Witam wszystkich. Od dłuższego czasu zbierałem się do wykonania tego testu, dopiero teraz udało mi się znaleźć czas :] Pacjent 3 gen z 2009, 340 000 km i jeżeli dobrze rozumiem - to bloki 6-9 kwalifikują się do wymiany - zgadza się?
Wow, świetny wynik jak na taki przebieg.
Zajrzyj do 6 bloku, gdyż przez większość czasu to on najsłabiej pracował pod obciążeniem.
Te zwiększone spadki napięcia mogą być też spowodowane zaśniedziałymi stykami.
Moduł ten składa się tak naprawdę z 2 pakietów połączonych w szereg.
Jeżeli styki są czyste to prosta sprawa
Wyjmujesz 6 moduł (2 skrzyneczki) i sprawdzasz czy jedna z nich czy obie są kaput...
Da się to zrobić ładowarką modelarską (taką trochę lepszą)
Wymaga to jednak trochę czasu i pracy ale jest do wykonania przez każdego ogarniętego człowieka.
Tak naprawdę to przydałoby się przesortować pojedyncze pakiety składowe z modułów 6-9 czyli 8szt, przesortować i poukładać parami najbardziej zbliżone do siebie.
Dla każdej sztuki warto byłoby określić pojemność i rezystancję wewnętrzną....
Pewnie wyjdą ze 2 może 3 słabsze sztuki które bez problemu kupisz nawet na allegro.
PS.
Dzisiaj sprawdziłem 2 letka, 25kkm przebiegu.
Bakterie jak nówki (max 0,1V odchylenie, wszystkie równiutko, estymowana pojemność 6,5Ah)