Cześć,
pierwsza sprawa - oleju nie powinno nalewać się do maksimum. W układzie musi być trochę "luzu" i jest dużo na ten temat w internecie, najlepiej lać oleju tyle, żeby było w połowie między min a max. W każdej instrukcji obsługi producent określił jaką ilość oleju należy wlać po spuszczeniu i zazwyczaj ta ilość odpowiada właśnie połowie miarki.
Co do brania oleju - u mnie okazało się, że winny był zawór PCV (działał w obie strony) oraz zniszczona uszczelka na kolektorze ssącym. Sprawdź czy silnik nie jest nigdzie ulany olejem, nie ma plam, wycieków; postaraj się też ręką obmacać tył silnika. Wyciągnij zawór PCV i sprawdź czy działa poprawnie tzn. będziesz mógł przedmuchać powietrze ustami tylko w jedną stronę, w drugą musi być absolutnie szczelny. W moim silniku jest po lewej stronie obok wlewu oleju, rozpoznasz go też po charakterystycznej rurce z piankową nakładką. Skontroluj stan wszystkich rurek czy nie są spękane.