Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 155220 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zurdar

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 68
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #60 dnia: 02-11-2018, 06:26:56 »
Pamiętaj że to powyżej 200V a więc napięcie zdecydowanie niebezpieczne.

Offline Maher

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 124
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #61 dnia: 02-11-2018, 07:36:57 »
Pamiętaj że to powyżej 200V a więc napięcie zdecydowanie niebezpieczne.

Trzeba uważać tylko w przypadku samochodu musiałby się dotknąć równocześnie obydwu przewodów (zresztą wcześniej i tak wyciągnąć trzeba bezpiecznik pomarańczowy, a poszczególne ogniwa mają 7,2V), nie to co w gniazdku w domu gdzie wystarczy dotknąć się jednego fazowego a drugi dotykamy cały czas poprzez podłogę.
Patrzyłem na allegro i w przypadku własnoręcznej regeneracji najlepszym rozwiązaniem na lata jest chyba kupić baterie od Auris II (do priusa są droższe) ok. 2000zł i podmienić ogniwa i mamy baterie kilkuletnią.

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #62 dnia: 02-11-2018, 09:17:53 »
Wiem wiem co do rozbrojenia baterii już prześledziłem jak bezpiecznie się do tego zabrać na YT ładnie pokazane jak rozbroić baterię. Przy okazji pytanko zanim zacznę dobierać się do trakcyjnej wcześniej odpiąć akumulator 12v ? Tak bym z robił na chłopski rozum co by jakiś błędów nie połapał. Co do poszukiwań baterii zobaczę w jakiej kondycji jest moja. Nie ukrywam że chcę opędzić to jak najmniejszym kosztem dla tego myślałem o pojedynczych celach . Na allegro widziałem nowe ale nie jestem pewien czy to nie chińczyk jakiś. Na początek muszę przebrnąć test baterii magicznym kabelkiem.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #63 dnia: 02-11-2018, 09:33:51 »
Do i instalacji techstream,a najlepiej windows XP jak cos nowszego to bedziesz musiał troszkę pokombinować. W/g mnie lepiej i łatwiej byłoby kupić (pożyczyć od kogokolwiek albo dogadać sie z kimś z forum z okolic Wawy za  :beer:) zwylky interfejs elm327 i robisz test baterii z Hybrid Assistantem i już wiadomo mniej więcej które cele niedomagają.
Jeżeli myslisz o opcji zakupu całej baterii i przekładki wszystkich ogniw to sugeruje od razu zamienić je miejscami, te z zewnatrz dac do środka. Dobrze też żeby wszystkie cele były względem siebie zbalansowane czyli mniej więcej miały wszytskie to samo napięcie/ stan naładowania. Jeżeli będziesz dokładał inne do reszty to wypadałoby to sprawdzić, jeżeli będą szły wszystkie moduły to raczej powinny być już zbalansowane względem siebie ale ja bym sprawdził. Poczytaj w tym dziale jest trochę tematów o baterii HV. Nawet ktoś sam wymieniał w PII i to ładnie opisał.
Ciekawe czemu panowie z ASO nie mogli się podłączyć? Masz może LPG z korektami po OBD? Albo jakiś inne szpeje?
« Ostatnia zmiana: 02-11-2018, 09:35:29 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #64 dnia: 02-11-2018, 10:21:16 »
Myślałem też o elm327 jest tańszy w zakupie względem techstream tylko Hybrid Assistans to aplikacja ? Można to gdzieś pobrać? Bo jak słyszę o kombinowaniu przy lapku to tu już słabiej u mnie:) Mam win 7 ....Trochę już przetrzepałem forum na ten temat dla tego pomysł żeby się samemu pobawić .Nie taki diabeł straszny jak go malują a jak się uda jaka satysfakcja no i parę groszy w kieszeni. Tak jest lpg już z lpg kupiłem nie wiem jak było montowane. W ASO nie mogli ale hybrid 24 mobilny się połączył i miał wgląd w poszczególne cele. Proponował wymianę na miejscu 1500 ale powiedział że jeszcze chwilę mogę jeździć błędów na razie nie wywala. Różnice pomiędzy celami dochodziły już do 1v . Mogłem poprosić o jakiś zrzut ekranu albo wydruk.Mój błąd.

Offline ghost2255

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 379
  • Samochód:: Yaris IV
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #65 dnia: 02-11-2018, 10:55:50 »
techstream normalnie działa na Win7

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #66 dnia: 02-11-2018, 11:13:16 »
Nie napisałem że nie bedzie działać tylko instalacja nie sprowadza się do kliknięcia "ok". Działa też na win10.
Kapel poczytaj w podczepionych wątkach jest jeden o baterii a drugi o interfejsach OBD i HA - tak to darmowa aplikacja ma Androida

Następnym razem jak bedziesz jechał do ASO albo podłączył interfejs to wyłącz LPG (bo pewnie ona blokowala dostęp) i wylacz auto. Tak zeby na nastepne uruchomienie samochód chodził tylko na benzynie. Nie bedzie miało ASO problemu z podłączeniem.
« Ostatnia zmiana: 02-11-2018, 12:00:25 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline PrzemekC5

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #67 dnia: 04-11-2018, 11:18:33 »
przepraszam, że wchodzę w środek wątku, ale czy brak możliwości analizy stanu baterii w ASO Toyoty (mniej niż 500km po odpięciu, rozładowaniu, kasowaniu błędów lub innej przyczynie) to stary chwyt handlarzy? można w jakiś sposób zweryfikować baterię w takiej sytuacji?

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #68 dnia: 04-11-2018, 11:34:47 »
Nie bardzo wiem o czym mówisz po mojej wizycie w ASO kiedy nie mogli się połączyć i sprawdzić baterii ale inne stare błędy pokasowali powiedzieli żebym wrócił po 1000 km  i zostawił kolejne 200 zł. Dlaczego po 1000 teraz nie mogli a za 1000 km będą mogli:) Zniechęciłem się do ASO jeżeli nie potrafią wykonać usługi nie powinni brać pieniędzy. Rozumiem że chcesz kupić i ktoś Ci taką wersję sprzedał?

Offline MarcinWawa

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 16
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #69 dnia: 04-11-2018, 13:33:57 »
Witam, zerknie ktoś na moje wykresy?????????????



Prius 2008, 250k na liczniku
Dziękuję i pozdrawiam.

Offline przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #70 dnia: 04-11-2018, 13:50:36 »
Piękna sztuka.

Offline joy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 78
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #71 dnia: 04-11-2018, 15:34:14 »
Do Kolegi Kapel:

Miałem dokładnie ten sam przypadek w ASO Toyota Częstochowa. Nie można zrobić testu baterii z powodu błędów, które mi skasowali i zapraszają na badanie po przejechaniu 500-1000 km. Z tym, że mnie nie kazali płacić za test, gdy byłem, tylko zapłaciłbym 200 zł. po skutecznym badaniu za drugim razem (ale jeszcze się nie wybrałem). Po pierwszej wizycie w ASO (robiłem typową obsługę serwisową klimatyzacji i chciałem zrobić test baterii) wrażenie miałem jak najbardziej ;pozytywne.

Offline PrzemekC5

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 25
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #72 dnia: 04-11-2018, 17:49:06 »
Nie bardzo wiem o czym mówisz po mojej wizycie w ASO kiedy nie mogli się połączyć i sprawdzić baterii ale inne stare błędy pokasowali powiedzieli żebym wrócił po 1000 km  i zostawił kolejne 200 zł. Dlaczego po 1000 teraz nie mogli a za 1000 km będą mogli:) Zniechęciłem się do ASO jeżeli nie potrafią wykonać usługi nie powinni brać pieniędzy. Rozumiem że chcesz kupić i ktoś Ci taką wersję sprzedał?

u mnie nie wzięli nic, auto wjechało na serwis po czym po 15min zostało zwrócone z informacją, że aby analiza była możliwa muszę zrobić ok 500km i wrócić do serwisu ponieważ aktualnie układ pracował zbyt krótko aby system wykonał diagnozę, co zaważyło na odpuszczeniu zakupu samochodu, notabene po kilku godzinach weryfikacji, oględzin, jazdy próbnej itd..

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #73 dnia: 05-11-2018, 00:24:37 »
Odpowiadając na powyższy post i:

czy brak możliwości analizy stanu baterii w ASO Toyoty (mniej niż 500km po odpięciu, rozładowaniu, kasowaniu błędów lub innej przyczynie) to stary chwyt handlarzy? można w jakiś sposób zweryfikować baterię w takiej sytuacji?

Nie, nie jest to chwyt handlarzy. Napiszę więcej, ja nawet jednego handlarza na to złapałem  :cool: Auto miało nieoryginalny zwykły kwasowy aku 12v bosha (nie AGM), ogólnie przed wizytą w ASO były problemy z otwarciem, uruchomieniem itp. Ale ok. Podałem warunek sprzedawcy, że jeżeli auto przejdzie test układu HV w ASO to je wezmę. Umówił wizytę następnego dnia (żeby podładować przez noc aku 12v). Pojechał testu HV nie przeszedł bo nie wytrzymał go rzeczony aku 12v, wywaliło błąd, kasowanie itp. i procedurę ASO musiało wykonywać od nowa, ale dopiero po przejechaniu tych właśnie minimum 500km. I biedak jeździł po nocy żeby następnego dnia finalnie test przejść oczywiście już z nowym aku 12v (też zwykłym). Ja jednak zrezygnowałem bo przy finalnych oględzinach wyszły inne hece  :cool: honorowo dałem 100zł za to wyjeżdżone paliwo (oczywiście po potwierdzeniu w ASO że taka sytuacja miała miejsce) i rozeszliśmy się do swoich zajęć.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #74 dnia: 05-11-2018, 08:04:10 »
Taka jest procedura. Przed testem sprawdzają błędy, jeśli jakiś jest to go usuwają i mogą wykonać test po przejechaniu minimum 500km. ASO nie ma na to wpływu ponieważ jest to obligatoryjne działanie narzucone przez producenta tj. Toyota Motors Japan. Wszystkie dane idą do Japonii w ASO widzą tylko wynik końcowy który idzie potem na certyfikat. Prawdopodobnie producent chce się zabezpieczyć przed kasowaniem błedów że tak powiem "stałych", "notorycznych" zaraz przed testem i wymaga aby był "czysty" system do badania bez błędów. Certyfikat jest nie tylko na samą baterię lecz na cały system hybrydowy, więc jakikolwiek błąd systemu HSD powoduje że test nie przejdzie i nie będzie certyfikacji a producent nie "podłoży" się. Sam test ma najwyraźniej niskie limity na baterię, bo moja podczas testów HA pokazuje problemy z modułem 3 i 6 (3 najczęściej), nie ładuje się powyżej 18km a mimo to test przechodzi jako poprawna. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać  i mieć nadzieję że bateria nie przejdzie testu w najbliższych 4 latach.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013


 

Beesafe.pl