Autor Wątek: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107  (Przeczytany 5564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kaliope

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 86
Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« dnia: 21-11-2016, 11:39:41 »
Auto ma służyć na długie lata...więc zakonserwowałem

https://www.youtube.com/watch?v=Yz2K6j2JFWE

Offline bis24

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3841
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #1 dnia: 21-11-2016, 12:51:33 »
tłumik, amortyzator, sprężyny też się konserwuje?

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #2 dnia: 21-11-2016, 12:52:11 »
To jest film jak NIE konserwować samochodu.

3VZ.pl



Offline ToyJol

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #3 dnia: 21-11-2016, 15:59:24 »
To VALVOLINE nie jest najtańsze... czy jest jakaś alternatywa?

Offline marcin

  • Junior Administrator
  • Toyot Spamer
  • ******
  • Wiadomości: 8180
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3vz.pl
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #4 dnia: 21-11-2016, 16:47:13 »
Stado firm alternatywnych, od najtańszych po naprawdę drogie.

Z sensownych: Noxudol, Teroson, Nigrin, Tectyl, rzeczony Valvoline, a z naszych Novol wypuścił ostatnio linię do konserwacji (w tym osobną do konserwacji zabytków), ewentualnie APP, choć tu mam ambiwalentne odczucia.

Jeśli chcesz tanio to w ogóle nie rób - nie ma sensu kłaść na podwozie czegoś, co po pół roku zacznie schodzić płatami. Najgorsze, co można zrobić, to położyć środek ochronny na rdzę - metoda często stosowana przez handlarzy. Później trzeba odprawiać rytualne tańce, żeby to usunąć  :wallbash:
3VZ.pl



Offline bodex4

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 323
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #5 dnia: 06-01-2017, 12:49:19 »
Jak ktoś chce zaoszczędzić to może kupić wiadeko 5 kg Valvoline  za 130 zł.

Stosuję:  VALVOLINE TECTYL 190: środek PCV który stosuję w nadkola który się nie wypłukuje.

VALVOLINE TECTYL BODYSAFE WAX - podwozie

VALVOLINE TECTYL ML - przestrzenie zamknięte

W połączeniu z podkładem epoksydowym, i cortanilem opanowałem rdzę w Felicji (wzorzec rdzewienia).

Ogólnie polecam budżetowe  preparaty antykorozyjne Valvoline, tylko niecodroższe od np. Boll, ale zdecydowanie lepsze. W porównaniu z kilkoma preparatami które stosowałem do przestrzeni zamkniętej ML okazał się najlepszy.

Jest tylko jedna zasada: aby preparaty były skuteczne to po porządnej konserwacji  zabieg powtarzam corocznie (już nie tak intensywnie), ale np. odświeżam konserwacje w najbardziej zagrożonych miejscach (np. przestrzenie zamknięte progów, nadkola itp.).


Wykonałem próbną konserwację dolnego kątownika na bramie garażowej (ML) i dopiero po 2 latach (3-4 spryskania) warstwa zrobiła się na tyle gruba że już nie odparowuje i jest trwała. Jednokrotna konserwacja jest bez sensu.

Offline Smarciu

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 30
Odp: Konserwacja podwozia - Aygo, C1, 107
« Odpowiedź #6 dnia: 05-01-2019, 16:07:06 »
Co najlepiej dać na nadkola w nowym, świeżo odebranym Aygo 2018? Pewnie trzeba odtłuścić czymś i dopiero pomalować, proszę o konkretne wskazówki z własnego doświadczenia, dzięki.
Co jak czym etc.?
« Ostatnia zmiana: 05-01-2019, 16:13:33 wysłana przez Smarciu »


 

Beesafe.pl