Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 154792 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rkon1

  • Gość
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #15 dnia: 13-04-2017, 22:50:46 »
Wtyku sam założyłem ten wątek z czystej ciekawości i chęci uzupełnienia wiedzy o tym samochodzie. Miło poczytać posty osób które mają większe doświadczenie i wiedzę. Daleko mi do tego że sam sobie kiedyś wymienię baterię ale dzięki temu forum być może nie dam sobie wcisnąć jakiś bzdur przez byle mechanika. Każde sensowne pytanie i rzetelna odpowiedź jest jak kolejny puzzle w tej samochodowej ukladance.

Offline wtyku

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 485
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #16 dnia: 13-04-2017, 23:07:13 »
a to spoko. Ja w pracy mam takiego gościa, co codziennie musi sobie znaleźć coś do naprawy, nie ma dnia aby czegoś nie wymyślił, może też dlatego jestem przeczulony...
To prawda ze w Mietka w garażu, to można usłyszeć takie cuda ze nawet politycy takich nie obiecali. Ludzie myślą, że to jest strasznie skomplikowane, tymczasem cały ten zespół hybrydowy jest prostszy od np. automatycznej skrzyni biegów zaprojektowanej przez koncern vw. Akumulator HV jest naprawdę fajnie pomyślany jeśli chodzi o serwis. W autach EV, gdzie mamy baterie cylindryczne np 18650, ciężej jest wymienić moduł, czy też w ogóle się do niego dobrać.

Swoją drogą jak auto masz nie starsze jak 10lat, to może zrób sobie przedłużenie gwarancji na aku HV? Może Ci się opłacić.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #17 dnia: 14-04-2017, 10:24:10 »

Wywali błąd to się będziecie martwić....  Kiedyś sprawdzano nowego priusa vs prius po 300k mil,różnica w spalaniu była poniżej 5%.
Z tym się w pełni zgadzam :-)
Nie macie pewności, że to co wam pokazuje program to jest tak w rzeczywistości. Właściwa diagnostyka to diagnostyka każdego modułu osobo jak jest wyjęty z kompletu. To co pokazuje wam programik, to pewnie jest tyle warte co napis pasma przenoszenia na słuchawkach za 5zł.
No trochę się zagalopowałeś tutaj...
- Wyższy spadek napięcia pod obciążeniem zaobserwowany przy jednym czy 2 blokach może nam powiedzieć sporo o rezystancji wewnętrznej modułów wchodzących w skład tych bloków. To już daje nam informację gdzie zacząć odkręcanie śrubek w tej ramce z modułami :-) W moim aurisie modułów jest 28 połapanych co 2 w 14 bloków.
Mam nawet odpowiedni sprzęt do mierzenia rezystancji wewn i pojemności, a zakup pojedynczego modułu ni-mh nie sprawia już problemu.
- Mając nawet takie przybliżone estymacje/pomiary możemy łatwo porównać, czy używany samochód (niemiec płakał jak sprzedawał) nie jest przypadkiem mocno przekręcony - porównaj wykresy przy 100 i 200tyś km.
- Jak po 5 latach widzisz, że wszystkie bloki idą tak samo równo to nie ma sensu płacić Toyocie co roku 200zł. Jak sam wiesz konstrukcja tej baterii jest banalnie prosta a poszczególne moduły można wymienić w 1 popołudnie we własnym garażu. Średnio w PL ludzie robią 15-20tys km/rok, a pierwsze niedomagania tych baterii pojawiająsię przy 200tyś lub nawet więcej. Na awarię to pewnie trzeba byłoby poczekać ze 300tkm.
- Publikując takie wykresy z różnych samochodów przy różnych przebiegach użytkownicy zwiększają swoją świadomość w temacie zużycia tych akumulatorów.
Fajnie jakby ktoś zrobił taki test na jakimś trupie wywalającym błędy to skończyłoby się zastanawianie 'ile jeszcze moja pociągnie' :-)
 <narka>

PS. czy ktos wie jaka jest polityka 'naprawy' padniętej bakterii w ramach gwarancji?
Obstawiam, że taka sama jak w 'niefirmowych' zakładach czyli rekondycjonowanie modułów i wymiana najsłabszych.
Wątpię, żeby nówkę komuś wstawiali.
« Ostatnia zmiana: 14-04-2017, 10:35:03 wysłana przez Mieciu »

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #18 dnia: 14-04-2017, 11:37:08 »
Tak jeszcze odnośnie świadomości konsumenckiej :-) i wałków toyoty
http://imgur.com/gallery/j8Bcp/ - wymagany angielski...

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #19 dnia: 14-04-2017, 12:08:01 »
Może ktoś w kilku zdaniach streścić powyższy link?

rkon1

  • Gość
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #20 dnia: 14-04-2017, 12:16:50 »
Serwis TOYOTY po wynikach testu wycenił usługę na 4500$ za wymianę baterii (50% wart samochodu) a użytkownik rozkręcił aku przemierzył wszystkie cele które okazały się OK. Wyczyścił blaszki łączące poszczególne cele i awarię usunął koszt 10 $. Wniosek: nawet firmowy serwis nie zawsze ma rację.

Offline jarus67

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 450
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #21 dnia: 14-04-2017, 12:20:15 »
Dziękuję za streszczenie.
Tak swoją drogą - serwis mógłby bardziej przyłożyć się do pomiarów i wziąć za usługę np. 100$, ale zrobić to, co właściciel we własnym zakresie.

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #22 dnia: 14-04-2017, 12:28:37 »
Pomierzyli samodzielnie dokładnie każdy z 34 modułów i nie znaleźli żadnych wad.
Auto z przebiegiem 132tys mil czyli ponad 200tyś km.
Na innych zdjęciach również widziałem mocno skorodowane miedziane blaszki robiące za dodatkowe rezystory/grzałki.
Praktycznie w każdym materiale o naprawie tych baterii te łączenia wyglądają tak samo marnie.
Może warto co 100tyś zajrzeć tam i poza wentylatorem przeczyścić też te nieszczęsne styki  :o

Offline dyzio2483

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #23 dnia: 15-04-2017, 15:14:12 »
Tym razem mam nadzieję ze test wykonany poprawnie, pacjent to Prius 2009 przebieg 117tys
https://plus.google.com/117020101402789729937/posts/S9mKbx689Ej
« Ostatnia zmiana: 15-04-2017, 15:19:51 wysłana przez dyzio2483 »

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #24 dnia: 15-04-2017, 15:55:12 »
dyzio2483 - prawie jak nówka, choć trochę za małym prądem go rozładowywałeś .
Za kolejne 100tyś powróć do tematu bo teraz to tylko tankować i jeździć ;)

rkon1

  • Gość
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #25 dnia: 15-04-2017, 16:15:13 »
Z uwagi ze dziś zaktualizowal mi się Hybrid Assistant wszedłem na stronę producenta żeby zobaczyć czy były jakieś zmiany  (nic nie znalazłem niestety ) ale po raz kolejny czytając artykuł o wykonaniu testu baterii natrafiłem na wpis który w moim przypadku podaje pod wątpliwość wyniki które przedstawiłem
" HV Battery Capacity Estimate
During an HV Check, an estimate of the battery capacity is also shown on screen.
All models (except Prius Plus and Prius Plugin) ...."
Z uwagi ze posiadam wersję Priusa+ czy ktoś ma wiedzę o co to oznacza. Z tego co wiem mój samochód ma inny rodzaj baterii aniżeli zwykły Prius. Czyżby z tego powodu wykonywany test nie był miarodajny?


Wysłane z mojego GT-P5200 przy użyciu Tapatalka


Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 342
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #26 dnia: 03-05-2017, 19:23:39 »
mógłby ktoś rzucić okiem  i ocenić stan baterii na podstawie tego co wyszło z HA? prius 2 gen, 2004r., 180k km przebiegu.







Prius 2

Offline Mieciu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 301
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #27 dnia: 04-05-2017, 09:18:11 »
dalu - wygląda ok, moduły nie są porozjeżdżane względem siebie .
Estymowana pojemność 5,79Ah wygląda też całkiem porządnie jak na 13 letnie auto :-)
Dobry przykład dla niedowiarków że to się nie psuje tak szybko...

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 342
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #28 dnia: 04-05-2017, 11:12:00 »
ok dzięki za info, pozytywnie mnie zaskoczyła po tylu latach estymowana pojemność baterii, widać sterownik baterii bardzo ładnie działa nie pozwalając na przeładowanie i nadmierne rozładowanie.
Prius 2

Offline piotrg

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 9
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #29 dnia: 14-08-2017, 19:47:01 »
Witam wszystkich. Od dłuższego czasu zbierałem się do wykonania tego testu, dopiero teraz udało mi się znaleźć czas :] Pacjent 3 gen z 2009, 340 000 km i jeżeli dobrze rozumiem - to bloki 6-9 kwalifikują się do wymiany - zgadza się?







 

Beesafe.pl