Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Duże spalanie na 100km  (Przeczytany 4259 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz84

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 770
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Duże spalanie na 100km
« Odpowiedź #15 dnia: 09-06-2014, 01:46:15 »
Mam taki sam samochód: 7.0l/100km przy jeździe 100% w mieście z ciężką nogą. 4.8l/100km przy jeździe 100% w trasie z lekką nogą (starając się utrzymywać ~90km/h)

Dokładnie. U mnie jest tak samo.

Nie rozumiem, co jest takiego dziwnego w tym, że yaris spala 7l na trasie... Przecież to auto do miasta, no chyba, że ktoś lubi sobie utrudniać życie i jechać na trasie 80-90...

Wbrew pozorom yaris nie jest w ogóle oszczędny w przedziale 110-140km/h- chyba że jest z górki i w ogóle się gazu nie wciska ;) ale kąt otwarcia przepustnicy się zwiększa to i większa dawka paliwa idzie na wtryski. Karino3 napisz jeszcze na jakich gumach stoi autko.

Jeżeli chodzi o VVT-I to wydaje mi się, że system nie ma jakiegoś wielkiego wpływu na osiągi w spalaniu (w matizie dla przykładu osiągnięcie 5l/100km nie jest żadnym osiągnięciem. Podobno dzięki zastosowaniu vvt-i silnik jest bardziej elastyczny w dolnym zakresie obrotów - chociaż wg mnie to i tak ściema bo ja tam żadnej elastyczności wielkiej nie widzę - muł i tyle, jak chcę jechać elastycznie to zmieniam biegi przy 4,5k obr. a nie tak jak powinienem.

Offline Pasikonik

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 484
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Duże spalanie na 100km
« Odpowiedź #16 dnia: 10-06-2014, 17:55:55 »
Nie rozumiem, co jest takiego dziwnego w tym, że yaris spala 7l na trasie... Przecież to auto do miasta, no chyba, że ktoś lubi sobie utrudniać życie i jechać na trasie 80-90... Wbrew pozorom yaris nie jest w ogóle oszczędny w przedziale 110-140km/h- chyba że jest z górki i w ogóle się gazu nie wciska ;) ale kąt otwarcia przepustnicy się zwiększa to i większa dawka paliwa idzie na wtryski.
W dużej mierze jest to spowodowane krótkim przełożeniem piątego biegu: przy 120km/h jest już 4000 obr/min.
Samochód jeszcze zauważalnie przyspiesza, więc piątka mogłaby być nieco dłuższa.
W tym samochodzie piątka została została zestopniowana "po miejsku", a nie tylko do podtrzymywania stałej prędkości na autostradzie.

Karino3 napisz jeszcze na jakich gumach stoi autko.
Mówią, że dwa centymetry szerzej, to pół litra więcej...

Jeżeli chodzi o VVT-I to wydaje mi się, że system nie ma jakiegoś wielkiego wpływu na osiągi w spalaniu (w matizie dla przykładu osiągnięcie 5l/100km nie jest żadnym osiągnięciem. Podobno dzięki zastosowaniu vvt-i silnik jest bardziej elastyczny w dolnym zakresie obrotów - chociaż wg mnie to i tak ściema bo ja tam żadnej elastyczności wielkiej nie widzę - muł i tyle, jak chcę jechać elastycznie to zmieniam biegi przy 4,5k obr. a nie tak jak powinienem.
Zmienne fazy rozrządu zwiększają zwiększa moment obrotowy przy niskich obrotach (większa tzw. elastyczność) oraz przy wysokich obrotach (większa moc maksymalna).
W silniku 1.0 1SZ-FE przy 2000 obr/min jest ~80% maksymalnego momentu obrotowego (potwierdzają to wykresy z hamowni które można znaleźć w sieci).
Teoretycznie ma wpływ na zmniejszenie zużycia paliwa, bo aby uzyskać podobną dynamikę można jeździć z mniejszymi obrotami niż gdyby nie było VVT. Mam porównanie do innych samochodów o podobnie małej mocy, ale bez VVT. Yaris odróżnia się o nich tym, że na bardzo niskich obrotach (np. 45km/h na czwórce czyli ~1800 obr/min) silnik nie wpada w wibracje spowodowane zbyt małym momentem obrotowym.
Ja uważam ten silnik za elastyczny (oczywiście jak na tę bardzo małą moc), tzn. o szerokim zakresie użytecznych obrotów (a korzystam z całego zakresu  :grin: ).

Toyota Klub

Odp: Duże spalanie na 100km
« Odpowiedź #16 dnia: 10-06-2014, 17:55:55 »