Autor Wątek: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica  (Przeczytany 17770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Od około pół roku jeździmy Tercelką 1,5 12v 3EE. Po zakupie samochód puszczał dymka po przygazowaniu kompresja była po 10 we wszystkich cylindrach.
Teraz samochód dymi bez przerwy tak okropnie ze nie da się jeździć. Na wolnych obrotach z samochodu wylatuje gęsty dym, wykluczam tu branie chłodziwa (na łączeniu wydechu widać olej).
Myślałem ze winne są pierścienie, spuściłem olej zalałem tłoki nafta postał przez święta, pomierzyłem kompresje była 11,5 14 14 14, silnik zalałem olejem 15w40. Dymienie nie ustało, silnik ciepły czy zimny dymi jednakowo.
Dodam jeszcze ze do starego oleju był lany doktorek i on nie zmniejszył dymienia, jedna świeca była zaoliwiona do tego stopnia ze nagar uniemożliwił przeskok iskry.
Proszę mi powiedzieć co jest przyczyną i czy części do tego silnika są dostępne.
« Ostatnia zmiana: 30-12-2014, 14:33:18 wysłana przez imt579 »

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Dużo oleju dolewasz pomiędzy wymianami?

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Wczesniej ubywało z litr na 1000km teraz dym jest tak gęsty ze pewnie zjadłby tyle oleju ile paliwa :-P. Dodam jeszcze ze po odkręceniu korka oleju nie ma tzw komina.

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Na jednym cylindrze masz dosyć słabą kompresję, sprawdź zawory na początek, bo tu może być problem. LPG jest?

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
zawory są ok, LPG jest od 2007 roku. poza tym słaba kompresja jest w 1 cyl problem zaoliwionej świecy pojawił się w 2 cylindrze tam było 14
« Ostatnia zmiana: 30-12-2014, 16:03:07 wysłana przez imt579 »

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Musisz wykluczyć w związku z niskim ciśnieniem; podparty lub wypalony zawór, zły luz zaworowy, pierścienie lub uszkodzenie uszczelki pomiędzy cylindrem a magistralą olejową. Sprawdź też stan uszczelniaczy zaworowych,  bo pewnie już do wymiany.

Wykręć świece na trzech dobrych cyl., przekręć ręcznie wałem dwa razy po 360` , wkręć świecę w któryś dobry cyl. i powtórz to samo. Powinieneś czuć różnicę w kompresji.
« Ostatnia zmiana: 30-12-2014, 16:37:00 wysłana przez AGILESS »

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Sugeruje Pan ze ciśnienie podczas kręcenia może pójść z cylindra przez magistralę olejowa i wtedy poczuje różnice?
Uszczelniacze zaworowe mogą kopcić do tego stopnia ze z wydechu na wolnych obrotach idą kłęby dymu?
Dym jest naprawdę ogromny i nieznośnie śmierdzący, samochód zatarty na jednym tłoku mający 4 kompresji tak nie kopcił, inny mający kompresje 10 11 7 8 również kopcił znacznie mniej.
« Ostatnia zmiana: 30-12-2014, 17:18:54 wysłana przez imt579 »

Robsajson

  • Gość
Identycznie było w Volvie teścia.Mechanior po próbie olejowej stwierdził, że tłok mogł strzelić.
Zdjąłem głowicę i winne były pierścienie na ostatnim cylindrze.Tłok był aż lekko przekrzywiony.Zakręciłem wałem a olej spłynął po bloku.
Jeżeli nie widzisz problemu ze znikającym płynem chłodzącym, brakiem oleju w układzie chłodzenia a znika olej, ja obwiniał bym właśnie pierścienie.

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Nie Panujemy do sibie na forum :)
W pierwszym poście pisałeś, że pierwsze pomiary ciśnienia wychodziły o wiele niżej, a teraz na 3-ech cyl. wychodzą wyżej. Możliwe, że ON rozpuścił na nich nagar i ciśnienie wzrosło. Możesz spróbować zalać jeszcze ON do tego słabszego cyl., może pierścienie, a w szczegulności olejowy się rozrusza. Najlepiej kręcić wałem i powoli wlewać ON. Pamiętaj o spuszczeniu oleju i przepłukaniu układu smarowania przed zalaniem świerzym olejem.
Czasem taki zabieg pomaga, ale jeśli silnik jest zaniedbany, to pokusiłbym się o mały remoncik, jeśli oczywiście chcesz tym.autkiem jeździć dłużej. Ewentualnie inny silnik, powinny być w rozsądnych pieniądzach. Powodzenia :)

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Jaką kompresję miał Pan Robsajson w tej volvianie?
Kompresja była 10 na wszystkich gatkach gdy kupiłem samochód a silnik nie kopcił prawie wcale, teraz jest wyższa a kopci masakrycznie.
Zaniedbywane hondy civic maja zawsze kompresje około 10 a kopca tylko po przygazowaniu, no chyba ze u mnie cylindry doszczelnia olej, ale kompresje sprawdzałem zaraz po płukance nafta.
Gdy zalewałem silnik nafta przepychałem samochód na 5 biegu po trochę w przód i tył.
Wątpię ze przez pierścienie silnik dymiłby aż do tego stopnia, tym bardziej motodoktorek nie pomógł, dymienie po rozgrzaniu silnika zazwyczaj zmniejsza się gdy winne są pierścienie. Miałem mazdę 323f winne były pierscienie, kompresje miała znacznie niższa, dymiła znacznie mniej na zimnym a po rozgrzaniu prawie wcale.
Jak można sprawdzić uszczelniacze zaworów? Jedynie wizualnie po ich wyjęciu?
Silnik bym wstawił ale to bardzo nietypowa jednostka.
« Ostatnia zmiana: 30-12-2014, 20:58:53 wysłana przez imt579 »

Robsajson

  • Gość
Odp: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica
« Odpowiedź #10 dnia: 30-12-2014, 20:57:10 »
Gdy zalewałem silnik nafta przepychałem samochód na 5 biegu po trochę w przód i tył.
Wątpię ze przez pierścienie silnik dymiłby aż do tego stopnia, tym bardziej motodoktorek nie pomógł, dymienie po rozgrzaniu silnika zazwyczaj zmniejsza się gdy winne są pierścienie. Miałem mazdę 323f winne były pierscienie, kompresje miała znacznie niższa, dymiła znacznie mniej na zimnym a po rozgrzaniu prawie wcale.
Jak można sprawdzić uszczelniacze zaworów? Jedynie wizualnie po ich wyjęciu?
Silnik bym wstawił ale to bardzo nietypowa jednostka.
Jeśli dobrze kojarzę to takie silniki były również w Paseo.Volviak pod koniec swojego życia tak kopcił, że świata nie było widać.

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica
« Odpowiedź #11 dnia: 30-12-2014, 20:58:58 »
W takim razie wlej jeszcze ze dwa doktorki, z tym, że jednego habilitowanego. Ewentualnie druga metoda- jeździć bez oleju, nie będzie kopcił.

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Odp: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica
« Odpowiedź #12 dnia: 30-12-2014, 21:07:57 »

Gdy zalewałem silnik nafta przepychałem samochód na 5 biegu po trochę w przód i tył.
Wątpię ze przez pierścienie silnik dymiłby aż do tego stopnia, tym bardziej motodoktorek nie pomógł, dymienie po rozgrzaniu silnika zazwyczaj zmniejsza się gdy winne są pierścienie. Miałem mazdę 323f winne były pierscienie, kompresje miała znacznie niższa, dymiła znacznie mniej na zimnym a po rozgrzaniu prawie wcale.
Jak można sprawdzić uszczelniacze zaworów? Jedynie wizualnie po ich wyjęciu?
Silnik bym wstawił ale to bardzo nietypowa jednostka.
Jeśli dobrze kojarzę to takie silniki były również w Paseo.Volviak pod koniec swojego życia tak kopcił, że świata nie było widać.

wydaje mi się ze te silniki  nie mają z sobą nic wspólnego poza pojemnością. Starlet i Corolla e9 miały chyba bardzo podobne ale 1,3 12v.

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica
« Odpowiedź #13 dnia: 31-12-2014, 00:08:14 »
Paseo mialo 5efe a nie 3e.
Ale majac wiazke mozna spokojnie wsadzic 4efe a bez wiazki 2e. Pelno tego za grosze.

uszczelniacze zaworowe nie dadza takiego efektu. nawet jesli wcale ich by nie bylo :)

Moim zdaniem czapka do gory i bedzie wiadomo.
Ostatecznie mozna jeszcze sprawdzic czy trzyma cisnienie statycznie - jak nie to bedzie slychac/widac gdzie ucieka.

Offline imt579

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 149
Odp: Biały gęsty dym uszkodzone uszczelniacze czy uszczelka pod głowica
« Odpowiedź #14 dnia: 31-12-2014, 13:08:13 »
Czyli mogę wsadzić bez przeróbek silnik 1,3 12v na pełnym wtrysku?- od czego od starletki lub corolli e9?
Dawka wtrysku będzie odpowiednia? A silnik 1,3 12v gaznikowy można założyć i wsadzić mój kolektor z 1,5 bo akurat taki mam w okolicy?
Też właśnie wydawało mi się ze uszczelniacze do tego stopnia nie moga dymić, ja upieram się jeszcze przy dostawaniu się oleju z magistrali, czy tak czy siak głowice trzeba zwalić.
Dziś odpaliłem samochód, i był taki objaw jakby łapał gdzieś lewe powietrze, wkręcił się na wysokie obroty.
Przytkałem ręką dolot, wgl nie zesłabł.
« Ostatnia zmiana: 31-12-2014, 13:27:01 wysłana przez imt579 »


 

Beesafe.pl