Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)  (Przeczytany 64387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #510 dnia: 03-02-2019, 09:42:21 »
A co piszą na moto.pl o kosztach "spalania" w tym elektryków:
"...Według przedstawionej analizy wynika, że przejechanie 100 km w samochodzie z silnikiem benzynowym wynosi 37 zł. Dla diesla jest to 27 zł, a dla popularnego w naszym kraju LPG to 23 zł. W przypadku aut elektrycznych wszystko zależne jest od sposobu ładowania.

Przy wykorzystaniu szybkich ładowarek, koszt przejechania 100 km wynosi 28 zł. Dla wariantów półszybkich jest to 18 zł. Jeszcze taniej jest, jeżeli pojazd EV zasilamy z domowego gniazdka. Na chwilę obecną szacuje się, że 70-80% ładowań odbywa się właśnie w domu. W tym przypadku wolne ładowanie pozwala zmniejszyć ten koszt do 10 zł. Natomiast jeżeli uwzględnimy nocną taryfę to cena ta maleje do 5 zł."
Jeśli 5zl to zero... to poprosze milion takich zer
... :)
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Online MaciekS

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #511 dnia: 03-02-2019, 10:17:05 »
Uważam ,że na codzienne dojazdy do pracy i zakupy oraz wypad na ryby to zasięg 300 km jest jak najbardziej wystarczający i autko na bateryjkę wystarczy. Dalekie trasy już dawno wyszły z mody. Z oszczędności czasu korzystniej jest dojechać na lotnisko i polecieć samolotem. A jak już ktoś musi autem to lepszą opcją jest wynajęcie kampera. Ładowanie czy w domu czy w firmie nie jest czymś nowym. Skandynawia udostępnia gniazdka 240 V do podgrzewania silników. Dlatego może nasze hybrydy są takim kompromisem. I wiemy już ile energii ?zgubiliśmy po drodze? szczególnie kierowcy z większym kilometrażem mający tak koło np 1000000 km .
« Ostatnia zmiana: 03-02-2019, 10:19:00 wysłana przez MaciekS »
CH-R z bateryjką-wściekła biel.

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #512 dnia: 03-02-2019, 11:09:03 »
Uważam ,że na codzienne dojazdy do pracy i zakupy oraz wypad na ryby to zasięg 300 km jest jak najbardziej wystarczający i autko na bateryjkę wystarczy. Dalekie trasy już dawno wyszły z mody.
"Wystarczy" też auto klasy A z LPG za 20 tys ;) 14zl za 100km... chyba że ktoś do pracy zawsze jeździ w 5 osób, z zakupów zawsze wraca z dwoma wózkami wypełnionymi z górką, a na ryby zabiera ponton, 4 kolegów skrzynkę piwa (dla 4 osób) - ale można i elektrykiem, kto "bogatemu" zabroni... nawet jeśli ktoś nie jest bogaty też może kupić :) ja do takiego zakresu użytkowania auta na pewno nie kupił bym auta elektrycznego za 150tys :) auto chyba powinno być nieco bardziej uniwersalne ;)
Ja chyba nie nadążam za modą... dla mnie jeśli zasięg auta to 300km (mówimy o elektryku) to tak naprawdę 100km od domu max. Dlaczego? Bo potrzebuję jeszcze 100km zeby wrócić, a że nie nawidzę jadąc autem stresować się "czy dojadę" zostawił bym sobie te 100km na ewentualne objazdy, czy inne niespodzianki (bo zakładam że 99% ładowań w moim przypadku odbywało by się w domu).

22zl spalania hybrydy (na 100km) - auta o masie 1.4 tony, oponach jak w ciężarówce to chyba nie dużo... choć to "nie dużo" na forum to pojęcie względne hahahaha...
Polecam filmiki jak ludzie z Krakowa męczą się żeby dojechać do trójmiasta na you tubie jest tego sporo :) nooo nie dotyczy to ludzi którzy są na bieżąco z trędami mody i taką trasę pokonują taksówką i samolotem (taksówką elektryczną :P oczywiście).
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 441
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #513 dnia: 03-02-2019, 12:09:54 »
Faktycznie dyskusja zeszła na psy... Dlaczego niektórzy z Was za wszelką cenę chcą wmówić pozostałym, że auto elektryczne jest bezsensownym zakupem??? Jeśli ktoś jeździ codziennie do pracy po 20-50 km jedną stronę, ma możliwość gratisowego naładowania auta w czasie pracy, w domu jest drugie auto służące dalszym wyjazdom i przy okazji kogoś na to stać to taka inwestycja jest jak najbardziej ok. Nad czym tu dyskutować??? Pozostaje oczywiście kwestia subiektywnej oceny. Rozumiem, że w opinii niektórych przedmówców wszyscy, którzy kupują SUVy i inne duże samochody i jeżdżą nimi tylko po mieście to idioci...??? W opinii niektórych tak:( No bo przecież każdy (nawet Wojewódzki) po mieście musi jeździć Up-em w LPG... A co z gustem, modą, widzimisię itp. Przecież na tym to (prawie)wszystko polega. Nie bardzo wiem gdzie i w czemu widzicie problem. Chcę, stać mnie (albo i nie:) to kupuję. Tyle w temacie. Nie wszystko musi być obiektywnie racjonalne. Krzyczycie, że HSD nie nadaje się na autostradę... Czemu. Ja, jak już kiedyś pisałem, z zasady nie jeżdżę szybciej niż 110-120. Nie ważne, że jadę autostradą. Myślę, że takich osób jest więcej. Dlaczego zatem niektórzy chcą mi wmówić, że HSD na autostradę się nie nadaje. Ok, jeśli ktoś preferuję szybką jazdę, to kupuje coś innego, bo rzeczywiście HSD nie będzie tu optymalnym wyborem. Ale to jest kwestia potrzeb! Tak samo jest z elektrykiem. Są sytuacje i osoby, dla których jest on doskonałym wyborem. Racjonalnym argumentem jest tu przede wszystkim kasa. Przy założeniu, że benzyna spali na 100 km paliwa za 25-35 zł, auto na prąd, jak ktoś wcześniej pisał, 5 zł, albo i nic, jak ładuję w pracy. Do tego w spalinowym dochodzą koszty oleju, filtry, rozrządy i sporo innych rzeczy. Znaczące są też oszczędności np. na parkingach dla elektryków. Nie ma więc co kruszyć kopii i przyjąć, że każdy wie co dla niego najlepsze, nawet jeśli nie zawsze tak jest:)   
« Ostatnia zmiana: 03-02-2019, 12:12:15 wysłana przez Jasio »

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #514 dnia: 03-02-2019, 13:05:47 »
...Dlaczego niektórzy z Was za wszelką cenę chcą wmówić pozostałym, że auto elektryczne jest bezsensownym zakupem??? ...Nie ma więc co kruszyć kopii i przyjąć, że każdy
Jasio, oraz osoby zainteresowane, nikt nikomu nic nie wmawia, równie dobrze ktoś próbuje mi w mówić że dla mnie eleltryk był by ok. Cały czas powtarzam że dla mnie to lipa, musiał bym zmienić pracę i miejsce zamieszkania żeby wpisać się, lub dostosować, do obecnie rozmieszczonych punktów do ładowania... Jeśli dla kogoś auto to transport do pracy, sklepu i na ryby ok... można to robić nawet ferrari, nie rozumie dlaczego właśnie elektrykiem ??? Bo przecież niema tutaj mowy o kosztach !? Dlaczego, dla tego ze jeśli kupisz auto za 150tys to na pewno stac by cie było na paliwo więc ani to żadna inwestycja, ani oszczędności... bez sensu ! To jak rozmowa z moim synem, dlaczego to ? Bo tak, ale dla czego, choc jedeb argument, bo chce.
Bardziej od analizowania kosztów itd przemówił by argument "bo mi się podoba ten samochód" albo nie wiem "jestem eco... lubie jazdę na prądzie..."
Bez sensu jest rozmowa o kosztach, nie lubię tylko jak ktoś między wierszami wciska ludziom kit ze takie auto to zero kosztów "spalania"... trzymajmy się faktów.
Takie auta będą rdzewiały tak jak KAŻDY samochód, mają klocki, tarcze, żarówki kurna nie wiem amortyzatory które też się zużywają. Mają mniej elementów do eksploatacji ale już pisałem wcześniej, czas pokaże jakie te baterie niezawodne... i ile kosztuje ich wymiana ? Skoro do CH-R'a kosztują podobno 10tys a nie maja dużej pojemności, to za 5, 10 lat ciekaw jestem czy się zamieścimy w 30tys... dla tego porównywanie kosztów jest bez sensu... bo ich nie znamy, albo nie przewidzimy...
I nie chodzi o to że wszyscy maja jeździć upem na LPG hahaha  <zalamka> ale sory. Jeśli ktoś zaczyna mówić o kosztach to dla porownania daje auto inne tańsze wiec skro zależy komuś na kosztach to sa inne możliwości LEPSZE... Chyba że tak naprawdę nie chodzi o koszty... a o wygląd...

Dla mnie hybryda nie nadaje się na autostradę i od tego jest inny temat na forum.
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #515 dnia: 03-02-2019, 13:34:30 »
Miłośnikom aut elektrycznych przed zakupem polecam poczytać 5 faktów o samochodach elektrycznych:
https://www.auto-swiat.pl/porady/5-faktow-o-autach-elektrycznych/ywl6rn6
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 441
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #516 dnia: 03-02-2019, 14:23:24 »
Chyba że tak naprawdę nie chodzi o koszty... a o wygląd...

Chodzi nie tylko o koszty czy wygląd. Dochodzi tu troska o środowisko i bycie eco, o dawanie przykładu, wyróżnianie się na ulicy, zwykłą fanaberię, ciekawość, modę i masę innych rzeczy. Preferencje konsumentów są tak bardzo zróżnicowane i często nielogiczne, że nie sposób wymienić wszystkich uwarunkowań zakupowych. I nie dotyczy to tylko aut. Dlatego raz jeszcze podkreślam, że to, co dobre dla jednych nie musi być dobre dla innych (tak w obiektywnym, jak i subiektywnym odczuciu). Jednemu (np. mi) pasuje HSD i to kupuje, inny (np. darek60) chce na siłę tłumaczyć komuś kto kupił Hybrydę, że są lepsze i ekonomiczniejsze samochody. Pewnie ma rację. Tylko co z tego i po co? Niech każdy ma frajdę z tego co kupił. Większość z nas wydając 100-150 koła na auto bardzo wnikliwie to przemyślała i podjęła taką, a nie inną decyzję, która w ich własnym uznaniu była optymalną. Różnorodność tych decyzji widać na ulicach w postaci bardzo zróżnicowanych aut.
Problemy z elektrykami, które wymienione są w podanym przez Ciebie linku dotyczą sytuacji kiedy te auta byłyby masowe (poza zasięgiem). Nie są i długo nie będą. Jak już będą, to być może żaden z opisanych problemów nie będzie już aktualny - technologia się rozwija. Tak czy siak, ropa się kończy i póki co jest to jedyna prawdopodobna przyszłość motoryzacji. W napędach wodorowych jest póki co zastój chyba.

Offline pireus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 766
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #517 dnia: 03-02-2019, 14:36:17 »
Cały czas powtarzam że dla mnie to lipa, musiał bym zmienić pracę
Widocznie masz do pracy ponad 100 km., jeżeli z powodu elektryka musiałbyś ją zmienić. Myślę, że niewiele osób tak daleko musi dojeżdżać do pracy samochodem.
Skoro do CH-R'a kosztują podobno 10tys a nie maja dużej pojemności, to za 5, 10 lat ciekaw jestem czy się zamieścimy w 30tys... dla tego porównywanie kosztów jest bez sensu... bo ich nie znamy, albo nie przewidzimy...
Nie trzeba mieć dużej wyobraźni, żeby przewidzieć, iż ceny ogniw, podobnie jak całej elektroniki będą coraz niższe. W/g mnie dla tych co mają możliwość , nawet odpłatnie, ładować samochód w pracy lub w domu, elektryk jest idealnym wyborem. Niestety ja takiej możliwości nie miałem i kupiłem Adama. Ale długo zastanawiałem się nad elektryczną 500 sprowadzoną z USA.

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #518 dnia: 03-02-2019, 14:51:49 »
Jasio zgadzam się z tym co napisałeś...
Ale nie zgadzam się z tym że auto eleltryczne jest "lepsze" od hybrydy... nie jest... :) Może być jedynie ładniejsze i mniej "spalić", czy tam mieć lepsze osiągi :) i co, to oznacza że jest lepsze ?? Dla środowiska lepsze ? Tak chyba że prąd pochodzi ze źródła odnawialnego... bo jeśli z elektrowni węglowej to średnio ekologicznie, co z utylizacją akumulatorów... darek60 nie ma  racji  <zalamka>
Może tak uważać... pewnie dużo ludzi tak uważa... ale racji nie mają.
Widocznie masz do pracy ponad 100 km., jeżeli z powodu elektryka musiałbyś ją zmienić. Myślę, że niewiele osób tak daleko musi dojeżdżać do pracy samochodem.
Jak to wywnioskowaleś ??? :)
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #519 dnia: 03-02-2019, 15:26:29 »
Nie mam 100km do pracy, ale miał bym kupić auto elektryczne tylko po to by jeździć nim do pracy :) <zalamka>
Ewentualnie na ryby i do sklepu (w promieniu 100km od domu lub być zmuszonym przez mój samochód do robienia zakupów tam gdzie przed sklepem stoi ładowarka i liczyć na to że byłoby wolne stanowisko...) - jakiś żart. Nie jestem niewolnikiem samochodu, żeby moje życie miało być podyktowana pod auto... Jest fajna impreza 200km od domu, nie pojadę ;( bo nie mają ładowarki, a braknie prądu żeby wrócić... albo pojadę drogą usłaną ładowarkami robiąc koło i zamiast 200km dojazd zajmuje 350 i 10 zamiast 4 godzin... Jest środek nocy, żona zaczyna rodzić, odpinam gniazdko od auta wsiadamy a tam zasięg 30km a do szpitala 35...  <zalamka> Albo jadę na tą impreze... z przedłużaczem i jak wieśniak proszę o możliwość   podłączenia się do prądu "na czas imprezy" <zalamka>

Takie auto to zabawka, gadżet i nikt nikomu nie zabrania go kupować, nawet wykorzystując wyłącznie do niedzielnych wyjazdów do kościoła - jasne, jeśli tylko tyle oczekujesz od auta... stać cie... masz taki kaprys...

Sam bym sobie takie kupił, ale nie mam tyle na głupoty... a traktować to poważnie sie tego nie da. Takie niepełnosprawne te auto... ma swoje zalety ale to są gadżeciarskie zalety, a nie użytkowe... i pseudo eco środowiskowe...

Ja nie wiem co Wy w tym aucie widzicie :) ? Żeby umiał latać... albo nie wiem był super bezpieczny... sam jeździł że można się przespać jadąc do pracy...

Tyle na temat elektryka, proponuje osobny temat bo tu o spalaniu hybrydowego CH-R'a powinna być mowa...
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline pireus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 766
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #520 dnia: 03-02-2019, 16:11:55 »
Ja piszę o elektryku jako drugim samochodzie. Dlatego Twój wywód jest trochę od czapy  :o. Dla mnie w Warszawie byłby idealny, gdybym miał dom lub mógł go w pracy ładować.

Offline Jasio

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 441
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #521 dnia: 03-02-2019, 16:46:16 »
Ale nie zgadzam się z tym że auto eleltryczne jest "lepsze" od hybrydy... nie jest...
A czy ja coś takiego napisałem??? :-P Żeby to stwierdzić trzeba najpierw określić kryteria. Pod pewnymi względami będzie lepsze pod innymi gorsze. Tak samo dla jednego będzie lepsze, a dla drugiego gorsze. Zależy co jest dla kogo priorytetem.

Ale właśnie wracajmy do spalani hybrydy. Moja pali najmniej :laugh: :-P :laugh:

Offline Ma-corolla

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 411
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #522 dnia: 03-02-2019, 18:20:21 »
może jakieś udzielne wątki????   <regulamin> <regulamin> <regulamin> <regulamin> :czerwona: :czerwona: :czerwona: :czerwona:

temat :  Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)

ktos wchodzi czyta: bateria jest lepsza od hybrydy !
niestety tego juz nie da sie czytać migruje do COROLLAclub.com , i do toyotaownersclub.co.uk przynajmniej tam są moderatorzy i Admini tu niczego nie ma ! przy okazji gratuluje FORUM tutaj jak nie ma admins i MODs to zamknąć forum ! sprawa prosta

Ktoś tu przeczyta jak niedobry jest CHR i jak bardzo niezadowoleni są użytkownicy chociaż nigdy ich CHR nie zostawił w drodze (mam opel w rodzinie wiem co mówię)  i jedyny z hybrydową technologią .


Offline doktor7

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 177
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR HYBRID Royal Grey (2NB) DYNAMIC + VIP + TECH
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #523 dnia: 03-02-2019, 18:25:22 »
Ja piszę o elektryku jako drugim samochodzie. Dlatego Twój wywód jest trochę od czapy  . Dla mnie w Warszawie byłby idealny, gdybym miał dom lub mógł go w pracy ładować.
:) ja też chciałbym posiadać elektryka jako drugie auto... lubię gadżety, ale nie na wszystkie mnie stać :(
Chciałbym se kupić KTM X-BOW,  skuter śnieżny, motorówkę albo poduszkowiec... obok tego jest też auto elektryczne.
Pireus, jako drugi auto posiadasz... no tak 2 auta zawsze będą lepsze niż 1 hehehe :)
A czy ja coś takiego napisałem???
No tak, tutaj:
, inny (np. darek60) chce na siłę tłumaczyć komuś kto kupił Hybrydę, że są lepsze i ekonomiczniejsze samochody. Pewnie ma rację. Tylko co z tego i po co?
Niema racji :)
Naj mniej ? To znaczy ile :D ??
migruje do
Ja tam tęsknił nie będę hehehe paaa...
"...Natura dałam nam dwoje oczu, dwoje uszu, ale tylko jeden język, po to abyśmy więcej patrzyli i słuchali, niż mówili..."

Offline pireus

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 766
Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #524 dnia: 03-02-2019, 18:41:30 »
Chciałbym se
Chyba sobie. Zlituj się choć trochę nad czytającymi  :o jeszcze przy takim nicku jaki sobie wybrałeś.

Toyota Klub

Odp: Jakie zużycie paliwa w C-HR (hybryda)
« Odpowiedź #524 dnia: 03-02-2019, 18:41:30 »