Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: PRIUS - problem z baterią HV  (Przeczytany 39979 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Crane83

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #90 dnia: 10-08-2016, 11:46:15 »
Piszesz, że te wadliwe moduły wymieniłeś na nowe, a potem, że koszt regeneracji wyniósł itd. Nowe kupiłeś w serwisie? Czy wymienili na regenerowane? A dla potomności napisz czy jesteś zadowolony z firmy, która naprawiła auto? Co to za firma? Warto polecać?

Serwis nie wymienia modułów bo nawet nie zagląda do baterii. Chcą od razu wymienić cały pakiet.
Wadliwe moduły zostały wymienione na używane ale z młodszego auta (2014). Naprawy dokonała firma Ekoregen z Łancuta (ekoregen.pl).
Cała operacja przebiegła bardzo sprawnie. Jednak po przejechaniu 700km od naprawy problem powrócił. Pojawił sie czerwony trójkąt i samochód stracił pełną sprawność. Jednak nie jest powiedziane że jest to problem z baterią. Po skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy. Firma oczywiscie zobowiazala sie do wtornej naprawy jesli bedzie taka koniecznosc. Bedziemy monitorowac zachowanie sie pojazdu.

Offline PriusFan

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #91 dnia: 11-08-2016, 02:20:38 »
Przeczytałem bzdury jakie wypisuje ta firma na swojej stronie internetowej w zakładce regeneracja baterii trakcyjnych. Może są dobrzy w tym co robią, nie wiem,
ale po przeczytaniu tych bredni nigdy nie zdecydowałbym się oddać im baterię do naprawy. Jak ktoś pisze, że po regeneracji zmniejsza się  o 50% koszt energii
zużytej do ładowania, to znaczy że akumulator ładuje się do połowy czy co? Jakieś bzdety marketingowe np. cyt:
"Dla osiągnięcia jak najlepszych rezultatów regeneracji 3-fazowej dla baterii samochodowych został opracowany specjalny żółty pulsator stymulujący w
odpowiedni sposób płyn w baterii samochodowej co zapewnia jej ochronę i równomierna pracę oraz efektywne ładowanie."
lub inne "Po zastosowaniu pełnego 3-fazowego procesu regeneracji można osiągnąć znakomite wyniki i przywrócić nawet 80% wydajności starej baterii".
Nie dość że stara bateria jest do niczego, to jeszcze obiecują 80% wydajności starej baterii! Cudnie.


thelechu

  • Gość
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #92 dnia: 11-08-2016, 10:42:37 »
Być może masz racje co do opisów. Ale szukając swojego Priusa interesowałem się tym tematem ( jakby co) i sam bym u nich regenerował baterie - choćby z tego względu, że nie znalazłem innej firmy która by się tym zajmowała.

Offline Timestudio

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #93 dnia: 04-11-2016, 16:02:35 »
Z tego co słyszałem problem wymiany baterii może się pojawić po 300tys.km lub później. Jakby zgadza się. Właśnie kolega wymienia baterię po 400tyś.km  (użytkowany na taxi najpierw we Włoszech, potem w Polsce).
Moim zdaniem dużą rolę gra chłodzenie baterii (chyba nawet gdzieś o tym czytałem). Trzeba dbać o czystość wentylatora.
U kolegi generalnie siadają najpierw moduły zlokalizowane w środku. To też by sugerowało, że chłodzenie w środku baterii jest gorsze. Różnica między blokami  o 1V to już jest praktycznie wymiana. Nie wiem jak załączyć obraz ale mam zdjęcie jak u niego wyglądają wartości na poszczególnych blokach.

Offline Darek Toyota

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1559
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #94 dnia: 04-11-2016, 18:23:14 »
Jakiś czas temu to przerabiałem.
Bloki przy padniętym sterowniku:
http://imgur.com/a/FtCJF

Offline Timestudio

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 56
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #95 dnia: 06-11-2016, 19:05:20 »
To straszny rozrzut napięcia miałeś. Chyba się wszystko rozchwiało dokumentnie. No tak - przy padniętym sterowniku. U kolegi na zdjęciu to najgorszy blok miał 14,40  a najlepszy 15,43

Offline HPQ

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #96 dnia: 08-06-2018, 10:32:20 »
Witam,
podepne sie pod temat. Prius 2 300K przejechane.

ostatnio podczas upalow rano i po pracy (dluzszym postoju) bateria sie rozladowuje do ostatniej kreski (z wlaczona klimatyzacja) jak dojade do szlabanu wyjazdowego z osiedla (50m), potem sie zdazy doladowac do pelna po okolo 500 metrach, czyli dosc szybko.
czy to powod do regeneracji czy warto cos posprawdzac? jest ktos we wroclawiu z interfejsem hybrid assistant by pomoc mi ja sprawdzic? ewentualnie na co innego zwrocic uwage?
z racji tego ze za tydzien jade na wakacje musze oddac auto to regeneracji - jest serwis we Wroclawiu  na Irysowej 32 hybrid-serwis. pl - ktos cos wie o nich?
dzieki
« Ostatnia zmiana: 08-06-2018, 10:35:00 wysłana przez HPQ »

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 221
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #97 dnia: 08-06-2018, 12:50:28 »
na 100% ogniwa (cele) do wymiany, przy zdrowej baterii nie ma takiej możliwości abyś naładował ją w taki sposób do pełna - dla pewności zrób test HA. serwisu nie znam, może się ktoś inny wypowie, ale jeśli masz minimalne doświadczenie przy samochodzie (np. wymieniałaś sam olej w silniku/automacie), do tego multimetr to w necie są dziesiątki poradników, filmów na youtube jak coś takiego samodzielnie ogarnąć po kosztach - 50 zł kosztuje jedno ogniwo i z reguły tyle potrzeba wymienić. jak naprawisz daj znać dla potomnych co i jak oraz ile kosztowało. pzdr,.
« Ostatnia zmiana: 08-06-2018, 12:54:40 wysłana przez dalu »

Offline wojtekS

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 274
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #98 dnia: 10-06-2018, 13:56:53 »
Tak jak kolega powyżej pisze - uszkodzona cela(e) - wtedy sterownik dostosowuje się do najsłabszego elementu i tak ładuje / rozładowuje cała baterię.

Stąd efelt pełnego naładowania po 500 m.

Naprawa dla średnio ogarniętego majsterkowicza nie jest problemem. Jak się natomiast nie ma takich zdolności / doświadczeń to należy zlecić ja komuś.

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 221
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #99 dnia: 10-06-2018, 14:14:19 »
Tak jak kolega powyżej pisze - uszkodzona cela(e) - wtedy sterownik dostosowuje się do najsłabszego elementu i tak ładuje / rozładowuje cała baterię.

Stąd efelt pełnego naładowania po 500 m.

Naprawa dla średnio ogarniętego majsterkowicza nie jest problemem. Jak się natomiast nie ma takich zdolności / doświadczeń to należy zlecić ja komuś.

Masz racje Wojtku, trochę się rozpędziłem polecając samodzielne naprawy, za co przepraszam - trzeba pamiętać że "po Bożemu" trzeba mieć uprawnienia SEP (wysokich napięć) do 1 kV, natomiast inną sprawą jest że w baterii jest z lewej strony specjalne zabezpieczenie (koloru pomarańczowego) po zdemontowaniu odcina baterię HV od samochodu, a sama naprawa nie jest bardzo skomplikowana.

tutaj video jak zdiagnozować problem:
https://www.youtube.com/watch?v=yRO3PiRVCpE

tutaj video jak zdemontować baterię:

https://www.youtube.com/watch?v=4YWu-sA3UyU&t=30s
« Ostatnia zmiana: 10-06-2018, 14:18:57 wysłana przez dalu »

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 279
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #100 dnia: 10-06-2018, 20:29:29 »
Zabezpieczenie nie tyle odcina baterie od samochodu co ja "rozbraja". Wyjecie zabezpieczenia rozpina szeregowe polaczenie ogniw baterii dzieki czemu na terminalach + i - nie pojawia sie napiecie.

Offline HPQ

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #101 dnia: 17-06-2018, 14:46:22 »
Dzięki Panowie. Wg Ukraińca który prowadzi ten serwis hybryd we Wrocławiu jedno ogniwo dawało spięcie, 4 pozostałe wymienione miały mała pojemność około 1.5k. 800 zł robota plus 100 za każde ogniwo = 1300. Auto pod względem baterii działa super ale ostatnio po włączeniu samochodu pojawia się kontrolka hamulca ABS i vsc...po kilku restartach znika i można jechać. Objaw padającej pompy czy na Aku coś nie styka?

Sent from my LG-H870 using Tapatalk


Offline damian.r4

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #102 dnia: 17-06-2018, 15:59:38 »
Dzięki Panowie. Wg Ukraińca który prowadzi ten serwis hybryd we Wrocławiu jedno ogniwo dawało spięcie, 4 pozostałe wymienione miały mała pojemność około 1.5k. 800 zł robota plus 100 za każde ogniwo = 1300. Auto pod względem baterii działa super ale ostatnio po włączeniu samochodu pojawia się kontrolka hamulca ABS i vsc...po kilku restartach znika i można jechać. Objaw padającej pompy czy na Aku coś nie styka?

Sent from my LG-H870 using Tapatalk
Sprawdź klemy na małym aku 12v. Może ich nie dokręcił. Ja tak miałem...

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka


Offline HPQ

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 66
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #103 dnia: 17-06-2018, 17:50:21 »
No właśnie też kiedyś tak miałem, następnym razem jak się pojawi posępne elm by sprawdzić napięcie.

Sent from my LG-H870 using Tapatalk


Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1076
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #104 dnia: 17-06-2018, 22:29:01 »
po włączeniu samochodu pojawia się kontrolka hamulca ABS i vsc..

Podłączyć OBD może pokaże. A może być któraś ze złączek ABS'u
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Toyota Klub

Odp: PRIUS - problem z baterią HV
« Odpowiedź #104 dnia: 17-06-2018, 22:29:01 »