Autor Wątek: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy  (Przeczytany 122010 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 679
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #180 dnia: 05-05-2019, 14:44:57 »
Wskaźnik paliwa rzeczywiście szybko opadał, a zasięg szacowany, mocno nie zgadzał się z rzeczywistością, trzeba było być czujnym, pierwszy raz  przez  ten zasięg, rezerwa momentalnie mi się skończyła i do stacji paliw dobiłem już na elektryku, co do wiatru trudno powiedzieć, ale bocznego  nie czułem.
Uczucie takie, że zbiornik paliwa dosłownie jakby się skurczył.
Ja to robię inaczej lampka rezerwy zaświeca to przechodzę w tryb B resetuje km i wtedy na spokojnie mogę przejechać 50 km więcej (częściej mi do 65-70km) to już mam wlane max. 46,5l. mimo instrukcji pisze 54l. baku. Więc sporo zostaje paliwa.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline animuss

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 500
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #181 dnia: 05-05-2019, 15:12:57 »
Najpierw wyskakuje rezerwa i wiadomo monit o tankowaniu, myślałem że mogę jeszcze bujnąć się tak do 50 kilometrów, ale paliwo  z rezerwy jakby szybko zniknęło, zdałem sobie sprawę za późno, wskoczyło coś po angielsku było na czerwonym tle i chyba pulsowało, ale sobie nie przypomnę co, bo to była nerwówka, 11 w nocy, mogłem zrobić zdjęcie, teraz bardziej uważam, pamiętam za to minę osoby siedzącej obok.  :o   
Na rezerwie jednak trzeba zwolnić, jechać ekonomicznie, wtedy będzie to wyglądać inaczej.
Silnik już nie pracował, nie jestem w stanie ocenić czy się wyłączył z braku paliwa, ale już do stacji się nie włączył, a prądu ledwo starczyło, wykorzystywałem wzniesienia.     

Offline m_r

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #182 dnia: 05-05-2019, 16:26:26 »
W nowej Rav4 w instrukcji jest zapis że kontrolka paliwa zapala się przy 8,3 L w baku. Ciekawe

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2644
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #183 dnia: 05-05-2019, 17:19:01 »
W Aurisie skonczylo mi sie paliwo, na elektryku dojechalem do stacji ale przy wjezdzie skonczyl mi sie prad. Dotoczylem sie sila rozpedu pod dystrybutor. Tankujac paliwo zastanawialem sie jak ruszy spalinowy skoro bateria trakcyjna pusta, okazalo sie jednak, ze po wcisnieciu przycisku zapalil jak gdyby nigdy nic. Co ciekawe komputer zapisal w pamieci blad braku paliwa.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 679
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #184 dnia: 05-05-2019, 17:57:32 »
Nie wiem jak u was ,ale u mnie sprawdziło się w 100% że zawsze bez problemu dojadę i to już rok minął aż 30 prób.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka


Offline animuss

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 500
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #185 dnia: 05-05-2019, 19:58:59 »
Tankujac paliwo zastanawialem sie jak ruszy spalinowy skoro bateria trakcyjna pusta, okazalo sie jednak, ze
Pewnie jest tak samo jak w Ravce, jest bateria trakcyjna i akumulator w innym miejscu zamontowany.
Zastanawiam się teraz co ładuje ten akumulator w bagażniku, pewnie jest jeszcze jakiś alternator.

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2644
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #186 dnia: 05-05-2019, 21:58:13 »
W Aurisie i zapewne w Rav4 rowniez ten maly akumulator nie odpala silnika, on tylko stawia system po wlaczeniu auta a dalej prad czerpany jest z baterii trakcyjnej. Napiecie z baterii trakcyjnej, ktore wynosi ok. 200V zamieniane jest m.in. na 12V zasilajace systemy auta i wlasnie tym napieciem ladowany jest maly akumulator 12V. Prad do rozruchu silnika dostarcza falownik (inwerter), ktory zamienia stale 200V z baterii trakcyjnej na trojfazowe bodajze 650V. Maly akumulator nie jest wiec w stanie uruchomic silnika spalinowego.

Offline ko20

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 90
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #187 dnia: 19-05-2019, 13:34:17 »
W Aurisie i zapewne w Rav4 rowniez ten maly akumulator nie odpala silnika, on tylko stawia system po wlaczeniu auta a dalej prad czerpany jest z baterii trakcyjnej. Napiecie z baterii trakcyjnej, ktore wynosi ok. 200V zamieniane jest m.in. na 12V zasilajace systemy auta i wlasnie tym napieciem ladowany jest maly akumulator 12V. Prad do rozruchu silnika dostarcza falownik (inwerter), ktory zamienia stale 200V z baterii trakcyjnej na trojfazowe bodajze 650V. Maly akumulator nie jest wiec w stanie uruchomic silnika spalinowego.
Dodam tylko, że rozładowanie akumulatoa 12V unieruchamia auto. Nie odaplimy go nawet jeśli akumulator trakcyjny pełny.
Zostawiłem kiedyś na tydzień auto, bylo zapalone śwaitełko w bgażniku :-( Nie odpalił, trzeba było doładować akumultor 12V.

Offline SylB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 114
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #188 dnia: 20-05-2019, 17:46:29 »
Dodam tylko, że rozładowanie akumulatoa 12V unieruchamia auto. Nie odaplimy go nawet jeśli akumulator trakcyjny pełny.
Zostawiłem kiedyś na tydzień auto, bylo zapalone śwaitełko w bgażniku :-( Nie odpalił, trzeba było doładować akumultor 12V.
No, niestety tak jest, ale podobno wystarczy powerbank (taki do aku. samochodowych) aby to ruszyć i akumulator doładuje się z trakcyjnego.

Offline Jurek1960

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #189 dnia: 21-05-2019, 10:03:21 »
Jestem posiadaczem RAV4 Hybrid  Executive FWD od 24 kwietnia. Po przejechaniu (głownie w mieście i po próbach testowych kilku kierowców na trasie), 700 km,  średnie zużycie po tankowaniu do pełna (wg obliczeń, a nie wskazań kompa) wyniosło 6,25/100. Myślę, że nie jest źle. Pozdrawiam użytkowników.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 679
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #190 dnia: 23-06-2019, 22:22:22 »
To teraz świeże newsy Kielce - Nowy Sącz  5,1l./100km/h, AVG 67km/h. Tereny górzyste Nowy Sącz - Krynica Zdrój - Jaworzyna Krynicka - Muszyna - Piwniczna Zdrój - Nowy Sącz (przepiękne malownicze trasy gdzie najbardziej mi się podobało Piwniczna Zdrój, a Starym Sączem) to wychodzi o dziwo na górzystych warunkach drogowych poniżej 6 litrów, a dokładnie 5,8l//100km! Hybryda wcale nie straszna na takich na górzystych drogach. Więc Diesle mają czego bać, bo tak kopcą na wzniesieniu są jak stare pociągi z przed 1900 roku.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 679
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #191 dnia: 23-06-2019, 22:34:21 »
Sorry za błąd to co mi się podobało malownicze trasy to od strony Krynicy Zdrój - Muszyna - Piwniczna Zdrój - Nowy Sącz  :good:

Offline compucar

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 842
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #192 dnia: 24-06-2019, 18:52:58 »
Dużo podróżuję ostatnio po autostradach wiec mam pewne spostrzeżenia. Rav4 hybrid czwartej generacji; utrzymywanie wskaźnika mocy w połowie górnego zakresu eco przekłada się na licznikowe ok.140 km/h na plaskim oraz 7,5 l/100km. Wynik jest nie do osiągnięcia przy włączonym tempomacie, ponieważ ten po spowolnieniu stara się możliwie szybko uzyskać zadaną prędkość i wkręca spalinowy na wysokie obroty. Ogumienie to crossclimate, na ecopiach powinno być lepiej. Nie wiem jak was, lecz mnie ten aktywny tempomat po prostu usypia i denerwuje.

Offline klaudiusz

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3497
  • Płeć: Mężczyzna
  • Samochód:: Camry2019/NX350
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #193 dnia: 26-06-2019, 00:06:55 »
Rowniez ostatnio jezdze autostradami Rav4 hybrid 2017. Spalanie przy 120 to 6.7litra. Przy 130 to 7.8 litra. Przy 140 to 8,5 litra. Odczyt z predkosciomierza. Nie ma znaczenia czy mam wybrany trub eco czy normal. Zawsze wyniki sa takie same. Powyzej 140 nie jezdze bo spalanie powyzej 13litrow...

Tempomat aktywny o dziwo podnosi spalanie, jest agresywny, czesto hamuje auto w nieodpowiednim momencie.

Offline mleni

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 679
  • Samochód:: Selection 4x4
Odp: Rzeczywiste spalanie RAV4 hybrid i zasady ekonomicznej jazdy
« Odpowiedź #194 dnia: 26-06-2019, 09:12:42 »


Rowniez ostatnio jezdze autostradami Rav4 hybrid 2017. Spalanie przy 120 to 6.7litra. Przy 130 to 7.8 litra. Przy 140 to 8,5 litra. Odczyt z predkosciomierza. Nie ma znaczenia czy mam wybrany trub eco czy normal. Zawsze wyniki sa takie same. Powyzej 140 nie jezdze bo spalanie powyzej 13litrow...

Tempomat aktywny o dziwo podnosi spalanie, jest agresywny, czesto hamuje auto w nieodpowiednim momencie.

Tak samo jest u mnie z tym spalaniem. Tempomatu już nie użytkuję mimo doświadczeń w ciągu roku uznałem za niepotrzebny gadżet ponieważ spotykamy na drodze kierowców zajmujących dwóch pasów i nie mając możliwości wyprzedzania, a to skutkuje nagłym hamowaniem i znów mocnego przyśpieszania co nie jest miłe. Mamy takich kierowców nie życzliwych na autostradzie gdzie w Skandynawii nie przychodzi im do głowy.

Wysłane z mojego Mi A2 Lite przy użyciu Tapatalka



 

Beesafe.pl