Cytat: AGILESS w Wczoraj o 21:23:21 Akurat na stan zaworów niewielki wpływ ma temp. spalania a skład spalin.
Chyba ci sie troche pomieszalo - wplyw ma temp spalin ktora jest efektem skladu mieszanki.
Owszem, ale jeśli wziąć identyczny AFR dla dwóch opisywanych paliw, to różnice w temperaturze spalania są na granicy błędu pomiarowego (przynajmniej w silnikach wolnossących, bo takie miałem możliwość sprawdzać).
Autor tego artykulu powinien sie wstydzic - wyciaga wnioski bezpodstawnie - nie mial grupy porownawczej bo nie sprawdzil co sie dzieje z zaworami po usunieciu lubryfikacji.
Gdyby autor był jakimś niezależnym badaczem, to można by go wziąć pod uwagę, bo w tym wypadku to wygląda tak, jakby przedstawiciel firmy sprzedającej pastę do zębów mówił o szkodliwości jej niestosowania
Pominę już kwestię bibliografii
Czy to ma sens - ja bym nie zalozyl.
I właśnie o to chodzi. Może w taryfie, która robi stówkę z okładem rocznie i zarabia na siebie, ale w cywilnym aucie opłacalność jest - moim zdaniem - nikła, zwłaszcza uwzględniając ewentualne problemy z jakością montażu.