Autor Wątek: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź  (Przeczytany 192132 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline michalab

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #135 dnia: 04-12-2018, 12:52:23 »
Mój pierwszy post, więc witam wszystkich tutaj (niestety nie znalazłem dedykowanego wątku do powitań).

Szybkie pytanie:: jaka powinna być siła hamowania tyłu (hamulec zasadniczy) - chodzi o test hamowania na rolkach podczas badania technicznego. Są na to pewnie jakieś normy. Samochód to e11 1.3 (4EFE) liftback  z tyłu ma bębny, dopuszczalna masa całkowita to 1580kg.
Sam sobie odpowiem, norma to siła hamowania min 50% dmc - suma wszystkich kół. Poza tym między hamulcami jednej osi nie może być za dużej różnicy, a między osiami może być. Więc tył może praktycznie nie hamować o ile tylko przód jest odpowiednio mocny.
Corolla e11 1999r 1.3 4EFE 5d liftback

Offline Momek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 99
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #136 dnia: 05-12-2018, 18:25:26 »
Witam wszystkich serdecznie
To mój pierwszy post na forum. Od około trzech tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Corolli E15 z 2009 z silnikiem 1,6 valvematic. Potrzebuję ustalić wersję wyposażeniową, niby pasuje do premium ale nie mam pewności. Pierwszy właściciel mówił coś o wersji  "trzeciej" dodatkowo doposażonej. Po vin nie byłem w stanie rozszyfrować. Z góry dziękuję za cierpliwość
Pozdrawiam

Wysłane z mojego F3311 przy użyciu Tapatalka


Offline Prisel

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #137 dnia: 06-12-2018, 23:57:16 »
Witam wszystkich

Posiadam corolle e12 1.4 na gazie. W zeszłym tygodniu wyskoczyły mi często omawiane na forum trzy magiczne kontrolki VSC, TRC OFF ,CHECK. Poza tymi kontrolkami samochód doznał dodatkowych objawów których nie wyszukałem na forum tj:
- falujące obroty , które powodują że cała buda się trzęsie, szarpie i jedzie jak traktor. Do tego chyba wyczułem spadek mocy.
- nie zczytuje spalania - w trakcie jazdy na chwilowym pojawia się 0.0 i tyle.

Samochód oddałem do mechanika ( dobre opinie na google ), ale niestety mam obawę że sobie nie poradzi, bo już 4 dzień trzyma auto i nie za bardzo wie co jest.
Odczytał błędy i podobno wyszło mu coś z ABS i z zapłonem ( kodów mi nie podał ). Wymienił świece ( w sumie była już ich pora ) bo miały spore luzy i dodatkowo uszczelnił bo podobno był olej.
Niestety to nic nie pomogło i dalej trzęsie. Teraz podobno wyszło coś z cewką ... ale obawiam się że to bardziej są strzały niż realna przyczyna.

Ja osobiście szedłbym w kierunku zlokalizowania dlaczego nie zczytuje zużycia paliwa. Jeżeli jest to jakiś czujnik który wpływa na mieszankę paliwową, to chyba może powodować nierówną pracę silnika i szarpanie, a uszkodzenie jego że nie podaje spalania. Moje prośba do Was jest taka, czy wiecie skąd komputer pokładowy bierze informacje o spalaniu ? Czy jest to sonda lambda która bada spaliny, czy może jakiś przepływomierz ?
Macie może jakieś inne pomysły ? Prośba o pomoc.

Pozdrawiam.
Robert

Offline mech z toyoty

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 154
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #138 dnia: 07-12-2018, 07:15:14 »
nierówna praca świece itd to prawdopodobnie wypadanie zapłonu,przy instalacji gazowej, podstawa to kontrolowanie luzów zaworowych i ciśnienia sprawdził ?? pozdr

Offline czp

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1081
  • Płeć: Mężczyzna
    • moja strona
  • Samochód:: Corolla 1,6
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #139 dnia: 07-12-2018, 08:55:51 »
Nie w Toyocie ale w Corsie C, którą mam też w domu:

Na gazie od 50 tyś a teraz ma 257 000 km. Ciągle na tej samej (jeszcze nie naprawianej) instalacji gazowej BRC. Gdzieś przy 215 tyś km. pokazywał się błąd tzw. "wypadanie cylindrów" i nierówna praca silnika. Tu przyczyną były wtryskiwacze benzyny (zapiekały się) - wymieniliśmy całą głowicę z wtryskiwaczami na nowszą o 3 lata z takiego samego silnika z malutkim przebiegiem i pomogło i spoko. (wcześniej mechanik też czyścił jakoś te wtryskiwacze ale pomagało na krótko.

W tym roku gdzieś przy 255 tyś km znowu ten sam błąd "wypadanie cylindrów" - wymieniłem 2 filtry gazowe bo były baaaardzo stare (pomogło na krótko) to kupiłem nową cewkę zapłonową - taka zespolona na 4 świece i  sam wymieniłem. To było dobre typowanie po prostu cewka już siadała i na benzynie chodziła a na gazie były problemy.  Po wymianie cewki jak ręką odjął.

Poza w/w na razie autko chodzi dalej co dziennie po 120 km i nie narzeka :)

« Ostatnia zmiana: 07-12-2018, 08:57:45 wysłana przez czp »

Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 412
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #140 dnia: 07-12-2018, 09:01:51 »
Prisel, też bym szedł tym tropem. Jak już zgaduje, że może to cewka, to chyba na prawdę skończyły mu się pomysły. Wystarczy sprawdzić, czy to cewka i wiadomo. Więc jeśli mechanik niegłupi, to chyba rozłożył już dawno ręce.
Lambade i przepływke zostaw, tzn nie twierdzę, że są ok, też można podejrzewać, ale piszę w kontekście tego o co pytasz, tj skąd informacja o spalaniu. M. in. z nich ECU wie ile paliwa polać, ale wg mojej wiedzy spalanie podaje na podstawie znajomości wydajności wtrysków i czasów ich otwarcia, które sobie dobrał.
Nagle się zaczęło? Występuje na LPG, Pb, czy obie opcje? Zawsze, czy tylko na zimno albo tylko na ciepło?

Offline Prisel

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #141 dnia: 07-12-2018, 09:25:32 »
Auto ma 150k przebiegu z czego około 35k na gazie. Problem wystąpił nagle i szrpanie występuje zawsze, czy to ciepły czy zimny, czy na gazie czy na benzynie. Gaz zakładałem 2 lata temu i wtedy kazałem sprawdzić luzy zaworowe. Powiedzieli że w normie,  ale zawsze jest ta obawa że powiedzieli że dobre, skosili chyba 200zl , a tak naprawdę nie wiadomo czy sprawdzili. Zaraz do niego będę dzwonił i zlecę może sprawdzenie tych luzów.
 

Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 412
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #142 dnia: 07-12-2018, 09:43:44 »
IMHO powstawanie luzów to proces, który trwa, a nie tak nagle się pojawiają. Skoro dzieje się na gazie i benzynie, wtryski zostawiamy w spokoju. Czyli zostaje zapłon. Tu znowu wracamy do kwestii cewki.

Offline Twisted_Mind

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #143 dnia: 12-12-2018, 19:14:20 »
Witam wszystkich. Mam szybkie pytanko. Posiadam corolle e9 (AE92) z 1992 roku, z silnikiem 1.6 4A-FE. Pytanie mam co do koła zamachowego. Będzie pasować od jakiegokolwiek 4A-FE? Z tego co wiem te silniki siedziały w wielu toyotach. Mam zamiar odesłać koło do odelżenia (miałem okazje przez długi czas jeździć na lekkim i bylo super) a nie chce blokować podnośnika w pracy na kilka dni żeby wyciągnąć swoje, odesłać i jak wróci to montować. Chce kupić drugie, odesłać do zrobienia, i jak wróci to w ciagu jednego dnia wymienić razem ze sprzęgłem które się kończy :)

Offline ernestbugaj

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #144 dnia: 24-12-2018, 17:01:04 »
Czy ktoś z Was orientuje się gdzie znajdę bezpieczniki od świateł stopu (lewe i środkowe)? Corolla E12.

Offline steveblade

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
E12 4ZZ-FE regulacja luzów zaworowych
« Odpowiedź #145 dnia: 03-01-2019, 20:59:01 »
Cześć,
jeżdżę od 2 lat e12 z silnikiem 1.4 97km z instalacją LPG. Jak w tym aucie reguluje się luzy zaworowe? Co ile trzeba wykonywać taką regulację? Ile to kosztuje? I czy znacie w Warszawie lub okolicach kogoś zaufanego, kto mi to zrobi?

Offline Fuszu

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #146 dnia: 11-01-2019, 14:27:41 »
Hej pytanko. Jest jakaś instrukcja odnośnie wymiany sondy lambda w corolli E10??

Offline Problem

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 412
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #147 dnia: 11-01-2019, 14:40:55 »
A jakże! :D Oto ona:
1. Odpinasz wtyczkę.
2. Odkręcasz sondę.
3. Wyjmujesz sondę.
4. Wyjmujesz flanszę.
A potem odwrotne czynności w odwrotnej kolejności ;)

Offline Fuszu

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #148 dnia: 11-01-2019, 15:27:23 »
Chodziło mi bardziej o fotorelacje xD gdyż nie wiem gdzie owa sonda się znajduje. Łącznie z kasowaniem błędów. Odnośnie błędów czy kasowanie błędów można zrobić tylko poprzez te zworki w skrzynce??

Offline mdo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Szybkie pytanie - szybka odpowiedź
« Odpowiedź #149 dnia: 12-01-2019, 19:08:01 »
Przekręcam kluczyk i włącza się wentylator chłodnicy (4efe - oczywiście zimny). Jest na to prosta odpowiedź - typu wymienić jakiś czujnik, czy wiele wariantów?
Jak zwykle wdzięczny za podpowiedzi... ;) M.
« Ostatnia zmiana: 12-01-2019, 19:13:48 wysłana przez mdo »
Auris HSD TS '15
Corolla E11 EFE, LBK '97
było: IS300 2JZ | Corolla E11 EFE, SDN '97 | Corolla E11 EFE, WGN '98 | Corolla E9 AFE, LBK '91, gaz


 

Beesafe.pl