Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Webasto w hybrydzie  (Przeczytany 2673 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 457
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #15 dnia: 11-08-2017, 21:55:47 »
Z ogrzewaniem jest temat jak z gazem, każdy instalator składa klocki pod dane auto.
Thermo Top Evo tu masz dla rozeznania http://xn--80aejlqpaaj0acd6k.xn--p1ai/manual/Toyota/Auris/2011/1316542B_EN_Toyota_Auris_hybrid_Prius_Lexus_CT200h_2011.pdf

Offline slavo_s2k

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 29
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #16 dnia: 14-08-2017, 20:58:02 »
Drążę dalej temat, wysłałem zapytanie do firmy, która ostatnie lata montowała (przekładała z auta do auta) mi ogrzewania, jaki koszt i czy podejdzie to uniwersalne analogowe, które użytkowałem dotychczas, miałem go w 3 kolejnych autach , przed sprzedażą demontaż i potem montaż do kolejnego auta.

Offline erma

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 457
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #17 dnia: 14-08-2017, 22:33:45 »
Proste rozwiązania zazwyczaj są najlepsze...

Offline agaes

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 24
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #18 dnia: 16-08-2017, 09:16:03 »
Przepraszam, że dopiero dzisiaj, ale urlopowałam  :song:

Przegrzebałam archiwum i nie znalazłam faktury... Na pewno był to dedykowany Hydronic Eberspaecher ze sterownikiem na pilota i zapłaciłam w ASO za zestaw z montażem powyżej 5 000 PLN. Jest gotowy plug&play do hybryd

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #19 dnia: 27-11-2017, 21:19:00 »
Może tu napisze bo to bardziej odpowiedni wątek. Zakupiłem webasto Thermo TOP E, benzyna. Instrukcję montażu posiadam (do TT EVO ale reszta to to samo). Przymierzam się do montażu, opiszę co i jak na forum, Na chwilę obecną pozostał problem uruchomienia climatronica, nawiewu na minimum, bez wpinania IPCU (regulatora PWM zaprogramowanego pod Auris I HSD koszt przynajmniej 250zł ale instalacja P&P). Chciałem dać zwykły regulator PWM http://allegro.pl/regulator-obrotow-silnika-pwm-softstart-12v-20a-n3-i6957413878.html lub coś podobnego i wpiąć bezpośrednio do wentylatora, obawiam się tylko czy nie uszkodzę w ten sposób climatronica  :o Kupiłem z 12mc gwarancją, za 1250 z wyłącznikiem on/off oraz sterowaniem GSM simster ver5 (clip i sms). Z tego co się dowiedziałem w dziale Auris to benzyny nie mają powrotu paliwa i TRZEBA wkładać sondę do baku (zgodnie z instrukcją z resztą  :o) i ta praca będzie wymagała kanału, resztę mam nadzieję uda wykonać się "na stojaka". Życzcie mi powodzenia bo jak się nie uda to mnie żona powiesi  <kucharz> O aku 12v się nie martwię bo jest na wykończeniu i pewnie to jego ostatni sezon, następny kupię z delikatnym zapasem Ah i powinien sobie poradzić.
« Ostatnia zmiana: 27-11-2017, 21:23:15 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline Stivo

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 811
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #20 dnia: 27-11-2017, 21:55:23 »
Powodzenia! Czekamy na efekty, faktycznie w zimie brak trochę chociaż nagrzewnicy jak z dizlach toyoty które skutecznie rozdmuchiwały ciepłe powietrze po chwili.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #21 dnia: 03-12-2017, 17:27:32 »
Sukces, będę żył  :good: Ale stryczek już wisiał bo trwało to prawie całe 2 dni zamiast z rodzina ja spędziłem z samochodem (jakbym miał jeden cały dzień bez przerw to bym też dał radę). Webasto działa i ma się dobrze. Czekam jeszcze na sterowanie ze starej nokii http://allegro.pl/modul-do-webasto-eberspacher-sterowanie-thermocall-i7043935216.html?snapshot=MjAxNy0xMS0zMFQxODoyNzozNC41MDZaO2J1eWVyOzNiNDZiMzYxZWM4NDRmNGFkNzE3ODBkNDg1Yjk4YmYyYTg5MDU0NDQ3YWY4NjYxNTY2Nzc0MWVlMzdiNWMwNzE%3D.
Wcześniej napisałem że miał być simster ale jest on trochę ograniczony bo clipem można wyzwolić tylko jeden 1sek przekaźnik a na drugi (20min stały) trzeba wysyłac sms (mam telefon na kartę więc interesował mnie tylko clip). Natomiast po połączeniu przekaźników można sterować clipem ale tylko na te 20 min.....ale przez to tracimy jedn przekaźnik  no i nie ma TIMERA 24hczyli włączania o danej porze smsem.
Dzwonię, włącza na ustalony czas, i zapala się dioda LED. Mogę wyłączyć dzwoniąc znowu albo będąc już w samochodzie wcisnąć przycisk chwilowy. Więcej mi nie trzeba bo wyjeżdżam o różnych godzinach. Poza tym mogę po ustawieniu czasu w telefonie wysłać smsa z zaprogramowaną godziną startu, bajka :cool:
Podłączę i będzie ciepełko na zawołanie  :cool: Poza tym nie wpiąłem się w climatronic (IPCU minimum 250zł z zaprogramowaniem-może później) tylko położyłem wentylator komputerowy 12v (140mm) na filtrze powietrza i mam nadzieję ze wystarczy. Do tego termistor 20c przyklejony do nagrzewnicy i webasto po uruchomieniu daje +12 a termistor jak się nagrzeje puści masę i wentylatorek sobie dmucha (pobór ok 1A). Chodzi o to żeby wentylator nie dmuchał jak nie ma ciepełka w nagrzewnicy (oszczędzamy aku12v). Tylko ze względu na zimno i brak garażu jeszcze tego nie sprawdziłem, jedyne co może mi popsuć mój sprytny plan to climatronik zamykający wszelkie nawiewy po wyłączeniu.....ale zobaczymy  :o.
Jak już wspomniałem TT E (37W), producent zaleca TT Evo (jest troszkę mniejsze i nie ma zintegrowanej pompki) i już wiem dlaczego.....jest cholernie mało miejsca  :shock:

Wkładanie, wyjmowanie, przymiarki, poprawianie, a to tłumik a to wąż i paliwo i wiązka do pompki paliwa. Za pierwszym razem zgasło po 2-3minutach i zadymiło (prawdopodobnie za mało benzyny podpompowałem). Drugi i trzeci start już był ok - grzeje  <taniec>. Wyzwaniem było też przejście Kabina/silnik poradziłem sobie za pomocą śrubokręta i klucza oczkowego.

Zdjęcia w tym katalogu:

https://goo.gl/photos/VV4hDsMbPUTZ5Rrs6

Oczywiście zgodnie z instrukcja i tutorialami trochę płynu uciekło wiec trzeba było ok 1l uzupełnić i przed pierwszym uruchomieniem przegonić auto na szczelność układu  :cool: Tryb "PWR" obwodnica itp.

Obecnie jestem po trasie 200km i płyn trzyma poziom :good:
« Ostatnia zmiana: 03-12-2017, 17:47:57 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline Darek Toyota

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1379
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #22 dnia: 03-12-2017, 18:01:25 »
Taki wiatraczek to wiele nie nadmucha.
Może idź na całość:
https://www.eberspaecher.pl/prasa/wiadomosci/nowy-modul-elektroniczny-easyfan.html
(+/- 1500)

Tak jeszcze dopiszę że ustawienia zapisują się w pamięci eeprom w sterowniku klimy pod nagrzewnicą. Miałem koncepcję żeby dołożyć 2go eeproma z ustawieniami na ogrzewanie postojowe, ale póki co mam to zrealizowane w ten sposób że dogrzewacz uruchamia sterownik klimy na takich ustawieniach jakie są przy wychodzeniu z auta.
« Ostatnia zmiana: 03-12-2017, 18:22:27 wysłana przez Darek Toyota »

Offline RAV73

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 82
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #23 dnia: 03-12-2017, 18:16:57 »
Sukces, będę żył
Super i zazdroszczę umiejętności dłubania. Szacun
Webasto to moje marzenie, jestem strasznym zmarźlakiem, jednak zważywszy na trasy które codziennie pokonuję - 7 km do pracy, 8 godz. postój i powrót - akumulator zapewne szybko powiedziałby  <narka>.
Swoją drogą jestem ciekaw ile trzeba by przejechać by podładować aku po takim porannym nadmuchu.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #24 dnia: 03-12-2017, 18:28:52 »
Darek  <zalamka> tyle to mnie nawet całe to webasto nie wyszło. Wentylatorek mam nie taki słaby - serwerowy:
http://allegro.pl/delta-fan-120x120x38mm-afc1212d-pwm-gwar-12mies-i7049958571.html?snapshot=MjAxNy0xMS0yOFQxMTowMzoyOC40OThaO2J1eWVyOzkyNzA3ZWRjZWMwNmQ1MWZmMGQ0YThlMjM3N2Y2M2I0YjE2NTI0OTI2OTI5MmQzOTdmNWQyOGMyN2UzNTA5MjM%3D

Jako spec mógłbyś mi tylko rozwiać wątpliwości apropo's blokowania nawiewów przez climatronic? Wyłączony zostawia klapki w ostatnim położeniu otwarte?  :o

RAV73 jest podobno zasada 20min grzania 20min jazdy. Ja po każdym grzaniu raczej jadę w trasę minimum 2h więc tym sie nie przejmuję na krótkie odcinki to bym oszczędził aku12v.

Szukam jeszcze jakiegoś fajnego przycisku chwilowego z podświetleniem, żeby mi ładnie pasował do reszty. :o Trochę drogo ale fajny:

http://allegro.pl/przelacznik-klawiszowy-on-off-carling-typ-7-i6974232128.html
« Ostatnia zmiana: 03-12-2017, 18:38:39 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline Darek Toyota

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1379
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #25 dnia: 03-12-2017, 18:37:23 »
Tam się raczej nic nie blokuje, jak wyłączysz "zapłon" tak zostaje.

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #26 dnia: 03-12-2017, 18:41:35 »
Jupiiii  :song: Pytam bo w niektórych autach jest taki "bajer" ze się wszystko zamyka jak nie ma zapłonu.
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #27 dnia: 07-12-2017, 08:12:19 »
Mały update, sterowanie ze starej nokii 3410  :good: działa jak cukierek, polecam. Timer 24h, i włączanie/wyłączanie przez 5 zapisanych na karcie sim numerów.
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #28 dnia: 09-12-2017, 16:59:54 »
Zainstalowałem sobie przycisk wł/wył i diodę informującą o pracy webasto oraz termostat (zdjęcia wrzucę później do albumu bo żona goniła na obiad i nie było czasu na dokumentację  :roll:) i na chwilę obecną wentylator załącza się dopiero jak temperatura (na rurce) płynu wchodzącego do nagrzewnicy osiągnie 20st. C (kwestia czy zostawić sondę na wejściowej czy na wyjściowej rurce oraz temperaturę załączania zostawiam na później). Przy okazji zaobserwowałem takie coś, przewińcie do ok. 45sek:

https://photos.app.goo.gl/X4MjzmWtqPWD0Sfk2

Co to  :o ? Dodam że dzieje się to samoczynnie około minutę po wyłączeniu zapłonu, sprawdzone trzykrotnie.  Filmowane od strony pasażera po wyjęciu dolnego schowka.....czyżby zamykał się kanał na nagrzewnicę ?
« Ostatnia zmiana: 09-12-2017, 17:07:28 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Offline fazibazi

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 649
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #29 dnia: 09-12-2017, 20:49:46 »
Chyba jednak trzeba IPCU  :embarassed: Mój wentylatorek nie wieje na szybę tylko lekko na nogi. I tak zmieszczę się w zakładanym budżecie całkowitym 1500zł. No ale wiem, że przynajmniej spróbowałem (regulator i termostat miałem z mojej modelarni więc tego nie liczę) Poniżej fotki:
Przycisk (chwilowy) do dawania impulsu wł/wył :

I dioda (informuje o zwarciu przekaźnika) na razie tak, luzem (nie chce robić dziur):
« Ostatnia zmiana: 09-12-2017, 20:58:22 wysłana przez fazibazi »
AURIS I HSD LPG - ecowarrior

Toyota Klub

Odp: Webasto w hybrydzie
« Odpowiedź #29 dnia: 09-12-2017, 20:49:46 »