Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 30583 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ernestbugaj

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #120 dnia: 18-07-2018, 14:57:00 »
Przypomniały mi się oceny Polaków po meczu z Senagalem - grał za krótko, żeby więcej spieprzyć. :-) Dzięki za odpowiedź.

Offline Oyama

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #121 dnia: 19-07-2018, 12:40:41 »
Witam, niedawno kupiłem Corolle e12 z silnikiem 1.6 vvt-i chce wymienić filtry, olej, świece, nie mam informacji co i kiedy było w aucie robione aczkolwiek autko chodzi pięknie i wszystkie rzeczy które sprawdzałem podczas kupna wypadły pozytywnie. Widać że było dbane bo w środku tapicerka wygląda lux.  Autko ma 68tys mil  około 108-109tys km, nie chce wpakować za dużo kasy bo mam wrażenie, że wszystko hula jak powinno, lecz dla świętego spokoju jednak chce coś powymieniać. Stąd moje pytanie, jakie świece i filtry polecacie? i czy coś jeszcze przydałoby się wymienić dla świętego spokoju? żeby nie wydać za dużo pieniędzy. Z góry przepraszam, że mój pierwszy post od razu z pytaniami i mam nadzieje że toyota uwiedzie mnie tak że będę długotrwałym użytkownikiem tego forum. Póki co jestem zauroczony autem :) Pozdrawiam

Offline bodex4

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 155
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #122 dnia: 19-07-2018, 15:05:15 »
Filtr powietrza polecam Knecht (dobrze pasuje). Nie wiem jak w 1,6 ale do 1,4 dedykowany jest LX1286, świece Denso (1,4: K16TT), oleju Knecht 68/3, olej: np. Synpower FE 5W30, FUCHS TITAN SUPERSYN F Eco-DT 5W30, można wymienić olej w skrzyni biegów ale najbezpieczniej taki jaki lało ASO.

Dla świętego spokoju warto by było sprawdzić zaciski hamulcowe i ewentualnie wymienić gumy, przesmarować itp. u mnie miałem z tym problem (poliftingowe nie sprawiają tyle problemów). Po porządnej naprawie auto pali pół litra mniej :)

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #123 dnia: 25-07-2018, 11:20:18 »
Cześć,

pytanko do przepływki (wyczyszczonej :) ) corolla e12 1.4 d4d.

Na biegu jałowym obroty 800 - wartość przepływu ok 6,5 gm/sec - czyli lekko przekroczone, zakres serwisowy 5.0 do 6.0.

Za duża wartość jest na biegu jałowym obroty 2,5k ok 27 gm/sec - przekroczone, zakres serwisowy 13.1 do 18.9.

Czas na wymianę?

Offline eskalon

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #124 dnia: 25-07-2018, 22:08:07 »
odpowiadam, podmieniłem na inną i to samo :). ciekawe...

Offline shadow125

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #125 dnia: 02-08-2018, 15:18:05 »
Witajcie,

 może Wy mi pomożecie, jestem dumnym posiadaczem e11-tki z 98r [4efe] i ostatnio zauważyłem, iż ciągle pluje "bliżej nie określona czarną cieczą" z paska obok bloku silnika.
Problem niby banalny ale... regularnie sprawdzam pozom oleju i nie ucieka, płyn chłodniczy również i tak po kolei z każdą cieczą a pasek bryzga i bryzga. Pomijając już fatalny efekt wizualny to wzbudza moje obawy.

Z góry dzięki za pomoc
Jakub

Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 209
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #126 dnia: 03-08-2018, 07:59:25 »
Jak to "pluje"? Pasek? Obstawiałbym płyn chłodniczy. No bo co zostaje? - pasek obiega pompę wspomagania, koło pasowe, sprężarkę klimy (jeśli jest) i pompę wody. Od klimy i wspomagania są na wierzchu, więc zauważyłbyś wyciek. Może więc płyn chłodzący jakoś cieknie na koło pompy, płynu może nie ubywa, bo to znikome ilości. Olej odrzucam, bo jakby ciekło z uszczelniacza wału, to prędzej by spływał gdzieś po misce, poza tym jest zbyt gęsty i lepki żeby tak sobie chlapać. No i pasek by się ślizgał.

Offline mihal

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #127 dnia: 08-08-2018, 15:05:50 »
Cześć,

Jako nowy to użytkownik forum chciałem się przywitać.
Moja Toyota to E16 z 2014 roku 1.6 132KM Premium Design

Padła mi klimatyzacja w aucie. Tzn chłodzi po uruchomieniu silnika i po jakimś czasie już tylko wieje.
W ASO na diagnostyce stwierdzili, że kompresor klimy jest do wymiany i jest to koszt ok 5k (część + robocizna), w innych serwisach wołają 2,7-3k.
Do tego dochodzi możliwość wystąpienia opiłków w układzie klimztyzacji, a co za tym idzie wymiana chłodnicy i pewnie jeszcze jakiś elementów układu chłodzącego.

Dodam, że na początku roku robiłem w ASO przegląd po 90k km, zasugerowano mi żebym również zrobił serwis klimatyzacji na co się zgodziłem (wymiana czynnnika i "oleju")
Pan w serwisie po diagnostyce układu stwierdził, że padła cewka cisnienia. Wspomniał też że było "za dużo czynnika". Na moje pytanie dlaczego było go za dużo, zreflektował się i powiedział, że to nie miało wpływu na usterkę.

Czy ktoś z forumowiczów miał wymieniany kompresor klimatyzacji? Ile to kosztowało w waszym przypadku?

Pozdrawiam
Michał




Offline KrychoE11

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #128 dnia: 29-08-2018, 22:41:55 »
 witam poszukuje schematu instalacji klimatyzacji do e11 1.6 4afe przed liftem. Ponieważ posiadam wszystkie części klimy ale bez instalacji elektrycznej.

Offline Smakor

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #129 dnia: 12-09-2018, 11:01:00 »
Szybkie pytanko: Gdzie nowa Corolla (2018) ma zlokalizowaną antenę do radia?

Offline bazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Corolla E16 1.6 132 CVT
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #130 dnia: 12-09-2018, 12:53:37 »
W szybie tylnej

Offline michalab

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #131 dnia: 10-10-2018, 13:02:54 »
Mój pierwszy post, więc witam wszystkich tutaj (niestety nie znalazłem dedykowanego wątku do powitań).

Szybkie pytanie:: jaka powinna być siła hamowania tyłu (hamulec zasadniczy) - chodzi o test hamowania na rolkach podczas badania technicznego. Są na to pewnie jakieś normy. Samochód to e11 1.3 (4EFE) liftback  z tyłu ma bębny, dopuszczalna masa całkowita to 1580kg.
Corolla e11 1999r 1.3 4EFE 5d liftback

Toyota Klub

Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #131 dnia: 10-10-2018, 13:02:54 »