Własnie nie żadnych błędów. Spalenie z komputera pokazuje 5.9 nie wiem czy to dużo? Pytanie czy bawić się w wymianę modułów cel czy całą baterię w hybrid serwis 1500 zł z roczną gwarancją. Samemu się bawić wyjdzie prawie to samo;) albo drożej....
Szukam baterii albo pojedynczych cel na co zwrócić uwagę o co chodzi z biegunowością prawy lewy. Czy bateria od priusa plusa ma takie same cele . Widzę że mają też różne prądy rozruchowe czy to ma znaczenie? Jak są liczone bloki z której strony jest pierwszy?
Rzeczywiście nie wygląda to dobrze. Różnice w napięciach modułów są duże i rozłożone klasycznie - czyli te w środku z gorszym chłodzeniem wypadają gorzej. Nie ma tutaj (niestety) typowej awarii jednej albo dwóch komórek. Źle zachowuje się większość. Z tego, co czytałem jest szansa, że jak zdejmiesz osłonę baterii, to okaże się, że są zaśniedziałe łączenia i to jest powodem spadków napięcia. Było kilka takich przypadków. Wtedy oczyszczenie mogłoby sytuację poprawić. Są opisy, jak to czyścić i czym. Podobno Japończycy składają nowe baterie w rękawiczkach, żeby nie zostawić tłuszczu na stykach. Przy starej baterii aż takie ceregiele nie mają może sensu.
Baterie wykańcza temperatura, więc przeglądnij też dobrze wentylator, czy się włącza i kanały dolotowe.
Bloki liczy się od strony HV ECU. Tu jest o tym mowa:
https://priuschat.com/threads/gen-ii-prius-individual-battery-module-replacement.125588/page-4#post-1887612Jak lubisz grzebać w elektryczności, to możesz sobie na spokojnie z miernikiem zmieniać najgorsze moduły. 1500 złotych za rok gwarancji też ma sens (niektórzy tyle płacą za samo OC). Dobrze by było jednak sprawdzić, co Ci zakładają tym samym Hybrid Asystentem.
Różnice w napięciach w dobrej baterii są bardzo małe. Pojemność całkowita baterii ma dużo mniejsze znaczenie niż te różnice. One wpływają na to, kiedy komputer zaczyna ładować baterię HV i kiedy przestaje. Komputer zawsze chroni najbardziej zagrożone ogniwa. Odcina ładowanie, jak jeden z modułów zbliży się do maksymalnego bezpiecznego napięcia i tak samo przerywa rozładowanie (tryb EV), kiedy moduł o najniższym napięciu spadnie do minimalnego bezpiecznego napięcia. Wraz ze starzeniem się baterii przedział ten się zmniejsza a w efekcie zmniejsza się efektywna jej pojemność.