Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Prius IV/2016  (Przeczytany 14113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #120 dnia: 05-01-2018, 09:58:00 »
Czy w tej generacji można pojechać z większą prędkością niż 65km/h na samym elektryku? Gdzieś czytałem że można żaglować prawie do 100km/h. Czy to prawda? Sprzedawca twierdzi że do 50km/h

Wychodzi na to że sprzedawca się nie zna :roll: . Chociaż mi osobiście się to nigdy nie udało.....powyżej 80km/h (licznikowe) włącza się ZAWSZE spalina - niezależnie jaki bym miał SOC. Trzeba było mu wytłumaczyć że "gliding" (po naszemu żeglowanie) to nie EV mode :laugh: i pytałeś o co innego itp.....
Może zbyl31 rozjaśni bo ma sztukę.
« Ostatnia zmiana: 05-01-2018, 10:02:14 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior

Offline pppt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #121 dnia: 05-01-2018, 10:53:59 »
Panowie, podpowiedzcie mi jak zastosować efekt żeglowania i na czym to w ogóle polega?
bo albo sie tego nie nauczyłem albo stosuje i nawet o tym nie wiem  :o

Toyota PRIUS 1,8 HSD 2011 Prestige
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 2003 Sol

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 729
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #122 dnia: 05-01-2018, 11:42:05 »
Oj, weź....

http://www.metrompg.com/posts/pulse-and-glide.htm

Generalnie chodzi o "bujanie" się powyżej 50km/h (typowego EV) na samej baterii EV (spalina wyłączona). Przyśpieszenie bliskie zeru, najlepiej duży SOC, nagrzany silnik, fajnie by było lekko z górki i najlepiej z wiatrem....itp.  :cool:
« Ostatnia zmiana: 05-01-2018, 11:47:56 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior

Offline pppt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #123 dnia: 05-01-2018, 13:23:49 »
oj tam, oj tam... no to przecież wiem  :song:
jezdze w taki sposób codziennie do roboty, mam taki odcinek drogi, na którym sie udaje  :-)

nie wiem dlaczego ale pomyslalem sobie ze jest jeszcze jakis sposob .... yyy nie wiem dlaczego, dobra niewazne  :embarassed:

no to mi sie chyba tez nigdy nie udalo powyzej 80-tki pożeglować, a ok 70-tki to tylko chwilkę...
ale nie zwracałem na tą górną granice za bardzo uwagi do tej pory, teraz poobserwuje uważniej

fazi, dziękuje za linka  :-)
Toyota PRIUS 1,8 HSD 2011 Prestige
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 2003 Sol

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #124 dnia: 08-01-2018, 21:36:00 »
Ja mam priusa 4 generacji z hakiem ( takiego kupiłem ).
Jak się przymierzałem do Aurisa to więcej miejsca jest w Priusie ( dlatego mam prusaka :) )
i faktycznie EV mode tylko do 50 Km/h
tylko PlugIn ma ponad chyba 120 na EV.
Z tego co wyczytałem to Plugin ma 135km/h. Prius IV ma około 90km/h ale z bateria LiteOn - na niektórych rynkach np. Kanada są dostępne obie wersje baterii Nickel-Metal Hydride  i Li-Ion (droższa). Pewnie Auris 2018/2019 również będzie miał Ni-Mh. Plugin ma już Li-Iony.
https://www.toyota.ca/toyota/en/vehicles/prius/models-specifications

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 317
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #125 dnia: 08-01-2018, 21:48:43 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)
« Ostatnia zmiana: 08-01-2018, 21:51:38 wysłana przez wtyku »

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #126 dnia: 09-01-2018, 00:35:45 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)

LiteOn z rozpędu ;) W Kanadzie gdzie Li-Ion jest sprzedawany jest teraz baaaardzo zimno, a jakoś to działa ;) Ale może dlatego mają gwarancja na napęd hybrydowy 8 lat. konkurencja też daje 8lat na Li-iona.

Grzebiąc info o 4h znalazłem taki rysunek, może komuś się przyda:

« Ostatnia zmiana: 09-01-2018, 00:42:39 wysłana przez mariuszs »

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #127 dnia: 09-01-2018, 19:30:43 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)

LiteOn z rozpędu ;) W Kanadzie gdzie Li-Ion jest sprzedawany jest teraz baaaardzo zimno, a jakoś to działa ;) Ale może dlatego mają gwarancja na napęd hybrydowy 8 lat. konkurencja też daje 8lat na Li-iona.

Grzebiąc info o 4h znalazłem taki rysunek, może komuś się przyda:




Ta reklama mnie przekonała :)

https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 121
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #128 dnia: 09-01-2018, 19:55:52 »
reklama jest mega w 34 sekundzie - zaczyna się robić dynamicznie, muzyka przyspiesza, szybkie i krótkie ujęcia - widać jak pan kierowca wciska ile sił stopę w pedał hamulca a samochód startuje z piskiem opon  :cool:  :grin: :grin: :grin:

o tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU#t=00m34s

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #129 dnia: 13-01-2018, 19:15:31 »
Przejechałem się tym nowym Priusem w wersji Prestige i mi się podoba. Dziwne, że nie ma regulacji wysokości siedzenia pasażera, coś co jest w Aurisie normalne.

Czy we wszystkich Priusach hamulec ręczny jest w podłodze? Jak się z tym jeździ?



Offline Danski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #130 dnia: Wczoraj o 19:34:18 »
Przejechałem się tym nowym Priusem w wersji Prestige i mi się podoba. Dziwne, że nie ma regulacji wysokości siedzenia pasażera, coś co jest w Aurisie normalne.

Czy we wszystkich Priusach hamulec ręczny jest w podłodze? Jak się z tym jeździ?

W sensie, elektrycznej regulacji siedzenia?
Reczny hamulec, idzie sie przyzwyczaic :)
Nie przeszkadza w jeździe

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 979
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #131 dnia: Wczoraj o 20:13:11 »
https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU#t=00m34s

Follow your heart :)
Ciśnijcie hybrydziaże tak jak ten ładny pan w reklamie to na mieście nie będzie korków :)
Spalanie 3,5 l/100 km gwarantowane ;)

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #132 dnia: Wczoraj o 22:29:03 »

W sensie, elektrycznej regulacji siedzenia?

Nie, jakiejkolwiek regulacji siedzenia pasażera. Aktualnie można tylko pochylić siedzenie. Gdy tam usiadłem to odruchowo chciałem obniżyć siedzenie, ale nie ma takiej możliwości.

Toyota Klub

Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #132 dnia: Wczoraj o 22:29:03 »