Autor Wątek: Auris 1.2 Turbo  (Przeczytany 100598 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #15 dnia: 25-06-2015, 18:19:39 »
Do tego jeszcze niepotrzebny nikomu system Start & Stop. Ciekawe czy samemu można wyłączyć.

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #16 dnia: 25-06-2015, 18:24:45 »
nie chcę później wysłuchiwać od znajomych jak to Toyota się psuje

Takimi pierdołami też masz zamiar się przejmować  :cheesy:
Przecież to nie ty ją zaprojektowałeś, zmontowałeś i użytkujesz, więc luuuuuzik   :laugh:
Niech się martwią ci co im się psuje , twoja jest póki co bezawaryjna (podobnie jak moja)  :good:

Offline Slavarok

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 859
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #17 dnia: 25-06-2015, 18:32:27 »
To się wszystko zgadza, ale wiesz jaką ja sobie szyderę urządzam gdy tylko frenufki i inne fordy moich znajomych się psują (naturalnie w żartach, no ale zawsze). Jeśli okaże się, że to 1,2 będzie się sypać to mnie zmiażdżą (naturalnie w żartach, no ale zawsze)

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #18 dnia: 25-06-2015, 20:55:04 »
Ciekawe czy samemu można wyłączyć.



Na pewno bedzie guzik o wylaczania.


ps. mam juz automaty wylączające start-stop na stale :)

Offline patkrz

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2386
  • Płeć: Kobieta
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #19 dnia: 25-06-2015, 21:24:28 »
Cytat: bis24 w Dzisiaj o 18:19:39

    Ciekawe czy samemu można wyłączyć.




Na pewno bedzie guzik o wylaczania.
Można.

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #20 dnia: 25-06-2015, 21:29:10 »
Cytat: bis24 w Dzisiaj o 18:19:39

    Ciekawe czy samemu można wyłączyć.




Na pewno bedzie guzik o wylaczania.
Można.
to dobrze bo aku strasznie drogie do tego typu wynalazków :-)

Offline robikon

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 368
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #21 dnia: 26-06-2015, 19:02:15 »
Na pewno lepszym kąskiem byłby Auris z silnikiem 2,0 turbo  :-P, takim np.
Cytuj (zaznaczone)
To 2-litrowa jednostka z systemem zmiennych faz rozrządu, bezpośrednim wtryskiem paliwa i wykorzystująca turbinę typu twin scroll.
   
Silnik ten zadebiutował w modelu NX, a teraz trafił również pod maskę ISa. Rozwija on 245 KM oraz 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego (dostępny w przedziale 1650-4400 obr./min), co pozwala na rozpędzenie tego sedana klasy średniej do 100 km/h w równe 7 sekund. Prędkość maksymalna to 230 km/h.
Więcej tu: http://motoryzacja.interia.pl/samochody-nowe/news-lexus-is-z-nowym-doladowanym-silnikiem,nId,1842545
« Ostatnia zmiana: 26-06-2015, 19:04:06 wysłana przez robikon »

Offline Slavarok

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 859
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #22 dnia: 26-06-2015, 19:05:24 »
A coś słyszałem o powrocie ISF oraz IS 300. Kombinują... oby w dobrą stronę a nie tak jak w LC

Offline naked

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #23 dnia: 14-07-2015, 23:58:02 »
W najbliższy weekend są dni otwarte w Toyocie... będzie okazaja pojeździ tym cudem toyotowskiego downsizingu.

Pozdrav

Offline naked

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #24 dnia: 19-07-2015, 22:22:03 »
Z okazji dni otwartych w Toyocie odwiedziłem salon tej marki w Katowicach

Jazda próbna za mną. Co tu dużo mówić.. nie ma porównania pomiędzy obecnie posiadanym Aurisem 1.33 z 2012 roku z silnikiem który rzekomo przy 6000 obrotów osiąga moc 99 KM. Jeżdżę tym autkiem ponad 2,5 roku, a nie pamiętam by kiedykolwiek wskazówka na obrotomierzu wskazywała przynajmniej 5000 obrotów. To tyle faktów o posiadanym "cudzie".

A teraz kilka słów o Aurisie 1,2 TURBO.
Przejechałem się modelem Touring Sports z wersją wyposażenia COMFORT z dodatkowymi pakietami STYLE i TECH. No i jak wam w skrócie powiedzieć o moich wrażeniach...  Autko jest niesamowite. Ciche, silnik pracuje jednostajnie.. a jak prawa noga staje się trochę cięższa to czuć delikatne (bardzo delikatne) wciskanie w fotel. 100 km/h na 6 biegu przy okolu 2000 obrotów - w posiadanym autku - nieosiągalne. W testowanym - przyjemność. Więc robi wrażenie. Wg info z salonu - przeglądy co 20 000 km -  to także pozytywna info i wierzyć pozostaje, że częstsze wizyty w salonie konieczne nie będą.. gdyż jak wiecie do tanich to one nie należą.

Ciekawe czy autko to jest dostępne w Niemczech.. może na niemieckich forach są już jakieś wrażenia użytkowników modeli z silnikiem turbo.

Średnie spalanie w czasie tego przejazdu na trasie z Katowic do Mikołowa i znowu do Katowic to 5,5. Ciekawe czy tylko ten egzemplarz był tak dopracowany?
Autko wydawało się całkiem dobre do jazdy po mieście. I wierzyć pozostaje, że tak będzie. Jednak mnie ku temu modelowi Toyoty ciągnie pojemność bagażnika, którego praktycznie nie ma w posiadanym modelu (o czym dobitnie się przekonałem w czasie minionego urlopu, kiedy to ciężko było się spakować nawet mając box na dachu).
Wtórym argumentem był fakt, iż lubię czuć, że auto jedzie.. A w Aurisie 1,3 z 2012 czuć było nie ze auto jedzie, ale że przemieszcza się żółwim tempem do przodu.
Kolejnym argumentem była chęć posiadania auta, którego wyposażenie będzie zachęcało do podróżowania, wyposażone w technikę przyciągająca użytkownika i ułatwiającego prowadzenie nie tylko po polskich drogach ale głownie na dalekie ( nie tylko wakacyjne) trasy do Niemiec czy Chorwacji (moje relacje z pobytu w CRO tu http://www.cro.pl/naturystyczna-chorwacja-alpejska-austria-no-i-niemcy-t38631.html i tu http://www.cro.pl/istria-z-salzburgiem-w-tle-t45509.html )
Argumentem który zaczerpnąłem niejako z historii marki Toyota był fakt iż Toyota nigdy nie odwracała się od kwestii wad fabrycznych w produkowanych przez siebie modelach - nawet jeżeli minął już okres gwarancji danego auta, czego nie można powiedzieć na przykład o Volkswagenach. Toyota długo przymierzała się do wprowadzenia silnika benzynowego z TURBO, więc przynajmniej wierzyć pozostaje, iz kwestia ta jest przez inżynierów Toyoty dopracowana.

Z mojej pobieżnej analizy cenników i cen poszczególnych pakietów skłaniam się ku wersji, którą miałem okazję testować. Choć mam pewien dylemat..   i pytanie.. w pakiecie style są 17 calowe felgi. W standardzie natomiast sa felgi (z tego co pamiętam) 16 calowe... W czym przejawia się różnica w komforcie jazdy pomiędzy tymi dwiema wielkościami felg? Na jakie aspekty jazdy ma wpływ wielkość felg?
Wdzięczny będę za odpowiedź i Wasze wrażenia.
Pozdrav


Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #25 dnia: 20-07-2015, 08:02:16 »
obecnie posiadanym Aurisem 1.33 z 2012 roku z silnikiem który rzekomo przy 6000 obrotów osiąga moc 99 KM. Jeżdżę tym autkiem ponad 2,5 roku, a nie pamiętam by kiedykolwiek wskazówka na obrotomierzu wskazywała przynajmniej 5000 obrotów.

Przecież to nie wina samochodu tylko kierowcy  :laugh:


To tyle faktów o posiadanym "cudzie".


Sam sobie zrobiłeś krzywdę kupując "cud" ważący 1300 kg (jeden z cięższych kompaktów na rynku) napędzany 100 konnym silnikiem  :laugh:
Ten silnik może jest optymalny do Yarisa , ale nie do Aurisa.

Średnie spalanie w czasie tego przejazdu na trasie z Katowic do Mikołowa i znowu do Katowic to 5,5.

 :o

Zużycie w/g komputera czy spod dystrybutora ?
Jeśli komputer tyle pokazał , to znając życie w realu wyjdzie ok. 6 l/100km.



Offline naked

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #26 dnia: 20-07-2015, 14:48:18 »
tomery

nie obraź sie ale nie poświęcę tego wątku na dyskusje z Tobą na temat Aurisa 1.33. Od dwóch lat szukam kogoś komu sie udało jechać tym autkiem z obrotami rzędu 6 000 i wyobraź sobie ze nie znalazłem. W salonie w Katowicach tez takiej osoby nie udało im się spotkać.  Może ty znasz kogoś takiego ?

  :-)

aha po słowach "w czasie tego przejazdu" możesz sam wywnioskować czy to odczyt z kompa czy z dystrybutora.

Proszę by kolejne wypowiedzi były raczej "ad rem" niż "ad personam".

Pozdrav



PS  na niemieckich forach i w tamtejszych Fahrberichtach Auris turbo zbiera całkiem dobre opinie. :)
« Ostatnia zmiana: 20-07-2015, 14:54:31 wysłana przez naked »

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #27 dnia: 20-07-2015, 15:52:46 »
tomery

nie obraź sie

A o co miałbym się obrazić ?

Zresztą nie traktuj tego co napisałem jako "wycieczkę osobistą" z mojej strony  :beer:

Ps
Nie znam tego silnika, ale wierzyć mi się nie chce że nie udało ci się go wkręcić nawet na 5000 rpm (bo później napisałeś o 6000 rpm).
« Ostatnia zmiana: 20-07-2015, 15:54:27 wysłana przez tomery »

Offline JurekL

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 121
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #28 dnia: 20-07-2015, 17:26:10 »
. Od dwóch lat szukam kogoś komu sie udało jechać tym autkiem z obrotami rzędu 6 000 i wyobraź sobie ze nie znalazłem. W salonie w Katowicach tez takiej osoby nie udało im się spotkać.  Może ty znasz kogoś takiego ?



No to już znalazłeś.
Ja mojego 1,33 już kilka razy kręciłem "do odcięcia" było na pewno ponad 6000 obr/min. Na A4 - 160km/h przy ~4500obr i więcej ale już jest głośno - tylko spalanie rośnie 7,2-7,5l/100.
Ale wracając do tematu również mam zamiar popełnić jazdę próbną Aurisem 1,2 wtedy może będę miał podobne zdanie do twojego.
Gdy ci smutno, gdy ci źle
wsiądź do auta, przejedź się.

AurisBeast

  • Gość
Odp: Auris 1.2 Turbo
« Odpowiedź #29 dnia: 20-07-2015, 20:48:05 »
naked
Wg mnie jeśli nie możesz dobrnąć do 5000obr/min, to cos jest nie tak. Ja sobie nieraz robię wycieczki ponad 7000 obr/min. Ale tylko gdy się zgapię, po powyżej 6400 to nie ma już sensu ;)


 

Beesafe.pl