Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Hybrid Assistant H-CR  (Przeczytany 5316 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 69
Hybrid Assistant H-CR
« dnia: 25-03-2017, 13:13:36 »
Myślę, że warto założyć ten wątek o Hybrid Assistant  i Hybrid Reporter dla C-HR gdyż na chwilę obecną program jeszcze nie obsługuje w pełni naszych hybryd C-HR oraz Prius 4.
Można wyświetlić podstawowe informacje bez następujących rzeczy: Optimalizacja PM (szara ikona PM), Bez oceny hamowania (szara ikona hamulca) bez wskazań wentylatora HV (szara ikona temperatury akumulatora i pracy wentylatora akumulatora)
Interfejs jaki użyłem to budżetowy iCar2 Bluetooth  zakupiony na aukcji: http://allegro.pl/show_item.php?item=6667876857&snapshot=MjAxNy0wMy0yMVQxNjowMDo1OFo7YnV5ZXI7ODkzNzM3Yzc3NDY2MDFiMDI0OGZjMzAxYWFhYTY5NTliN2ExNzY3N2UwMDcwYTZlZDY5MmI2ZTQwZDUzZmU1Mw== znajdujący się w wykazie interfejsów na stronie Hybrid Assistant, które powinny dawać radę.

Efekt pomimo określenia tego Interfejsu przez twórcę programu jako Reading speed: medium, jest moim zdaniem imponujący.

Mały przykład:
 


Do tego piękne wyniki w Hybrid Reporter.
Za 78,49 zł myślę, że warto.

Mały przykład:




A jeszcze jest program Torque ........

Powyższe informacje mogą być błędne.  Nie znam jeszcze dokładnie możliwości tych programów
P.S. Nie chodziło mi o reklamę modułu iCar2.

Offline QI3A

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #1 dnia: 25-03-2017, 14:01:25 »
W czym to ma pomóc bo nie do końca chyba rozumiem co to jest ? <kawusia>

Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #2 dnia: 25-03-2017, 14:25:30 »
Tez nie wiem w czym to ma pomóc ale zastosowanie ma pewnie takie same jak tryb EV MODE i przycisk do jego włączania i wyłączania.

Offline w3624

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #3 dnia: 25-03-2017, 17:06:53 »
Można wyświetlić podstawowe informacje bez następujących rzeczy: Optimalizacja PM (szara ikona PM), Bez oceny hamowania (szara ikona hamulca) bez wskazań wentylatora HV (szara ikona temperatury akumulatora i pracy wentylatora akumulatora)

też mam priusa 4 i w związku z tym pytanie
czy na końcu raportu nanosi Ci cos na mapki przejechanej trasy?

Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #4 dnia: 25-03-2017, 18:02:40 »
Tak na mapkach jest zaznaczona trasa w kolorze:
Na EV Map
czerwony - silnik benzynowy
zółty - silnik elektryczny EV

Na Instantanous Consumption Map

Szary - Engine Off
zielony - less than 3L/100km
żółty - less than 4L/100km
pomarańczowy -  less than 5L/100km
czerwony -  more than 5L/100km

Offline w3624

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #5 dnia: 25-03-2017, 19:22:40 »
ciekawe dlaczego u mnie nic nie zaznacza...

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 151
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #6 dnia: 25-03-2017, 20:27:19 »
W Reporterze, przy generowaniu raportu, masz  do wyboru kupę róznych opcji, a w szczególności Show GPS data i Use google maps
Zobacz czy przypadkiem nie masz ich odznaczonych

U mnie trasa jest ładnie zaznaczana na mapkach

Offline maciejp

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 85
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #7 dnia: 25-03-2017, 23:13:34 »
>
W czym to ma pomóc bo nie do końca chyba rozumiem co to jest ?

Funkcjonalnosc programu dla CHRa jest jeszcze mocno ograniczona,ale zakladam ze autorom uda sie poprawic wspolprace  z nzszymi autami.
Z najawazniejszych parametrow brakuje w/g mnie oceny sily hamowania (program powinien pokazywac czy jeszcze hamujemy silnikiem czy juz uzywamy klockow hamulcowych). Brak tez mocy jaka podaje sinik do systemu. Brak temperatury i sily chlodzenia akumulatorow.
To wszystko moze sie przydac efektywniej wykozystywac naped hybrydowy i reagowac na ew. odchylenia od jego normalnych parametrow. Mozna przykladowo ocenic czy wymuszony tryb EV wylaczy sie przy 45km/h czy 50km/h. Czy wogole uda sie go wlaczyc.  JAk mocnomozna nacisnac gaz aby pozostal wlaczony.


Offline Kierepowski

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 69
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #8 dnia: 26-03-2017, 16:31:30 »
Dzięki programowi Hybrid Assistant już się dowiedziałem, że z niewiadomych przyczyn prędkość samochodu pokazywana na prędkościomierzu i na wyświetlaczu środkowym jest zaniżana.
Dla 70 km/h rzeczywista ok. 5 km mniej, czyli jest ok. 65 km/h
Dla 90 km/h rzeczywista ok. 7 km mniej czyli jest ok. 83 km/h
Dla 135 km/h rzeczywista ok. 10 mniej, czyli jest ok. 125 km/h

Offline w3624

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #9 dnia: 26-03-2017, 17:33:23 »
niewiadomych przyczyn prędkość samochodu pokazywana na prędkościomierzu i na wyświetlaczu środkowym jest zaniżana

z wiadomych przyczyn
zawsze tak robią żeby kierowcy nie przekraczali dozwolonych prędkości
chyba tylko u nas można bezkarnie przekraczać o 10 km/h
w innych krajach matematyka działa normalnie, 51 km/h to przekroczenie prędkości przy ograniczeniu do 50

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 151
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #10 dnia: 26-03-2017, 18:34:32 »
Zawyżona prędkość to jedno - można to uzasadniać "ochroną" kierowcy przed mandatem.. ale w takim razie dlaczego podawane jet nieprawidłowe ( zaniżone) zużycie paliwa? Tu jak dla mnie juz tylko marketing...


Offline w3624

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 35
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #11 dnia: 26-03-2017, 21:06:09 »
jedynie pocieszenie że toyoty i tak najmniej zaniżają
miałem priusa z 2013 roku i ten jeśli zaniżał zużycie na komputerze to najwyżej o 0,1-0,2 l/100 km
teraz mam nowszy model z 2016 roku i temu zdarza się zaniżać 0,3-05 l/100 km

Offline zdenek2007

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 269
  • Płeć: Mężczyzna
  • Hybrid C-HR-Prestige+LED/TT2Go-Metal Stream
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #12 dnia: 27-03-2017, 20:47:52 »
Zaniżanie spalania to norma, ale na przykład Opel pozwalał wprowadzić korekty w komputerze i w ten sposób dostosować wskazania spalania prawie do ideału to samo tyczyło się rozmiaru opon bo jak wiadomo opony (rozmiar) mają duży wpływ na wskazanie spalania jak i również wskazania prędkościomierza.

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 151
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #13 dnia: 28-03-2017, 07:36:42 »
No nie wiem czytak toyoty mało zaniżają.. u mnie w fordzie mondeo wskazania prędkościomierza praktycznie nie wprowadzają błędu - to co widzę na zegarze to mniej więcej to samo co pokazuje w tym czasie GPS.


PS - dlaczego nie mogę cytować ? wyświetla się "ładowanie i ... do us..ej śmierci można czekac a cytat się nie pojawi.. To samo w chrome, to samo w IE, to samo w FF - jakiś błąd na stronie czy u mnie w przeglądarkach?  też tak macie?

Offline QI3A

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 41
Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #14 dnia: 28-03-2017, 10:01:42 »
No nie wiem czytak toyoty mało zaniżają.. u mnie w fordzie mondeo wskazania prędkościomierza praktycznie nie wprowadzają błędu - to co widzę na zegarze to mniej więcej to samo co pokazuje w tym czasie GPS. PS - dlaczego nie mogę cytować ? wyświetla się "ładowanie i ... do us..ej śmierci można czekac a cytat się nie pojawi.. To samo w chrome, to samo w IE, to samo w FF - jakiś błąd na stronie czy u mnie w przeglądarkach?  też tak macie?

sprawdzam...


Toyota Klub

Odp: Hybrid Assistant H-CR
« Odpowiedź #14 dnia: 28-03-2017, 10:01:42 »