Brałbym nawet taką za 1500. Ale najpierw powiedziałbym sprzedającemu, żeby wziął miernik, odkręcił pokrywę, pomierzył i zapisał napięcia. Tego się praktycznie nie da sfałszować. Jeżeli bateria jest sprawna to napięcia będą do siebie podobne.
Do Priusów II gen. baterie są prawdopodobnie droższe, bo zapotrzebowania jest znacznie większe. Na priuschcie jest potężny wątek o gościu, który przerobił naprawę baterii HV od A do Z (brał o ile pamiętam z III gen do II). Na początku wybijało mu trójkąt po stu milach ponownie. Dopiero jak odpowiednio zbalansował baterię (połączenie równoległe) to zrobił duże kilometry (ponad 8000 mil) bez problemów. Gość jest szczery i nie ściemnia, opisuje wszystkie swoje wzloty i upadki.
Od paru lat działa też co najmniej dwóch niezależnych producentów baterii HV do Priusów. Dostarczają oni nowe ogniwa o innej budowie niż fabryczne - do tego nowe okablowanie. Jak na razie nie mają zwrotów. Kosz od $1200 do $1600. Gdybym miał uwalone wiele ogniw, to chyba bym tak próbował.