Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie  (Przeczytany 57560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz-h

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 42
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #300 dnia: 14-05-2019, 09:27:20 »
W PIII jestem zachwycony reakcją na gaz, nawet w trybie ECO. Skrzynia eCVT pod tym względem jest świetna, strasznie kusi mnie Lexus GS450h, gdzie z racji dużo większej mocy efekt ten musi być jeszcze lepszy.

Nie mam porównania do najnowszych automatów, ale w klasycznych konstrukcjach to zanim skrzynia zredukuje to mijają wieki, szczególnie jak się toczymy i nagle trzeba gwałtownie wyrwać do przodu (np. przy wjeździe na rondo).

Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 180
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #301 dnia: 14-05-2019, 09:44:30 »
Prius dobrze reaguje na gaz, póki bateria jest w miarę naładowana i silnik spalinowy rozgrzany. Niestety, po pierwszym porannym odpaleniu, kiedy bateria ma 2 kreski, a spalinowka przechodzi w tryb jej ładowania to mozna się niemile zaskoczyć podczas włączania się do ruchu. Opóźnienie reakcji jest znacznie większe, a dynamika mniejsza.

Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #302 dnia: 14-05-2019, 22:40:55 »
Nie mam porównania do najnowszych automatów

Dwusprzęgłowe są szybkie i oszczędne ale mają sporo minusów. Tendencję do szarpania przy ruszaniu i redukcji do 1, nadmierne "wachlowanie" biegami w niektórych sytuacjach, wysokie koszty serwisowania i niską żywotność. Są dość drogie a auta w nie wyposażone mają wyższy spadek wartości.

Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #303 dnia: 14-05-2019, 22:52:58 »
Prius dobrze reaguje na gaz, póki bateria jest w miarę naładowana i silnik spalinowy rozgrzany. Niestety, po pierwszym porannym odpaleniu, kiedy bateria ma 2 kreski, a spalinowka przechodzi w tryb jej ładowania to mozna się niemile zaskoczyć podczas włączania się do ruchu. Opóźnienie reakcji jest znacznie większe, a dynamika mniejsza.

Zwykła spalina na zimno też pewnie będzie miała gorszy odjazd.  Generalnie powinno się bez względu na typ napędu unikać deptania gazu na zimno.  Jak bateria jest rozładowana to się silnik spalinowy załączy od razu po uruchomieniu i zwykle zanim wyjedziemy z parkingu i dojedziemy do główniejszej ulicy, to już jest wystarczająco doładowana aby przyspieszenie było w normie.  Przy ruszaniu i przyspieszaniu z małych prędkości bateria chyba nie jest tak bardzo wykorzystywana bo przecież silnik spalinowy większość energii przekazuje przez generator na silnik elektryczny zapewniając w ten sposób większość jego zapotrzebowania na prąd.


Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 180
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #304 dnia: 15-05-2019, 19:03:24 »
Ja nie pisałem o żadnym deptaniu tylko o energicznym włączaniu się do ruchu. Dzisiaj zaobserwowałem, że zamulenie występuje przy porannym rozładowywaniu baterii, gdy silnik spalinowy rozgrzewa się, ale nie napędza auta. Wtedy, oo wciśnięciu gazu następuje sekunda zwłoki zanim spalina włączy się do działania. U mnie to akurat oznacza wyjazd z parkingu i włączanie się do ruchu.

Offline gregoi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Prius II gen. 2007
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #305 dnia: 16-05-2019, 21:57:43 »
Wszystko zależy od uwarunkowań terenu ;) Ja mam akurat tak, że wracając do domu jest długi zjazd z górki i hamowanie do zera, które ładuje mi baterię do zielonych kresek (2 brakuje do pełnej). Rano jak wyjeżdżam do pracy, silnik spalinowy załącza się, z racji temperatury, ale chodzi na wolnych obrotach a auto idzie żwawo (jak na Priusa  :grin:) z przewagą elektryka.

Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #306 dnia: 22-06-2019, 08:41:01 »
Cieszyn - Modra k. Bratysławy - Goczałkowice.  60 % autostradą 135-140 kmh, reszta głównie po górach.  Spalanie z dystrybutora 5,6 l/100 km.

Offline gregoi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 48
  • Płeć: Mężczyzna
  • Prius II gen. 2007
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #307 dnia: 11-07-2019, 21:20:21 »
Świdnica - Zakopane - Świdnica - 4,7l z dystrybutora. Autostradą tempomat tam 135 km/h, powrót 125 km/h - 70% trasy, reszta dróg (zakopianka) przepisowo jak 98% użytkowników. Na samej trasie z Zakopca do Krakowa spalił 3,6 :)
« Ostatnia zmiana: 11-07-2019, 21:23:00 wysłana przez gregoi »

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 386
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #308 dnia: 19-07-2019, 08:43:36 »
W nowych hybrydach: Corolli, Camry i RAV4 zalecany jest olej 0w-16 wg książki serwisowej, czy może pozytywnie wpłynąć na spalanie?

Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #309 dnia: 19-07-2019, 19:48:13 »
Jazda A2 i A1 od MOP Parma do zjazdu w Ciechocinku.  156 km z tempomatem ustawionym na 160 kmh.  Średnia prędkość 141 kmh.  Komputer pokazał spalanie 7.3 l/100 km czyli pewnie było 7.6

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 386
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #310 dnia: 23-07-2019, 09:16:33 »
Otrzymałem odpowiedź ze strony Toyoty na zapytanie o dostępność oleju 0W-16:

"W nawiązaniu do Pana pisma pragniemy poinformować, iż olej 0W-16 - nowy produkt - jest już dostępny u naszego dostawcy.
Będzie on dostępny w naszych Serwisach w ciągu kilku najbliższych dni.

Do Pana samochodu można również stosować bez szkody dla silnika olej o lepkości 0W-20.
Prawdą jednak jest, że olej 0W-16 jest szczególnie rekomendowany, gdyż dzięki najnowszej technologii zapewnia najniższe możliwe zużycie paliwa i jednocześnie najwyższą ochronę silnika".

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2087
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #311 dnia: 23-07-2019, 12:46:54 »
W dziale C-HR też to wkleiłeś?
Będziesz lał te 0w16 do swojej?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #312 dnia: 23-07-2019, 15:37:00 »
A jaka jest różnica w cenie za litr 0w20 i 0w16 ?

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 386
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #313 dnia: 24-07-2019, 07:07:33 »
Silnik 1.8 w C-HR i Priusie jest taki sam jak w nowej Corolli.
Przy najbliższym przeglądzie wymienię na 0w-16 i zobaczymy różnicę.



Offline Zbig

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1754
  • Płeć: Mężczyzna
  • Auris Hybrid TS FL
Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #314 dnia: 24-07-2019, 09:48:47 »
Silnik 1.8 w C-HR i Priusie jest taki sam jak w nowej Corolli.
Przy najbliższym przeglądzie wymienię na 0w-16 i zobaczymy różnicę.
O "takosamości" silnika decyduje sterownik i jego oprogramowanie, więc raczej nie jest taki sam.  Niczego nie zobaczymy, bo musiałbyś mieć dwa identyczne auta, w tych samych warunkach testowych, najpierw zrobić cykl testowy na obu zalanych 0W20 a potem w jednym wymienić na 0W16 i powtórzyć.

Toyota Klub

Odp: Spalanie hybrydy w dłuższej trasie
« Odpowiedź #314 dnia: 24-07-2019, 09:48:47 »