Dziś przeczytałem taki artykuł co do cykania zaworu ...
Nowinki w instalacji
Instalacje gazowe do hybrydowych Toyot mają przed sobą przyszłość. Wszystko dlatego, że interesują się nimi nie tylko jednostkowi, odrobinę zwariowani klienci, ale także floty i korporacje taksówkarskie.
BRC jest jedną z pierwszych firm, które wprowadziły na polski rynek instalację LPG do wybranych hybrydowych Toyot, a teraz sukcesywnie dopracowuje zwój system.
Najwyraźniejszą zmianą w stosunku do generacji opisywanej rok temu jest wyeliminowanie charakterystycznego cykania elektrozaworu, który włączał i wyłączał gaz w zależności od tego, czy hybryda używała silnika benzynowego, czy elektrycznego. Początkowo producent miał zastosować nowy typ wspomnianego elementu, ale ostatecznie stanęło na poważnych zmianach w sterowniku. Komputer LPG odczytuje z magistrali danych CAN Priusa status jednostki i wie, czy wyłączenie silnika nastąpiło w ramach jazdy hybrydowej, czy też chodzi o zakończenie jazdy. Dzięki temu ciągła praca zaworu odcinającego gaz nie jest potrzebna i temat został rozwiązany.
Sprawą drugą jest bardzo dokładne opracowanie mapy sterownika LPG - dokładnie do konkretnego modelu samochodu, co eliminuje konieczność wykonywania adaptacji.
Zmianie nie uległ natomiast koszt - to wciąż ok. 3500 zł (dokładnie 3550 zł).