Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Używana Toyota Yaris II - pierwszy przegląd po zakupie.  (Przeczytany 1948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KPiotr

• Toyot Leżący
  • *
Dzień dobry wszystkim,

Zasadniczo prawo jazdy mam od kilku dobrych lat, jednak dopiero od kilku miesięcy posiadam własny samochód - Toyota Yaris II (2009) 1.33 (74 kW).

W związku z tym, że jestem trochę zielony w kwestii motoryzacji, a powoli zbliża mi się czas okresowego badania technicznego, chciałbym prosić o radę na co dodatkowo zwrócić uwagę / sprawdzić w tej konkretnej wersji silnikowej.

Zasadniczo samochód zakupiłem jako używany w jednym z przy-salonowych komisów Toyoty - rocznik 2009 po lifcie, przebieg ~ 65 000 km, wersja Sol z Niemiec z silnikiem benzynowym 1.33 Dual VVT-i - bezwypadkowy. Dodatkowo dopłaciłem do tzw. przeglądu Toyota Pewne Auto, według którego stan techniczny samochodu był perfekcyjny, natomiast stan ogólny - dobry (poprzedni właściciel przerysował drzwi o latarnie - polakierowane w ramach sprzedaży przez salon). Wymiany wymagał jedynie filtr powietrza + po około 6 000 km klocki hamulcowe. Niestety potem wyszło kilka drobnych mankamentów - m.in. niedziałający 1 kluczyk z centralnym zamkiem w pilocie, 2 wymieniane szyby, wyłamane jedno mocowanie lampy przedniej i halogenowej, co ciekawe lamy mają różne daty produkcji ;)
Samochód ogólnie w ramach "wprawiania się" trochę doinwestowałem:
- dorobienie kluczyka z centralnym zamkiem
- wymiana filtra powietrza (Bosch) + węglowy filtr kabinowy (Knecht)
- kompletne koła zimowe
- wymiana wszystkich piór wycieraczek (Bosch)
- wymiana klocków hamulcowych z przodu po 5 500 km
- czyszczenie tapicerki, dywaniki i takie tam ;)

Za 1,5 miesiąca mam przegląd okresowy i zwracam się z prośbą o radę co w tym konkretnym modelu warto jeszcze sprawdzić ekstra, zwrócić uwagę, żeby auto posłużyło jak najdłużej.
Standardowo: