Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 37627 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline diuk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 54
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #165 dnia: 28-06-2019, 14:06:33 »
ok, faktycznie chodziło mi o coś innego - z uwagi że jest taki rozjazd napięć - to nie jest to sytuacja, gdzie wymiana paru ogniw polepszy baterię, tu nie ma co wymieniać konkretnych ogniw - a jeśli już to wszystkie.

jeśli spalanie nie wzrosło znacznie i właściciel się nie obawia, że w nieoczekiwanym momencie silnik spalinowy po prostu nie uruchomi się no to faktycznie można jeździć.

przy małym eforcie można przeczyścić wentylator chłodzenia - przy takim stanie przyda się bo będzie mocno używany.
przy większym eforcie można rozkręcić baterię i wymienić ogniwa - wewnętrzne dać na zewnątrz, zewnętrzne do środka i przy okazji przeczyścić blaszki łączące ogniwa - może coś się poprawić.

jak sprawdzałem na alledrogo to da się już znaleźć zregenerowany zestaw ogniw za ok 3000

Offline przmor

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 587
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #166 dnia: 28-06-2019, 14:25:48 »
Wierzysz w regeneracje ogniw? Cos takiego nie istnieje. Ogniwa, w ktorych zaszly NIEODWRACALNE zmiany chemiczne nadaja sie do utylizacji. Regenracja ogniw wizalaby sie z calkowita wymiana wnetrza ogniw a tego zaden z januszy biznesu sprzedajacych "profesjonalnie zregenerowane ogniwa" nie jest w stanie zrobic. Mozna "zregenrowac" a w zasadzie naprawic baterie poprzez wymiane uszkodzonych ogniw. Jest tez inny sposob. Komputer mierzy napiecia blokow, skladajacych sie z szeregowo polaczonych po dwa modulow. Zazwyczaj skrajne moduly baterii sa w lepszej kondycji niz srodkowe, wystarczy wiec przemieszac moduly w ramach blokow tak aby zamiast kombinacji dobre-dobre, slabe-slabe bylo dobre-slabe, dobre-slabe. Spowoduje to zmniejszenie roznicy napiec miedzy blokami i zmniejszy ryzyko pojawienia sie bledu o wymianie baterii. Stan baterii oczywiscie sie nie zmienia bo z proznego to i Salomon nie naleje jednak komputer zobaczy baterie w nieco lepszym swietle.

Offline diuk

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 54
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #167 dnia: 28-06-2019, 14:32:14 »
nie wierzę w regenerację w sensie, że w jakiś magiczny sposób zwiększy się pojemność zużytego ogniwa.
chodziło mi o poskładanie zestawu z używanych w miarę równych ogniw, które jeszcze nie są za bardzo zużyte.
zasadniczo zgadzam się z wszystkim co napisałeś powyżej.

Offline crazy4volvo

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 15
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #168 dnia: 29-06-2019, 22:51:33 »
Na Priuschacie można znaleźć przykłady "regeneracji" ogniw poprzez uczynienie otworków i dolanie roztworu NaOH. Dość trudna operacja, ale niektórzy twierdzą, że poprawia pracę ogniw nawet na 2-3 lata. Ponadto użytkownicy ładowarki Prolong twierdzą, że kilkakrotne głębokie rozładowanie i naładowanie (w zakresie o wiele szerszym, niż w samochodzie)  poprawia zachowanie ogniw - są to przecież ogniwa NiMH i mają jednak efekt pamięciowy).
Co do niemożliwości naładowania akumulatora do pełna - u mnie jest tak, że jeśli temperatura akumulatora przekroczy 40C, to pojawia się ograniczanie prądu ładowania, więc odzysk przy hamowaniu jest słabszy i SOC z wolna maleje. Przy jeździe w korku, w upale z włączoną klimą (bez klimy się ostatnio nie da) kilkakrotnie ostatnio zdarzył mi się "zanik hybrydy" - 1 kreska, silnik na postoju kręci 1200 i ładuje, ale przy ruszaniu właściwie nie ma wsparcia od MG2. O zużyciu paliwa wolę nie wspominać, jak mam 25 MPG na słupkach (9.4 l/100km), to jestem szczęśliwy...
Przy okazji, jaką macie różnicę temperatur na wlocie do baterii i na samej baterii? u mnie jest to około 10-12C.
Prius gen2 2007, 140000 Mi

Offline KateFactory

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #169 dnia: 19-07-2019, 17:59:24 »
Może ktoś ogarnia wyniki z mojego pomiaru OBD II (pod iOS)
Nie wiem czy dobry wątek wybrałam.

Te zielone słupki ciągle się zmieniają, ale dlaczego rezystancja wewnętrzna jest pokazana tylko na 2 ogniwach?


Po gwałtownym przyspieszeniu i zahamowaniu:


Przy mocnym przyspieszaniu i nawet niezbyt gwałtownym hamowaniu świeci na czerwono:


Reszta testu wyszła tak:



Może ktoś umie to zinterpretować. Prius II T3 2008r
« Ostatnia zmiana: 19-07-2019, 18:01:29 wysłana przez KateFactory »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #170 dnia: 19-07-2019, 22:01:59 »
Wrzuć link do raportu albo wklej w prawidłowy sposób zdjęcia bo nic nie widać.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline KateFactory

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #171 dnia: 19-07-2019, 22:12:30 »
Wrzuć link do raportu albo wklej w prawidłowy sposób zdjęcia bo nic nie widać.

Nie umiem. Wystarczy przytrzymać kwadracik i zrobić ?otwórz zdjęcie?.

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 197
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #172 dnia: 19-07-2019, 23:07:39 »
KateFactory, a jakim to programem robiłeś?

Offline KateFactory

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #173 dnia: 19-07-2019, 23:14:09 »
KateFactory, a jakim to programem robiłeś?

Kate to imię żeńskie  :cool:
Dr Priusem, bo tylko to mi chce chodzić z OBD II

Offline KateFactory

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #174 dnia: 21-07-2019, 13:13:13 »
Ogarnęłam wstawianie zdjęć (sorry nie korzystam z forów poza ich czytaniem):
Wrzucam zdjęcia w kolejności z poprzedniego posta.













« Ostatnia zmiana: 21-07-2019, 13:18:40 wysłana przez KateFactory »

Offline HPQ

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 93
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #175 dnia: 23-07-2019, 11:55:42 »
Czesc :)

Prosze spogladnijcie w moj test i powiedzcie co sadzicie o stanie mojej baterii.
Raport ograniczyłem tak by wyrzucić czas gdy włączyła mi się spalina.

https://drive.google.com/file/d/1TzOay2--vFv7SdtwUXCSk2bOKBo88Y1w/view?usp=sharing

dzieki!
« Ostatnia zmiana: 23-07-2019, 11:59:51 wysłana przez HPQ »

Offline Zuq

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • CT200h, 2013
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #176 dnia: 30-07-2019, 15:37:32 »
Przede wszystkim siema Wszystkim,
 Dzięki Wam za inspirację - mimo wcześniejszych obaw, mi. in. dzięki temu forum, zdecydowałem się na zakup używanej HSD.
Do rzeczy, zrobiłem test baterii HV w programie Hybrid Assistant. Czy jest się do czego przyczepić? Pacjent to Lexus CT200h z 2013 r, krajowy, przebieg 47 tys.

https://photos.app.goo.gl/CiMR8SjSi8KPufeLA

Zablokowane   Min   Max   % Czas @ Min. V   Średnie Bias   Max. Bias   Średnia Delta Lokalna
1   14.09   16.88   0.32   0.09   0.27   0.09
2   14.12   16.93   0.00   0.04   0.25   0.07
3   13.80   16.95   0.06   0.05   0.32   0.05
4   13.87   16.98   0.00   0.02   0.25   0.10
5   13.92   16.90   0.26   0.09   0.23   0.12
6   13.97   16.95   0.00   0.04   0.20   0.08
7   13.97   16.95   0.06   0.05   0.32   0.06
8   14.00   16.95   0.00   0.02   0.25   0.11
9   13.82   16.88   0.26   0.09   0.30   0.13
10   13.87   16.95   0.06   0.04   0.27   0.08
11   14.00   16.95   0.06   0.06   0.22   0.07
12   14.02   16.98   0.00   0.01   0.17   0.12
13   14.02   16.85   0.19   0.09   0.22   0.13
14   14.09   16.90   0.00   0.03   0.20   0.08
Statystyka dla każdego bloku baterii.
?  Min. minimalna obserwowana wartość.
?  Max: maksymalna obserwowana wartość.
?  % Czas @ Min. V: procentowa wartość procentowa danego bloku była najniższa z baterii; wysokie wartości mogą wskazywać na słaby blok.
?  Różnica od najwyższego bloku.
?  Lokalna Delta: ile blok różni się od bezpośrednich sąsiadów.
Globalne statystyki
Minimalne zaobserwowane napięcie akumulatora   196 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie akumulatora   237 V
Minimalne zaobserwowane napięcie bloku   13.80 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie bloku   16.98 V
Maksymalna Delta   0.32 V
Średnia Delta   0.11 V
Minimalny obserwowany prąd   -19.29 A
Maksymalny obserwowany prąd   41.81 A
Minimalne zaobserwowane SOC   38.8%
Maksymalne zaobserwowane SOC   62.7%
Delta SOC   23.9%
Energia   1.31Ah
Szacowana przepustowość   5.74Ah
« Ostatnia zmiana: 30-07-2019, 15:43:00 wysłana przez Zuq »

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2129
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #177 dnia: 31-07-2019, 08:08:51 »
Młodzieniaszek.  :good: Nie masz się czym przejmować, dbaj o dobre chłodzenie baterii i następny test zrób przy 100tys.
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 223
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #178 dnia: 31-07-2019, 20:37:57 »
dbaj o dobre chłodzenie baterii
Witam. Próbowałem dostać się do wentylatora baterii w P3. Odkreciłem kratkę od wentylatora baterii, ukazał mi się "lej" który pewnie łączy wentylator z kratką. Zamontowałem z powrotem tą kratkę- bojąc się że coś spierdziele :wallbash:. Moja prośba, czy ktoś mógłby mi krok po kroku opisać jak dobrać się do wentylatora celem wyczyszczenia go. Albo podrzucił jakiś filmik?

 Ps.:wallbash: to symbol mojej bezradności
« Ostatnia zmiana: 31-07-2019, 20:40:46 wysłana przez mbauris »

Offline Zuq

  • Prawie Toyot
  • Wiadomości: 4
  • Płeć: Mężczyzna
  • CT200h, 2013
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #179 dnia: 31-07-2019, 22:11:11 »

Toyota Klub

Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #179 dnia: 31-07-2019, 22:11:11 »