Z olejami to jest temat rzeka. W naszych Corolkach producent jasno pisze, że zalecanym jest 0W20 i jakoś niechętnie wspomina o 5W30, gdzie każe go wymienić z powrotem na 0W20. Prawda jest taka, że tak naprawdę bardziej istotna jest klasa oleju niż lepkość. Ja dość długo byłem przekonywany do wszelkich zalet 0W20 jeszcze za czasów Hondy. Najważniejszą jego zaletą jest fakt, że bardzo szybko po rozruchu dociera do najdalszych punktów magistrali i zapewnia szybkie smarowanie, gdzie tak naprawdę taki jeden rozruch liczony jest na kilkaset km w trasie zużycia silnika. Jednak olej ten nie jest stabilny przy dużych obciążeniach (częsta jazda pod górę, autostradami, ciąganie przyczepy). W tych wypadkach lepiej sprawdzi się 5W30, gdyż ma lepszą lepkość w wysokich temperaturach. Tak naprawdę i jeden i drugi olej jest zalecany przez producenta> Bardziej liczy się terminowa jego wymiana.
Taki zapis jest w instrukcji z Aurisa.
Liczba 20 w oznaczeniu 0W-20 odnosi się do lepkości wysokotemperaturowej. Olej z wyższym oznaczeniem liczbowym wykazuje większą stabilność własności w wys. temperaturach i jest odpowiedni do jazdy z dużymi prędkościami lub maksymalnym obciążeniem.
Sądzę, że serwisy dla własnego bezpieczeństwa wolą lać właśnie ten olej 5W30