chciałem sobie dzisiaj poczyścić zawór VVTi oraz filtr VVTi i mam mały problem, może ktoś coś więcej wie
generalnie to są dwie rzeczy
zawór VVTI (duży element z wtyczką), w okolicach alternatora (nad nim)
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199910_TOYOTA_YARIS_SCP10L-AGMRKW_1106.htmlnumer 15330-23010 na foto, no i jak odepnę wtyczkę i wykręcę nakrętkę i wyjmę, to trochę zaolejony i wycieknie gdzieś 50-100ml oliwy, i w pobliżu pasek więc dużo szmat, wyczyszony
druga rzecz - filtr VVTi
według diagramu jest w głowicy filtr VVTi (siateczka) umiejscowiony poniżej zaworu VVTi z boku w głowicy, tzn. tak jest według mnie, bo nic innego nie pasuje i nigdzie indziej nie ma
wg. toyodiy:
http://www.toyodiy.com/parts/p_E_199910_TOYOTA_YARIS_SCP10L-AGMRKW_1104.htmlnumery
90341-14013 -> korek
90430-14009 -> uszczelka
15678-21010 -> interesujący filtr
no i dodatkowa wskazówka, korek o numerze 90341-14013 ma opis HEAD TAPER SCREW, czyli imbus
no i by się zgadzało bo jak odkręciłem to był imbus 10mm
odkręciłem i wydobyłem sam korek, nie ma ani oringu, ani nic nie wystaje z głowicy (filterek), chociaż ciężko stwierdzić, bo błotnik zasłania
sam wykręcony korek jest płaski od wewnątrz, a powinien mięć wpustkę żeby wszedł filtr który jest zakończony takim dzyndzlem chyba
http://inomarka.nethouse.ru/products/1071078http://au.toyotaownersclub.com/forums/index.php/topic/31918-diy-servicingchanging-oil-control-valve-ocv-filtersstrainers/http://forums.drom.ru/hybrid-eco-cars/t1151407874.htmltutaj inne auta lub inne silniki, ale wszędzie ten filtr ma te "wąsy" do nakrętki, i oring
znalazłem czyiś głos na toyotanation, że w 1SZ-FE tego filtra nie ma, jednak diagramy wskazują co innego