Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)  (Przeczytany 82586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1182
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #225 dnia: 07-03-2018, 12:52:00 »
Może się nie znam, ale jak taka hybryda przy 140km/h spala około 7l na 100, to jakie inne auto benzynowe pali mniej? Mazda 2.5l palie więcej, Avensis 2.0 pali więcej... Także moim zdaniem hybryda doskonale się nadaje do jazdy po autostradzie :) Akurat CH-R ma trochę inne gabaryty i większe opory powietrza, ale niech tylko pojawi się Auris 2.0 Hybrid, albo nowa Camry i nie będzie konkurencji na autostradzie dla tych aut.

Offline amorek

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 94
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #226 dnia: 07-03-2018, 15:45:16 »
Już się pojawił auris 2,0 hybryda-  bardzo ładny.Gdybym nie miał CHRa to napewno  bym go kupił

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #227 dnia: 07-03-2018, 17:43:51 »
To jest potwór na autostrady :):):)
Myślę że CHRa hybrydę wciąga wtedy nosem :)
Ha Ha Ha . . . Trochę wyrwane z kontekstu. UP z LPG jadący na autostradzie z prędkością 150km/h spali mniej złotówek niż hybryda i KROPKA - to jest FAKT, przykro mi ale tak właśnie jest. (prosze mi tu o innych aspektach nie pisać.... że bezpieczeństwo... komfort etc... odniosłem się do tego "że się da", więc UPem też się "da").
Twoim zdaniem wyznacznikiem czy auto nadaje się na autostradę jest moc silnika? Gratuluję!
Nic takiego nie napisałem. Jeśli w Polsce dopuszczalna prędkość na autostradzie o 140 km/h (chyba że znaki mówią inaczej) to myślę bez ryzyka mandatu można jechać "licznikowe" 150 km/h (oczywiście jeśli są na to warunki atmosferyczne i na drodze...). Więc moje stwierdzenie że C-HR hybryda nie nadaje się na autostradę bierze się z tond że gdy jadę zgodnie z przepisami (ale jeszcze nie zapier...) w aucie panuje nieprzyjemny hałas/szum a w dodatku spalanie utrzymuje się na wysokim poziomie to stwierdzam że takie auto NIE NADAJE SIĘ NA AUTOSTRADĘ. Już pomijam prędkość maksymalną wynoszącą 170 km/h (bo w Polsce max. 140 można)...
C-HR ma świetne zawieszenie, uważam że bez problemu, gdyby "mógł" to i bezpiecznie by się prowadził przy 200 km/h - ALE SIĘ NIE DA !
Więc jeśli ktoś piesze że tym autem da się wyjechać na autostradę i sobie pyrkać 120km/h - TO JEGO SPRAWA ! W mieście pewnie ten sam człowiek jezdzi 30km/h a poza miastem 70km/h - BO MOŻE, BO SIĘ DA... Do wbicia gwoździa używamy młotka a nie butelki po piwie - BO PRZECIEŻ TEŻ SIĘ DA... Jeśli ktoś nie rozumie co mam na myśli to już PROŚCIEJ nie umie.
Oczywiście, aby w kompakcie osiągnąć prędkość dopuszczalną na polskich autostradach wystarczy pewnie z 50KM...
:good: :good: :good: Piwo dla tego Pana. Więc po co wyrzucać 100 tyś na auto  :cool: ?? Chodzi o to co sąsiad powie ?
Panowie, dyskusja toczy się wokół stwierdzenia "nie nadaje się". Jest to zbyt duże uogólnienie i skrót myślowy. Należałoby stwierdzić, że jest sporo aut lepiej sprawdzających się w szybkiej jeździe autostradowej niż hybryda (i jeszcze więcej niż Seiczento:). ? Ja z założenia nie jeżdżę więcej jak 120 i dla mnie hybryda jest optymalnym autem na (prawie) każdą drogę.   
Właśnie to chciałem usłyszeć. Ktoś kto planuje zakup hybrydy, jeden z wątków jaki odwiedzi to oczywiście SPALANIE. Niech ten przyszły, na pewno bardzo szczęśliwy, nabywca hybrydy nie będzie zawiedziony jeśli lubi podobnie jak ja jeździć z prędkościami około 150 km/h. Bo jeśli lubi, a w dodatku często jeździ po takich drogach ? może się rozczarować, i pewnie poziom spalanego paliwa wcale go nie pocieszy?
...niech tylko pojawi się Auris 2.0 Hybrid...
Podobno będzie posiadał 180 koni  <taniec> już nie mogę się doczekać.
« Ostatnia zmiana: 07-03-2018, 17:48:49 wysłana przez doktor7 »
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1240
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #228 dnia: 07-03-2018, 18:03:57 »
Bo ja Aurisem 1,6 132 KM jadąc autostradą z w miarę stałą prędkością 120-130 km/h (jak trzeba jest i 160 km/h) utrzymuję spalanie w okolicach 7,0 l/100 km.

Tyle spala jak kieruję ja (i prędkości utrzymywana na liczniku oscyluje bardziej w okolicach 130-140 km/h)
Ostatnio na tej samej trasie jechał mój młody kierowca (trzymał prędkość raczej w okolicach 100-120 km/h) i średnia po dojechaniu na miejsce na komputerze wyszła 6,2 l/100 km (czyli realnie 6,5 l/100 km).
Chociaż moje doświadczenie z szybszych przejazdów autostradami mówi, że gdybym dłuższy odcinek autostrady jechał legalnie (czyli ok. 150 km/h licznikowe) to spalanie pewnie by było w okolicach bliżej 9 l/100 km :(

bierze się z tond

Pan doktor to chyba nie jest doktorem filologii polskiej ???
Bez urazy :)

UP z LPG jadący na autostradzie z prędkością 150km/h spali mniej złotówek niż hybryda i KROPKA - to jest FAKT, przykro mi ale tak właśnie jest.

Nie musi ci być z tego powodu wcale przykro :)
Tak działa fizyka.
CHR waży pewnie z 1300-1400 kg (poprawcie mnie) a UP 800-900 kg (poprawcie mnie).

UP z LPG jadący na autostradzie z prędkością 150km/h spali mniej złotówek niż hybryda i KROPKA - to jest FAKT

Ale to oczywista oczywistość, że mniejszy i lżejszy samochód spali mniej.
A co do komfortu.
Zależy jak często i jak daleko ktoś jeździ autostradami.
Ja jadę od czasu do czasu 100-150 km.
Więc podróż 150 km/h takim UP-em jakoś bym wytrzymał.
Ale jakbym jeździł częściej dłuższe trasy to jakoś bym "przebolał" większe o 1-2 litry spalanie CHR-a hybrydy :)
O "legendarnym" hałasie hybrydy nawet nie wspominam bo taki UP lecący 150 km/h to dopiero musi być odrzutowiec :)
« Ostatnia zmiana: 07-03-2018, 18:33:32 wysłana przez tomery »

Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #229 dnia: 07-03-2018, 19:54:57 »
Nie chcę dolewać oliwy do ognia ale okazuje się, że hybrydy i plugin hybrydy są droższe w utrzymaniu niż elektryki, benzyny czy diesle https://www.theguardian.com/environment/2017/dec/01/electric-cars-already-cheaper-to-own-and-run-than-petrol-or-diesel-study

Ja bym się zastanowił przed zakupem hybrydy dwa razy zanim wybrałbym tą jednostkę ze względu na koszty utrzymania
When given the choice between being right or being kind, choose kind

Offline laki

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 368
  • C-HR 1.8 Hybrid, Dynamic, Metal Stream
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #230 dnia: 07-03-2018, 21:37:29 »
Nie chcę dolewać oliwy do ognia ale okazuje się, że hybrydy i plugin hybrydy są droższe w utrzymaniu niż elektryki, benzyny czy diesle https://www.theguardian.com/environment/2017/dec/01/electric-cars-already-cheaper-to-own-and-run-than-petrol-or-diesel-study

Ja bym się zastanowił przed zakupem hybrydy dwa razy zanim wybrałbym tą jednostkę ze względu na koszty utrzymania

Koszt naładowania auta elektrycznego będzie wyższy niż tankowanie diesla:
https://autogaleria.pl/e-auto/koszt-naladowania-auta-elektrycznego-bedzie-wyzszy-niz-tankowanie-diesla/

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1182
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #231 dnia: 07-03-2018, 21:57:14 »

Ja bym się zastanowił przed zakupem hybrydy dwa razy zanim wybrałbym tą jednostkę ze względu na koszty utrzymania
Przeczytaj jeszcze raz, hybryda jest droższa ze względu na koszt zakupu - płacisz za dwa silniki. Żeby ten duży koszt Ci się opłacał musisz potem dużo jeździć. Nie piszą nigdzie że hybryda ma później wysoki koszt utrzymania, szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę napęd z Priusa który jak wiadomo jest trwały.

Druga sprawa jest taka że w Polsce koszt serwisowania hybrydy jest rzeczywiście wysoki, a dopłat i ulg w zasadzie nie ma.

Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #232 dnia: 07-03-2018, 22:16:56 »

Przeczytaj jeszcze raz, hybryda jest droższa ze względu na koszt zakupu - płacisz za dwa silniki. Żeby ten duży koszt Ci się opłacał musisz potem dużo jeździć. Nie piszą nigdzie że hybryda ma później wysoki koszt utrzymania, szczególnie jeśli weźmiesz pod uwagę napęd z Priusa który jak wiadomo jest trwały.
Przez koszta utrzymania miałem na myśli całkowity koszt zakupy, utrata wartości, serwisowanie i koszt paliwa. Te wszystkie parametry są uwzględnione w badaniu do którego link dałem.

When given the choice between being right or being kind, choose kind

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1182
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #233 dnia: 07-03-2018, 22:36:16 »
Przez koszta utrzymania miałem na myśli całkowity koszt zakupy, utrata wartości, serwisowanie i koszt paliwa. Te wszystkie parametry są uwzględnione w badaniu do którego link dałem.
"Own and run" to nie koszt utrzymania tylko koszt całkowity posiadania (nabycia i utrzymania). Więc nie pisz że koszt utrzymania będzie wyższy, bo będzie niższy :) Na słupkach wyraźnie widać że koszt nabycia jest wysoki (wg nich hybryda kosztuje tyle samo co elektryk) i ciągle jest koszt paliwa. Utrata wartości i obsługa jest taka sama jak w elektryku.

Sam artykuł trochę naciągany, jak i całe to badanie, może w 2015 to wyglądało inaczej.
* Prąd nie jest aż tak tani jak pokazano na tym słupku - może być nawet droższy.
* Piszą że w autach elektrycznych hamulce się nie zużywają, a w hybrydzie to niby inaczej? W spalinowych też się montuje rekuperatory.
* Napisali że plug-iny są droższe bo mają dwa silniki, a zwykłe hybrydy to nie mają? ;) Plug-iny są droższe bo mają duże baterie. Elektryki mają jeszcze większe baterie, chyba że są jak Nissan Leaf, autami do podjeżdżania do pracy i nic więcej - który i tak ma duża baterię.

No i to teraz weź porównaj auto hybrydowe z autem elektrycznym o tym samym zasięgu, jak elektryk będzie tańszy to od razu idę kupić ;)

Zobacz ile kosztuje Nissan Leaf, a ile Auris Hybrid ;) Leafem daleko nie zajedziesz, ale to chyba jeden z tańszych elektryków. No i teraz weź się jak to powiedziałeś "dwa razy zastanów" :)

Domyślam się jednak że nie miałeś na myśli porównania do elektryka tylko do spalinowego CHRa. Z wykresu wynika, że koszt całkowity jest tylko trochę wyższy niż w przypadku auta spalinowego, oszczędza sie na benzynie. Więc teraz w zależności od planowanych przebiegów to się może mniej lub bardziej opłacać.
« Ostatnia zmiana: 07-03-2018, 23:07:52 wysłana przez mariuszs »

Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #234 dnia: 08-03-2018, 01:33:48 »
Ale esej napisałeś przepraszam ale TL;DR  :cool:
When given the choice between being right or being kind, choose kind

Offline przmor

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 586
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #235 dnia: 08-03-2018, 02:00:40 »
Ale jakie to koszty utrzymania hybrydy konkretnie? Bo u mnie w ciagu trzech lat i 150tys.km to olej, filtry i raz klocki z przodu byly wymienione. W dieslu Avensis 2.0 klocki 15 tys.km nie wytrzymywaly a tarcze po 70tys.km byly do wymiany. Do tego hybryda pali mniej o 12zl na kazde 100km wiec przez 150tys.km zostalo w kieszeni 18tys.zl. Jakie to wiec sa wysokie koszty uyrzymania hybrydy?

Offline Remek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #236 dnia: 08-03-2018, 04:13:31 »
Ale jakie to koszty utrzymania hybrydy konkretnie?
Jak wczytasz się uważnie w tabelkę zamieszczoną w artykule który dałem w kosztach użytkowania auta przez rok zawierają się następujące elementy
  • Utrata wartości auta
  • Serwis
  • Ubezpieczenie
  • Koszt paliwa
  • Koszt prądu
Ten artykuł dotyczy rynków takie jak USA, UK, Japonia więc nie do końca to się przekłada na sytuacje u nas bo niektóre z tych krajów dają ulgi podatkowe do kupna auta elektrycznego np. $5000
When given the choice between being right or being kind, choose kind

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1182
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #237 dnia: 08-03-2018, 07:27:07 »
Ale esej napisałeś przepraszam ale TL;DR  :cool:
Tldr hybryda jest tańsza, w artykule jest koszt całkowity a nie utrzymania.

Offline Marek08

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 47
  • Toyota C-HR Hybrid - Premium - Biała
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #238 dnia: 08-03-2018, 11:20:08 »
Kupując C-HR Hybrid byłem w 100% pewny podejmowanej decyzji. Dla mnie zakup tego autka był najlepszym wyborem z wielu zrobionych jazd testowych kilkunastu marek samochodów. Dla każdego z nas kto kupił tą Toyote , na podjęcie decyzji złożyło się na pewno przeanalizowanie wiele czynników. Począwszy od dysponowanego budżetu na zakup ( w moim przypadku kredyt nie wchodził w rachubę ) dlatego kupiłem najuboższą wersję premium , po komfort jazdy , ekonomie , koszty utrzymania , wygląd też miał znaczenie , bezawaryjność układu hybrydowego . A że zdecydowana większość pokonywanych kilometrów w moim przypadku to miasto - będzie zapewne ok 70 %, pozostałe 30 % to drogi krajowe, a autostrady to sporadycznie - może parę razy w roku , więc mój wybór był oczywisty.
Po pierwszym miesiącu użytkowania mogę śmiało stwierdzić : autko jest ekonomiczne, spalanie opisałem wcześniej (4,6 l/100km według komputera, 4,9 l/100km było przy dystrybutorze - 60 % miasto), komfort jazdy i pozycja za kierownicą jak dla mnie rewelacja ( jestem po operacji kręgosłupa ) więc był to strzał w 10 - czego nie mogę powiedzieć o swoim poprzednim samochodzie, co do wyglądu - rzecz gustu , mi się podoba i nie interesuje mnie zdanie sąsiada jak i innych ludzi , na wyrażenie opinii o bezawaryjności to zapewne przyjdzie czas za kilka lat - teraz jeszcze jest za wcześnie aby zagłębiać się w ten temat. Twierdzenie że autko nie nadaje się na autostradę jak dla mnie jest totalną bzdurą. Autostrady po to są budowane aby po nich jeżdzić, przy okazji omijać zatłoczone miasta skracając tym samym czas podróży. Każdy zarejestrowany i sprawny technicznie samochód ma prawo się po nich poruszać , nigdzie nie jest napisane że po niej trzeba jechać z maksymalna dozwolona prędkością , niektórym wystarczy prawy pas i 120 km/godz - nie jest żadną zawalidrogą , a kto twierdzi inaczej chyba boi się lewego pasa i ma problemy z wyprzedzaniem. Kupujący hybrydy zazwyczaj już są na etapie gdzie nie kręci ich już przekraczanie "dżwięku" swoimi "furami" - bynajmniej ja do nich należę , nie należę też do zwolenników przesadnie ekonomicznej jazdy - jeżdżę po prostu normalnie , nikt za mną nie trąbi i ja nie muszę mu się odwdzięczać środkowym palcem. Reasumując, spalanie Toyota C-HR Hybrid jest na przyzwoitym poziomie , mogę też stwierdzić że przejechanie 100 km w porównaniu z moim poprzednim autkiem zasilanym LPG - sekwencja nie będą zbytnio różnić się finansowo , a wręcz będzie taniej w mieście , co w rozliczeniu na wszystkie przejechane kilometry w stosunku 70% miasto do 30% reszta wyjdzie na porównywalne koszty.  :beer:

Offline Gracol

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 169
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1,8 Prestige + LED
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #239 dnia: 08-03-2018, 11:59:34 »
@Marek08

Bo widzisz, z tego co zdążyłem już zaobserwować to "minusy" C-HR hybrid najbardziej przeszkadzają osobom które tego samochodu nie mają i pewnie mieć nigdy nie będą  :wallbash:

Pół biedy jeśli mieli wcześniej jakiś kontakt z tym samochodem i opisują swoje subiektywne odczucia, gorzej jeśli powtarzają tylko mundrości po innych, którzy gdzieś je wyczytali  :czerwona:

Toyota Klub

Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #239 dnia: 08-03-2018, 11:59:34 »