Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy  (Przeczytany 24699 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 139
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #120 dnia: 17-05-2018, 11:20:11 »
Dlaczego nie warto dobijac paliwa? Bo na ogol po prostu dolewamy paliwo do zbiornikow stacji. Tam sa odpowietrzniki i jak jest za duzo to paliwo wraca do zbiornika stacji. To czy ktos w to wierzy czy nie nie jest bardzo istotne. Po prostu tak sa zbudowane te saturatory z paliwem. Wiec takie "dociskanie" to jest zysk dla stacji jedynie.

Jak to ustaliłeś?

Offline marekp

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #121 dnia: 18-05-2018, 08:38:05 »
Jak ustaliłem. Dawno dawno temu miałem Dacie Logan - tez Diesel. Tam byl zbiornik 60l. Kiedys podjechalem na stacje i zaczalem tankowac. Weszlo ponad 70l i wygladalo ze nadal moge lac. Spojrzalem pod samochod - sucho. Wiec napisalem skarge do Orlenu (wtedy to byla normalna organizacja). Wtedy mi wyjasnili spece, ze tak moze sie zdarzyc. Przez przewody ktore zbieraja opary benzyny mozna lac z powrotem do zbiornika. Wiec to dolewanie na sile nie zawsze ma sens. Stad ta moja "tajemna" wiedza.

MarekP

Offline animuss

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 88
  • Płeć: Mężczyzna
  • Witam!

Offline mleni

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #123 dnia: 21-10-2018, 12:38:56 »
Witam odświeżę temat ;-) Wczoraj przejechałem trasą Kielce-Warszawa (Ursynów) gaz do oporu czyli w prędkościomierzu max. 190km/h (Gps 182km/h) z nową obwodnicą Radomia z czasem max.90 min. (AVG:175km/h) Spalanie max. ile się dało to niestety 21-22l./100km w 4 osoby z bagażem. Powrót Warszawa-Kielce jazda między Eco a Prv czyli w połowie wskaźnika (AVG: 97km/h) czas 120-130 min. 8,0l/100km. Korzystniejsze jest ostatnie kiedy tylko pół godziny straty, a koszty paliwa są dużo mniejsze.

Offline Dobi

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 376
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #124 dnia: 21-10-2018, 18:12:05 »
Fizyki się nie oszuka opory aerodynamiczne (pośrednio spalanie) rosną z kwadratem prędkości a czas jazdy maleje liniowo wraz z nią :-). W każdym razie wniosek taki, że nie opłaca się jeździć szybko no chyba że stawka jest tego warta. Robiłem taki eksperyment z dojazdem do pracy - zysk na czasie mniej niż 10min a spalanie o 1.5L/100km większe. Przy spokojnej jeździe (ale średnia podobna tzn. koło 100km/h) da się zejść do poziomu 6.5-6.7L/100km (trasa Wawa-Wrocław) - tylko płynnie trzeba jechać.
« Ostatnia zmiana: 21-10-2018, 18:15:18 wysłana przez Dobi »

Offline mleni

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #125 dnia: 22-10-2018, 17:45:58 »
Da się zejść , bo jechałem nad morzem jak wcześniej kiedyś opisałem , ale zwróć uwagę z tą różnicą gdzie spaliła mi 8l./100km gdzie musisz włączyć klimę czy też ogrzewanie samochodu temp. 23 stp. i tak miałem w niedzielny zimny poranek 4stp.

Offline Dobi

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 376
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #126 dnia: 23-10-2018, 07:50:23 »
Da się zejść , bo jechałem nad morzem jak wcześniej kiedyś opisałem , ale zwróć uwagę z tą różnicą gdzie spaliła mi 8l./100km gdzie musisz włączyć klimę czy też ogrzewanie samochodu temp. 23 stp. i tak miałem w niedzielny zimny poranek 4stp.

Klimatyzacja ma mały wpływ na spalanie. Jak już to temperatura powietrza czy wiatr. Sama średnia prędkość nie opisuje też dynamiki jazdy - więc zależy to czy jechałeś płynnie utrzymując średnią czy jednak bardziej dynamicznie z większą rozpiętością prędkości (niby średnia ta sama, a spalanie już nie).  Z moich obserwacji hybryda ma też duży rozrzut spalania i bywa że przy podobnym stylu jazdy wyniki mocno różne.
« Ostatnia zmiana: 23-10-2018, 07:52:10 wysłana przez Dobi »

Offline mleni

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #127 dnia: 23-10-2018, 13:45:41 »
Niestety płynnie jak możliwe. Zdaję sobie sprawę z dynamiczną jazdą. Stawiam na wiatr lub jakość paliwa bo ostatnio to w Shell , a wcześniej w K Circle

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline Dobi

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 376
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #128 dnia: 29-10-2018, 08:48:59 »
W weekend miałem trochę jeżdżenia tak ok. 800km po Polsce, tyle że pogoda taka sobie (wiatr, deszcze, opony już zimowe itp) spalanie od razu w górę czyli 6.7-7.0l/100km prawie litr więcej niż przy dobrej pogodzie.

Offline menx

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #129 dnia: 31-10-2018, 17:52:58 »
Witam kolegów.mam hybryde od lipca 2018, moje spalanie to ok 5,7 l/100 km-od poczatku- dystans ok 5000 km., nie sciemniam, ale jazdze wolno, ponizej 100 km/godz. mozna osiagnac wynik podany przez Toyotę, kiedys jechalem  z Bytowa do Tczewa, spalanie 4,5/serio/, a z powrotem do bytowa 5.5 l /100 km, a jechalem niby tak samo , popatrzalem w internecie i wyszlo ze tczew jest nizej o 300 m od bytowa :), teraz jest zimniej i EV sie włącza  wiele poźniej po ruszeniu, potwierdzam ze hybryda lubi ciepło.

Offline menx

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 3
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #130 dnia: 31-10-2018, 18:05:49 »


Czyli wychodzi, że te oszczędności w paliwie są realnie niewielkie w stosunku wersji benzynowej.

To zależy jak rozumieć określenie "realnie niewielkie". Hybrydy najwięcej zalet, również w kwestii spalania, pokazują w ruchu miejskim. Ja uważam, że spalanie ok. 6 l w mieście to dla auta wielkości Rav'a duża realna różnica. Ale jeśli ktoś dużo jeździ z prędkościami autostradowymi, te różnice maleją.
Myślę, że istotnym przełomem (w kosztach) są auta z napędem elektrycznym plug-in. Obecnie zasięg na silniku elektrycznym to co najmniej kilkadziesiąt kilometrów i to jest bardzo widoczna oszczędność.
Tylko ile kosztuja hybrydy plug-in? taka Kia Niro kosztuje 30 000 zl wiecej niz zwykła hybryda,

Offline mleni

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #131 dnia: 18-11-2018, 23:55:21 »
Trasa Kielce - Kraków i powrót łącznie 250km jazda Eco - Prv w połowie , 4 osoby prędkość ok. 100km/h (70-130km/h) wyszło 6,6l./100km.

Toyota Klub

Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #131 dnia: 18-11-2018, 23:55:21 »