Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 155419 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #90 dnia: 16-11-2018, 13:40:05 »
Własnie nie żadnych błędów. Spalenie z komputera pokazuje 5.9 nie wiem czy to dużo? Pytanie czy bawić się w wymianę modułów cel czy całą baterię w hybrid serwis 1500 zł z roczną gwarancją. Samemu się bawić wyjdzie prawie to samo;) albo drożej....

Szukam baterii albo pojedynczych cel na co zwrócić uwagę o co chodzi z biegunowością prawy lewy. Czy bateria od priusa plusa ma takie same cele . Widzę że mają też różne prądy rozruchowe czy to ma znaczenie? Jak są liczone bloki z której strony jest pierwszy?
« Ostatnia zmiana: 17-11-2018, 18:58:51 wysłana przez fazibazi »

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #91 dnia: 18-11-2018, 00:32:35 »
Własnie nie żadnych błędów. Spalenie z komputera pokazuje 5.9 nie wiem czy to dużo? Pytanie czy bawić się w wymianę modułów cel czy całą baterię w hybrid serwis 1500 zł z roczną gwarancją. Samemu się bawić wyjdzie prawie to samo;) albo drożej....

Szukam baterii albo pojedynczych cel na co zwrócić uwagę o co chodzi z biegunowością prawy lewy. Czy bateria od priusa plusa ma takie same cele . Widzę że mają też różne prądy rozruchowe czy to ma znaczenie? Jak są liczone bloki z której strony jest pierwszy?

Rzeczywiście nie wygląda to dobrze. Różnice w napięciach modułów są duże i rozłożone klasycznie - czyli te w środku z gorszym chłodzeniem wypadają gorzej. Nie ma tutaj (niestety) typowej awarii jednej albo dwóch komórek. Źle zachowuje się większość. Z tego, co czytałem jest szansa, że jak zdejmiesz osłonę baterii, to okaże się, że są zaśniedziałe łączenia i to jest powodem spadków napięcia. Było kilka takich przypadków. Wtedy oczyszczenie mogłoby sytuację poprawić. Są opisy, jak to czyścić i czym. Podobno Japończycy składają nowe baterie w rękawiczkach, żeby nie zostawić tłuszczu na stykach. Przy starej baterii aż takie ceregiele nie mają może sensu.

Baterie wykańcza temperatura, więc przeglądnij też dobrze wentylator, czy się włącza i kanały dolotowe.

Bloki liczy się od strony HV ECU. Tu jest o tym mowa:
https://priuschat.com/threads/gen-ii-prius-individual-battery-module-replacement.125588/page-4#post-1887612

Jak lubisz grzebać w elektryczności, to możesz sobie na spokojnie z miernikiem zmieniać najgorsze moduły. 1500 złotych za rok gwarancji też ma sens (niektórzy tyle płacą za samo OC). Dobrze by było jednak sprawdzić, co Ci zakładają tym samym Hybrid Asystentem.

Różnice w napięciach w dobrej baterii są bardzo małe. Pojemność całkowita baterii ma dużo mniejsze znaczenie niż te różnice. One wpływają na to, kiedy komputer zaczyna ładować baterię HV i kiedy przestaje. Komputer zawsze chroni najbardziej zagrożone ogniwa. Odcina ładowanie, jak jeden z modułów zbliży się do maksymalnego bezpiecznego napięcia i tak samo przerywa rozładowanie (tryb EV), kiedy moduł o najniższym napięciu spadnie do minimalnego bezpiecznego napięcia. Wraz ze starzeniem się baterii przedział ten się zmniejsza a w efekcie zmniejsza się efektywna jej pojemność.

Offline memory

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 322
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #92 dnia: 18-11-2018, 12:32:04 »
Różnice w napięciach w dobrej baterii są bardzo małe. Pojemność całkowita baterii ma dużo mniejsze znaczenie niż te różnice. One wpływają na to, kiedy komputer zaczyna ładować baterię HV i kiedy przestaje. Komputer zawsze chroni najbardziej zagrożone ogniwa. Odcina ładowanie, jak jeden z modułów zbliży się do maksymalnego bezpiecznego napięcia i tak samo przerywa rozładowanie (tryb EV), kiedy moduł o najniższym napięciu spadnie do minimalnego bezpiecznego napięcia. Wraz ze starzeniem się baterii przedział ten się zmniejsza a w efekcie zmniejsza się efektywna jej pojemność
znasz wartości tych napięć ekstremalnych które powodują ładowanie i rozładowywanie  baterii w P2 i czy mozna te wartości zmieniać np,nowymi pidami .
Prius NHW20

Offline KilgoreT

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 173
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #93 dnia: 18-11-2018, 13:17:04 »
znasz wartości tych napięć ekstremalnych które powodują ładowanie i rozładowywanie  baterii w P2 i czy mozna te wartości zmieniać np,nowymi pidami .

Nigdy nie zetknąłem się z czymś takim jak możliwość zmiany parametrów HV ECU za pomocą pidów. Wartości bezpieczne napięć na pewno zostały określone doświadczalnie przez konstruktorów baterii. Wynikają z cech fizycznych ogniwa NiMh. Jest to kompromis pomiędzy żywotnością baterii a jej wykorzystaniem.

Same wartości graniczne można łatwo odczytać z wykresów choćby HA zamieszczonych w tym wątku. U @Kapela najwyższe napięcie modułu to 16,55 V a najniższe to 13,7 V (wtedy włączyło się ładowanie). Myślę, że brak błędów może wynikać właśnie z tego, że słabych komórek jest wiele ale żadna nie jest w 100% uszkodzona. Powodowałby to brak możliwości bezpiecznego ładowania całej baterii czyli niesprawność systemu. Z punktu widzenia kosztów naprawy taka sytuacja może być jednak gorsza.

Dobrze prezentuje całą sytuację chłopak z tego filmiku. Widzi "Trójkąt śmierci" przy najmniejszym napięciu modułu 8,8V. Dla komputera jest to ewidentnie moduł niesprawny i odmawia uruchomienia całego napędu:
https://www.youtube.com/watch?v=3XPhQmSbca4

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #94 dnia: 18-11-2018, 14:56:08 »
Znalazłem taką baterię https://allegro.pl/toyota-prius-plus-bateria-oryginal-gwarancja-i7623454792.html tylko nie jestem pewien czy od priusa plusa ogniwa są te same wydaje mi się że powinny być takie same  tylko chyba jest ich mniej.  Przesortowanie ogniw w moim przypadku jest ich trochę:) powinno postawić moją baterię na nogi i chyba jest to  tańsza opcja . Może jeszcze jakieś cele zostaną w zapasie.

Online przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #95 dnia: 18-11-2018, 15:27:15 »
Prius Plus to chyba ma ogniwa LiOn a nie NiMH.

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #96 dnia: 18-11-2018, 15:40:57 »
Czyli prius plus odpada? Szukać od P2 P3 zwykłego albo aurisa?

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #97 dnia: 18-11-2018, 16:34:08 »
Mylicie pojęcia. Plug in gen III ma 2 baterie. Zwykłą NIMH jak w innych i tą "pluginową" LION. Prius plus też ma NIMH. Plugin gen IV ma jedna baterie lion. Jezeli szukasz CAŁEJ baterii to wiadomo najlepiej od PII. Jezeli chcesz podmieniac moduły to mozesz z: PIII, PIII plugin (tylko NIMH), plus, yaris, Auris I i Ii i co tam jeszcze.

Jakbym był na twoim miejscu to poszukał bym całej z Aurisa II w dobrym stanie (chyba ci sie nie śpieszy?). Bo za pol roku lub rok okaze się ze kolejne moduly niedomagają. A z Aurisa II to będą raczej świeże. I przelozysz wszytstkie moduły, nie bedziesz nic balansowal itp. To co zostanie to bedziesz mial na daleeeki zapas....

Z kolei jest różnica w modułach pomiedzy gen2 i 3 i ja bym ich nie mieszał. Jak przekładać to wszystkie bez mieszania. Albo tylko z gen II.

https://priuschat.com/threads/gen-2-and-gen-3-hv-battery-interchangeable-modules-interchageable.144328/
« Ostatnia zmiana: 18-11-2018, 18:35:51 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #98 dnia: 18-11-2018, 16:50:40 »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #99 dnia: 18-11-2018, 18:39:18 »
Jednak nie, na zdjęciu widać że jest naklejka LION. Jednak to ja byłem w błędzie. Przepraszam. Bateria z Plusa też odpada.

Przeczytaj wątek z PC powyżej. Był też wątek na forum (chyba nawet 2) o samodzielniej wymianie bez balansowania.

http://forum.toyotaklub.org.pl/index.php/topic,40227.0.html

i może coś jeszcze

« Ostatnia zmiana: 18-11-2018, 18:49:30 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #100 dnia: 18-11-2018, 19:13:18 »
Spoko ważne że zweryfikowana przed zakupem:) cenowo była kusząca no i jest kilka sztuk do PLUSÓW do P II mało i droższe. Ciężko trafić coś godnego uwagi. Wątek czytałem chcę się pobawić jak znajdę jakąś bateryjkę w dobrej kondycji po rozsądnym przebiegu miło by było jak by jakaś gwarancja była. Chyba nie będzie łatwo.

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 369
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #101 dnia: 18-11-2018, 19:48:10 »
Koledzy, baterie musicie szukać pod model. PIP ma jedna baterie LIon ale z 2 częściami pojemności tj. malą czesc jzk w zwykłym Priusie i duza czesc jako trakcyjną.
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #102 dnia: 18-11-2018, 20:36:18 »
Lechu2 mógł byś trochę bardziej objaśnić już się pogubiłem . Mam priusa II 2007 r. Szukam całej baterii żeby posortować i powymieniać pojedyncze cele ogniwa baterii trakcyjnej. Czym mam się kierować w poszukiwaniach. 

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #103 dnia: 18-11-2018, 21:47:50 »
Może napiszemy czego nie:

Prius plus (LIION)

 i Prius gen III plugin ale tu tylko bateria od plugin tez jest LIION, bo tak jak napisałem wyżej +Lehu2 w plugin genIII są 2 oddzielne baterie, LIION taka:

https://allegro.pl/prius-iii-plug-in-plugin-bateria-akumulator-i6988390630.html

a druga jest zwykła NIMH i ona jest ok, Dopiero w plugin genIV jest jedna cała bateria LIION

Tu tak dla wyjaśnienia plugin gen III:



A tu gen IV plugin i zwykła chyba też ale te generacje i tak Ciebie nie interesują:



Poza tym Yaris ma mniej modułów więc jeżeli chodzi o przekładkę całej to najlepiej:

Prius III gen i Auris HSD I i II gen i na tym się skup (prius gen II pominąłem bo różnie może być i wyjdzie na to ze kupisz taką samą padakę)

Haha, jakbyś się nudził to może zrób od razu takie coś:

« Ostatnia zmiana: 23-12-2019, 07:38:23 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline kapel

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 21
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #104 dnia: 18-11-2018, 22:09:24 »
Dobra teraz rozumiem. Tak czy siak widzę że po taniości będzie ciężko ... zastanawiam się czy nie poczekać aż wywali błąd umrze śmiercią naturalną i skorzystać z tej regenerowanej z roczną gwarancją 1500 zł, szukając używki chyba i tak nie uda mi się zejść poniżej tej kwoty. Na taryfie nie jeżdżę może taka regenerowana posłuży trochę dłużej. Znalazłem jeszcze coś takiego mam blisko może warto sprawdzić https://allegro.pl/toyota-prius-bateria-hybrydy-i7669985605.html
« Ostatnia zmiana: 18-11-2018, 22:12:45 wysłana przez kapel »


 

Beesafe.pl