Autor Wątek: Auris silnik 1.33  (Przeczytany 49435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #135 dnia: 15-05-2018, 15:44:52 »
Nie zebym umoralnial mistrzow prostej pedzacych 200km/h ale czy ktos z was sprawdzal dystans awaryjnego hamowania z 200km/h do 0km/h? Rozpedzic sie zadna sztuka, zahamowac juz trudniej. Dzis na autostradzie kierowca BMW nie wyhamowal i najechal na tyl dostawczaka. Podobno urzadzili sobie wyscig z kierowca VW. Jak to ktos napisal przegral podwojnie, wyscig z VW i stracil zycie. Byc moze nie wiedzial, ze hamowanie awaryjne z 200km/h zajmuje troche czasu, ze klocki i tarcze sie grzeja i w pewnym momencie przestaja hamowac.

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #136 dnia: 15-05-2018, 16:39:54 »
Dla mnie "po dłuższym czasie i bez problemu" jednak się kłóci
Dla mnie też się trochę kłóci. Bez problemu to może osiąga ze 180, a 200 to już na pewno z problemem, no ale ważne, że w ogóle osiąga tyle. Znam to z innych aut, kiedy jechałem prędkością maksymalną, mniejszą niż 200 oczywiście /Seicento 1,1, Peugeot 206 1,1/. Ale tak przecież mają wszystkie samochody użytkowe. A Opel Astra 1,4 turbo 125 KM, prędkość maksymalną, chyba 205, to osiągnie bez problemu? Na pewno nie.   
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #137 dnia: 15-05-2018, 16:49:36 »
Nie zebym umoralnial mistrzow prostej pedzacych 200km/h ale czy ktos z was sprawdzal dystans awaryjnego hamowania z 200km/h do 0km/h? Rozpedzic sie zadna sztuka, zahamowac juz trudniej. Dzis na autostradzie kierowca BMW nie wyhamowal i najechal na tyl dostawczaka. Podobno urzadzili sobie wyscig z kierowca VW. Jak to ktos napisal przegral podwojnie, wyscig z VW i stracil zycie. Byc moze nie wiedzial, ze hamowanie awaryjne z 200km/h zajmuje troche czasu, ze klocki i tarcze sie grzeja i w pewnym momencie przestaja hamowac.
Masz świętą rację. Gdyby to było jeszcze porsche, ale zwykłe, użytkowe samochody tyle kręcić? Ja jestem pewien, że prędkości maksymalnej swoją toyotą nie osiągnę nigdy. Wystarczyło mi chwilowo 160 na szóstym biegu. I tyle samo peugeotem max. To są prędkości akceptowalne, normalnie się leci, ale i tak to jest duża prędkość. Tak normalnie to na najlepszych drogach jeżdżę do 130 km/godz. 
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #138 dnia: 15-05-2018, 16:50:36 »
Nie zebym umoralnial mistrzow prostej pedzacych 200km/h

Całe szczęście... Bo blisko 40 lat temu, na ruchliwej ulicy, kilka metrów od mnie spadły dachówki z dachu... Wychodziłbyś z domu po takim przypadku? :)

Dla mnie też się trochę kłóci.

Już pisałem. Bez problemu, oznacza się dało. Gdybym teraz chciał spróbować też pewnie by się dało... Stąd "bez problemu".

Masz świętą rację. Gdyby to było jeszcze porsche, ale zwykłe, użytkowe samochody tyle kręcić?

A 160km/h po co? :)
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 16:58:58 wysłana przez Maciej Loret »
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #139 dnia: 15-05-2018, 16:52:20 »
A na podstawie czego definiujesz pojęcie nadbiegu?
Przekładni poniżej 1 - a ty ? 
To jest potoczne pojęcie nadbiegu.  Nadbieg to przełożenie przekładni w skrzyni biegów, przy którym silnik pojazdu poruszającego się po terenie o zerowym nachyleniu przy bezwietrznej pogodzie nie osiąga obrotów mocy maksymalnej.  Przełożenie w skrzyni biegów to tylko część przełożenia w całym układzie transmisji napędu na koła.  W ogromnej większości aut osobowych nadbiegiem jest jedynie najwyższe przełożenie w skrzyni.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #140 dnia: 15-05-2018, 17:00:17 »
Nie zebym umoralnial mistrzow prostej pedzacych 200km/h ale czy ktos z was sprawdzal dystans awaryjnego hamowania z 200km/h do 0km/h?
Skoro tu piszą, to pewnie nie sprawdzali.  Samo hamowanie tzn. wciśnięcie hamulca, reakcja układu i hamowanie właściwe to z reguły ponad 200 m (na suchej nawierzchni).  To by jeszcze samo w sobie wystarczyło, problemem jest wydłużony czas reakcji wynikający z ograniczonego zasięgu ludzkiego wzroku.  Kierowca coś tam widzi w odległości 300+ metrów, nawet zdejmie nogę z gazu ale odruchowo opóźnia reakcję chcąc podjechać bliżej aby uzyskać obraz o wystarczającej rozdzielczości do podjęcia decyzji i jak w końcu zaczyna hamować to już jest za późno.

Online pireus

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 4473
  • Samochód:: GLA 35AMG
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #141 dnia: 15-05-2018, 17:03:36 »
Bez problemu, oznacza się dało.
Nie ukrywam, że to bardzo ciekawa interpretacja. A jak się da ale z problemem to co wtedy? To znaczy, że np. musiałeś go pchać, albo odpychałeś się nogami.
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 17:05:07 wysłana przez pireus »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #142 dnia: 15-05-2018, 17:30:37 »
O Zbigu ładnie napisał  :good: i może zakończcie już?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1260
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #143 dnia: 15-05-2018, 18:02:39 »
Raczej "kłóci" ?

kilka metrów od mnie

Raczej "ode mnie" :)

Cytat: Maciej Loret w Dzisiaj o 16:50:36

    Bez problemu, oznacza się dało.

Nie ukrywam, że to bardzo ciekawa interpretacja. A jak się da ale z problemem to co wtedy? To znaczy, że np. musiałeś go pchać, albo odpychałeś się nogami.

"Się dało" (jeżeli już tak nadinterpretujemy znaczenie słów kolego Loret) rozumieć chyba należy że jednak nie było tak łatwo (jak np. we wspomnianym już wcześniej Porsche 911), a tego z kolei nie należy chyba rozumieć jako "bez problemu" ?

Mój Auris II FL 1,6 z 2016 roku ma katalogową prędkość maksymalną chyba 195 lub 200 km/h.
Czyli wyciskając to z niego (granica możliwości) nie robi chyba tego "bez problemu" tylko ostatnim tchem  :grin:

BEZ PROBLEMU to 200 km/h robi to Porsche (ok. 2/3 jego możliwości) , dla Aurisa/Corolli to już 99.999% możliwości  :grin:
« Ostatnia zmiana: 15-05-2018, 18:28:22 wysłana przez tomery »

Offline fynooh

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2278
  • Samochód:: Corolla Hybrid
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #144 dnia: 15-05-2018, 18:10:40 »
A 160km/h po co?
160, to nie 200. Próbowałem kiedyś prędkość malucha, 110, cinquecento 700, 130, seicento 1,1, 150 no i peugeot 206 1,1, 160. Toyotą na szybkiej drodze osiągnąłem też na moment 160 i dalej koniec
Obecnie Corolla Hybrid 1,8 Comfort
oraz stary Peugeot 206 1,1
Poprzednio Auris 1,6 valvematic

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 5252
  • Płeć: Mężczyzna
    • Meszyński Car Audio
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #145 dnia: 16-05-2018, 15:26:25 »
Nadbieg to przełożenie przekładni w skrzyni biegów, przy którym silnik pojazdu poruszającego się po terenie o zerowym nachyleniu przy bezwietrznej pogodzie nie osiąga obrotów mocy maksymalnej.
ładny cytat z wikipedii :)
Tylko wg niego yaris TS (zarówno 1.8 i 1.5) nie ma nadbiegu wcale.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #146 dnia: 16-05-2018, 15:31:37 »
Nadbieg to przełożenie przekładni w skrzyni biegów, przy którym silnik pojazdu poruszającego się po terenie o zerowym nachyleniu przy bezwietrznej pogodzie nie osiąga obrotów mocy maksymalnej.
ładny cytat z wikipedii :)
Tylko wg niego yaris TS (zarówno 1.8 i 1.5) nie ma nadbiegu wcale.
Mnie też się podoba.  Yaris TS - a po co komu nadbieg w aucie sportowym?

Offline Maciej Loret

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 660
  • Płeć: Mężczyzna
    • Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret Przyłęki k/Bydgoszczy
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #147 dnia: 16-05-2018, 23:11:26 »

Nie ukrywam, że to bardzo ciekawa interpretacja. A jak się da ale z problemem to co wtedy? To znaczy, że np. musiałeś go pchać, albo odpychałeś się nogami.

Pomyśl, wierzę w Ciebie... :)

"Się dało" (jeżeli już tak nadinterpretujemy znaczenie słów kolego Loret) rozumieć chyba należy że jednak nie było tak łatwo (jak np. we wspomnianym już wcześniej Porsche 911), a tego z kolei nie należy chyba rozumieć jako "bez problemu" ?

Czy jeśli ten jakże wpsaniały wyczyn powtórzę drugi raz i bez problemu osiągnę 200km/h, to już "się dało" czy jeszcze nie. A jeśli po drugim udanym wyczynie zrobię to po raz 3, 8 a potem 42, to już "się dało" czy jeszcze nie?

Mój Auris II FL 1,6 z 2016 roku ma katalogową prędkość maksymalną chyba 195 lub 200 km/h.
Czyli wyciskając to z niego (granica możliwości) nie robi chyba tego "bez problemu" tylko ostatnim tchem  :grin:
Jeśli po pierwszej próbie wybuchnie, to faktycznie będzie ostatnim tchem...

A 160km/h po co?
160, to nie 200. Próbowałem kiedyś prędkość malucha, 110, cinquecento 700, 130, seicento 1,1, 150 no i peugeot 206 1,1, 160. Toyotą na szybkiej drodze osiągnąłem też na moment 160 i dalej koniec

A 60, to nie 160. Ktoś, kto zwykle jeździ 60km/h mógłby zapytać po co jeździć 160km/h, nieprawdaż?
« Ostatnia zmiana: 16-05-2018, 23:17:33 wysłana przez Maciej Loret »
Corolla CVT 2016
Yaris HSD 2016

Offline darek60

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1168
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #148 dnia: 17-05-2018, 09:12:42 »
 po co jeździć 160 lub więcej??????????  odpowiadam -, dla przyjemności , dla sprawdzenia swoich umiejętności................. żeby wyprzedzać ,,ślimaki,, co jeżdżą 60-tką lub mniej nawet tam gdzie można jechać szybciej.
Jedni kupują auto tylko po to żeby przemieszczać się z punktu Ado B i najlepiej na litrze paliwa, inni bo kochają szybkie samochody i  ich do tego używają.
Historia motoryzacji ,kolei , lotnictwa, to też ciągły wyścig o osiągi i szybkość  i jakoś nikt się nie dziwi PO CO   :wallbash: :wallbash:
RAV4 2.5 hybrid

Offline Bonifacy123

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 130
Odp: Auris silnik 1.33
« Odpowiedź #149 dnia: 17-05-2018, 10:58:17 »
Wreszcie ktoś coś fajnego napisał, a nie jak dziadki którzy od samochodu wymagają tylko tego aby miały koła i żeby się nie psuły :)


 

Beesafe.pl