Autor Wątek: RAV4 Hybryda 4x4  (Przeczytany 316439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #285 dnia: 30-12-2016, 19:39:19 »
O napędzie już była dyskusja w tym wątku. W skrócie dla mnie warto z uwagi na lepszą trakcję która się może przydać na mokrym, śliskim czy śniegu. Poprawa bezpieczeństwa jest dość subtelna, ale coś tam daje - nie jest to stały napęd. Jak jazda w większości po mieście to temat do przemyślenia. Rabat jak rabat zależy jakiej wersji dotyczy, czy dowolnej czy wybranych konfiguracji.

Offline jl79

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #286 dnia: 30-12-2016, 20:29:00 »
Jak oceniacie rabat kwotowy (17.000 zl) w aktualnej ofercie wyprzedażowej RAV4 Hybrid? Czy nie jest tak ze cena została sztucznie naciągnięta przed wyprzedażą? Zastanawiam sie nad kupnem, jestem po jezdzie próbnej. Czy waszym zdaniem warto dopłacać do 4x4? Jezdze głownie po mieście a w góry tylko 2 razy do roku. Z drugiej strony 4x4 moze uratować kierowce w niektórych kryzysowych sytuacjach.
Ja rabat kwotowy 17tys oceniam lepiej niz rabat kwotowy 15tys a gorzej niż rabat 19 tys. Jak zdefiniujesz "sztucznie naciągnieta" cene to Ci powiem czy taka była czy nie. Co to komunizm z urzedowymi cenami cukru? Rabat 30% jest ok, a rabat 31% to jest sztucznie naciągnięta cena. Rzeczy kosztują tyle ile ludzie są gotowi za nia zapłacić. Jestem prawie pewien że nie podniesli ceny o 18tys żeby dac rabat 17tys jak to czasem czynia w marketach jeśli Ci o to chodzi. To nie jest samochód terenowy! To jest samochód osobowy, podwyzszony, z opcjonalnie dołączanym napędem. Ja ten napęd na tył traktuje tak jak ABS, ESP itp. Niech raz dooope uratuje z opresji w czasie całego życia auta, to jak dla mnie warto. Istnieje tego dołączanego napędu jest dla mnie jednym z powodów zakupu tego a nie duzego kombi.

Z tego co pamietam ceny RAV4 hybrid we wrzesniu zaczynaly sie od kwoty 134900 zl czyli zupelnie tak samo jak teraz na wyprzedazy..... fakt dodali troszke wyposazenia, a w zasadzie wycofali goła wersje premium,
Pozatym rabat na wszystkie wersje jest staly a moim zdaniem powinien byc procentowy.
Ale zupelnie sie z toba zgadzam ze auto jest tyle warte za ile zaplaca za niego klienci a ich w toyocie nie brakuje.

Offline janulek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #287 dnia: 30-12-2016, 22:30:49 »
Moja nowa obserwacja na temat naszego 4x4.
 Auto po ruszeniu jedzie 4x4 do prędkości 20km/h i napęd tylny jest odłączany.
Drugi wariant, auto jedzie 4x4 do prędkości 40-50km/h po wyłączeniu TRC. Po przekroczeniu tej prętkości tylny napęd się odłącza a TRC przechodzi w tryb automatyczny. I moje nowe odkrycie,
 napęd tylny jest dołączany przy każdej prędkości, widać to na prezentacji graficznej. W naszej RAV jest kickdown służący, nie jak w starych automatach do szybkiej redukcji biegów, do dołączenia tylnego napędu i to w dodatku przy każdej prędkości niezależnie od stanu baterii.
Napiszcie jeżeli też tak macie lub znajdziecie wyjątki od mojej obserwacji.

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #288 dnia: 31-12-2016, 08:16:52 »
Mam podobne spostrzeżenia, najważniejsze w tym napędzie jest to, że uaktywnia się  nie tylko przy utracie przyczepności przedniej osi, ale jakby zapobiega takiej sytuacji przy ruszaniu, zakrętach czy gwałtownym przyspieszaniu (oczywiście w pewnych granicach). kickdown to duża redukcja przełożenia (eCVT nie ma biegów), aktywność tylnego napędu w tej sytuacji jest wtórna, poprawia trakcję i stabilność samochodu.

Offline kuczi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
  • Płeć: Mężczyzna
    • gratyDOauta
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #289 dnia: 31-12-2016, 10:32:27 »
Czy waszym zdaniem warto dopłacać do 4x4? Jezdze głownie po mieście a w góry tylko 2 razy do roku



Wg mnie warto. Jeździłem kilkoma VW i Audi i wszystkie miały 4x4 i nie wyobrażałem sobie kolejnego auta bez tego napędu. Tez mieszkam na nizinach a w góry jadę kilka razy w roku.
Tak jak napisał ko20 , jak ma choć raz uratować tyłek to warto :)

Offline jamichal

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #290 dnia: 31-12-2016, 17:35:48 »
Fantastyczny wątek, bardzo Wam dziękuję. Jeżdżę hybrydową RAV-4 od 2 tygodni i jestem zachwycony. Prawie wszystkim. Chyba też jedyny z Was przesiadłem się do RAV-4 z Priusa - jeździłem nim ostatnie 8 lat, oprócz rzadkiego przepalania się żarówek nie psuło się NIC (aż nie do wiary).
Te drobiazgi, o których piszecie, faktycznie troszkę rozczarowują, zwłaszcza że kupiłem prwie najbogatszą wersję Prestige, ale i tak jestem pod ogromnym wrażeniem możliwości tego auta.
Szkoda, że lusterka automatycznie się nie składają (i nie można tego ustawić), że smsy się nie odczytują, że przyciski od składania usterek i blokowania drzwi są niepodświetlone. Póki co też nie udało mi się po mieście zejść w spalaniu poniżej 9 litrów, a na trasie poniżej 11 - ale może to kwestia zimowych opon? Priusa też uczyłem się kika miesięcy zanim zacząłem regularnie zużywać w mieście (nawet w najgorszych warunkach) poniżej 5,5 litra.

Czy możecie napisać na jakim trybie jeździcie po mieście? Czy w ogóle w trybach czy na zwyczajnym ustawieniu (bez trybu)?

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #291 dnia: 31-12-2016, 18:41:08 »
Niestety Japończycy lubią takie pragmatyczne rozwiązania :-). Mnie te drobiazgi nie martwią bo mało korzystam. SMS rozumiem że chodzi o odczyt głosowy bo na konsoli się wyświetlają, zdaje się że w wersji z nawigacją Plus  mogą być odczytywane (też mam Prestige, ale zwykła nawigację). Można spróbować obejść jakąś aplikacją na telefon co czyta SMS'y. Co do spalania to wszyto zależy jakie trasy. U mnie głównie na dojazdach do pracy czyli 2x43km spokojnie z prędkością do 100km/h spalanie mam 6.1-6.5l/100km, trasa cały czas 100-110km/h ok. 650km (6.7-7.1), przy 140 pewnie będzie koło 8.0. Wszyto zależy jakie warunki, jakie prędkości przelotowe - to SUV więc na oszczędność na autostradzie nie ma co liczyć. Obecnie problemem jest temperatura powietrza (opony też, ale to mniejszy problem) , hybryda lubi się intensywnie nagrzewać i na krótkich trasach spalanie jest duże przy obecnych temperaturach. Jazdę próbną miałem w lecie i osiągnięcie spalania 5.2-5.3 nie było problemem (w trybie mieszanym na trasie ok. 60-70km), obecnie trudno, rekord mam 5.6 w trybie mieszanym (na jednym przejeździe z pracy, z całego zbiornika to będzie 6.1 a teraz gdy zimniej 6.3-6.4 - dane z komputera, ale ten u mnie nie oszukuje). Co do trybów jazdy ja używam ECO cały czas, wada że chłodno bo ogrzewanie przycięte, ale bardziej mi odpowiada cisza od nawiewów :-). Ten tryb ma zaletę, że stara się trzymać układ hybrydowy w trybie ECO na wskaźniku "mocy", podczas normalnego przyspieszania - nie sprawdzałem jak to się ma na uzyskane wyniki spalania, możliwe że nie dużo. Z Priusem nie ma co porównywać: inna masa, inna aerodynamika inna moc.
« Ostatnia zmiana: 31-12-2016, 18:47:46 wysłana przez Dobi »

Offline janulek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 58
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #292 dnia: 01-01-2017, 00:02:46 »
jamichal@, mnie właśnie wyszło po mieście 9,8l/100km. Styl jazdy określiłbym jako dynamiczny, a w korkach jako ...korkowy. Natomiast 11l na 100km, jak wcześniej opisałem, spaliła mi na autostradzie przy prędkości 160. Z mojej obserwacji, żeby uzyskać spalanie 6,5 - 7, trzeba jechać monotonną trasą z prędkością 60-70 km/h co w mieście nie ma miejsca. W końcu świadomie kupiłem 200 konne auto aby jeździć dynamicznie.
Właścicielom RAV-ek, i Reszcie Świata, wszystkiego najlepszego na Nowy Rok 2017 <sternik> i szczęśliwych powrotów z naszych podróży

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #293 dnia: 01-01-2017, 01:05:48 »
Styl jazdy to podstawa, tyle wyników ile kierowców. Przy wyborze RAV4 ważnym parametrem było dla mnie niskie zużycie paliwa przy w miarę dobrych osiągach i sporym prześwicie. Do dynamicznej jazdy mam coś bardziej brutalnego.

Offline Krystian_

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #294 dnia: 05-01-2017, 21:29:33 »
Cześć,

Czy ktoś z Was robił już przegląd 15.000 km w RAV4 Hybrid 4X4? Co wchodzi w skład tego przeglądu i jakie są ceny?
A tak BTW przejechaniu 14.500 km spalanie miasto 6.5L, a w trasie 3 osoby plus pełny bagażnik 140 km/h 8.3L.
Zero usterek.

Pozdrawiam

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #295 dnia: 06-01-2017, 15:33:06 »
Cześć, Czy ktoś z Was robił już przegląd 15.000 km w RAV4 Hybrid 4X4? Co wchodzi w skład tego przeglądu i jakie są ceny? A tak BTW przejechaniu 14.500 km spalanie miasto 6.5L, a w trasie 3 osoby plus pełny bagażnik 140 km/h 8.3L. Zero usterek. Pozdrawiam
Tyle to ja miałem latem. Teraz jest ~1L wiecej. ~8L/100 jest na S-ce przy tempomacie na 120km/h

Offline jamichal

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #296 dnia: 06-01-2017, 16:00:55 »
Ja dopiero 2100 km, więc do przeglądu jeszcze trochę :). Ale też jestem bardzo ciekaw jak to wygląda i ile kosztuje, może ktoś się podzieli?

Mam pytanie z innej beczki. Co polecacie do przewożenia naszą Ravką:
a) 3 kompletów nart?
b) 3 dużych rowerów i 1 mniejszego?

Coś podpowiecie?

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #297 dnia: 06-01-2017, 16:30:15 »
W zwykłej benzynowej 2.0 zapłaciłem niedawno za przegląd po 15 tys km 1022 zł. W skład wchodzi oczywiście wymiana oleju ale najdroższa pozycja na fakturze to "Czynności przeglądowe po pierwszym roku" - ponad 700 zł :)

Pali mi średnio równo 10L/100 - niezależnie czy zimą czy latem.
My Toyota is Fantastic :)

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #298 dnia: 06-01-2017, 18:19:15 »
W Toruniu ok. 800, lecz to chyba po starej znajomości..

Zużycie ok. 7.5L przy startach z ogrzewanego garażu. Napiszcie jak sprawują się zimówki które kupiliście; na śniegu rzecz jasna.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: RAV4 Hybryda 4x4
« Odpowiedź #299 dnia: 06-01-2017, 20:36:01 »
Continentale sprawują się rewelacyjnie, nie tylko na śniegu ale i na suchym oraz mokrym. Bardzo dobre, pewne prowadzenie i hamowanie na śniegu. Ciche nawet przy dużych prędkościach na suchym. Świetnie odprowadzają wodę przy szybkim wjechaniu w kałużę, odporność na aquaplanning praktycznie jak w letnich. Są więc bardzo uniwersalne, nie trzeba ich będzie zmieniać natychmiast jak tylko wyjdzie słońce jak to jest przy kierunkowych zimówkach "w jodełkę". Sorry, że same superlatywy ale TS 850 P mogę jedynie polecić.
My Toyota is Fantastic :)


 

Beesafe.pl