Autor Wątek: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D  (Przeczytany 14091 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #30 dnia: 02-12-2019, 15:15:18 »
No to czekamy na ciepełko  :good:
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2893
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #31 dnia: 04-12-2019, 17:04:02 »
Myślę ze ogólnie w 3 tysiącach się zamkniesz.

Offline skiba01

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #32 dnia: 05-12-2019, 08:36:06 »
Myślę ze ogólnie w 3 tysiącach się zamkniesz.
Nie ma takiej opcji, na szczęście :)
Dogrzewanie zostało wczoraj zdiagnozowane, padł sterownik + do wymiany są uszczelki itp. Koszt sterownika 565 zł netto + ok. 50 zł netto za podkładki + ok. 200 netto robocizna
Do soboty rano ma być z powrotem u mnie, zdam wtedy relacje

Offline skiba01

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 63
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #33 dnia: 07-12-2019, 15:52:12 »
Naprawa zakończona  :grin:
Łączny koszt to 1007 zł brutto  :good: (Nowy sterownik, uszczelki, robocizna + kurier w obie strony)


Niedługo w kompendium pojawi się opis, co i jak  :-)

Offline mysiauek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 71
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #34 dnia: 08-12-2019, 21:23:23 »
Możesz wkleić link do firmy która wykonała naprawę?

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #35 dnia: 09-12-2019, 08:22:40 »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline rambo7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #36 dnia: 09-12-2019, 14:35:13 »
Panowie u mnie sukces. Przypomnę dla porządku że u mnie (1,4D4D) nagrzewnica działała, i jedyne co jej dolegało to potężne kopcenie na biało po 5 min pracy. Zostawiłem auto tutaj: http://atech.opole.pl/ogrzewanie-postojowe,p16 jest info że robią Servis - Ebespacher. Wyjaśniono mi tyle że to się co jakiś czas serwisuje bo jak wszystko się zużywa. Postraszono że sterownik może być popsuty. Ja mówię że nie zgłaszam popsucia sterownika bo Webasto się uruchamia obroty nieco rosną, grzeje po 5 min bardzo dobrze tyle że od razu dymi.
Po oględzinach - (nie wpuszczono mnie na serwis) stwierdzono że przyczyną dymienia jest sitko, jakieś sitko które było oblepione ropą i ta stara ropa na tym sitku się grzała smażyła i to było powodem dymienia. W związku z tym że była nagrzewnica zdemontowana i rozebrana wymieniono uszczelnienia. Główny koszt to demontaż montaż 250zł sitko 90zł uszczelki 50zł ciecz chłodząca ileś tam i całość 550zł. (sitko jest wielości jak połowa nakrętki od długopisu).
Ktoś tu sugerował podpinanie komputera poprzez sieć CAN itd, nie ma mowy żaden sprzęt diagnostyczny nie zdiagnozuje stanu oblepienia w środku urządzenia grzewczego. Tak że takie sposoby nie zrobią diagnozy, nie ma żadnego czujnika mówiącego o stanie zużycia sitka. Tak zresztą mi powiedział specjalista z ATECH, żeby zobaczyć co jest grane trzeba to wyjąć na stół na "ścieżkę diagnostyczną". U mnie działa, nie kopci, grzeje tak jak grzało, wentylator okazał się dobry.

Kolega co opisywał urządzenie  Hydrotonic II-H (model D5Z-H) w podanym linku wyżej pisze:
"Uwaga, model ten uruchamia się bez względu na temperaturę otoczenia!"

NIE!!! UWAGA! - NIEPRAWDA. Nie potwierdzam! Po dokonanym Servisie w ATECH urządzenie się nie chciało uruchomić! Była trochę konsternacja servisu i moja bo dałem sprawne kopcące a odbierałem w stanie - kompletnego braku reakcji.
Serwis wpisał mi w F-rę że klientowi przekazano samochód bez możliwości uruchomienia webasto. Powody:
- zbyt wys temp cieczy chłodzącej (auto było ostygnięte stało już6 godz na parkingu),
- zbyt wysk temp. zewnętrza zapisano +16stC.

W takim stanie auto odebrałem. Jeździłem kolejne 2 tygodnie nie uruchamiając w ogóle. Czekałem aż będzie mróz i tak było ostatnie dni to -1stC i webasto bez problemu się uruchomiło! działa. 
Tak że w tej części opisu kolegi zupełnie nie potwierdzam. Moje Hydrotonic II-H (model D5Z-H)  nie uruchamia się gdy jest za ciepło.

"Nagrzewnica jest analogowa, brak możliwości zrobienia czegokolwiek przez złącze OBD II"
potwierdzam, jak pisałem - diagnostyka polega na wyjęciu urządzenia i rozebraniu i podłączeniu na maszynie Ebesprachrera.

"Odradzam kombinowanie z demontażem nagrzewnicy, bez rozebrania podszybia. Nawet po tym, trzeba się trochę nagimnastykować aby wyciągnąć całą puszkę."
ATECH w którym robiłem wyjęli webasto bez rozbiórki podszybia. Zrobili to bardzo sprawnie.
Moim zdaniem gdybym ja miał to rozbierać też bym niczego nie demontował, przynajmniej w Aurisie I generacji dostęp od góry jest bezproblemowy, jedyny problem to rura wydechowa tu trzeba mieć kanał by tam śrubę odkręcić.

Jeżdżę używam webasto (eberspracher) działa jak powinno, grzeje po 5 min nie kopci. Jedyne co to czuć było że się chyba "wypala" rura wydechowa bo pierwsze 2-3 uruchomienia nie kopciło ale był nietypowy smrodek, teraz już tego smrodka nie ma. Tak że ja jestem zadowolony że mi to naprawili ale 550zł poszło, i tylko to boli.
« Ostatnia zmiana: 09-12-2019, 14:40:56 wysłana przez rambo7 »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #37 dnia: 09-12-2019, 15:27:17 »
Dzięki za obszerny opis.  :good:
Diagnostyka webasto przez linię K samodzielnie ma na celu wstępną ocenę czy np. działa pompa paliwa, wentylator, pompa wody, powstaje płomień, podgląd temperatur, historię uruchomień, niedanych zapłonów itp. itd. Nic w ten sposób się nie naprawi, nikt tak nie napisał (przynajmniej ja), tak czy owak w przypadku większych problemów piecyk trzeba odesłać do fachowców (jeżeli samemu się nie da rady).
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline rambo7

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 76
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Nagrzewnica spalinowa w 1,4D4D
« Odpowiedź #38 dnia: 09-01-2023, 12:47:48 »
Panowie, jest zima której nie ma, ale miesiąc to styczeń. Zanim sie zrobiła wiosna tej zimy, to była zima w grudniu. Chciałem używać webasto i doopa! tzn. załącza się, obciążenie silnika jest wyczuwalne, kręci się wiatrak w webasto i tyle ... Coś z ta moją wcześniejszą naprawą widać nie tak, coś nie naprawili, albo skopało się coś znowu. Tym razem poszedłem radykalnie ale i z ryzykiem. Nowe weasto model D5Z-H, w Czechach znalazłem za ponad 2500zł. ale na OLX używane po przeglądzie z wymienionym sterownikiem na nowy sterownik za 1200zł z roczną gwarancją firma zajmująca się klimatyzacjami webasto itp. Zdecydowałem się kupić. No i zabrałem się za wymianę sam!
Panowie - jest sukces - działa! Działa tak skutecznie mocno i szybko że kratka metalowa się topi jajka można smażyć! Dawno zapomniałem że to tak może skutecznie i szybko działać ! szok!
Co i jak zrobiłem:
Da się model D5Z-H wyjąć w Auris od góry - trzeba mieć jednak mocne plecy, zgrabne dłonie. Pracujemy w nachyleniu i niektóre śruby kręcimy na czuja.
Dostęp jest utrudniony ale MOŻLIWY !!!
Zrobiłem tak:
potrzebny: śrubokręt, albo przyrząd do wyjmowania spinek, kluczyk nasadowy i płaski 10, przedłużka do nasadki, grzechotka mała, szczypce z regulacją, kombinerki, BITy Torx jeśli byśmy chcieli coś robić przy samym webaasto,  no i 1L płynu.
Zdejmujemy osłonę silnika!
1. wymontowałem plastikową rurkę dolotu powietrza do webasto,
2. odkręcamy 3 śruby z trójkątną blachą i śrubkę trzymającą tą blachę przy karoserii prawego kielicha amortyzatora,
3. odkręcamy trochę na czuja (poniżej 10cm) wydech spalin, - odkręcamy obejmę - jak będzie luźna to jest ona nasadzona ura w rurze, jak nie chce się wyczepić to ruszamy tym na boki aż wyjdzie - używamy siły, rury się wyczepia. 
4. w Tym momencie webasto "dynda" na 2 rurach gumowych węży obiegu cieczy chłodzącej, obejmy mocno ściskają i tu jest potrzebne sporo siły by je ścisnąć i przesunąć by zdjąć gumowe węże z króćców webasto, nie przejmujemy się płynu ucieknie około 0,7L gdzieś w obszar maglownicy - potem na myjce to wypłuczemy! 
5. Jak zdejmiemy wydech z webasto i odczepimy węże to UWAGA - jeszcze nie wyjmiemy urządzenia bo: z jednej strony będzie blacha którą trzeba odkręcić, a pod spodem jest Wydech ! te 10 cm rury - i to uniemożliwia wyjęcie. Trzeba tak obrócić by mieć denko webasto i wydech bokiem do siebie - będą tam kolejne 2 śruby 10-ka odkręcamy wydech z webasto.
Mamy osobno: wyjęty wydech webasta, blachy webasta.
6. jak będzie gołe samo wyebasto - przeciskając mocno patrzymy by czegoś z instalacji nie urwać wyjmujemy webasto.
Jest połowa roboty.

Wszystkie te blachy musimy zdemontować - bo inaczej nie wyjmiemy tego.





Teraz nowe webasto wsadzamy tak samo:
Gołe webasto do wnęki gdzie ono siedzi i tam dopiero przykręcamy wydech do obudowy, potem węże, potem blachy.

Polecam poszukać sobie wcześniej na allegro fotek z ofert one sporo pomogą - będzie widać co jest gdzie :).
Potwierdza się to co tak wiele osób spośród mechaników którzy tym się zajmują ten model jest słaby pod kątem elektroniki najczęściej pada sterownik. Mało tego, on jest nienaprawialny.
Nowy sterownik można znaleźć już za około 850zł.
Na polu było +5stC gdy uruchamiałem i uruchomiło się bez problemu.
Uwaga: natychmiast po uruchomieniu webasta szybko wsadzamy ucho pod maskę w okolice filtra powietrza - za filtrem jest POMPA paliwa do webasta - ona działa po kilku sekundach po uruchomieniu webasta i MUSI wydawać dźwięki, będzie to wyraźnie słyszalne (mimo klekotu silnika) Cyk, Cyk, Cyk, - ona cyka w cyklu co około 0,5 sek. 
Czekamy około 0,5 min i dopiero po tym czasie wyraźnie głośno uruchamia się wycie w webasto - to wiatrak.
Jak cyka, wyje - wsiadamy ogrzewanie na Hi Max ciepło i czekamy na gorące powietrze. Powinno się pojawić po około 1 min wyraźnie odczuwalne.
Oczywiście po pospinaniu węży dolewamy do zb. wyrównawczego płyn tak nieco powyżej kreski max, układ sobie sam pobierze ile mu trzeba.
Co najmniej 2 dni jeździmy z Max otwartym ogrzewaniem Hi max ciepło i obserwujemy poziom w zb. wyrównawczym na zimnym, jak mało to dolewamy ciecz. Po 2 dniach jak się poziom już ustabilizuje to można ustawiać ogrzewanie dowolnie.
Wychodzi mi na to że jak sobie sam nie zrobisz, to doopa.

« Ostatnia zmiana: 09-01-2023, 13:17:58 wysłana przez rambo7 »


 

Beesafe.pl