Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza  (Przeczytany 38073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline mbauris

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 224
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #180 dnia: 31-07-2019, 22:17:22 »
Cytat: parian w 27-07-2017, 17:52:54
http://youtu.be/tf0FMoY3CsA
Godzina roboty. U mnie po 225 kkm wentylator był czysty, a raczej nikt tam wcześniej nie zaglądał

Udało mi się znaleźć film. Jak dla mnie to raczej się tego nie podejmę (niestety brak miejsca i przykro mi to pisać talentu). Napiszcie jakie są objawy brudnego wentylatora. Przebieg 200kkm

Ps dzięki Zuq
« Ostatnia zmiana: 31-07-2019, 22:19:15 wysłana przez mbauris »

Offline lecztomek

  • Początkujący
  • Wiadomości: 1
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #181 dnia: 12-08-2019, 10:46:55 »
Witam wszystkich.
Niedawno stałem się posiadaczem Priusa z 2006 roku - licznik 167 tys km.
Czy ktoś mógłby pomoć z interpretacją wyników ?






Offline arthi

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 20
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #182 dnia: 12-08-2019, 16:49:32 »
Szacowana przepustowość, to np. źle przetłumaczone, bo powinna być pojemność. U mnie 5,05Ah grudzień 2007, 176 tys. Km, oglądałem 2006 przebieg 213 od pierwszego właściciela tylko bardzo zapuszczony to było 3,48Ah. Oryginalnie ma chyba 6Ah. Co do reszty musisz poczekać na kolegów, ale ruch tutaj malutki lepiej chyba korzystać z priuschat.

Offline Lesiu

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #183 dnia: 08-09-2019, 22:28:40 »
Mogę prosić o analizę wyników testu baterii.
Rok 2008
Przebieg 244 tyś.




Toyota Prius gen. 2 2008r.
Był Seat Ibiza 1.4 MPI 8v 2000r.

Offline damian.r4

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 44
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #184 dnia: 09-09-2019, 06:43:38 »
Po pierwsze baterie przed testem powinieneś naładować do pełna albo przynajmniej ponad 60% i rozładować ja do momentu aż uruchomi się silnik spalinowy czyli przy ok 40%
A po drugie prąd rozładowania powinien być wyższy. Najlepiej jeździć w trybie EV gdzieś po pustym parkingu.

Wysłane z mojego Redmi Note 6 Pro przy użyciu Tapatalka


Offline Lesiu

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #185 dnia: 09-09-2019, 07:44:55 »
Ok, dzięki za odpowiedź. Dzisiaj zrobię jeszcze raz.
Toyota Prius gen. 2 2008r.
Był Seat Ibiza 1.4 MPI 8v 2000r.

Offline fazibazi

  • Moderator
  • ******
  • Wiadomości: 2150
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #186 dnia: 09-09-2019, 08:56:01 »
Najlepiej jeździć w trybie EV gdzieś po pustym parkingu.

Albo włączyć wszystkie odbiorniki energii: światła mijania, drogowe, ogrzewanie lusterek,tylej szyby, klimatyzację na PWR i LOW. Ja przy tej okazji testuję wytrzymałość hamulca ręcznego  :-P (oczywiście przy ścianie z tyłu).
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline dalu

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 297
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #187 dnia: 09-09-2019, 10:33:12 »
najlepiej tryb ev na parkingu pod dowolnym supermarketem w niedzielę wolną od handlu :good:

Offline Lehu2

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 365
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #188 dnia: 09-09-2019, 11:44:59 »
Koledzy, czy macie informacje jak należy przeprowadzić test baterii w Priusie Plug-in? Mam brać pod uwagę tylko część HV (do ok 22%) czy powinna być naładowana cała powiedzmy do 60%, zagrzany silnik i mam jeżdzić kilka km po parkingu??
----------------------------------------------------------
Toyota Prius Plug-In Hybrid 1,8 HSD Aspiration 2013

Offline chriskalisz

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #189 dnia: 19-09-2019, 07:27:13 »
Witajcie chłopaki. Dzisiaj zrobiłem po tygodniu od zakupu test baterii. Po przejechaniu 70 km doładowałem ją na maxa, test zaczynałem od świateł i innych śmieci które zuzywaja prąd a po 2-3 minutach przejechałem 1,5 km na EV.
poniżej wyniki.

Wysokie napięcie akumulatora

Pamiętaj, aby postępować zgodnie z wytycznymiHV Checkjak określono na oficjalnej stronie internetowej.

Note: Statistics from this paragraph are limited to the HV Check time span, not the whole trip

HV akumulator
Liczba bloków    14
Liczba przykładów    1251
Średni czas próby    0.37
Godzina startu    19/09/2019 06:54:23
Godzina zakończenia    19/09/2019 07:02:05
Trwanie    7:41
Zablokuj wartości
14 15 16 17 30 50 70 90 06:54:23 06:55:15 06:56:06 06:56:57 06:57:49 06:58:40 06:59:31 07:00:23 07:01:14 07:02:05 Czas V SOC % Block 1 Block 2 Block 3 Block 4 Block 5 Block 6 Block 7 Block 8 Block 9 Block 10 Block 11 Block 12 Block 13 Block 14 SOC

Wartość napięcia każdego bloku baterii.
Blok zachowujący się inaczej od innych może wskazywać na zdegradowany element.

Delta napięcia
14 15 16 17 0 1 2 3 06:54:23 06:55:15 06:56:06 06:56:57 06:57:49 06:58:40 06:59:31 07:00:23 07:01:14 07:02:05 Czas V Delta Max Średnia Min Delta

Definiuje się wartości napięcia minimalnego, maksymalnego i średniego.
Średnia wartość powinna być w połowie drogi między minimalną a maksymalną; odchylenie o jedną wartość może wskazywać na niezrównoważoną baterię.
Napięcie delta między najwyższym i najniższym blokiem jest również naniesione na dół wykresu.

Blokuje statystyki
Zablokowane    Min    Max    % Czas @ Min. V    Średnie Bias    Max. Bias    Średnia Delta Lokalna
1    14.21    16.89    0.16    0.10    0.22    0.06
2    14.23    16.96    0.00    0.06    0.20    0.08
3    14.22    16.87    0.40    0.11    0.24    0.09
4    14.23    16.93    0.00    0.07    0.18    0.10
5    14.35    16.88    0.00    0.03    0.19    0.14
6    14.22    16.93    0.00    0.10    0.19    0.10
7    14.23    16.89    0.24    0.09    0.21    0.05
8    14.25    16.91    0.00    0.07    0.16    0.08
9    14.25    16.97    0.00    0.03    0.17    0.07
10    14.23    16.97    0.00    0.06    0.20    0.07
11    14.24    16.88    0.16    0.10    0.22    0.07
12    14.21    16.94    0.08    0.08    0.21    0.05
13    14.18    16.90    0.80    0.10    0.24    0.05
14    14.18    16.95    0.56    0.09    0.24    0.04

Statystyka dla każdego bloku baterii.
Min. minimalna obserwowana wartość.
Max: maksymalna obserwowana wartość.
% Czas @ Min. V: procentowa wartość procentowa danego bloku była najniższa z baterii; wysokie wartości mogą wskazywać na słaby blok.
Różnica od najwyższego bloku.
Lokalna Delta: ile blok różni się od bezpośrednich sąsiadów.

Globalne statystyki
Minimalne zaobserwowane napięcie akumulatora    199 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie akumulatora    237 V
Minimalne zaobserwowane napięcie bloku    14.18 V
Maksymalne zaobserwowane napięcie bloku    16.97 V
Maksymalna Delta    0.24 V
Średnia Delta    0.13 V
Minimalny obserwowany prąd    -32.00 A
Maksymalny obserwowany prąd    62.00 A
Minimalne zaobserwowane SOC    58.4%
Maksymalne zaobserwowane SOC    79.6%
Delta SOC    21.2%
Energia    165mAh
Szacowana przepustowość    4.68Ah
Uwaga    Mała dokładność: powtórz badanie z co najmniej 10% bezspoinowym rozładowaniem SOC

Progi Delta
Próg    Kolejne próbki
0.2    2
0.45    0
0.7    0
0.95    0
1.2    0
« Ostatnia zmiana: 19-09-2019, 12:45:41 wysłana przez fazibazi »
chris

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 197
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #190 dnia: 23-09-2019, 14:05:10 »
Szacowana przepustowość, to np. źle przetłumaczone, bo powinna być pojemność. U mnie 5,05Ah grudzień 2007, 176 tys. Km, oglądałem 2006 przebieg 213 od pierwszego właściciela tylko bardzo zapuszczony to było 3,48Ah. Oryginalnie ma chyba 6Ah.
Wiem, że to akurat temat głównie o Priusie, ale w dziale Aurisa nie ma chyba identycznego tematu.
Dlatego zapytam, czy Auris II też ma oryginalnie 6 Ah (sprzed faceliftingu, wersja kombi)?
I jeszcze jedno, bo są różne zalecenia co do przeprowadzenia testu:
a) zakończyć test dopiero po włączeniu i wyłączeniu się ICE
b) zakończyć test zaraz po włączeniu się ICE
c) zakończyć test tuz przed włączeniem się ICE
Które podejście wydaje się najwłaściwsze? Dodam, że instrukcja HA podaje chyba wersję a).
« Ostatnia zmiana: 23-09-2019, 14:16:53 wysłana przez Robinson »

Offline Robinson

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 197
Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #191 dnia: 23-09-2019, 21:21:12 »
Co sądzicie o moich wynikach. Auto z 2015r. z przebiegiem ponad 160 tys. km.
Test był wykonany wg powyższej opcji a), czyli czekając na włączenie się ICE, a następnie na wyłączenie się.
Jeśli trzeba, to wkrótce wykonam podobny test i postaram się go zakończyć tuż przed włączeniem się ICE.
Czy powinna mnie martwić ta niska pojemność 3,56 Ah?









« Ostatnia zmiana: 23-09-2019, 21:23:35 wysłana przez Robinson »

Toyota Klub

Odp: Test baterii trakcyjnej, wyniki, diagnoza
« Odpowiedź #191 dnia: 23-09-2019, 21:21:12 »