Autor Wątek: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie  (Przeczytany 60686 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #105 dnia: 10-04-2018, 12:08:22 »
Zbig- poczytaj sobie o trybach pracy tego napędu, pojeździj z hybrid assistantem to przestaniesz zadawać głupie pytania oraz pisać jakieś swoje niepoparte niczym tezy.

Na nierozgrzanym silniku BSFC przy minimalnych obrotach spaliny jest rzędu 260-270, przy optymalnym zakresie jest ~230.
Umiesz ułamki? wychodzi Ci 3-4% różnicy?
Sprawdziłem to wielokrotnie podczas codziennej jazdy.
Jedynie po rozgrzaniu do S3/S4 wartości te są stałe w całym zakresie pola eco - wtedy wykres z obrazka całkiem pokrywa się z rzeczywistością.

Napiszesz coś w temacie spalania hybrydy czy nadal będziesz trolował?

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #106 dnia: 10-04-2018, 12:12:05 »
Jeździłem dziś Priusem Plug-In. Miło się patrzy na trasę 42km i spalanie 0,0L/100km. Chyba Mój Urwis pójdzie pod młotek. Z elektryka przyśpieszenie do 130 podobne jak w Aurisie z benzyną.

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2642
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #107 dnia: 10-04-2018, 12:16:48 »
A prad do tego plig-in bedziesz mial zawsze za darmo? A co z ogrzewaniem?
« Ostatnia zmiana: 10-04-2018, 12:19:37 wysłana przez przmor »

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #108 dnia: 10-04-2018, 12:53:42 »
Ogrzewanie działa na zasadzie pompy ciepła. Więc spalinowy silnik nie bierze udziału w grzaniu kabiny. A jestem w stanie przeboleć te kilka zł na naładowanie akumulatora. (5zł może mniej) Pozatym jest przycisk do planowania ładowania więc taryfa nocna się przyda a w pracy też gniazdka są. Porównałem ceny i full prius kosztuje 150kkm a Full Auris 120. Myślę że prius jest korzystniejszym rozwiązaniem nawet z racji tego że dostajemy ogrom dodatkowych rzeczy w których aurisa nie można uzbroić.
« Ostatnia zmiana: 10-04-2018, 12:56:05 wysłana przez Stivo »

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #109 dnia: 10-04-2018, 13:12:48 »
A prad do tego plig-in bedziesz mial zawsze za darmo? A co z ogrzewaniem?
A prad do tego plig-in bedziesz mial zawsze za darmo? A co z ogrzewaniem?
Jak zamontuje na dachu panele foto z dotacji i podpisze umowę prosumencką to czemu nie. Jeżdżąc codziennie 40 km na prądzie przez 5 lat przy założeniu że oba modele tracą 60% wartości teoretycznie jest w stanie wyjść na lekki plus.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #110 dnia: 10-04-2018, 14:33:50 »
Prius ma panele na dachu. Dziennie jest to w przeliczeniu do 10km za darmo przy słonecznym dniu więc fajna rzecz. Do pracy mam 9km i gniazdko obok samochodu

Offline YogiBabo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1416
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: E18_Prestige_MS
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #111 dnia: 10-04-2018, 15:20:23 »
poprawcie tytuł wątku, bo jest hybryty
E18_Prestige_MultidriveS

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2642
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #112 dnia: 10-04-2018, 16:40:36 »
Tyle ze ten panel na dach to chyba 9tys.zl kosztuje

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #113 dnia: 10-04-2018, 21:49:23 »
Tyle ze ten panel na dach to chyba 9tys.zl kosztuje
Dlatego lepiej kupić panel na dach domu, który obsłuży ten i pięć kolejnych samochodów.  Oczywiście trzeba mieć dach :-)

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #114 dnia: 10-04-2018, 22:12:26 »
Zbig- poczytaj sobie o trybach pracy tego napędu, pojeździj z hybrid assistantem to przestaniesz zadawać głupie pytania oraz pisać jakieś swoje niepoparte niczym tezy.

Na nierozgrzanym silniku BSFC przy minimalnych obrotach spaliny jest rzędu 260-270, przy optymalnym zakresie jest ~230.
Umiesz ułamki? wychodzi Ci 3-4% różnicy?
Sprawdziłem to wielokrotnie podczas codziennej jazdy.
Jedynie po rozgrzaniu do S3/S4 wartości te są stałe w całym zakresie pola eco - wtedy wykres z obrazka całkiem pokrywa się z rzeczywistością.

Napiszesz coś w temacie spalania hybrydy czy nadal będziesz trolował?
Chłopie, o trybach pracy czytałem tak dawno, że już zdążyłem zapomnieć.  Nic nadzwyczajnego tam nie ma.  Jak chcesz być niegrzeczny to sobie bądź tylko pamiętaj że ja też potrafię być paskudnie niemiły.  Nie postawiłem żadnych tez tylko przytoczyłem oczywiste podstawy fizyki, jak chcesz je obalać, proszę bardzo.

Ułamki wyliczyłem na podstawie podanych przez Ciebie wykresów a nie wartości które podałeś powyżej, to chyba oczywiste?  Większa różnica przy zimnym silniku jest z mojego punktu widzenia bez większego znaczenia przy moich przejazdach 30+ km jednorazowo.

Takie rekreacyjne przejazdy po godzinach w lajtowych warunkach zagęszczenia ruchu, które publikujesz, nie są dla mnie żadną referencją.  Lata temu Focusem I ze starym silnikiem tddi w podobnych warunkach bez trudu osiągałem 4,5 l/100km.

Warunki stawiające wyzwanie to np. tak jak dzisiejszy armagedon wywołany wiadomymi obchodami.  Po piętnastu minutach stania w korku niemal w tym samym miejscu przed Placem Bankowym skręciłem w stronę Poniatowskiego ale ponieważ wszyscy inni użytkownicy google maps doszli do podobnych wniosków to za chwilę utknąłem na kolejne 10 minut przed Rondem Dmowskiego. Tak, że w sumie przejechanie 34 km zajęło niemal półtorej godziny z mizerną średnią 23 km/h.  Komputer pokazał 4,5 litra. Technika jazdy - tempomat nastawiany na dozwoloną prędkość, bez asystentów.  Klima 22 stopnie na pierwszym biegu. temperatura na zewnątrz 24 stopnie.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #115 dnia: 10-04-2018, 23:52:12 »
Zbig - pytanie o ile się wydłuża początkowa praca na spalinie w zależności od temp. na zewnątrz świadczy że nie zapamiętałeś warunków do przejścia w tryb S2.

Stwierdzenia, że nie ma różnicy pomiędzy pulse&glide a jednostajnym pyr pyr na najmniejszych możliwych obrotach - no tu się nie zgadzam.
Przy niedogrzanym silniku jest zauważalna różnica (dużo większa niż na obrazku, co również napisałem...ale chyba nie doczytałeś i nigdy sam nie sprawdziłeś)

Poza tym ja lubie słuchać tłumaczeń takich mistrzów co mają w d.... przepisy
Później ich widać na filmach np na takim kanale: http://www.youtube.com/channel/UCJ0VFYHC4J6KhC_ohzrJ0eA
Lub co gorsze w statystykach z wypadków/potrąceń.







Offline bartekwrz

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #116 dnia: 29-08-2018, 08:18:10 »
Trasa Września-Władysławowo czyli 50/50 zwykła droga i autostrada zawalony po dach przy prędkościach odpowiednio 100 km/h i 140 km/h i dynamiczne przyśpieszanie i wyprzedzanie:

Przy prędkości 100 km/h 4,8 L/100 km
Przy prędkości 140 km/h 6,5 L/100 km

Średnia z trasy 5,5 L/100 km

Łącznie razem z inną trasą zrobiłem 1 200 km za 350 zł.

Offline netpixpl

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
    • UI/UX Designer w: Netpix
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #117 dnia: 29-08-2018, 08:51:27 »
Oszczędnie to można jeździć autem na LPG tankowanie pod korek 70pln!
A taki prius hybryda to porażką jest. Gdybyś jeszcze dostał w wersji plugin byłoby lepiej. Chociaż toyota też i tutaj jest na samym końcu pod względem wielkości baterii ich zasięg nie powala!!! Pozatym spece od Toyoty dalej używają baterii starego typu, i raczej na litowe jeszcze długo się nie przerzucą!

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #118 dnia: 29-08-2018, 09:42:06 »
Oszczędnie to można jeździć autem na LPG tankowanie pod korek 70pln!
A taki prius hybryda to porażką jest. Gdybyś jeszcze dostał w wersji plugin byłoby lepiej. Chociaż toyota też i tutaj jest na samym końcu pod względem wielkości baterii ich zasięg nie powala!!! Pozatym spece od Toyoty dalej używają baterii starego typu, i raczej na litowe jeszcze długo się nie przerzucą!

Nie każdy chce mieć LPG, jak ktoś lubi to Prius może jeździć tez na LPG i spalanie małe + tanie paliwo. Plugin na zasięg porównywalny na baterii do innych producentów, z czym porównujesz? Starsze baterie w przypadku hybrydy są lepsze (trwałość). W plugin zdaje się są litowo-jonowe.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie hybryty w dłuższej trasie
« Odpowiedź #119 dnia: 29-08-2018, 10:30:27 »
Oszczędnie to można jeździć autem na LPG tankowanie pod korek 70pln!
A taki prius hybryda to porażką jest. Gdybyś jeszcze dostał w wersji plugin byłoby lepiej. Chociaż toyota też i tutaj jest na samym końcu pod względem wielkości baterii ich zasięg nie powala!!! Pozatym spece od Toyoty dalej używają baterii starego typu, i raczej na litowe jeszcze długo się nie przerzucą!
To jest wątek o Aurisach kolego.  One nie występują w wersji plug-in, która to koncepcja jest pod specyficzne zastosowanie, nie występujące w Polsce póki co.  W hybrydzie rekuperacyjnej stosowanie baterii Li-Ion raczej nie ma sensu względem sprawdzonego NiMH, ponieważ do gromadzenia odzyskanej energii nie potrzeba dużej pojemności.  Zaoszczędzone kilkanaście kilogramów nie zrównoważyło by wyższego kosztu, wynikającego również z konieczności instalacji bardziej rozbudowanych zabezpieczeń - Li-Ion jest bardziej narażona na przegrzanie i zapłon, jest też bardziej wrażliwa na warunki klimatyczne.  Nie jest też prawdą, że Toyota nie stosuje technologii Li-Ion - takie baterie są właśnie instalowane w jej hybrydach typu plug-in.

Skoro uważasz że lepsza jest tradycyjna spalina z LPG, to bardzo jestem ciekaw jaki model kompaktu z obecnej oferty dealerskiej zaproponujesz do przeróbki na gaz jako lepszy do tego celu niż Auris Hybrid.  Oczywiście ma być w automacie.


 

Beesafe.pl