Ok ale jakby nie patrząc każda skrzynia jest taka jakby manualna w której biegi i sprzęgło są załączane przez siłowniki ( jedynie nie skrzynia CVT która jest bezstopniowa).
Nie sposób zgodzić się z powyższym.
W użyciu są aż cztery całkowicie różne typy konstrukcji automatycznych skrzyń biegów:
1. klasyczne planetarne (najstarsze i nadal najpopularniejsze),
2. dwusprzęgłowe (np. DSG, ostatnio zdobywają rynek),
3. zautomatyzowane (oparte na manualnej - najtańsze w produkcji),
4. bezstopniowe (CVT).
Dla porównania: jest tylko jeden typ konstrukcji skrzyń manualnych (wałkowe).
Y1 - 1.0 "automat" miał skrzynię zautomatyzowaną (czyli opartą na manualnej), olej w niej jest taki sam jak w manualnej skrzyni.
Planetarną przekładnię (4-biegową) miał Y1 - 1.3 (tam wymagany jest specjalny olej do klasycznego automatu).