Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 155289 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

rkon1

  • Gość
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #150 dnia: 30-04-2019, 19:13:38 »
Jestem po kolejnym przedłużeniu gwarancji na baterie układu hybrydowego. Tym razem Toyota do certyfikatu dodaje pisemne warunki gwarancji i oto jedna z ciekawostek tj kiedy gwarancja nie obowiązuje. Niektórych wyłączeń z gwarancji w ogóle nie rozumiem ale na szczęście one mnie nie dotyczą

Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka


Offline keybee

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #151 dnia: 09-05-2019, 12:05:29 »
Nie wiem czemu nie widzę poprawnych wykresów. Auto doładowałem na postoju do zielonych kresek. Zgasiłem i odpaliłem na nowo auto i HA. Klima, tylna szyba, światła i jeździłem po parkingu. Jak odpalił po 10 min ICE to zamknąłem i wygenerowalem raport. Co robię źle?
https://drive.google.com/folderview?id=1oBt-8AKJwJ8jk2bJLfKRA57QaQ7pzxST

Offline diuk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 122
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #152 dnia: 10-05-2019, 09:33:05 »
Nie wiem czemu nie widzę poprawnych wykresów. Auto doładowałem na postoju do zielonych kresek. Zgasiłem i odpaliłem na nowo auto i HA. Klima, tylna szyba, światła i jeździłem po parkingu. Jak odpalił po 10 min ICE to zamknąłem i wygenerowalem raport. Co robię źle?
https://drive.google.com/folderview?id=1oBt-8AKJwJ8jk2bJLfKRA57QaQ7pzxST

szacowana pojemność baterii 3,44 Ah to całkiem nieźle, ale faktycznie jak chcesz mieć "ładne" dane to przed wygenerowaniem raportu masz możliwość wyboru ramy czasowej, z której zgarniać dane - ogranicz bardziej tak, aby nie uwzględnił włączenia się silnika spalinowego, który zapewne Ci się włączył na końcu testu zanim zdążyłeś wyłączyć HA battery test.

generalnie ma nie być ujemnego prądu i ujemnych napięć na blokach w sekcjach min (konkretnie -18A prąd i jakieś -327 V napięcia)

Offline keybee

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #153 dnia: 10-05-2019, 09:41:06 »
Zobacz teraz bo wgrałem nowe zdjęcia z nowego testu

Offline diuk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 122
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #154 dnia: 10-05-2019, 11:44:45 »
Zobacz teraz bo wgrałem nowe zdjęcia z nowego testu
no i już lepiej to wygląda

szacowana pojemność 4.19Ah ale najważniejsze, że max delta 0.19V czyli wszystkie ogniwa sensownie równe.

jak dojdziesz do wprawy zrób test tak, aby wyłączyć pomiar jak SOC osiągnie ok 45-42 % (silnik spalinowy z reguły włącza się przy 40%) - a pomiar szacowanej pojemności będzie najbardziej realny - zauważ, że poniżej ok 58% SOC  wykres SOC w czasie zaczyna gwałtowniej spadać

Offline keybee

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #155 dnia: 10-05-2019, 16:42:13 »
Jest to typowe czy u mnie tylko? Że tak spada szybciej poniżej 58%SOC. Ile Ah ma nowa bateria a ile powinno być przy moim przebiegu 300k km?

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 371
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #156 dnia: 03-06-2019, 23:08:25 »
Dopiero zobaczyłem, że coś z tymi Waszymi testami może być nietak bo zapisany minimalny prąd rzędu -23A (czyli ładowanie) świadczy o włączeniu w trakcie testu silnika spalinowego i rozpoczęcia ładowania akumulatora ?
Podczas testu ma być tylko i wyłącznie tryb EV, spalina nie może się włączyć.
Doczytajcie o warunkach do spełnienia przy teście hybrid assistantem - wszystko jest opisane.
Nie wiem, czy przez te 2 lata procedurę nieco zmienili, ale teraz wygląda tak:

   
1. Bring the car to READY.
2. Start Hybrid Assistant and be sure it's connected to the car.
3. Complete the S1 cycle until the petrol engine will stop, if necessary on cars that automatically turn on the engine shortly after powering on the car.
4. Park the car
5. Set A/C temperature to LOW
6. Be sure to have at least 60% SOC and the engine is off
7. Tap the HV Check button.
8. Turn on A/C at the LOW setting
9. Turn on the windshield defroster
10. Turn on all headlight
11. Keep going until battery level gauge is at 2 bars and the petrol engine starts to recharge it.
12. Wait for the engine to turn off
13. Tap again the HV Check button to exit the Battery Check screen
14. Exit Hybrid Assistant with the Android "back" button.

Punkt 11 wyraźnie sugeruje włączenie silnika spalinowego.
Auris II HSD Touring Sports 2015

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #157 dnia: 04-06-2019, 08:58:57 »
Punkt 11 wyraźnie sugeruje włączenie silnika spalinowego.

Tak, bo masz doprowadzić do takiego rozładowania by układ rozpoczął ładowanie silnikiem. Najlepiej rozładowywać dużym prądem, ja włączam wszystkie odbiorniki (klima na max, wszystkie światła, granie szyby i lusterek pkty 8,9,10 no i najważniejsze ręczny+wsteczny). Może zaraz sobie zrobię bo dawno nie robiłem.  :o

To co pisze Mieciu to sytuacja np.zimą gdy robisz test baterii a auto jest niewygrzane i układ podczas rozładowywania, które trwa parę minut, chce "się podgrzać"i włącza spalinę z tego powodu a nie z powodu niskiego stanu baterii HV.
« Ostatnia zmiana: 04-06-2019, 09:15:26 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 371
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #158 dnia: 04-06-2019, 11:05:10 »
no i najważniejsze ręczny+wsteczny
Czyli tak jakby zmuszamy auto do podjęcia próby jazdy do tyłu, ale nie da rady?
No bo normalnie powyższa procedura tego nie przewiduje, a punkt 4 sugeruje raczej zachowanie pozycji P.
A jeszcze a propos procedury, co do punktu 3, to w Aurisie chyba nie jest on potrzebny, bo spalina nie włącza się bez powodu zaraz po odpaleniu auta?
Auris II HSD Touring Sports 2015

Offline fazibazi

  • Moderator
  • Toyot Zmotoryzowany
  • ******
  • Wiadomości: 2268
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #159 dnia: 04-06-2019, 16:18:32 »
zmuszamy
tak, i dobrze w razie w mieć ścianę za sobą  :-P procedura nie przewiduje ale lepiej rozładować baterię większym prądem.

spalina nie włącza się bez powodu
Nieznane są wyroki hybrydy  :grin: Dla świętego spokoju i po to żeby nie powtarzać testu, sugeruję przed nim, pojeździć trochę autem żeby osiągnąć nawet S3. Niewiele to kosztuje, można sobie test zaplanować np po powrocie z jakiegoś przejazdu itp. a będziemy mieli niemal pewność, że spalina nie przerwie nam testu w nieodpowiednim momencie.
« Ostatnia zmiana: 04-06-2019, 16:23:54 wysłana przez fazibazi »
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #160 dnia: 28-06-2019, 07:37:46 »
Rzucicie łaskawym okiem na moje wyniki? Ostatnio widzę ograniczenie pojemności baterii, tj. nie mogę jej naładować na full, a zdarza się, że rozładowuje się do 1 kreski. Jeszcze w zeszłym roku tego nie było. Pacjent ma 280 kkm.


Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: 28-06-2019, 07:40:46 wysłana przez parian »

Offline diuk

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 122
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #161 dnia: 28-06-2019, 08:57:12 »
delta prawie 1 Volt w roboczym zakresie naładowania baterii (45-65% SOC) i rozjazd wszystkich napięć ogniw (brak jednego lub dwóch wyraźnie słabszych od reszty) moim zdaniem kwalifikuje całą baterię do wymiany.

jesteś w stanie zgarnąć statystyki bez włączonego silnika spalinowego czy to już niemożliwe?

jakie masz teraz średnie spalanie? (tak minimum 10km dystansu)

Online przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #162 dnia: 28-06-2019, 11:27:25 »
Od 100tys.km (slownie stu tysiecy) jezdze na baterii, ktora wedlug tego co wyzej kolega napisal kwalifikuje sie do wymiany. Bylo nawet gorzej bo roznica napiec przekraczala 1,5V co powodowalo pojawianie sie bledu "wymien baterie HV". Dlaczego napisalem bylo w czasie przeszlym? Bo od ponad miesiaca blad sie nie pojawia, spadly napiecia najmocniejszych ogniw a wiec spadla i roznica napiec. Spalanie 100tys.km temu a dzis to roznica 7-8% ale niekoniecznie wynika ona z gorszego stanu baterii, kiedys staralem sie jezdzic oszczedniej a obecnie juz mi sie nie chce. Srednie spalanie z ok. 100tys.km mam obecnie 5,2. Auto Auris II TS, jazda 99% w miescie z czego ok. 70% w dzien (korki) i 30% w nocy (ulice niemal puste). Klimatyzacja/ogrzewanie caly czas wlaczone, rowniez na postoju. Przebiegi 5-6tys.km miesiecznie.

Offline parian

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 193
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #163 dnia: 28-06-2019, 11:50:22 »
Średnie spalanie w okresie letnim z ostatniego tankowania to 4,7 wg. kompa, 60% trasa 40 % miasto. Spalanie mi wzrosło od ubiegłego roku, tzn. kiedyś mogłem przy spokojnej jeździe poza miastem zrobić wynik typu 3,8, teraz jest 4 i wyżej.

Wysłane z mojego Mi MIX 2S przy użyciu Tapatalka


Online przmor

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2646
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #164 dnia: 28-06-2019, 13:51:15 »
Zalozmy, ze spalanie wzroslo o 0,5 litra czyli 2,50zl na kazde 100km. Przy zalozeniu, ze nowa bateria kosztuje 10tys.zl to inwestycja zwroci sie po przejechaniu 400tys.km o ile nowa bateria w tym czasie nie padnie. Jezdzic i sie nie przejmowac. Dopiero jak zacznie pojawiac sie blad pomyslec co dalej robic. A do tego czasu dbac o czystosc filtra powietrza chlodzacego baterie.


 

Beesafe.pl