Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .  (Przeczytany 4220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Lehu2

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #30 dnia: 05-06-2018, 10:06:37 »
Toyota UK :
Układ EGR umożliwia przepływ niewielkiej ilości gazów spalinowych do kanału dolotowego, zmniejszając szczytową temperaturę w komorze spalania silnika.
Działanie tego układu zależy od warunków jazdy silnika i aktualnej wielkości otwarcia zaworu EGR. Warunki jazdy są określane przez czujnik prędkości silnika, czujnik podciśnienia, czujnik temperatury powietrza dolotowego, czujnik temperatury płynu chłodzącego, położenie pedału przyspieszenia i czujniki położenia przepustnicy.

W samym zaworze EGR najwyrażniej nie ma czujników.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #31 dnia: 05-06-2018, 10:22:22 »
"zmniejszając szczytową temperaturę w komorze spalania silnika" nie znam sie specjalnie na tym ale na logike . jak gorace spaliny wpadajace do kolektora dolotowego a pozniej do komory spalania moga zmniejszac sczytowa temperature ? w calym ukladzie egr nie ma ani jednego czujnika . jedyny komunikat o bledzie jaki jest to ten z zaworu ktory nie dziala prawidlowo bo jest zasyfiony . gdzie jest czujnik podcisnienia ? i najwazniejsze , dlaczego po zaslepieniu tego ukladu samochod jezdzi lepiej , pali mniej paliwa ? gdy pierwszy raz czyscilem chlodnice od egr byla tak zatkana ze nawet kropla wody przez nia nie przeleciala ,a odetkanie tego zajelo mi ponad tydzein moczenia w plynie do czyszczenia piekarnikow .

Offline Lehu2

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 99
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #32 dnia: 05-06-2018, 10:34:47 »
Z tego co czytałem na forach i np. Toyota UK, to układ EGR ma za zadanie zmniejszać temperaturę w komorze silnika. Sama Toyota UK odpowiedziała nawet na swoim forum, ze EGR ma niby zmniejszać spalanie i dopalać mieszanke ale tak naprawdę nie ma na to większego wpływu i wcale tego nie robi. Zalecają jednak aby nie usuwać zaworu gdyż będzie to miało skutek na ogólne działanie silnika w całym okresie. Czyli może się okazać że i owszem zużycie spadnie, silnik będzie ładnie "pracował" ale może mieć to skutek np na cykl Atkinsona czy długowieczność silnika.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1069
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #33 dnia: 05-06-2018, 10:35:43 »
Porcin daj wzór konspekt na tą blaszkie to mi teściu ślusarz ładnie przygotuje.....nie będę się pitolił chyba że będzie tam wyjątkowo czysto  :o . Lipiec/Sierpień będę otwierał swoje kolektory, EGRy, przepustnice i inne takie to zrobię fotki dla potomnych. Przebieg będzie powyżej 200tys km z czego 95tys to LPG. Ciekawy jestem sam jak to wygląda, a trzęsawka silnika zdarza mi się niezwykle rzadko. Wcześniej, przed wymianą świec (ok 160tys km) zdarzała się częściej.
« Ostatnia zmiana: 05-06-2018, 10:37:57 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #34 dnia: 05-06-2018, 10:48:37 »
silnik pracujacy w cyklu atkinsona powstal zanim wymyslili egr . montuja to bo takie przepisy , niestety . beda tego bronic bo co maja powiedziec ? montujemy to bo nam kazali ? przejechalem priusami 3gen mnostwo km . zajechalem jeden silnik w ktorym rozszczelnila sie uszczelka pod glowiaca po 820k km . egr mialem zaslepiony mniejwiecej od polowy tego przebiegu . moze to faktycznie przez jego zaslepienie i wzrost szczytowej temp spalania uszczelke trafilo , nie wiem . wiem tylko ze w obecnych czasach znalezc samochod ktory bez generalnego remontu silnika tj wymiana rozrzadu , uszczelniaczy , pierscieni itp , nie przejedzie 800k km . tankujac prawie codziennie pelny zbiornik paliwa , czasem nawet 2x dziennie . wydajac na paliwo rocznie ponad 50tys zl (przelicznik z ? ) to kazde zaoszczedzone 05.l /100km daj calkiem pokazna kwote . wiadomo , fani ekologii nie popieraja takiego typu zabiegow ale fani ekologii nie jezdza na taxi i nie tluka po 160tys km rocznie .

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #35 dnia: 06-06-2018, 08:00:48 »
No właśnie jestem ciekawy wpływu zaślepienia EGR na żywotność silnika, bo jednak obniżenie temperatury spalania przy ubogiej mieszance brzmi rozsądnie. Ale jeżeli kolega Pawadam przejechał 400tyś. km na zaślepionym to myślę, że mało kto dobije do takiej liczby licząc od 0km, więc nie powinno być to problemem. Ja mam u siebie dopiero 70k km, więc na razie nie będę kombinował, przy takim przebiegu nic się nie powinno dziać złego.

Offline tomaszeset

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #36 dnia: 06-06-2018, 10:28:22 »
Z jakiego materiału zrobiliście tą zaślepkę? Myślę, że chyba najlepiej nadawała by się miedź, jest miękka więc uszczelni dobrze.

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #37 dnia: 06-06-2018, 11:47:36 »
Najlepiej z nierdzewki 1mm . Miedź tez pewnie będzie Ok . Tylko grubość musi być odpowiednia . Pamiętajcie ze w miejsce gdzie trzeba włożyć nowa blaszkę jest już blaszana uszczelka (podkładka) która trzeba wyciągnąć .

Offline P0RCIN

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 138
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #38 dnia: 06-06-2018, 15:41:11 »
Z tym obniżeniem temperatury przez EGR to bym był oszczędny w panice.
Przecież zawór jest otwarty tylko w odpowiednich warunkach. Czy to znaczy, że jeśli zawór jest zamknięty (bo warunki nie takie) to obniżenie temperatury wtedy akurat niepotrzebne i wszystko jest ok? :)

Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 113
  • Prius 2006
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #39 dnia: 07-06-2018, 15:57:19 »
żaślepiałem w innych markach egr po krótce silnik na wolnych dopala spaliny ekoloooogia dodajesz gazu egr sie zamyka chyba że zasyfiony wtedy są te różne problemy ; dorobic blaszkę wg podkładki uszczelniajacej najlepiej z kwasówki 2mm gr albo miedziuchy  od ciepłej strony .Jak działa to nie tykamy chodzi nam o ekologie ,ale jak co chwile się syfi nagarami bo paliwo słabe bo silnik już ma swoje najechane i nie dopala mieszanki jak należy. To ten zawór robi wiecej szkody niz pożytku dla ekologii dla tego wg mnie lepiej zatkać bo czyscić co chwile chłodniczke rurke zawór i inne to ekologia na tym nie zyska  :o :o a samochód muł  :-)
https://naforum.zapodaj.net/f7ae152c210a.jpg.html
« Ostatnia zmiana: 07-06-2018, 16:09:32 wysłana przez memory »
Prius 2006

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 273
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #40 dnia: 07-06-2018, 16:07:45 »
Czyli w hybrydzie gdzie pojecie wolnych obrotow w zasadzie nie istnieje EGR jest zupelnie niepotrzebny?

Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 113
  • Prius 2006
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #41 dnia: 07-06-2018, 16:30:28 »
Czyli w hybrydzie gdzie pojecie wolnych obrotow w zasadzie nie istnieje EGR jest zupelnie niepotrzebny?
jest potrzebny jak działa tzn nie ma objawów jego uszkodzenia ale w sytuacji kiedy po czyszczeniu tylko przez moment jest ok tzn że ze układ silnika młodosc ma za sobą kiepskie paliwo ,spalanie oleju układ iskrowy szwankuje itp.to po kolejnym czyszczeniu lepiej wg mnie podkreślam go zatkać bo jego zabrudzenie powoduje że do komory spalnia trafia za mało tlenu i i spowolnione działanie zaworu egr a za tym szarpanie stukanie albo chmura z tłumika a samochód zamulony
« Ostatnia zmiana: 07-06-2018, 16:45:35 wysłana przez memory »
Prius 2006

Offline tomaszeset

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #42 dnia: 08-06-2018, 21:34:41 »
Tak dla pewności, zaślepkę dajemy między zawór EGR a chłodniczką.

Offline Pawadam

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 125
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #43 dnia: 08-06-2018, 23:04:10 »
blaszke dajemy pomiedzy rurke od kolektora wylotowego a chlodnice egr . nie zaswieca sie lampka check engine i nie trzeba odkrecac calego zaworu i chlodnicy egru .

Offline tomaszeset

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 22
Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #44 dnia: 09-06-2018, 00:25:50 »
Ok, wielkie dzięki

Toyota Klub

Odp: Czyszczenie kolektora dolotowego i rurki od zaworu EGR .
« Odpowiedź #44 dnia: 09-06-2018, 00:25:50 »