Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Prius IV/2016  (Przeczytany 18169 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1071
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #120 dnia: 05-01-2018, 09:58:00 »
Czy w tej generacji można pojechać z większą prędkością niż 65km/h na samym elektryku? Gdzieś czytałem że można żaglować prawie do 100km/h. Czy to prawda? Sprzedawca twierdzi że do 50km/h

Wychodzi na to że sprzedawca się nie zna :roll: . Chociaż mi osobiście się to nigdy nie udało.....powyżej 80km/h (licznikowe) włącza się ZAWSZE spalina - niezależnie jaki bym miał SOC. Trzeba było mu wytłumaczyć że "gliding" (po naszemu żeglowanie) to nie EV mode :laugh: i pytałeś o co innego itp.....
Może zbyl31 rozjaśni bo ma sztukę.
« Ostatnia zmiana: 05-01-2018, 10:02:14 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline pppt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #121 dnia: 05-01-2018, 10:53:59 »
Panowie, podpowiedzcie mi jak zastosować efekt żeglowania i na czym to w ogóle polega?
bo albo sie tego nie nauczyłem albo stosuje i nawet o tym nie wiem  :o

Toyota PRIUS 1,8 HSD 2011 Prestige
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 2003 Sol

Online fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1071
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #122 dnia: 05-01-2018, 11:42:05 »
Oj, weź....

http://www.metrompg.com/posts/pulse-and-glide.htm

Generalnie chodzi o "bujanie" się powyżej 50km/h (typowego EV) na samej baterii EV (spalina wyłączona). Przyśpieszenie bliskie zeru, najlepiej duży SOC, nagrzany silnik, fajnie by było lekko z górki i najlepiej z wiatrem....itp.  :cool:
« Ostatnia zmiana: 05-01-2018, 11:47:56 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline pppt

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 148
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #123 dnia: 05-01-2018, 13:23:49 »
oj tam, oj tam... no to przecież wiem  :song:
jezdze w taki sposób codziennie do roboty, mam taki odcinek drogi, na którym sie udaje  :-)

nie wiem dlaczego ale pomyslalem sobie ze jest jeszcze jakis sposob .... yyy nie wiem dlaczego, dobra niewazne  :embarassed:

no to mi sie chyba tez nigdy nie udalo powyzej 80-tki pożeglować, a ok 70-tki to tylko chwilkę...
ale nie zwracałem na tą górną granice za bardzo uwagi do tej pory, teraz poobserwuje uważniej

fazi, dziękuje za linka  :-)
Toyota PRIUS 1,8 HSD 2011 Prestige
Toyota Yaris 1,3 VVT-i 2003 Sol

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 445
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #124 dnia: 08-01-2018, 21:36:00 »
Ja mam priusa 4 generacji z hakiem ( takiego kupiłem ).
Jak się przymierzałem do Aurisa to więcej miejsca jest w Priusie ( dlatego mam prusaka :) )
i faktycznie EV mode tylko do 50 Km/h
tylko PlugIn ma ponad chyba 120 na EV.
Z tego co wyczytałem to Plugin ma 135km/h. Prius IV ma około 90km/h ale z bateria LiteOn - na niektórych rynkach np. Kanada są dostępne obie wersje baterii Nickel-Metal Hydride  i Li-Ion (droższa). Pewnie Auris 2018/2019 również będzie miał Ni-Mh. Plugin ma już Li-Iony.
https://www.toyota.ca/toyota/en/vehicles/prius/models-specifications

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 378
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #125 dnia: 08-01-2018, 21:48:43 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)
« Ostatnia zmiana: 08-01-2018, 21:51:38 wysłana przez wtyku »

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 445
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #126 dnia: 09-01-2018, 00:35:45 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)

LiteOn z rozpędu ;) W Kanadzie gdzie Li-Ion jest sprzedawany jest teraz baaaardzo zimno, a jakoś to działa ;) Ale może dlatego mają gwarancja na napęd hybrydowy 8 lat. konkurencja też daje 8lat na Li-iona.

Grzebiąc info o 4h znalazłem taki rysunek, może komuś się przyda:

« Ostatnia zmiana: 09-01-2018, 00:42:39 wysłana przez mariuszs »

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 445
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #127 dnia: 09-01-2018, 19:30:43 »
Nie wiem czemu tak się podniecacie Li-On, gdyby była w naszych hybrydach, to bateria co 100kkm do wymiany jak nie wcześniej. Jak na razie nie ma alternatywy dla Ni-MH, która przeżyje tyle cykli. W plugin to ma jeszcze jakiś tam sens, bo nie robi się cykli kilka -kilkadziesiąt codziennie, tylko raz dziennie.

Swoją drogą "ale z bateria LiteOn" hehe dobre! LiteOn to producent elektroniki komputerowej. Tak czy inaczej słyszałem ostatnio w sklepie dziadka co mówił, że potrzebuje tusze do drukarki brazers :) (zamiast brother)

LiteOn z rozpędu ;) W Kanadzie gdzie Li-Ion jest sprzedawany jest teraz baaaardzo zimno, a jakoś to działa ;) Ale może dlatego mają gwarancja na napęd hybrydowy 8 lat. konkurencja też daje 8lat na Li-iona.

Grzebiąc info o 4h znalazłem taki rysunek, może komuś się przyda:




Ta reklama mnie przekonała :)

https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 221
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #128 dnia: 09-01-2018, 19:55:52 »
reklama jest mega w 34 sekundzie - zaczyna się robić dynamicznie, muzyka przyspiesza, szybkie i krótkie ujęcia - widać jak pan kierowca wciska ile sił stopę w pedał hamulca a samochód startuje z piskiem opon  :cool:  :grin: :grin: :grin:

o tutaj:

https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU#t=00m34s

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 445
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #129 dnia: 13-01-2018, 19:15:31 »
Przejechałem się tym nowym Priusem w wersji Prestige i mi się podoba. Dziwne, że nie ma regulacji wysokości siedzenia pasażera, coś co jest w Aurisie normalne.

Czy we wszystkich Priusach hamulec ręczny jest w podłodze? Jak się z tym jeździ?



Offline Danski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #130 dnia: 18-01-2018, 19:34:18 »
Przejechałem się tym nowym Priusem w wersji Prestige i mi się podoba. Dziwne, że nie ma regulacji wysokości siedzenia pasażera, coś co jest w Aurisie normalne.

Czy we wszystkich Priusach hamulec ręczny jest w podłodze? Jak się z tym jeździ?

W sensie, elektrycznej regulacji siedzenia?
Reczny hamulec, idzie sie przyzwyczaic :)
Nie przeszkadza w jeździe

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #131 dnia: 18-01-2018, 20:13:11 »
https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU#t=00m34s

Follow your heart :)
Ciśnijcie hybrydziaże tak jak ten ładny pan w reklamie to na mieście nie będzie korków :)
Spalanie 3,5 l/100 km gwarantowane ;)

Offline mariuszs

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 445
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #132 dnia: 18-01-2018, 22:29:03 »

W sensie, elektrycznej regulacji siedzenia?

Nie, jakiejkolwiek regulacji siedzenia pasażera. Aktualnie można tylko pochylić siedzenie. Gdy tam usiadłem to odruchowo chciałem obniżyć siedzenie, ale nie ma takiej możliwości.

Offline Trix

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #133 dnia: 19-01-2018, 09:27:00 »

W sensie, elektrycznej regulacji siedzenia?

Nie, jakiejkolwiek regulacji siedzenia pasażera. Aktualnie można tylko pochylić siedzenie. Gdy tam usiadłem to odruchowo chciałem obniżyć siedzenie, ale nie ma takiej możliwości.

Porównując do gen 2, to w gen 2 siedzi się znacznie wyżej. 2 generacje i 10 lat później, 10cm niżej :D
Prius genIV

Offline Trix

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 43
Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #134 dnia: 19-01-2018, 09:44:50 »
https://www.youtube.com/watch?v=O7hE0y5ALzU#t=00m34s

Follow your heart :)
Ciśnijcie hybrydziaże tak jak ten ładny pan w reklamie to na mieście nie będzie korków :)
Spalanie 3,5 l/100 km gwarantowane ;)

A jak się pojedzie trochę wolniej:
IMG 20180114 153815" border="0

Prius genIV

Toyota Klub

Odp: Prius IV/2016
« Odpowiedź #134 dnia: 19-01-2018, 09:44:50 »