Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 15740 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline diuk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #135 dnia: 13-12-2018, 13:31:10 »
fajny filmik. sponsorowany przez producenta elektronarzędzi ;)

czy ktoś wytłumaczy, czemu ogniwa są ponumerowane? tzn. czym różnią się zewnętrzne ogniwa od wewnętrznych? (czy o coś innego chodzi?) o tempratury ?
elektrycznie wszystkie ogniwa w szeregu więc chyba powinno to być obojętne.

Offline carinae20gli

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 148
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #136 dnia: 13-12-2018, 15:17:48 »
czy ktoś wytłumaczy, czemu ogniwa są ponumerowane? tzn. czym różnią się zewnętrzne ogniwa od wewnętrznych? (czy o coś innego chodzi?) o tempratury ?
elektrycznie wszystkie ogniwa w szeregu więc chyba powinno to być obojętne.

Autor filmiku kilka razy tłumaczy, dlaczego są ponumerowane - bo firma które je regenerowała, używała programu komputerowego, który tak je dopasował i dostroił względem siebie, że tylko w tej kolejności zamontowania będą najdłużej działać. Jeżeli się teraz zamontuje baterie w innej kolejności, to będzie krótsza żywotność.

Offline diuk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #137 dnia: 13-12-2018, 16:26:40 »
tak - też to słyszałem, niemniej jednak chciałbym poznać teorię techniczną, która za tym stoi

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 490
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #138 dnia: 13-12-2018, 16:28:31 »
Przy polaczeniu szeregowym nie ma to najmniejszego znaczenia gdzie beda najslabsze a gdzie najmocniejsze ogniwa. Zapewne chodzi o temperature bo srodkowe bloki batdziej sie grzeja wiec lepsze ogniwa a mniejszej rezystancji wewnetrznej powinny powedrowac do srodka a nie na zewnatrz. Kolejna mozliwa przyczyna to fakt, ze ogniwa laczone sa w bloki po dwa i mierzone jest napiecie blokow wiec jest wskazane aby w bloku byly ogniwa lepsze i gorsze niz obydwa najlepsze bo w stosunku do najgorszego bloku bedzie duza roznica napiecia co moze wywalic blad.

Offline diuk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 18
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #139 dnia: 13-12-2018, 17:54:04 »
mam podobne przemyślenia.

czyli możnaby powiedzieć, że sprzedawca sprzedaje nam 28 ogniw, z czego 14 jest niezłych a drugie 14 takich sobie.
sprzedawca mówi - proszę - oto rewelacyjny zestaw ogniw, proszę je zamontować w tej kolejności i wtedy wywali check hybrid system dopiero jak się gwarancja skończy.

bawiłem się trochę HA i też zauważyłem że ogniwa w środku są najgorsze, przy czym zależność jest w miarę liniowa.

teraz się zastanawiam czy przypadkiem nie byłoby sensownym odwrócenie kolejności ogniw 7,6,5,4,3,2,1,14,13,12,11,10,9,8 - teoretycznie sama ta operacja powinna przedłużyć żywotność akumulatora.


Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 490
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #140 dnia: 13-12-2018, 23:32:36 »
Mam zamiar tak wlasnie zrobic a przy okazji wymienic kilka najgorszych ogniw bo co kilka dni mam blad baterii a dokladnie blok 8 czyli dokladnie w srodku.
Na Allegro mozna kupic ogniwa "profesjonalnie zregenrowane". Jesli kilkakrotne naladowanie i rozladowanie (o ile w ogole ktos zadaje sobie tyle trudu) mozna nazwac regeneracja to w porzadku, jednak warto wiedziec, ze przegrzanie ogniw powoduje NIEODWRACALNE zmiany chemiczne wewnatrz ogniwa i zadna regeneracja tu nie pomoze.
« Ostatnia zmiana: 13-12-2018, 23:39:07 wysłana przez przmor »

Offline KilgoreT

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 85
  • Prius III gen. 2009, wersja bez navi
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #141 dnia: 14-12-2018, 15:13:10 »
Wymieniając moduł na inny używany należy sprawdzić jego efektywną pojemność. Trzeba go naładować i w sposób kontrolowany rozładować. Jeżeli znacząco odbiega pojemnością od reszty, to nie będzie sukcesu.

Można powiedzieć, że efektywna pojemność całej baterii jest odwrotnie proporcjonalna do różnicy pojemności między najmocniejszym i najsłabszym modułem. Jest to układ szeregowy,  więc komputer pilnując ekstremów w napięciach ograniczy zakres pracy baterii a w końcu wywali błędy.

W sumie regeneracja baterii HV to ciężka jazda i jeżeli ktoś planuje jeździć autem jeszcze parę lat, to warto zastanowić się nad kupnem nowego zamiennika (ok $2000).

Toyota Klub

Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #141 dnia: 14-12-2018, 15:13:10 »