Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 10788 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Julian

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #45 dnia: 22-10-2018, 11:48:22 »
Ostatnio dużo czytałem na tym forum na temat baterii i postanowiłem kupić OBD link i zrobić test.
Mam Priusa III 2010r. przejechane 175 tys. km.
Oto mój wynik:


Widzę, że nie jest dobrze z moją baterią, myślę, że 6 blok jest do wymiany. Ogólnie wyszła słaba pojemność ? ok. 3Ah i to mnie najbardziej martwi. Zwróćcie uwagę na SOC (stopień naładowania) ? przy w miarę stałym obciążeniu pomiędzy 70 a 60 % trzymał się dość długo, a poniżej 60% spada bardzo szybko.
Mam dylemat, co z tym zrobić ? czy jechać do ASO i przedłużyć gwarancję, czy brać się samemu za wymianę.
Jeśli zdecyduję się na wymianę to jak dobrze kupić te moduły i sprawdzić je pod kątem sprawności?
Czytałem gdzieś w ofertach, że sprzedają takie moduły i piszą, że są sprawne, bo były formowane (wiem, że to nie zregeneruje padniętych cel). Czy takie formowanie baterii w ogóle coś daje, bo zastanawiam się też nad zakupem ładowarki modelarskiej i może sformowałbym pozostałe moduły.
Nie wiem czy wymiana kilku modułów + formowanie da jakiś większy przyrost pojemności całego akumulatora.

Offline zetor2

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 6
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #46 dnia: 22-10-2018, 12:42:08 »
Jeśli cele można kupić za 100-180zł za sztukę (prawie nówki, z przebiegiem kilku tysięcy km) to moim zdaniem eksperymentowanie z formowaniem ogniw jest nieuzasadnione ekonomicznie, przy ilości pracy, jaką trzeba wykonać aby wyjąć i rozkręcić baterię. Można to robić dla zabawy, mając ładowarkę hobbystyczną taką jak na przykład imax b6 ale kupować niepewne cele to strata czasu i nerwów moim zdaniem.

Block 6 masz najgorszy, ale pozostałe od 4 do 10 też wyraźnie odstają, chociaż sam oceń, czy warto wymienić je na zapas czy ryzykować, że za kilka tygodni będziesz rozkręcał i tracił czas drugi raz.

Trochę bawiłem się w regenerację domowych ogniw AA NiMh ładowarką modelarską i z tych regenerowanych żadnej już nie używam (wyjątkiem są Eneloopy, które przez zapomnienie rozładowałem do zera - one ciągle działają!) , bo to krótkotrwały efekt. Być może z ogniwami do hybryd jest inaczej, ale nie wiem czemu miałoby być inaczej. Podejrzewam, że ogniwa i tak pochodzą z tej samej fabryki FDK w Japonii co Eneloopy.
« Ostatnia zmiana: 22-10-2018, 12:49:58 wysłana przez zetor2 »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1460
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #47 dnia: 22-10-2018, 19:09:31 »
Ile planujesz jeździć tym autem?

Jeżeli przedłużałeś gwarancję i aktualnie cię obowiązuje to masz jeszcze niecałe 2 lata (do 10 lat) i ja bym z tego korzystał i kontynuował możliwie jak najdłużej do końca. Może za rok będziesz miał nową baterię w ramach gwarancji. Przetestujesz na sobie czy program działa ;) A jak nie to sobie sam wymienisz jak ci gwarancja się skończy. Jeżeli nie przedłużałeś i pojedziesz teraz na test i nie wyjdzie to będziesz wiedział ze musisz robić samemu. Rozwiązań jest kilka opisanych na forum.

Spalanie mocno wzrosło?
Znasz historię auta, Włochy, Hiszpania?
« Ostatnia zmiana: 22-10-2018, 19:12:46 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Julian

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #48 dnia: 22-10-2018, 21:37:36 »
Dzięki za odpowiedzi. Auto było kupione w Polsce i jest serwisowane w ASO. Ja kupiłem je w maju. Wiem, że poprzedni właściciel przedłużał gwarancję. Muszę dopytać do kiedy jest. W Toyocie na ostatnim przeglądzie mówili mi, że jeśli nie ma żadnych błędów to jest ok. Myślałem, że bateria jest w dobrym stanie dopóki nie zrobiłem testu w HA.    Prius jeździ normalnie w trybie EV (robię na elektryku ok. 1,5km), chociaż nie mam porównania do innego samochodu. Spalanie mam ok. 4,3 - 4,5 l jeżeli nie wyjeżdżam na jakieś szybsze trasy. Myślę, że bateria najbardziej się psuje przez słabe sterowanie chłodzeniem. Dopiero od kiedy używam HA w czasie jazdy to słyszę wentylator baterii. Byłem latem w Chorwacji, a tam upały i same góry, a wentylatora jakoś nie słyszałem (możliwe też, że przez włączoną klimę nie slyszalem) więc na pewno bateria tam mocno cierpiała. Podjadę do ASO i zobaczę co mi powiedzą. Muszę przy okazji wymienić olej w przekładni bo pewnie nie był wymieniany.

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 422
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #49 dnia: 22-10-2018, 21:42:30 »
Moze zle test bataerii zrobiles.

Offline Julian

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #50 dnia: 22-10-2018, 22:57:54 »
Test robiłem kilka razy, ale wcześniej załączał mi się silnik więc nie wstawiłem na forum. Za każdym razem wynik był podobny.

Online Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 225
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #51 dnia: 23-10-2018, 10:29:14 »
Spróbuj jeszcze raz zrobić test, ale w trybie ev jadąc po jakimś parkingu.
Wystarczy jak z 60% zbijesz do 50 ale ma to być na dużym obciążeniu rzędu 5-8kW (na granicy włączenia spaliny)
To co wkleiłeś miało prąd max niecałe 11A i trwało aż 5,5minuty (malo realny scenariusz w normalnym użytkowaniu)
Lepiej poudawac ruszanie spod świateł na elektryku aż do 30-50km/h.
Słabe moduły dużo szybciej ujawnią większe spadki napięć i będziesz wiedział co robić dalej.

Na moje oko to można sprawdzić 6 i 7 moduł czyli tak naprawdę 4szt akumulatorów składowych (one są spinane w pary)
Jeżeli znasz kogoś z dobrą ładowarką modelarską to mierzysz zarówno pojemność jak i rezystancję wewnętrzną.
U znajomego w P2 i przebiegu 240tyś był podobny spadek i jeździ już 2 lata nadal bez żadnego błędu (czeka z wymianą aż padnie)

Offline przmor

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 422
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #52 dnia: 23-10-2018, 11:02:24 »
Skoro auto jezdzi, spalanie w normie to nic nie robilbym z bateria. Chyba ze jest na gwarancji to przedluzalbym ja do samego konca.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 1460
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #53 dnia: 23-10-2018, 11:30:19 »
Muszę dopytać do kiedy jest.

Nie czekaj bo dzień spóźnienia i po ptakach. Powinien być na to certyfikat albo przynajmniej odnotowane w systemie ASO, że obowiązuje.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE, VIOFO A119 fv3.4 HDR i inne bajery

Offline Julian

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 7
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #54 dnia: 30-10-2018, 18:21:28 »
Dzisiaj byłem w ASO i Prius przeszedł pozytywnie test baterii trakcyjnej. Mam na rok spokój. Teraz liczę na to, że wyskoczy mi błąd akumulatora w czasie gwarancji :)
Trochę się zdziwilem, że nie mieli żadnych zastrzeżeń do stanu akumulatora.

Online kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #55 dnia: 01-11-2018, 20:42:33 »
Witam wszystkich jestem nowym forumowiczem jak i posiadaczem pierwszej hybrydy( Prius II 2007 R).  Przebieg 230 tyś. Wygląda na to że bateria się kończy . W skrócie przed zakupem byłem z poprzednim właścicielem w ASO Jagiellońska Warszawa celem testu baterii. Pobrali 200 zł i nie byli się w stanie połączyć .Nie dowiedziałem się nic. Zaryzykowałem kupiłem. Bateria szybko skacze z 1,2 kresek prawie na full i odwrotnie. Skorzystałem z mobilnego serwisu oraz z jednego stacjonarnego serwisu Hybryd .Diagnoza bateria na wykończeniu. Więc mnie to nie ominie. Nie ma jeszcze trójkąta czerwonego ani żadnych innych komunikatów na desce na razie.Moje pytanie czym mogę sam sprawdzić stan baterii poszczególnych ogniw? Chcę zawalczyć sam , znalazłem coś takiego https://allegro.pl/interfejs-elm-327-bluetooth-mini-obd2-z-polski-new-i6746519312.htmlhttps://allegro.pl/mini-vci-do-toyota-lexus-tis-techstream-12-i6595194067.html To drugie to chyba sam kabelek więc trzeba do tego jakąś aplikację widziałem coś płatnego co podobno pozwala zweryfikować układ hybrydowy. Proszę o wyrozumiałość to moje pierwsze doświadczenia z forum:) Będę wdzięczny za pomoc oraz wszelkie wskazówki dot. Samochodu jak i poruszania się po forum:) Ewentualnie namiar na kogoś pomocnego w Warszawie .
« Ostatnia zmiana: 01-11-2018, 21:12:25 wysłana przez kapel »

Offline ghost2255

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #56 dnia: 01-11-2018, 21:26:52 »
Bierz kabel. Soft dostaniesz od sprzedawcy, tylko nie chwali się tym na aukcji(wiadomo czemu).
Na YT jest bardzo dużo tutoriali o testowaniu i naprawie baterii. Jak masz jakieś pojęcie o mechanice i elektronice, to dasz rade sam ogarnąć naprawe.

Online kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #57 dnia: 01-11-2018, 21:34:16 »
Czyli ten drugi link? O tym mówisz?

Offline ghost2255

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 36
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #58 dnia: 01-11-2018, 21:52:02 »
tak

Online kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #59 dnia: 01-11-2018, 22:52:58 »
Oki dzięki zamawiam kabelek i będę walczył. Trochę już czytałem i oglądałem na temat wymiany ogniw nie wygląda to tak strasznie. Dłubać lubię mam nadzieję że sobie poradzę no i liczę na oszczędności może padła jedna dwie cele. 230 tyś km to chyba jeszcze nie taki straszny przebieg jak na prusaka , wygląda na oryginalny polski salon książka serwisowa jak by potwierdzała. Najtańszą opcję jaką znalazłem 1500 wymiana rok gwarancji. Po cichu liczyłem że zimę przejeżdżę ale wolę sprawdzić co by nie odmówiła posłuszeństwa jak już sypnie śniegiem i zmrozi.

Toyota Klub

Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #59 dnia: 01-11-2018, 22:52:58 »