Autor Wątek: RAV4 Hybryda 4x4  (Przeczytany 316422 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RAV4 Hybrid

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
RAV4 Hybryda 4x4
« dnia: 16-08-2016, 22:31:40 »
Witam,
Czekam na pojazd z niecierpliwością, Pierwszą w życiu hybrydę i suv-a w jednym. Chciałbym poznać opinię użytkowników hybryd i suv-ów, na temat tego rozwiązania technologicznego?

Pozdrawiam i miło mi zawitać do Waszego grona.
KB

Offline krzys1991

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 8
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #1 dnia: 18-08-2016, 00:06:31 »
Witam,
rozwiazanie swietne , toyota , idzie w fajna strone. Rozwija nowe technologie, podąża do przodu.
Posiadam auris 2015 hybrid . Genialne aftko, zachwyca z każdym przejechanym km. ( jeszcze ravki nie było dostępnej , gdyż być może to ona by została kupiona )
tylko, trzeba sie nauczyc jeżdzic hybrydą . z poczatku, bedzie narzekanie." Co to za auto , miało palić mało". Trzeba je wyczuć i nauczyc sie jezdździć.
I zapewniam wszystkich, hybryda nie jest tylko dla emeryta ;p


Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #2 dnia: 19-08-2016, 08:44:01 »
Rozwiazanie teoretycznie super ale jednak zdecydowałem sie na nową RAV 4 w wersji 2.0 benzyna CVT a nie na hybrydę. Po pierwsze cena. Zapłaciłem 140 tys po rabatach za prawie full wypas. Za taką wersję w hybrydzie z napędem 4x4 zapłaciłbym jakieś 40 tys więcej. Przy mojej jeździe (20 tys km rocznie) i czasie użytkowania 5 lat do sprzedaży, biorąc pod uwagę ze hybryda pali ok 2 litry mniej na 100 km niż moja 2.0 (8 litrów vs 10 litrów) to przez czas użytkowania na 100 tys przejechanych kilometrów zaoszczędziłbym tylko jakieś 10 tys zł. Drugie 10 tys więcej wziąłbym przy odsprzedaży ale zostaje jeszcze prawie 20 tys zł w plecy. Niestety kłania sie pojemność hybrydy 2.5 litra i wyższa stawka akcyzy więc "oszczędności" idą do budżetu na 500+ ;)

Druga sprawa to fakt, że hybryda nie jest ideałem w porównaniu do wersji 2.0 i oprócz zalet ma tez niestety kilka wad:
- mniej skuteczny napęd 4x4 realizowany przez drugi silnik elektryczny
- brak możliwości blokady rozkładu napędu 50:50
- brak systemu zjazdu ze wzniesień DAC
- większy ciężar o jakieś 200 kg więc też gorsze prowadzenie, zwłaszcza w zakrętach (nie ma cudów)
- trochę niższa prędkość maksymalna od 2.0 benzyna
- mniejszy bagażnik o 50 litrów
- brak możliwości uzyskania płaskiej podłogi po złożeniu kanapy
- brak miejsca pod tylną kanapą na drobiazgi
- brak łopatek za kierownicą do zmiany biegów
- brak w skrzyni biegów trybu B do odzyskiwania energii hamowania, który jest w innych hybrydach

Niby w większości drobiazgi ale w sumie jak dla mnie prawie równoważą zalety hybrydy w codziennej jeździe, które sprowadzają sie do ciszy w kabinie na postoju i przy ruszaniu oraz lepszego przyspieszenia. Ogólnie hybryda w RAV4 sprawia na mnie wrażenie trochę dołożonej na szybko przy liftingu, a dopiero pewnie następna generacja RAV4 będzie od początku opracowana z myślą o wersji hybrydowej i w pełni dopracowana.

Poza tym konieczność nauki innego stylu jazdy jak wspomniał poprzednik też dla mnie niestety zaletą nie jest. Oczywiście rozumiem że wszystkiego sie można nauczyć ale ja lubię jeździć tak jak jeżdzę a nie zmuszać sie do czegoś. A oszczędności przy moim użytkowaniu na 100 tys km póki co brak :( kiedyś pewnie kupię hybrydę ale jeszcze nie teraz.
« Ostatnia zmiana: 19-08-2016, 08:53:33 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #3 dnia: 22-08-2016, 17:59:35 »
Miałem poprzedni model z benzynowym silnikiem 2.0. Sprawował się dobrze, więc poważnie rozważałem zakup poliftowej czwórki z tym samym napędem i CVT. Sporo takim pojeździłem i... kupiłem wersję 2.5 hybrid.
Z całym szacunkiem, między tymi autami jest po prostu przepaść. Dynamika, kultura pracy napędu, wygłuszenie i zużycie paliwa są nieporównywalne. Od kwietnia przejechałem ok 5000km spalając średnio 6,3 litra na setkę bez żadnych wyrzeczeń. Auto ma swoje wady, jednak te wyżej wymienione są akurat nieistotne..
Proszę pytać jeśli kogoś interesują szczegóły.

Offline RAV4 Hybrid

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #4 dnia: 22-08-2016, 23:50:30 »
Compucar, jak skomentujesz poprzednika piszącego o braku odzysku energii z hamowania w rav4 hyb.. To jeden z elementów systemu doładowania aku trakcyjnego przecież. Co polecasz na początek abym zakorzeniał w nawykach jeżdżąc hybrydą?
Auto odbieram po weekendzie i będzie "nauka" jazdy. Chciałbym zacząć poprawnie..
Co do ceny pojazdu - zdecydowałem się na wersję prestige..ze wszystkim i cena nie wyniosła 180 tys /rabat flotowy :)  okazał się bardzo atrakcyjny..
KB

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #5 dnia: 23-08-2016, 00:05:26 »
Proszę czytać ze zrozumieniem. Oczywiście, że w każdej hybrydzie jest odzyskiwana energia hamowania, bo taka jest zasada działania układu. Pisałem o braku trybu B w skrzyni, który jest w Priusie, Aurisie i w innych hybrydach. Tryb ten pozwala na wymuszenie hamowania silnikiem i przy tej okazji odzyskiwania energii. W RAV4 chyba poszli trochę na łatwiznę bo lewarek jest dokładnie taki sam jak w 2.0 CVT, a nie joystick jak w innych hybrydach - a trybu B brak. Ponieważ brak również łopatek do zmiany biegów za kierownicą, hamowanie silnikiem jest możliwe tylko samym lewarkiem po przestawieniu w tryb manualny - mało wygodne rozwiązanie.
« Ostatnia zmiana: 23-08-2016, 00:08:08 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #6 dnia: 23-08-2016, 08:09:24 »
Odzyskiwanie energii działa zawsze gdy zwolnisz pedał gazu i wzrasta wraz z naciskiem na pedał hamulca. Tryb B w prusaku to po prostu wirtualne przełożenia CVT dla zwiększenia obrotów benzyniaka przy hamowaniu silnikiem. Dawno takim autem nie jeździłem, więc nie pamiętam ile tam tych przełożeń jest; w RAV4 jest sześć i można używać ich również do normalnej jazdy. Drążek skrzyni jest na 90 procent mechanicznie połączony z przekładnią, stąd jego wymiary. W prusaku dżojstik i dodatkowe siłowniki.
Najważniejsza zasada to pamiętać, że do 80 km/h auto może nie zużywać benzyny. Zatem jeśli na danym odcinku możesz jechać 81, odpuść gaz do 79 i tak trzymaj:)

Offline jankad

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #7 dnia: 23-08-2016, 11:52:30 »
Po co drążek miałby być mechanicznie połączony ze skrzynią?
Wiesz jak w ogóle działa napęd hybrydowy Toyoty?!


Polecam: http://https://www.youtube.com/watch?v=dLNDGUISTYM
Tak wygląda rozbieranie przekładni z Priusa II: http://https://www.youtube.com/watch?v=Eg8c2_eS-do
Taki napęd jest w Rav4, Aurisie czy Pirusie III. W nowym Priusie jest sporo zmian - m.in. zamiast drugiej przekładni planetarnej jest przekładnia równoległa.

Tak czy inaczej sterowanie jest tylko elektryczne, nie ma żadnego mechanicznego lewarka.
« Ostatnia zmiana: 23-08-2016, 11:58:29 wysłana przez jankad »

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #8 dnia: 23-08-2016, 13:22:54 »
Choćby po to, by uprościć konstrukcję i zredukować koszty. Albo po to, by w taki sposób załączać blokadę mechaniczną w położeniu P, na którą czasami działają duże naprężenia i elektryczny siłownik szybko by się zużył. Kilku producentów skrzyń od lat tak robi i tak też jest w RAV4 hybrid - po podniesieniu maski widać grubą linkę łączącą niechybnie wybierak za skrzynią:)

Offline don_pazurro

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 309
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #9 dnia: 23-08-2016, 15:15:41 »
Ostatnio miałem okazję jeździć przez 7 dni RAV4 Hybrid - wrażenia w tekście poniżej:
http://testysamochodowe.pl/toyota-rav4-hybrid-4x4-prestige/

Troszkę mnie rozczarowała, a nie ukrywam, że sam się na nią czaję, jak za 2,5 roku skończy mi się umowa na obecne auto. Niestety zawiódł mnie napęd 4x4. Ale ogólnie to bardzo fajne auto. Czekam jeszcze na debiut C-HR, ale "na papierze" ma za mały bagażnik....
Toyota RAV4 Hybrid 2WD, 2023 r., Executive+Skyview

Offline bielec

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 61
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #10 dnia: 25-08-2016, 01:14:40 »
Autko odebrałem 12.08 i dotychczas przejechałem 1300 km po autostradach i normalnych drogach miejskich. Super sie prowadzi spalanie na autostradzie wyszło ok 8.1 przy jeździe ok 130 140 km/h
miasto wyszło mi nawet 5.8 l/100. To chyba dobre wyniki jak na taka masę i wielkość silnika. Nie mam porównania wieć dajcie swoje opinie.
CO do zasady ja uwag nie mam samochód w swojej prostocie jest dla mnie najbardziej odpowiedni, przymierzałem sie. do Renaul Espace ale odpuściłem po negatywnych opiniach na forach (czestyy bywalec serwisu) i wnętrze bardzo gadzeciarskie. Nie przypadło mi do gusty w przeciwieństwie do Toyoty
jak na razie sprawuje sie super

Offline bozo

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 2
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #11 dnia: 26-08-2016, 11:24:49 »
No ja swoją odebrałem niedawno  - jestem bardzo pozytywnie zaskoczony. Cicho, szybko i tanio :).
U mnie na razie 5,8 na mieście , trasa jeszcze nie wiem ale już mi się podoba. Jak sobie porównam z RAV 2.0 -  no cóz nie ma porównania  :).
Niedługo pewnie będę próbował bić rekordy na ilość ... :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #12 dnia: 26-08-2016, 21:04:23 »
Pierwsze wrażenie rzeczywiście jest niezwykłe, niemniej zważcie że auto ma też swoje wady. To co mnie najbardziej doskwiera:

1. syntetyczne audio - lubię ciepłą barwę dźwięku, tymczasem to króluje chłód i brak wyrazu; nie widzę możliwości naprawy przy zachowaniu oryginalnej jednostki centralnej, zatem to w/g mnie największa wada w tak cichym aucie.
2. system włączania grzania pupy - wygląda na niezniszczalny; jednak wolałbym taki, który po kolejnym włączeniu zapłonu pozostanie wyłączony. w zamyśle toyoty moc trybu LO została tak dobrana, że zapewne powinniśmy to jesienią włączyć a wiosną wyłączyć. jednak w naszych warunkach klimatycznych bywa to bardziej skomplikowane..
3. klapa tylna - dostęp do tej otwieranej na bok, szczególnie w wersji bez koła zapasowego, był natychmiastowy i komfortowy. ta elektrycznie podnoszona po prostu mnie denerwuje..
4. brak podświetlenia klawisza składania lusterek - bez komentarza
 
Co mnie najbardziej zaskoczyło in plus? Po pierwsze to, w jaki sposób zredukowali hałas aerodynamiczny tego wielkiego nadwozia, szczególnie lusterek. Po drugie, jakość spasowania elementów wnętrza - starczy chwycić za uchwyt i zamknąć drzwi kierowcy..

Przy okazji chciałbym spytać, jakie opony dostaliście na pierwszy montaż? Mój egzemplarz jest z pierwszego sortu na europę; od zamówienia w kwietniu do odbioru czekałem osiem dni - wszystkie miały całoroczne bridgestone eccopia 422.


Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #13 dnia: 27-08-2016, 08:43:52 »
Z całym szacunkiem ale te 4 wymienione wady są naprawdę mało istotne w porównaniu choćby do braku porządnego napędu 4x4 z możliwością blokady rozdziału 50:50.

Co do audio to sądzę, że wymiana głośników na lepsze może pomóc, bez ruszania jednostki centralnej. Co do przycisków to mnie bardziej denerwuje słaby dostęp do tego od otwierania klapy bagażnika, który jest schowany za kierownicą. Co do opon to u mnie jest ten sam model Bridgestone i na wszystkich poliftowych Ravkach, które widziałem także. W naszych warunkach trzeba je traktować jako opony letnie i kupić normalny komplet zimówek.

A elektryczna klapa widzę, że denerwuje wiele osób, a dla mnie jest zupełnie ok. Powiem nawet, że tylko dzięki temu, że podnosi się dość wolno nie rozwaliłem jej o bramę: zanim o nią stuknęła zdążyłem się dostać do przycisku za kierownicą i ją zatrzymać  <taniec>
« Ostatnia zmiana: 27-08-2016, 09:26:23 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #14 dnia: 27-08-2016, 10:18:17 »
Zdecydowaną niedoróbką według mnie jest za to usunięcie zegarka cyfrowego z konsoli środkowej pozostawiając jednocześnie cały wyświetlacz, z którego tenże zegarek korzystał w wersji przedliftowej. Pomijając fakt, że mi się ten zegarek akurat podobał bo kojarzył mi się ze starą Corollą czy Camry, to pozostawienie pustego wyświetlacza na środku konsoli wygląda bardzo słabo. Taka niedoróba aż nie pasuje do Toyoty, niepotrzebnie słuchali dziennikarzy którzy mam wrażenie krytykowali ten zegarek zupełnie bez sensu.

Kolejną wadą jest brak w poliftowej Ravce polskiej wersji językowej wyświetlacza umieszczonego między zegarami głównymi, a także brak możliwości wydawania komend głosowych w języku polskim po naciśnięciu przycisku na kierownicy. W naszym języku są wyświetlane jedynie komunikaty na centralnym wyświetlaczu na konsoli środkowej. Zastanawiam się czy polską wersję językową wyświetlacza miedzy zegarami i komend głosowych będzie można kiedyś wgrać na zasadzie aktualizacji softu czy nie ma takiej możliwości.
« Ostatnia zmiana: 27-08-2016, 10:46:06 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)


 

Beesafe.pl