Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia  (Przeczytany 71801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online bazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 915
  • Corolla E16 1.6 132 CVT
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #15 dnia: 22-03-2017, 20:16:38 »
Pociagnij dzwigienke od swiatel, po wyciagnieciu kluczyka czy wylaczeniu stacyjki.

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #16 dnia: 24-03-2017, 00:38:50 »
Z moich ostatnich doznan to.
Zbyt czuly system PCS..  zwlaszcza pzy wyprzedzaniu i mijaniu skrecajacego pojazdu... nagminnie mi sie to uaktywnia pomimo ze miejsca jest wystarczajaco na przejazd ....
System mirrorlink ktory sie uaktywnia mi automatycznie po wpieciu telefonu w usb.. a sam system nie wyswietla mi nic wiecej poza sms muzyki  i mail na wyswietlaczu.. a telefonu nie moge wogole obslugiwac bo sie nie da... przynajmiej z moim tel (galaxy s7)
Nadmierny halas silnika😐
Slabo sprawdzajacy sie tryb Eco oraz pochowane w menu tryby jazdy
Oswietlenie wnetrza bez led..
Slabo dzialajacy tryb auto drogowych swiatel.. czesto mi ktos mruga..
Wyswietlany napis chr z lusterek ktory bardziej robi za reklame i bajer niz oswietla to ci powinien zwlaszcza ja lusterka sa rozlozone
Ev mode dzialajacy w niskich predkosciach i przy lekko mocniejszym dodaniu  gazu sie odrazu wylacza
Brak pokretla od glosnosci radia i brak cd
Pochowane oddzielne ustawienia jasnosci zegarow i tableta
Auto parkowanie nie sprawdzajace sie w parkingach podziemnych itp bo nie widzi slupow.....tylko auta i spokojnie mozna uszkodzic auto sluchajax tego co kaze
Slabo funkcjonalne klamki tyl
Oraz wiekszosc spraw z wczesniejszych postow

Na plus

Wyglad
Prowadzenie zwlaszcza w trybie sport
Przyjemne wnetrze
Wygodne fotele
Grzana kierownica😀...maly mankament plasiki na dole kierownicy sa i tak zimne i nie grzeje sie cala😀
Narazie chyba tyle

a do tego co poprzednicy to.

Otwieranie schowka tragedia
Brak pokretla glosnosci irytuje czesto zwlaszcza jak konczac jazde sluchalismy glosniej muzyki a odpalajac zapominamy i wsiadamy np z spiacym malym dzieckiem hehe


A poza tematem czy nie denerwuje was naklejka niezawodny naped hybrydowy na srodku szyby tylnej ktora czesto zaslania widok i mozemy nie zobaczyc ze jedzie np za nami nieoznakowany z kamerka heh




Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2T 4x2 M/T Premium kol. Metal Stream 2016
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #17 dnia: 24-03-2017, 08:13:04 »

Kilka moich uwag do Twoich sugestii

U mnie problemów z tą czułością nie ma  :shock:

Jak rozumiesz działanie mirrorlink ? Można wyświetlać ekran tel. na "tablecie" ?

W benzynie 1.2 cisza

Światłą działają różnie - nie lubią aut na wzniesieniu . Nie widzą
Miłośnik "włoszczyzny" zachwycony stylem C-HR :)

Offline tomasz2006

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 27
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #18 dnia: 24-03-2017, 09:39:41 »
naklejkę z tylnej szyby zerwać i po kłopocie , schodzi bez problemu  :-)

Offline QI3A

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #19 dnia: 24-03-2017, 12:07:05 »
Dzięki dzisiaj przetestuje te światła :)

Ja nie słyszę tej głośności silnika nawet na maksymalnych obrotach, co więcej wszyscy którzy ze mną jechali też mówią że jest super wyciszony, nie wiem czy to kwestia tego, że mam rocznik 2017 i poprawili nieco kabinę czy taki akurat mi się trafił egzemplarz.

Ja od razu przed odbiorem powiedziałem, że nie chce ani jednej naklejki, zostawili mi tylko te na szybie od kierowcy.

Na razie przejechałem przez tydzięń 700 km i nie przetesowałem na tyle, żeby dać pełny raport. Jeszcze jestem za bardzo zachwycony i nie widzę wad, totalnie nie ma rzeczy, która by mi przeszkadzała. Jakiś czas temu pisaliście, że z tyłu jest mało miejsca. Ja mam 187 i jak siedze za sobą to nogi nie dotykają mi do fotela ani głową nie dotykam sufitu więc nie jeśli nie pisał tego ktoś kto ma z 195 cm to chyba lekka przesada :)

Raz zdarzyło się, że ktoś mi mrugnął, ale jakiś przewrażliwiony, testowałem z kolegą i fakt czasami samochód jedzie z przeciwka i jeszcze nie wyłączy ale z perspektywy 2 kierowcy to nie jest światło oślepiające, wyłącza potem w odpowiednim momencie. Tak jak pisałem przewrażliwienie :P Wszystko działa jak powinno.

Chociaż jest jedna rzecz, która mogli poprawić jazda na tempomacie i w momencie zwolnienia wrzucenie najwyzszych obrotów zeby jak najszybciej dorównać do ustawionej prędkości. Nawet w trybie eco. Więc czasami bardziej ekonomicznie jest jechać samemu.

Rewelacyjne spalanie, na takiej dróżce gdzie jedzie się przez wioskę 50 km/h pomiędzy wioskami 80/h spalił mi na odcinku 40 km 3,7 l. Przez Warszawę 17 km wyszło mi 2,9 l. Na trasie ok 200 km Warszawa - Kielce max 140 jechałem, plus reszta jak pozwalała droga, wyszło mi 4,5 l wiec kosmos  <taniec>


Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 152
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #20 dnia: 24-03-2017, 13:19:22 »
Co wy z tym wrzucaniem obrotów przy przyspieszaniu... dlaczego uważacie że to nieekonomiczne?
Silnik jest najbardziej wydajny gdy pracuje z maksymalnym momentem - wtedy ma najwyższą sprawność ( przez dopełnienie - najmniejsze straty). Bardziej więc opłaca się mocno przyspieszyć i utrzymywać prędkość, niż przyspieszać powoli na niskich obrotach (powolne przyspieszanie trwa dłużej, co przy mniejszej sprawności powoduje większe straty )

We wszystkich konkursach "jazdy o kropelce" najbardziej efektywna technika to tzw "piła" - czyli obroty na maks moment, mocne przyspieszenie do max moc, a potem noga z gazu i toczymy się aż obroty spadna do max moment, i znów but do max mox, noga z gazu itd. Trudno taką technikę stosować na zwykłęj drodze ( o samopoczuciu współpasażerów nie wspomnę) ale to jest najefektywniejsze pod względem spalania

Ja być moze jeszcze mam nawyki z mocnych doładowanych diesli, ale w moimprzypadku "automat" jedzie niestety ekonomiczniej

Offline Italo

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 379
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2T 4x2 M/T Premium kol. Metal Stream 2016
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #21 dnia: 24-03-2017, 15:04:00 »
Sprawność sprawnością , ale na zużycie wpływa ilość paliwa ( dawka ) i dopiero z niej można wyliczyć sprawność :)

Ale tak zupełnie poważnie zasadniczo masz rację . Byłem kiedyś na szkoleniu z ekojazdy i to akurat z mistrzem polski ( nie pamiętam nazwiska bo to było 2011 ) Mówił , że zasada główna jest taka , że startując wciskamy pedał do 75% i po sprawnym nabraniu obrotów w pobliżu momentu max. utrzymujemy później stałą prędkość bez hamowań i przyspieszeń . Tak z grubsza .

Miłośnik "włoszczyzny" zachwycony stylem C-HR :)

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1197
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #22 dnia: 24-03-2017, 16:51:05 »
Sprawność sprawnością , ale na zużycie wpływa ilość paliwa ( dawka ) i dopiero z niej można wyliczyć sprawność :)

No chyba nie tak :)
Sprawność (cieplna) silnika benzynowego została +/- już dawno temu wyliczona  :-) i wynosi ok. 30-35% (tak pi x oko).
Więc czy "wlejesz" 5 litrów (delikatnie naciskasz na gaz) czy 15 (ciśniesz na maxa) to tylko 35% z tego zostanie zamienione na pracę a reszta to "straty".



Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 152
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #23 dnia: 25-03-2017, 10:31:27 »
Tylko ze we współczesnych autach cisnąc gaz nie otwierasz na maksa gardzieli przepustnicy jak to bylo w gaznikowcach, tylko mówisz sterownikowi co chcesz zrobic, a dawke paliwa już wylicza sterownik. Jeśli to oprogramowanie ma poprawne algorytmy, to nie powinien podać więcej paliwa niz może być wykorzystane. A wartosc strat to też funkcja czasu, wiec jesli przyspieszanie trwa dlugo, to straty sa wieksze

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1197
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #24 dnia: 25-03-2017, 14:14:22 »
Tylko ze we współczesnych autach cisnąc gaz nie otwierasz na maksa gardzieli przepustnicy jak to bylo w gaznikowcach, tylko mówisz sterownikowi co chcesz zrobic, a dawke paliwa już wylicza sterownik. 

Tu się z tobą zgodzę  :good:
Te wszystkie nowoczesne "systemy i algorytmy" (wtrysk bezpośredni, odczyt parametrów z miliona czujników, wyższe ciśnienie wtrysku) optymalniej dawkują paliwo, co i tak nie zmienia postaci rzeczy, że sprawność takiego silnika iskrowego może wzrosła tylko nieznacznie.
Czyli nadal tylko 35-38% energii ze spalonej wachy idzie na pracę.

A tak na marginesie.
Zauważ, że i stare gaźnikowce (np. taki Mitsu Colt z lat 80-tych miał tak skomplikowany gaźnik elektroniczny że może z 2-3 warsztaty w Polsce potrafiły go poprawnie wyregulować) też potrafiły optymalnie dawkować benzynę i niewiele jej szło na "przepał" i wylatywało rurą wydechową.

Jeśli to oprogramowanie ma poprawne algorytmy, to nie powinien podać więcej paliwa niz może być wykorzystane.

Patrz jak wyżej  :-)
Dzisiejszy nowoczesny samochód, mimo tej całej optymalizacji pali porównywalnie co porządne auto gaźnikowe sprzed 30 lat  :o (pomijam różnicę w KM która w normalnej spokojnej jeździe jest niezauważalna i niepotrzebna do poruszania się w naszych standardowych warunkach drogowych)

Offline Piotr Jacek

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 139
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #25 dnia: 25-03-2017, 15:13:14 »


Dzisiejszy nowoczesny samochód, mimo tej całej optymalizacji pali porównywalnie co porządne auto gaźnikowe sprzed 30 lat  :o (pomijam różnicę w KM która w normalnej spokojnej jeździe jest niezauważalna i niepotrzebna do poruszania się w naszych standardowych warunkach drogowych)

Pominąłeś również najistotnijeszą różnicę - różnicę mas pojazdów.
Samochody sprzed 30 lat ważyły killaset kg mniej. Gdyby włożyć pod maskę współczesnego auta silnik sprzed 30 lat, paliłby o połowę więcej.
Moje 1500 kg Verso 147 KM z klimą pali tyle samo, co stareńka i goła Astra Classic I gen z silnikiem 75 KM. Gdybym do Verso włożyl ten silnik of Astry, w ogóle bym chyba nie ruszył ;-)
Więc ta optymalizacja naprawdę robi różnicę :-)

Offline tomery

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1197
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #26 dnia: 25-03-2017, 16:35:31 »
Pominąłeś również najistotnijeszą różnicę - różnicę mas pojazdów.Samochody sprzed 30 lat ważyły killaset kg mniej. Gdyby włożyć pod maskę współczesnego auta silnik sprzed 30 lat, paliłby o połowę więcej.Moje 1500 kg Verso 147 KM z klimą pali tyle samo, co stareńka i goła Astra Classic I gen z silnikiem 75 KM.

To fakt.
Ale co z tego wynika ?  :o
Też miałem taką "goleńką" Astrę I - moc 60 KM , waga pewnie poniżej 1000 kg.
Teraz mam dwa razy mocniejszego Aurisa (moc 132 KM) , waga 1300 kg i pali tyle co Astra.
Tak że widzisz - nastąpił wzrost masy pojazdów i wzrost mocy ich silników (owszem słaby nie napędziłby ciężkiego) ale sprawność silnika (pomimo nowoczesności i "optymalizacji") pozostała na podobnym poziomie , a spalanie w relacji masa/KM niewiele się poprawiło.

Offline wilkq

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
  • 1.8 Hybrid, Prestige+Led+JBL - White Pearl
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #27 dnia: 26-03-2017, 22:14:10 »
Witam, wczoraj odbyłem pierwszą tzwn. trasę.
Jazda 600 km w trasie Gierkówką.
Jestem miło zaskoczony dynamiką auta przy wyższych prędkościach. Oczywiście nie jest to rajdówka - ale na pewno nie jest to zawalidroga. Poprzednia 2.0 benzyna automat 163 KM nie była raczej szybsza przy przyśpieszeniu 80 -130. C-HR spokojnie się rozpędza - a jak nie wciska się w podłogę to nie ma hałasu i spokojnie się rozpędza.
Przy wyższych prędkościach i wietrznej pogodzie tylny  spoiler trochę gwiżdże. Info od żony z tyłu - ja nie słyszałem bo JBL daje radę :)
W nocy odpaliłem długie no i LEDy świecą pięknie. Nie umiałem włączyć auto przełączenia na krótkie - ale jak spojrzałem nad lewo kolano to zobaczyłem włącznik.
Sam mechanizm działał w większości przypadków bez zarzutu. Ale jak są wzniesienia to mechanizm głupieje i mrugają...
Wygłuszenie w momencie spokojnej jazdy z prędkocscią ok 120 km/h - super. Jak się ciśnie to odgłosy średnie... ale nie trzeba buta cały czas...
Spalanie 7,2 -  przy średniej pow 100 jest bdb.
A jeszcze światła  -krótkie mam chyba za nisko bo odległość świecenia jest dosyć bliska za to blask LED jest super :)
« Ostatnia zmiana: 26-03-2017, 22:39:01 wysłana przez wilkq »
wilkq

Offline Rescars

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 184
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #28 dnia: 30-03-2017, 06:48:06 »
Witam, wczoraj odbyłem pierwszą tzwn. trasę.
Jazda 600 km w trasie Gierkówką.
Jestem miło zaskoczony dynamiką auta przy wyższych prędkościach. Oczywiście nie jest to rajdówka - ale na pewno nie jest to zawalidroga. Poprzednia 2.0 benzyna automat 163 KM nie była raczej szybsza przy przyśpieszeniu 80 -130. C-HR spokojnie się rozpędza - a jak nie wciska się w podłogę to nie ma hałasu i spokojnie się rozpędza.
Przy wyższych prędkościach i wietrznej pogodzie tylny  spoiler trochę gwiżdże. Info od żony z tyłu - ja nie słyszałem bo JBL daje radę :)
W nocy odpaliłem długie no i LEDy świecą pięknie. Nie umiałem włączyć auto przełączenia na krótkie - ale jak spojrzałem nad lewo kolano to zobaczyłem włącznik.
Sam mechanizm działał w większości przypadków bez zarzutu. Ale jak są wzniesienia to mechanizm głupieje i mrugają...
Wygłuszenie w momencie spokojnej jazdy z prędkocscią ok 120 km/h - super. Jak się ciśnie to odgłosy średnie... ale nie trzeba buta cały czas...
Spalanie 7,2 -  przy średniej pow 100 jest bdb.
A jeszcze światła  -krótkie mam chyba za nisko bo odległość świecenia jest dosyć bliska za to blask LED jest super :)
Wlasnie co do leda mam to samo .. za nisko.. nie mam czasu podkrecic do gory😀

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Offline Robsajson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 371
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #29 dnia: 10-04-2017, 23:43:30 »
Jedyną wadą tego samochooldu jest to, że jest szkaradny jak posłanka Pawławicz  :thumbdown:

Toyota Klub

Odp: C-HR - zalety , wady , uwagi , spostrzeżenia
« Odpowiedź #29 dnia: 10-04-2017, 23:43:30 »