Autor Wątek: RAV4 Hybryda 4x4  (Przeczytany 316259 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #15 dnia: 27-08-2016, 11:26:16 »
Brak tego zegarka to rzeczywiście głupota. Ja w tym miejscu nakleiłem taką piankową podstawkę do której wstawiam telefon gdy potrzebuję nawigacji. Aktualizacja oprogramowania też byłaby wskazana. Przy podłączonym iphone nie mogę np obsługiwać emaili, brak aplikacji car play. Jak to działa z androidem?

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #16 dnia: 27-08-2016, 11:38:28 »
Też mam iPhone i denerwuje mnie brak CarPlay. Nie wiem jak to jest na Androidzie ale Toyota ma własną aplikację Entune, niestety niedostępną w naszym AppStore. Są tu tylko dwie wersje demo, których nie warto ściągać. Chyba przełączę AppStore na USA, ściągnę Entune i wypróbuję jak to działa.
My Toyota is Fantastic :)

Offline AGILESS

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3752
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #17 dnia: 27-08-2016, 14:14:58 »
Ze swojej strony w kwestii językowej- jak dla mnie wydając taką kasę na auto,  język polski powinien być bezapelacyjnie. Nie wyobrażam sobie żeby auta sprzedawane w tej bardziej europejskiej części europy nie miały kompletnego tłumaczenia, byłby lament i narzekania, a w konsekwencji pewnie rezygnacja z zakupu.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #18 dnia: 27-08-2016, 15:00:03 »
Szczerze powiedziawszy, dopiero gdzieś po miesiącu zorientowałem się że menu na zegarach jest nie po polsku:)

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #19 dnia: 27-08-2016, 15:08:00 »
Język menu na wyświetlaczu między zegarami sam w sobie nie ma dla mnie znaczenia, bo też nie zwracam uwagi czy jest po angielsku czy po polsku. Natomiast jest to chyba związane z możliwością wydawania komend głosowych po polsku - a to już jest ważne, jeśli nawet nie dla mnie to choćby dla żony. Ale dla mnie też, bo nie będę przecież przestawiał wersji językowej w setupie za każdym razem kiedy chcę coś powiedzieć do samochodu.
« Ostatnia zmiana: 27-08-2016, 15:55:04 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #20 dnia: 27-08-2016, 15:53:21 »
No dobra, ściągnąłem Entune z amerykańskiego AppStore ale nic to nie dało, bo do rejestracji wymagane jest podanie numeru VIN samochodu, no i oczywiście nie przyjmuje europejskiego.

Naprawdę nie rozumiem polityki Toyoty. Nie wspiera CarPlay (i z tego co wiem analogicznej apki na droida) a jej własna apka Entune jest dostępna wyłącznie za oceanem. Ktoś coś z tego rozumie?
My Toyota is Fantastic :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #21 dnia: 27-08-2016, 16:13:54 »
Poczytałem o tym entune - w naszych ravkach ma to funkcjonalność taką, jaką już mamy. Obsługuje też kilka amerykańskich serwisów oraz nawigację, lecz wyłącznie w wyższych wersjach jednostki centralnej. Carplay i mirror link były przez pewien czas wspierane przez toyotę, jednak z jakichś względów się z tego wycofali; w przypadku androida pewnie ze względu na mnogość wersji, natomiast w przypadku apple dlatego, by nie dyskryminować użytkowników androida:))

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #22 dnia: 31-08-2016, 14:21:25 »
Rozwiazanie teoretycznie super ale jednak zdecydowałem sie na nową RAV 4 w wersji 2.0 benzyna CVT a nie na hybrydę.
Moim zdaniem zle sie zdecydowałes. CVT to pasek napedowy w skrzyni. Ma to bardzo skonczona zywotnosc. Hybryda takiego czegos nie ma.
Pare wad ktore wymieniles napisałes chyba braku wiedzy o tym jak dziala ten naped i probujac na sile uzasadnic slusznosc swojego wyboru. No i chyba nie jezdzac tym samochodem.
1. Naped 4x4 w obu przypadkach jest do bani. W obu przypadkach nie jest na stale. W obu przypadkach jest dolaczany. Na totalne wertepy tym nie pojedziesz. Z doswiadczenia powiem, ze w hybrydzie załącza sie tył momentalnie (widać na monitorze). Przy kazdym ruszaniu, albo przy nawet spokojnej jezdzie po szutrowej drodze, gdy jedno koło zahaczy o kałuże itp., itd.
2. Brak DAC. Wyciagarki też nie ma!!!! Skandal. Rozumiem ze codziennie zjezdzasz tym autem po szutrowej/piasczystej drodze o nachyleniu 20%?
3. Jaki łopatki do biegów w czyms co  nie ma biegów? W hybrydzie jest skrzynia pseudo-sekwencyjna na lewarku. Raz włączylem ;-) Nie ma trybu B? A po co on wogole jest? Nacisniej pedał hamulca. jak nie depniesz do podlogi to i tak hamujesz silnikiem elektrycznym. Czy sie wtedy obraca bez paliwa silnik spalinowy nawet nie wiem i w sumie nie chce wiedziec. Po za tym w innych hybrydach z trybem B jak sie kreci na sucho spalinówka to nie sa ładowane baterie o ile dobrze kojarze. Mi toto zupelnie zbyteczne.
Faktycznie wielkosc bagaznika jest mniejsza. Siedzenia nie klada sie na plasko jak trzeba szafe przewiezc to jest to problem. Gorzej ze tej półeczki w bagazniku nie można totalnie zasłonić bo jest tam wentylacja od baterii i moglaby sie przegrzac.

Z zalet napisales o ciszy, lepszym przyspieszeniu, itd. Zapominasz o prostocie tej konstrukcji i braku tych elementów które sie zuzywaja: turbinie, paskach, hamulcach, pasku  napedowy w CVT i pewnie wiele innych.
Jezdzilem poprzednio D4D 2.2. Nie widze gorszego prowadzenia z racji wiekszej masy.

Zuzycie też podałes na sile uzasadniajac swoj wybor.. Jesli ktos hybryda spali srednio 8l/100 to z cala pewnoscia w bezynie nie wyjdzie mu 10l/100. tylko sporo wiecej, bo ma ewidentnie ciezka noge.
8l/100 to wychodzi na tempomacie przy 150km/h na autobanie. Srednie spalanie po 3000km mam 6,8. Z czego połowa to była trasa autostradowa/S-ka takie 10km/h+, reszta miasto/przedmiescia. Nie bije rekordów spalania. Jade jak poprzedniem D4D 2.2 który był się rozbił  :wallbash: . W D4D 2.2L mialem dokladnie o 1L wieksze spalanie.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #23 dnia: 31-08-2016, 16:52:06 »
Wiesz, pierwszy post na forum to wypadałoby się przywitać zamiast jechać z grubej rury.

Tak pokrótce tylko napiszę:

1. CVT w Toyocie jest stosowane jakoś tak z 15 lat i nic nie słychać o awaryjności. Nie mylić z multitronic w Audi...
2. Napęd 4x4 w obu przypadkach nie jest najlepszy, ale w 2.0 zdecydowanie lepszy. Choćby przez możliwość blokady.
3. Jeździłem hybrydą.
4. Brak DAC - pisałem o tym dlatego, że w swoim poście robiłem proste porównanie do 2.0, które ma to rozwiązanie. Wybacz, ale co mnie to obchodzi, czy Ci to potrzebne czy nie? Ja akurat już parę razy z DAC korzystałem, a nie jeżdżę w terenie.  No ale stolyca jest na płaskim, więc rozumiem niezrozumienie. Jednak komuś, kto zastanawia się nad wyborem wersji może się przydać informacja o różnicach, dlatego je wyliczyłem. Czy teraz już wiesz, dlaczego nie pisałem o wyciągarce?
5. Łopatki - jak wyżej. W CVT, które też ma tylko biegi wirtualne jednak są, więc da się to zrobić. Bardzo się przydają do hamowania silnikiem, np. w górach.
6. W sprawie trybu B proponuję maila do Toyoty, że niepotrzebnie go od tylu lat stosują w praktycznie wszystkich hybrydach, a przecież nie ma on żadnego sensu. Ty to wiesz, a Toyota nie, podziel się z nimi wiedzą, nie bądź żyła, bo w nowym Priusie znowu zrobili ten szkolny błąd :)
7. Zawsze mnie śmieszy argument, że w hybrydzie nie ma tego czy tamtego, bo należałoby też policzyć elementy, których nie ma z kolei w zwykłym benzyniaku. Ważą one dodatkowo ok. 200 kg, ale rozumiem, że łatwo je przeoczyć, zwłaszcza świeżo po zakupie :)
8. Spalanie zależy od nogi ale przede wszystkim od proporcji jazdy w mieście i na trasie. W jeździe autostradowej hybryda pali tyle co 2.0, więc jak ktoś jeździ głównie po trasach to różnica w spalaniu będzie mała. Czym więcej jazdy po mieście tym większa różnica w spalaniu na korzyść hybrydy. W moim przypadku różnica byłaby max. 2 litry bo po szybkich trasach jeżdżę dużo.

Mam nadzieję, że już wszystko jasne, jak nie to po prostu spytaj bez napinki :)
« Ostatnia zmiana: 31-08-2016, 17:36:55 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #24 dnia: 31-08-2016, 18:23:20 »
Milos, trochę sprowokowałeś taką reakcję swoim pierwszym wpisem:), jednak reakcja ko20 jest po prostu spazmatyczna. Benzyna 2.0 ma budowę cepa i na pewno utrzyma dużą wartość przy odsprzedaży - po prostu przez wiele lat będzie bezawaryjna. Z hybrydą to się dopiero okaże, choć widać ze toyota się przyłożyła do budowy tego napędu. Aku waży ok 125kg i niestety ja tą masę czuję; bo mam jeszcze mini r52:) Zużycie paliwa jest o 3.5L niższe niż w mojej poprzedniej ravce przy tym samym stylu jazdy. 4x4 w rav4 IV generacji to po prostu dodatek - z racji olbrzymich zwisów i małego prześwitu auto i tak nie zjedzie w teren. Natomiast hybryda jest zdecydowanie bardziej komfortowa w ogóle i z uwagi na wyższą moc bardziej uniwersalna.

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #25 dnia: 31-08-2016, 19:00:01 »
1. To Twoj wybor czy wolisz miec pasek cierny przenoszacy 150 koni czy go nie miec. Bez wzgledu jak wygladaja statystyki awaryjnosci.
2. To jest teoria. W praktyce bez roznicy. Pisze jako uzytkownik 2.2 4x4 i hybrydy.
3. Musze niestety uwierzyc na slowo.....Choc nie chce sie wierzyc.
4. Och no nie napisales o wyciagarce. Fakt. Ale w sposob tak tendencyjny pominales pewne roznice ( na niekorzysc hybrydy) ze szkoda komentowac.
5. Traktujesz ludzi jak niepelnosprawnych?? W hybrydzie sie nie hamuje silnikidm (spalinowym). W hybrydzie porzadane jest hamowanie naciskajac hamulec i odzyskujac energie! Czemu taka opcja jest w inny ch hybrydach?? Nie wiem. Chetnie sie dowiem. Wiem tez ze przy naladowanym akumulatorze rav4 samo zacznie hamowac silnikiem  przy naciskaniu hamulca.
6. No comment
7. Masa sie nie psuje. Paski, sprzegla, turbiny itp owszem. Moze nie ze psuja ale sie planowo zuzywaja. Tak wiem ze mam w wersji pesymistyczndj 10lat zycia akumulatora, ale ide o zaklad ze MG1 I MG2 pozyja dluzej niz elementy "cierne" w benzynie. Jakis nie zechciales takich roznic wymienic w swoim profesjonalnym i obiektywnym porownaniu dla potencjalnych nabywcow.
8. Calkowicie z Toba sie zgadzam ze spalanie w duzej mierze zalezy od rodzaju trasy!! Ale w swoim poscie tdgo nie raczyles napisac. Ot podales 2 bezwzgledne wartosci 8 i 10. Moze powinienem byc przewidujacy i sie domyslic ze chodzi o Twoja proporcje rodzaju trasy. Tak sie sklada, ze donyslny nie jestem i podanie bezwzglednych (nieprawdziwych!!) wartosci zrzucam na karby totalnie chybionego i tendencyjnego, nieobiektywnego porownania.

Mam nadzidje ze juz wszystko jasne. W razie co bez napinki zapytaj. Chetnie i z przyjemnoscia objasnie!
 :-)
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 31-08-2016, 19:14:24 wysłana przez ko20 »

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #26 dnia: 31-08-2016, 19:33:25 »
Tu nie ma co objaśniać, bo teraz widzę, że w amoku zwyczajnie nie zrozumiałeś sensu mojego pierwszego posta. Wyraźnie napisałem na samym początku, że w moim przypadku dopłata do hybrydy nie ma sensu bo przy moich przebiegach, stylu jazdy i czasie użytkowania auta wydatek się nie zwróci. Gdyby dopłata była mniejsza i pozwoliła chociaż wyjść na zero (nie mówię oszczędzać) to pewnie bym się na hybrydę zdecydował. I to jest clou, natomiast różnice wymieniłem informacyjnie, a także jako dodatkowe uzasadnienie takiego a nie innego wyboru. Przy czym wszystkie co do jednej są faktem, więc po co te spazmy, a że część z nich to drobiazgi to też wyraźnie napisałem.

Co do stylu odpowiedzi to faktycznie "no comment" - myślę, że spacer dobrze zrobi. Broń Boże za kółko! :)

Benzyna 2.0 ma budowę cepa i na pewno utrzyma dużą wartość przy odsprzedaży - po prostu przez wiele lat będzie bezawaryjna. Z hybrydą to się dopiero okaże, choć widać ze toyota się przyłożyła do budowy tego napędu.

Akurat o awaryjność hybrydy to bym się zupełnie nie obawiał - czemu miałoby być gorzej, niż w przypadku pozostałych modeli hybrydowych? Myślę, a wręcz jestem pewien, że nic się nie będzie działo. To tylko kupujący za te 5, czy ileś tam lat, żeby zbić cenę będą jak jeden mąż mówić, że aku zaraz się skończy. Ale takich od razu na drzewo ;)
« Ostatnia zmiana: 31-08-2016, 19:44:35 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #27 dnia: 31-08-2016, 20:49:18 »
Tu nie ma co objaśniać, bo teraz widzę, że w amoku zwyczajnie nie zrozumiałeś sensu mojego pierwszego posta. Wyraźnie napisałem na samym początku, że w moim przypadku dopłata do hybrydy nie ma sensu bo przy moich przebiegach, stylu jazdy i czasie użytkowania auta wydatek się nie zwróci. Gdyby dopłata była mniejsza i pozwoliła chociaż wyjść na zero (nie mówię oszczędzać) to pewnie bym się na hybrydę zdecydował. I to jest clou, natomiast różnice wymieniłem informacyjnie, a także jako dodatkowe uzasadnienie takiego a nie innego wyboru. Przy czym wszystkie co do jednej są faktem, więc po co te spazmy, a że część z nich to drobiazgi to też wyraźnie napisałem.

Co do stylu odpowiedzi to faktycznie "no comment" - myślę, że spacer dobrze zrobi. Broń Boże za kółko! :)

Benzyna 2.0 ma budowę cepa i na pewno utrzyma dużą wartość przy odsprzedaży - po prostu przez wiele lat będzie bezawaryjna. Z hybrydą to się dopiero okaże, choć widać ze toyota się przyłożyła do budowy tego napędu.

Akurat o awaryjność hybrydy to bym się zupełnie nie obawiał - czemu miałoby być gorzej, niż w przypadku pozostałych modeli hybrydowych? Myślę, a wręcz jestem pewien, że nic się nie będzie działo. To tylko kupujący za te 5, czy ileś tam lat, żeby zbić cenę będą jak jeden mąż mówić, że aku zaraz się skończy. Ale takich od razu na drzewo ;)
Och ja bardzo dobrze zrozumialem Twojego pierwszego tendencyjnego posta. Czemu tendencyjnego juz napisalem ale moze dla jasnosci powtorze:  eksponowanie malo istotnych "wad", zalety gdzies tam mimochodem ledwo wspomniane.I to nie wszystkie. Tylko takie ktore Ci pasuja. To jest kwintesencja tendencyjnosci. Z pewnoscia nie bylo to rzetelne porownanie pomocne dla potdncjalnie kupujacych.O przeinaczaniu faktow nie wspomne. Przykladowo: 40 tys roznicy. Z ciekawosci spojrzalem w cennik: kazda z 3 wersji wyposazenia jest drozsza o 26tys a nie 40 pomiedzy benzyna 4x4 150km a hybryda 195km  4x4. Za 26tys dostajesz prosciej zbudowany, mocniejszy, cichszy, oszczedniejszy samochod, w teorii wymagajacy mniej nakladow remontowych ( mowa o okresie >> 5lat). Dla mnie decyzja prosta. Jak ktos chce/musi nie se jakies teorie forabia na sile.

pozdrawiam

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #28 dnia: 31-08-2016, 21:41:37 »
Nic nie dorabiam, jak kupowałem w kwietniu to taka była różnica w cenie między oboma wersjami full wypas. Cenniki śledzę na bieżąco i dopiero teraz (od 10 sierpnia) wygląda to atrakcyjniej dla hybrydy, przede wszystkim dzięki pakietom. Ja już jednak po drodze byłem Ravką na wakacjach, więc coś za coś.

Zwyczajnie napisałem powody dla których dokonałem takiego, a nie innego wyboru, jestem przekonany, że racjonalnego. Co kto z tym zrobi to już jego sprawa, natomiast popisów chamstwa i urażonej ambicji związanej z czymś tak przyziemnym jak samochód po prostu nie trawię.

Szerokiej drogi
« Ostatnia zmiana: 31-08-2016, 21:43:52 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #29 dnia: 01-09-2016, 12:29:00 »
Mam poważne podejrzenia, że jednak nie śledzisz tych cenników zbyt dokładnie.....

Niestety ja też sie pomylilem. Roznica do hybryda - benzyna multitronik 4x4 to 20 tys, nie 26tys! 26 tys to jest przy manualu.
I bylo tak w  cenniku zarówno w marcu, w kwietniu (kiedy twierdzisz ze kupowałes), oraz jest dzisiaj. 20 sierpnia tez nic sie nie zmieniło.





 

Beesafe.pl