Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .  (Przeczytany 4229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #15 dnia: 12-05-2017, 22:21:50 »
no to faktycznie w tym przypadku opisane stuki moga byc powodowane przez luz na zaworach . szczegolnie ze stuka puka caly czas a nie sporadycznie

Offline asterix

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #16 dnia: 12-05-2017, 22:38:36 »
Silnik nie bierze oleju. W priusie 2 regulacja luzów zaworowych jest na szklankach, nie ma niestety popychaczy hydraulicznych. Obstawiam na świece, wtryskiwacze albo panewki na wale. Przepustnicy jeszcze nie czyściłem, tylko MAF sensor. Jutro podpinam techstreama. Dzięki za pomoc.

Offline asterix

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 13
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #17 dnia: 23-05-2017, 15:57:30 »
Ciąg dalszy historii, przepustnica została wyczyszczona:
https://youtu.be/ec9ivlgbn3k
Zastanawia mnie tylko luz na napędzie przepustnicy i olej w kolektorze.

Parametry silnika z techstream:

bieg jałowy


przy prędkości 72km/h

Według mnie wszystkie parametry są w normie oprócz Knock Correct Learn Value. U mnie jest w przedziale 19-25 a prawidłowa wartość powinna być w zakresie 0-22.
Czy to może oznaczać spalanie stukowe?
Kolejny parametr, który mnie zastanawia to Atmosphere Pressure, cały czas ma wartość -1. Jest to ciśnienie względne, niestety nie udało mi się znaleźć jaką powinno mieć wartość i jak jest mierzone.
Zanim zabiorę się za świece i zawory bardzo proszę o informację, jakie wartości tych parametrów macie u siebie.
« Ostatnia zmiana: 23-05-2017, 16:06:15 wysłana przez asterix »

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 221
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #18 dnia: 23-05-2017, 20:18:19 »
z parametrami Ci nie podpowiem, natomiast wydaje mi się (nie ktoś inny potwierdzi) że takie czyszczenie przepustnicy jest nie do końca przeprowadzone, tam są jeszcze chyba trzy śruby które trzymają cała przepustnicę na miejscu, pod nią masz taką trójkątną podkładkę....czyli odkręcasz śruby, zrzucasz i czyścisz przepustnicę - od góry i od dołu, kontrolujesz podkładkę a także ten płyn/olej w kolektorze -  być może to nadgorliwość ale roboty tam było jeszcze 2 min i miałbyś idealny dostęp do całości.

a tak z innej beczki - jak się zabierzesz za świece to zerknij na zawór PCV, przy sporym przebiegu zalecana jest jego inspekcja i ewentualna wymiana.

Offline eprom

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 65
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #19 dnia: 24-05-2017, 16:21:17 »
Odświeżę temat, gdyż prawie rok już jeżdżę priusem i coś mnie ruszyło aby zalać benzyne 98 oktanów i wywaliło błąd egr, dokładnie tak jak prawie rok temu gdy zalewałem 98. Póź iej jeździłem na 95 i nie było problemu, więc nie wierzę w taki przypadek.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1070
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #20 dnia: 30-05-2018, 19:55:33 »
Odświeżę temat bo przymierzam się latem do powyższych operacji w ramach wypoczynku (czyszczenie całego EGR z chłodniczką, rurki, kolektora dolotowego i wymiana PCV) profilaktycznie bo wybije ponad 200tys a wiem ze nie było to robione od nowości i gdzieś mi się obiło na forum, że lepiej jest kupić chłodniczkę i zawór EGR, wyczyścić sobie dokładnie na spokojnie wypolerować na glanc jak psu jajca i zrobić tylko podmiankę. Na allegro widzę całe EGRy i chłodniczkami po 80-120zł jeżeli miałbym zaoszczędzić 4h czyszczenia na szybko i być pewnym czy wszystko dokładnie zrobiłem to te 80zl bym przebolał. Drugie nie mogę znaleźć w katalogu intercars tego zaworu PCV do 2zr-fxe, ktoś pomoże gdzie to kupić?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #21 dnia: 30-05-2018, 22:55:30 »
Jezeli moge cos zasugerowac to nie kupuj tego zaworu bo nie ma potrzeby . Kup lub zrob sobie zaslepke z blachy ktora wlozysz pomiedzy rure od kolektora wylotowego i chlodnice EGR . Chlodnice faktycznie warto miec druga na podmiane ale zawor czysci sie 5 min . Kolega POROCIN ma wzor blachy wiec pewnie chetnie sie podzieli :)  Odpowiednio wlozona blaszka rozwiazuje problem zatykajacej sie chlodniczki i zaworu egr. Nie powoduje wyswietlania sie kontrolki check engine . Nie ma tez problemu przy przegladzie okresowym . Dodam ze po takim zabiegu samochod jezdzi zdecydowanie lepiej co moze potwierdzic kolega POROCIN :)

Offline P0RCIN

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #22 dnia: 31-05-2018, 01:07:09 »
Potwierdzam.
Jeżeli auto w specyficzny sposób klekocze podczas ładowania baterii i wolnej jazdy to cały układ EGR jest na bank zasyfiony. Do tego dochodzi poszarpywanie na odpuszczonym gazie.
Jeżeli nie masz takich objawów to sobie odpuść, a jeżeli masz to masz dwa wyjścia:
Czyszczenie całego układu co ileś tysięcy (Kol. Pawadam wie dokładnie co ile) albo jednorazowy montaż wcześniej wspomnianej blaszki.
Check się nie zapala,auto chodzi jak nowe i zapominasz o temacie.
Jednak wybór należy do Ciebie ;)

Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 113
  • Prius 2006
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #23 dnia: 31-05-2018, 12:08:08 »
eby nie zakładać nowego tematu tutaj opiszę problem. Prius 2 gen. nie ma EGRa, niestety jest klekotanie po rozgrzaniu silnika.
https://youtu.be/19F_OmRUr_M
Na forach piszą o problemach z kolektorem dolotowym w Toyotach, według mnie nie dotyczy to Priusa 2.
Silnik nie zgłasza żadnych błędów, świece z przebiegiem 50 tyś. Jak sądzicie, co może powodować takie stukanie w silniku? może to spalanie stukowe (wtryskiwacze), wyrobione panewki, zawory?
wg mnie to spalanie stukowe czyli do sprawdzenia cewki ,świece(piszesz że 50 000 ale bywa róznie),i wtryskiwacze tak na początek .
« Ostatnia zmiana: 31-05-2018, 12:45:14 wysłana przez memory »
Prius 2006

Offline sowapl

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #24 dnia: 31-05-2018, 21:23:46 »
Potwierdzam.
Jeżeli auto w specyficzny sposób klekocze podczas ładowania baterii i wolnej jazdy to cały układ EGR jest na bank zasyfiony. Do tego dochodzi poszarpywanie na odpuszczonym gazie.
Jeżeli nie masz takich objawów to sobie odpuść, a jeżeli masz to masz dwa wyjścia:
Czyszczenie całego układu co ileś tysięcy (Kol. Pawadam wie dokładnie co ile) albo jednorazowy montaż wcześniej wspomnianej blaszki.
Check się nie zapala,auto chodzi jak nowe i zapominasz o temacie.
Jednak wybór należy do Ciebie ;)
Hm....a wzór tej blaszki można jakoś uzyskać ? Z jakiej blachy najlepiej wycinać ? I czym ?

Offline czakula

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 44
  • Prius Plus 2013
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #25 dnia: 04-06-2018, 12:14:57 »
W którym miejscu jest ten zaworek i jak on wygląda?

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1070
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #26 dnia: 04-06-2018, 13:28:29 »
Patrząc na silnik spod otwartej maski to po jego prawej stronie mniej wiecej na wysokosci zaworów. Na tym filmiku powinno widać:

https://m.youtube.com/watch?v=2_Hr2tAK7-c
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline zurdar

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 32
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #27 dnia: 04-06-2018, 16:16:09 »
Trochę tego nie kumam. Czym różni się zaślepiony EGR od takiego całkiem zapchanego? Przecież ani przez jeden ani przez drugi nie ma przepływu spalin.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka


Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 113
  • Prius 2006
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #28 dnia: 04-06-2018, 17:14:57 »
Trochę tego nie kumam. Czym różni się zaślepiony EGR od takiego całkiem zapchanego? Przecież ani przez jeden ani przez drugi nie ma przepływu spalin.
jak działa prawidłowo egr to super ,jednak jak przybrudzony nagarami nie domka jak trzeba po zwiekszeniu obrotów to zmora i ekologia idzie psu w d..pe ,wtedy blacha zamykamy i ecu dobiera parametry z mapy parametr ciśnienia nie jest przekłamany.
Prius 2006

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #29 dnia: 05-06-2018, 02:14:57 »
w priusie ten caly system egr ma tylko jeden czujnik a tak naprawde to nie ma zadnego . rozwijajac temat . kiedy zaswieca sie lampka check engine i po podlaczeniu kompa wyswietla sie blad ktory informuje nas o problemie z systemem egr to tak naprawde jest to przyblokowany elektromagnes w zaworze egr . nie ma tam zadnego czujnika ktory mierzylby ilosc spalin ich temp ani nic podobnego . ten caly egr ma na celu tylko rujnowanie naszego silnika . wystarczy odkrecic czarna kopulke z zaworu , odkrecic magnes , poruszac czpieniem pare razy , skrecic wszystko spowrotem i check engine znika . zasyfiony zawor chodzi na tyle ciezko ze elektromagnes nie moze go otworzyc albo zamknac . dlatego silnik klekocze bo spaliny dostaja sie do kolektora dolotowego wtedy kiedy nie powinny . nie trzeba nic zmieniac w ecu bo nie ma czujnika mierzacego ilosc i temp spalin wpadajaca do kolektora dolotowego .  kolektor dolotowy w miejcu w ktorym podlaczona jest rurka od egra nie ma zadnych czujnikow . czujniki w dolocie sa przed przepustnica .
« Ostatnia zmiana: 05-06-2018, 02:18:22 wysłana przez Pawadam »

Toyota Klub

Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #29 dnia: 05-06-2018, 02:14:57 »