Autor Wątek: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa  (Przeczytany 81105 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #165 dnia: 13-05-2018, 01:18:26 »
Nie ma innego zabezpieczenia niz ac. Kazdy samochód da sie ukrasc. Co najwyzej jak bedzie za latwo/tanio to jakies leszczyki dla zabawy beda to robić. Prosa zadne zabezpieczenie nie zatrzyma.
Coś na poparcie tej tezy?  Policja zwykle twierdzi, że jak złodziej nie jest w stanie uruchomić auta w ciągu kilkudziesięciu sekund to idzie poszukać innego.  Auta klasy kompakt kradnie się wyłącznie na części, więc to czy tamto nie robi różnicy.  Ogromna większość aut ma wyłącznie zabezpieczenia fabryczne, które nie ulegają zmianom przez lata.   Złodzieje nie muszą się specjalnie wysilać a biznes kurczy się z roku na rok bo ze względu na ogromną liczbę legalnie dostępnych aut i części do nich robi się coraz mniej dochodowy. W 2017 roku kupiono nowych i sprowadzono ok. 1,5 mln aut a ukradziono 10240.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #166 dnia: 14-05-2018, 18:08:56 »
Nie trzeba popierać tej tezy skoro nawet prawdziwi fachowcy od zabezpieczeń indywidualnych twierdzą że każdy samochód da się ukraść. Juz pomijam gdybanie o wyciaganych komputerach i tak dalej bo to chore przed wejściem do auta rozbrajac, wpisywać piny, podpinac kable itp. Będą chcieli to z laweta przyjadą i zabiorą

Offline rumpelst

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 10
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #167 dnia: 26-05-2018, 02:45:21 »
     Dopiszę się do wątku. Grzebiąc w ustawienicha swojego samochodu zauważyłem opcję wyłączenia inteligentnego kluczyka. Zdziwiłem się nieco bo mój model nie posiada bezkluczykowego otwierania drzwi Po wyłączeniu samochodu okazało się, że nie jestem w stanie uruchomić ponownie układu napędowego lub choćby komputera samochodu, musiałem przyłożyć kluczyk odpowiednią stroną do przycisku uruchamiania. Czy ktoś orientuje się jakiego rodzaju to jest kontakt i czy odpalanie samochodu w ten sposób i pozostawienie opcji inteligentny kluczyk wyłączonej w samochodzie nie czyni go bezpieczniejszym ?.

Offline Stivo

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 2890
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #168 dnia: 26-05-2018, 20:29:23 »
Przeczytaj w instrukcji do czego to jest.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #169 dnia: 16-07-2018, 22:41:30 »
Zapytam jeszcze tutaj, bo może ktoś mi szybciej odpowie. Czytałem instrukcji (sic!) i udało mi się włączyć tryb serwisowy (więc mogę oddać auto do mechanika bez karty proxy, ale teraz nie umiem włączyć alarmu (czyli wyłączyć tryb serwisowy). W instrukcji napisal odblokuj i zablokuj auto głównym pilotem ale to nic nie daje. Alarm Cobra jest wyłączony :/ Jak wyjść z tego trybu serwisowego?

« Ostatnia zmiana: 16-07-2018, 22:59:59 wysłana przez mariuszs »

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #170 dnia: 17-07-2018, 07:16:15 »
Ale po co ten tryb serwisowy w tym przypadku? 

W kwestii instrukcji dzwoń do Sepromo. Oni tam wszystko wiedzą o Cobrze w przeciwieństwie do ASO.
« Ostatnia zmiana: 17-07-2018, 07:21:13 wysłana przez Zbig »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #171 dnia: 17-07-2018, 08:42:30 »
Ale po co ten tryb serwisowy w tym przypadku? 

W kwestii instrukcji dzwoń do Sepromo. Oni tam wszystko wiedzą o Cobrze w przeciwieństwie do ASO.

No po to, aby oddać  auto do mechanika bez karty proxy którą mógłby skopiować.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #172 dnia: 17-07-2018, 14:31:50 »
Ale po co ten tryb serwisowy w tym przypadku? 

W kwestii instrukcji dzwoń do Sepromo. Oni tam wszystko wiedzą o Cobrze w przeciwieństwie do ASO.

No po to, aby oddać  auto do mechanika bez karty proxy którą mógłby skopiować.
To chyba jest dość trudne technicznie.  Tryb serwisowy moim zdaniem ma sens gdy nie chcemy ujawnić gdzie jest transponder lub przełącznik alarmu lub immobilizera.

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #173 dnia: 17-07-2018, 15:23:19 »
Ale po co ten tryb serwisowy w tym przypadku? 

W kwestii instrukcji dzwoń do Sepromo. Oni tam wszystko wiedzą o Cobrze w przeciwieństwie do ASO.

No po to, aby oddać  auto do mechanika bez karty proxy którą mógłby skopiować.
To chyba jest dość trudne technicznie.  Tryb serwisowy moim zdaniem ma sens gdy nie chcemy ujawnić gdzie jest transponder lub przełącznik alarmu lub immobilizera.

Tylko ciągle mówimy tutaj o alarmie fabrycznym, który montowała Toyota, który ma w cenniku i który ma opcję tryb serwisowy, służący do tego aby nie oddawać auta razem z kartą Proxy którą można skopiować.

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #174 dnia: 17-07-2018, 16:25:56 »
W instrukcji napisal odblokuj i zablokuj auto głównym pilotem ale to nic nie daje. Alarm Cobra jest wyłączony :/ Jak wyjść z tego trybu serwisowego?
A próbowałeś to zrobić przyciskiem na karcie PROXY?

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #175 dnia: 17-07-2018, 16:34:54 »
Tylko ciągle mówimy tutaj o alarmie fabrycznym, który montowała Toyota, który ma w cenniku i który ma opcję tryb serwisowy, służący do tego aby nie oddawać auta razem z kartą Proxy którą można skopiować.
Cobra AT nie jest alarmem fabrycznym.  Jest instalowana w Autoryzowanej Stacji Dealerskiej za dopłatą, co jest zaznaczone w cenniku.  Funkcja trybu serwisowego działa tak samo w wersji z kartą PROXY i bez.  Fabrycznie montowany jest tylko immobilizer. 

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #176 dnia: 17-07-2018, 16:55:20 »
W instrukcji napisal odblokuj i zablokuj auto głównym pilotem ale to nic nie daje. Alarm Cobra jest wyłączony :/ Jak wyjść z tego trybu serwisowego?
A próbowałeś to zrobić przyciskiem na karcie PROXY?
Tak, zaczeła wyć i się załączył alarm, ale przy drugim podejściu już mi się nie udało. Z tego wnoszę że wszyscy oddajecie w serwisie kluczyki i kartę proxy?

Offline Zbig

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3210
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #177 dnia: 17-07-2018, 17:26:35 »
Z tego wnoszę że wszyscy oddajecie w serwisie kluczyki i kartę proxy?
Ja oddaję.  Jak rozumiem z opisu trybu serwisowego po jego uruchomieniu nic nie trzeba oddawać bo auto można 10-krotnie uruchomić tylko wciskając przycisk rozruchu?

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #178 dnia: 17-07-2018, 18:30:38 »
Z tego wnoszę że wszyscy oddajecie w serwisie kluczyki i kartę proxy?
Ja oddaję.  Jak rozumiem z opisu trybu serwisowego po jego uruchomieniu nic nie trzeba oddawać bo auto można 10-krotnie uruchomić tylko wciskając przycisk rozruchu?
Też tak to rozumiem, ale ja się nad tym głębiej zastanowiłem, to zablokowanie auta pilotem powinno wyłączyć ten tryb. Więc trzeba by to odblokować w momencie przekazania auta do ręki osobie która pracuje w serwisie, co jest trochę mało wygodne. Normalnie to bym włączył ten tryb i zaniósł kluczyki do serwisu... I sądziłem że kluczykami dalej można blokować i otwierać auto, a karta proxy jest zbędne. Teraz to już nie wiem jak to działa...
« Ostatnia zmiana: 17-07-2018, 18:35:21 wysłana przez mariuszs »

Offline mariuszs

  • Toyot Chodzacy
  • ***
  • Wiadomości: 1352
Odp: Częste kradzieże Auris'ów - Warszawa
« Odpowiedź #179 dnia: 17-07-2018, 18:44:26 »
No i w instrukcji jednak wyraźnie piszą że służy to do "obsługi serwisowej auta" i pozwala na nie zostawienie karty kierowcy i kodów PIN (to tylko w polskim tłumaczniu akurat ;)). Czyli zakładał bym że zostawia się kluczyki, auto można zablokować ale alarm COBRY nie jest aktywny, auto można otworzyć i uruchomić zapłon bez PINu i karty PROXY.

« Ostatnia zmiana: 17-07-2018, 18:49:24 wysłana przez mariuszs »


 

Beesafe.pl