiedyś prowadziłem zawodowo. Największe prądy widzę przy hamowaniu - rzędu 60 Amper i więcej. Przyspieszanie obciąża baterię jakby mniej.

Prius pokazuje, że nowe nie musi być gorsze od starego. No i że warto czytać opinie i nie zdawać się na szwagra mechanika. Bez internetu nigdy bym tego auta nie kupił. Automatyczna skrzynia biegów to była kiedyś dla mnie herezja. Jednak Prius nie ma w zasadzie skrzyni biegów tylko przekładnię planetarną. Trzeba się trochę pogłowić, żeby zrozumieć jak to naprawdę działa.

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #258 dnia: 22-08-2019, 13:01:48 »
Nie zgodzę się, że auto po puszczeniu gazu nie hamuje. Kiedyś sprawdzałem, włączając na luz w czasie jazdy i wówczas czuć większą bezwładność auta. Na biegu było wyczuwalne zwalnianie auta. Z pewnością nie jest to tak odczuwalne jak w autach z konwencjonalnym napędem.

Przekładnia planetarna - mega prosty mechanizm. Jednak nie tłumaczę znajomym, jak to działa. Sam to rozumiem, tylko pojąć nie mogę  :o

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 171
  • Prius III gen. 2009, wersja bez navi
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #259 dnia: 22-08-2019, 15:03:16 »
Nie zgodzę się, że auto po puszczeniu gazu nie hamuje. Kiedyś sprawdzałem, włączając na luz w czasie jazdy i wówczas czuć większą bezwładność auta. Na biegu było wyczuwalne zwalnianie auta. Z pewnością nie jest to tak odczuwalne jak w autach z konwencjonalnym napędem.

Trafne spostrzeżenie. Kilka razy wrzuciłem na luz i uczucie było chyba gorsze niż przy klasycznym napędzie. Totalna bezwładność. Niektórzy zresztą używają luzu w Priusie przy dojeździe do świateł, co według mnie jest błędem.

Fakt odczucia większego hamowania w pozycji Drive może wynikać z oporów całego napędu i nie jest intencjonalnym wytracaniem energii zakodowanym przez inżynierów Toyoty. Gdyby to było hamowanie, prąd ładujący baterię HV musiałby być większy. 0,5 - 1 Ampera jest w stanie ledwie zasilić podzespoły elektryczne samochodu. Może też o to chodziło, żeby toczące auto nie pobierało prądu z baterii, tylko generowało go na bieżąco. Taki sam pobór prądu widzę zresztą na postoju w trybie "Ready".
« Ostatnia zmiana: 22-08-2019, 15:05:14 wysłana przez KilgoreT »

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #260 dnia: 22-08-2019, 15:52:03 »
Po zdjęciu nogi z pedału gazu Prius zawsze przechodzi w odzysk energii i ładowanie baterii. Aby skorzystać z prawdziwego luzu trzeba tak operować gazem aby wskazanie układu hybrydowego było na kresce oddzielającej ładowanie od zużycia. Wtedy jest tak zwany tryb szybowania a na Hybrid Assistant wskaźnik jest zielony w kółku.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #261 dnia: 22-08-2019, 16:11:29 »
Dobre spostrzeżenie.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 224
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #262 dnia: 22-08-2019, 20:32:59 »
Ważne jest by auto nie miało "dzwona", rozmawiałem kiedyś z fachowcem od regeneracji baterii. Tak twierdził.
Ps pomyliłem wątek nie wiem jak skasować
« Ostatnia zmiana: 22-08-2019, 20:42:16 wysłana przez mbauris »

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 224
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #263 dnia: 23-08-2019, 21:13:25 »
Witam. Wczoraj rozmawiałem z gościem który jeżdzi na taxi Prius 2. Twierdzi że jak pracuje to wyłącza silnik tylko wtedy gdy zaparkuje i zostawia auto. Jak jest przy aucie to go nie wyłącza i nie dlatego że ma urządzenia które wymagają ładowania, ale mówił że rozmawiał z mechanikiem z ASO Toyota który radził by jak najmniej gasić i odpalać, bo bateria żle znosi częste opalanie. 

Offline klaudiusz

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 372
  • Płeć: Mężczyzna
  • Camry Hybrid XV70 / RAV4 IV AWD
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #264 dnia: 23-08-2019, 22:47:54 »
Witam. Wczoraj rozmawiałem z gościem który jeżdzi na taxi Prius 2. Twierdzi że jak pracuje to wyłącza silnik tylko wtedy gdy zaparkuje i zostawia auto. Jak jest przy aucie to go nie wyłącza i nie dlatego że ma urządzenia które wymagają ładowania, ale mówił że rozmawiał z mechanikiem z ASO Toyota który radził by jak najmniej gasić i odpalać, bo bateria żle znosi częste opalanie.

To przestan ladowac swoj telefon tylko chodz z kablem wetknietym do gniazdka... bateria jak kazda czesc sie zuzywa

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2149
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #265 dnia: 24-08-2019, 23:38:15 »
bateria żle znosi częste opalanie

Bzdura. Reasumując to najlepiej niech w ogóle nie jeździ....

P.s. w swoim opise mógłbyś uszczegółowić że chodzi o włączanie/ wyłączanie całego układu a nie silnika...tak na przyszłość o hybrydach...
« Ostatnia zmiana: 24-08-2019, 23:41:45 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2149
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #266 dnia: 24-08-2019, 23:49:49 »
Pisząc o "luzie" to wrzucacie "N" w czasie jazdy?  :o
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #267 dnia: 25-08-2019, 10:25:37 »
Tak, "N". W przeciwieństwie to hydraulicznych automatów, w e-cvt to niczym nie grozi.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2149
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #268 dnia: 25-08-2019, 13:10:36 »
Grozi nie grozi....ale jaki w tym sens?    :o
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 195
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #269 dnia: 25-08-2019, 14:13:15 »
Żaden - tylko dla testów.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


Toyota Klub

Odp: Technika Jazdy hybrydą
« Odpowiedź #269 dnia: 25-08-2019, 14:13:15 »