Autor Wątek: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy  (Przeczytany 121807 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline fanatyk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 160
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #15 dnia: 19-01-2017, 12:24:51 »
Mitsubishi ASX 2WD 1,6 117KM pali też 11 l. przy 140gps. Mnie najbardziej zaciekawił diesel 4,2l Porsche  Cayenne jak mało pali. Sorry za off

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Auris HSD:

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #16 dnia: 19-01-2017, 12:44:49 »
Przy prędkościach autostradowych wyniki spalania różnych samochodów są podobne (tzn. diesle trochę mniej). Taki urok, oszczędzanie kończy się pewnie gdzieś przy 120km/h.

Offline fanatyk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 160
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #17 dnia: 19-01-2017, 12:55:44 »
Wspolczynnik CX daje o sobie znać. Ale Diesel ma spalanie na pewno niższe i tu się nic nie zmieni.

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Auris HSD:

Offline tomac

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #18 dnia: 06-02-2017, 20:05:53 »
Zebrałem już trochę doświadczeń i mogę się nimi podzielić. Odnośnie eksploatacji w mieście - spalanie zależy w dużej mierze od przejeżdżanego dystansu i temperatury. Mój codzienny dojazd do pracy (3,5 km po mieście, zimny silnik) skutkuje spalaniem od 10 do 13l/100km (10l przy temperaturze plus 2 stopnie, 13l - minus kilka stopni). Jeśli silnik jest już rozgrzany to na tej samej trasie auto pali 6,7l/100km. Troszkę dłuższa trasa (Bytom - Tarnowskie Góry) skutkuje spalaniem 6,0l/100km przy zimnym silniku, 5,7l/100km przy ciepłym silniku. Najmniejsze spalanie na mieście, które uzyskałem wyniosło 5,4l/100km (start z rozgrzanego silnika). Spalanie - według komputera (za jakiś czas porównam spalanie z komputera z rzeczywistym, mierzonym tankowaniami i podzielę się wynikami).
Odnośnie zasad ekonomicznej jazdy - myślę, że podstawowe są takie: Na ile się da jeździć w dolnym zakresie ekonomizera (do napisu ECO) - wtedy pracuje tylko silnik elektryczny. I wcześniej rozpoczynać hamowanie - nie hamować tuż przed przeszkodą, ale zawczasu - tak, by ekonomizer nie schodził do samego dołu - w ten sposób cała energia z hamowania będzie odzyskiwana, bez wytracania na hamulcach.
Jeśli ktoś uważa, że zasady ekonomicznej jazdy są jakieś inne - zachęcam do podzielenia się uwagami na forum.

Offline iwostar

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 103
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #19 dnia: 07-02-2017, 12:53:07 »
Czyli wychodzi, że te oszczędności w paliwie są realnie niewielkie w stosunku wersji benzynowej. Najciekawsze jest to, jak większy koszt zakupu hybrydy i sprawa akumulatorów, ma wpływ na ostateczną kalkulację sensowności zakupu takiego samochodu.
TOYOTA RAV4 III Long & TOYOTA COROLLA IX

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #20 dnia: 07-02-2017, 14:20:14 »
Czyli wychodzi, że te oszczędności w paliwie są realnie niewielkie w stosunku wersji benzynowej. Najciekawsze jest to, jak większy koszt zakupu hybrydy i sprawa akumulatorów, ma wpływ na ostateczną kalkulację sensowności zakupu takiego samochodu.



Zależy od sytuacji w moim przypadku spalanie mam na poziomie samochodu kompaktowego (6.0-6.7l/100km zimą) dodatkowo jakieś 4x4 i większy prześwit, do tego spalanie nie zależy silnie od warunków na drodze. Koszt sprawa drugorzędna - jak się kupuje samochód zawsze się traci. Akumulatory nie sprawiają problemu, dodatkowo gwarancja na nie też długa. Wiadomo, że hybrydy nie lubią zimna i autostrad trzeba brać to pod uwagę przy kupnie.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #21 dnia: 07-02-2017, 16:01:42 »
Koszt sprawa drugorzędna - jak się kupuje samochód zawsze się traci.

Nie do końca się zgodzę. Gdyby chodziło o porównanie do zupełnie innego modelu Toyoty czy tym bardziej innej marki to ok, trudno porównywać koszty bezpośrednio. Natomiast tutaj mówimy o tym samym samochodzie z innym napędem; a mamy taki wybór i w tej sytuacji porównanie kosztów jest łatwe i naturalne; sądzę nawet, że większość nabywców hybrydowej Ravki taką symulację sobie przeprowadza przy kupnie.
My Toyota is Fantastic :)

Offline fanatyk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 160
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #22 dnia: 07-02-2017, 16:15:48 »
Hybrydy są jak iPhony☺ Co tam kalkulowac. Są po prostu idealne ☺

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Auris HSD:

Offline Piotr Jacek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 279
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #23 dnia: 07-02-2017, 16:21:22 »


Czyli wychodzi, że te oszczędności w paliwie są realnie niewielkie w stosunku wersji benzynowej.

To zależy jak rozumieć określenie "realnie niewielkie". Hybrydy najwięcej zalet, również w kwestii spalania, pokazują w ruchu miejskim. Ja uważam, że spalanie ok. 6 l w mieście to dla auta wielkości Rav'a duża realna różnica. Ale jeśli ktoś dużo jeździ z prędkościami autostradowymi, te różnice maleją.
Myślę, że istotnym przełomem (w kosztach) są auta z napędem elektrycznym plug-in. Obecnie zasięg na silniku elektrycznym to co najmniej kilkadziesiąt kilometrów i to jest bardzo widoczna oszczędność.

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #24 dnia: 07-02-2017, 16:22:53 »
Hybrydy są jak iPhony Co tam kalkulowac. Są po prostu idealne 

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Tak napisać może tylko fanatyk ale czemu z HTC??? :D
My Toyota is Fantastic :)

Offline fanatyk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 160
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #25 dnia: 07-02-2017, 16:23:50 »
Bo działam tylko na androidzie. Aczkolwiek HTC nie ma filozofii iPhone zapewne

Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka

Auris HSD:

Offline Dobi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 503
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #26 dnia: 07-02-2017, 16:32:20 »
Hybrydy są jak iPhony☺ Co tam kalkulowac. Są po prostu idealne ☺ Wysłane z mojego HTC 10 przy użyciu Tapatalka



Coś w tym jest  :)  Inne modele też mają swoje zalety, ważne że jest wybór bo użytkowanie samochodu jest różne.

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #27 dnia: 07-02-2017, 18:39:25 »
do wszystkiego trzeba dojrzeć: do ajfona w kieszeni, do maka na biurku czy do hybrydy - a i tak zawsze są to kompromisy i wypadkowa wcześniejszych doświadczeń. jedni wpadają na to stosunkowo szybko, inni wciąż bredzą o dwudziestoletnim tedeiku afn od niemca, w którym nic nie musieli naprawiać. tylko dlaczego nikt takich nie produkuje?

mnie cieszy fakt, że ktoś kto jedzie za mną, wdycha stosunkowo czyste powietrze. natomiast wku_rwia mnie to, że moja rodzina musi się truć gdy jedziemy za dieslem z wyciętym dpfem lub bez. to moim zdaniem najbardziej istotny argument za hybrydą, lecz..

..toyota robie wiele, by nie był jedyny. z racji tego czym się zajmuję, mam okazję jeździć wieloma autami różnych marek na codzień. hybrydowe napędy, począwszy od 2.5hsd wzwyż naprawdę robią różnicę i jeździe się tym jak o klasę lepszymi autami..

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #28 dnia: 08-02-2017, 17:53:42 »
przepraszam za emocjonalny ton. wróciliśmy wieczorem z dłuższej trasy, w trakcie której jak tylko zwiększałem dystans za poprzedzającym dieslem, wskakiwał w nią inny, chyba jeszcze bardziej zużyty. trudno się po tej polsce jeździ..

Offline Milos

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 734
  • Samochód:: Lexus IS + NX
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #29 dnia: 08-02-2017, 18:46:36 »
To jest całkowicie zrozumiałe; sam również nie cierpię diesli, praktycznie za wszystko. Jedyne auto z silnikiem od traktora miałem jakieś 15 lat temu i tak jak niczego nie można być w motoryzacji pewnym, to tego akurat jestem pewny na 100%, że pozostanie ono pierwszym i ostatnim w mojej karierze. Natomiast śmiem twierdzić, że moja Ravka, tak jak i inne auta z wolnossącymi silnikami benzynowymi trują tylko nieco bardziej niż hybrydy, a już na pewno nie śmierdzą jak się za nimi jedzie.

Kolejna sprawa to obliczenie, które auto jest faktycznie bardziej ekologiczne, czyli obojętne dla środowiska, łącznie z fazą produkcji i utylizacji. Tu hybryda wypada dużo gorzej od zwykłej benzyny biorąc pod uwagę ilość metali ziem rzadkich koniecznych do produkcji baterii, a w końcu za te 15-20 lat ilość odpadów pozostałych po jej utylizacji. Niestety spaliny to nie wszystko co się liczy w ekologii, choć na nie w pierwszej kolejności zwracają uwagę klienci.

Natomiast w "ekosystemie" Apple'a cała moja rodzina jest od lat, tyle tylko że nie ma to nic do rzeczy w tym wątku.
« Ostatnia zmiana: 08-02-2017, 19:43:39 wysłana przez Milos »
My Toyota is Fantastic :)


 

Beesafe.pl