Także auto zajechało o własnych siłach do warsztatu zajmującego się automatami. Skrzynia została wyciągnięta bez demontażu silnika.... (co miało być nie możliwe). Wymieniono konwerter flirt oleju + olej, sprawdzono wszystkie zawory, jak i ogólny stan skrzyni (skoro była już rozebrana - to wymiana tarcz poszła jeszcze). Całość zamknęła się kwotą 2150zł. Adres warsztatu na PW jak ktoś będzie potrzebował. Gwarancja na konwerter 3 lata - na cała skrzynie 6 m-c . Polecam
Dopadło i mnie.
Zaczęło się od P0500 - błąd czujnika prędkości. Objaw - auto co pewien czas jakby traciło zasilanie - czarna deska, a po chwili wszystko rozświetlało się na nowo. Poza tym tempomat delikatnie wariował. Nasiliło się na ukraińskich dziurawych drogach - zlekceważyłem.
Teraz ciąg dalszy - żona pojechała do koleżanki i wróciła już na jednym biegu. Zgaduję że trójka.
Z kolei wsteczny wchodzi z dużym opóźnieniem (kilka sekund) i ze sporym szarpnięciem.
Do przodu zapina jakby dwa razy - czuć dwa niewielkie szarpnięcia.
Po ponownym uruchomieniu ciepłego auta wszystko wróciło do normy.
Auto wypluwa błędy: P0500, P0748, P0778, P0793, P0798, P2716, P2759, P2770, P2810.
U660E DIAGNOSTIC TROUBLE CODE (DTC) IDENTIFICATION
DTC Description
P0500 Vehicle Speed Sensor "A"
P0560 System Voltage
P0617 Starter Relay Circuit High
P0705 Transmission Range Sensor Circuit Malfunction (PRNDL Input)
P0710 Transmission Fluid Temperature Sensor "A" Circuit
P0711 Transmission Fluid Temperature Sensor "A" Performance
P0712 Transmission Fluid Temperature Sensor "A" Circuit Low Input
P0713 Transmission Fluid Temperature Sensor "A" Circuit High Input
P0715 Input / Turbine Speed Sensor Circuit Malfunction
P0717 Input Speed Sensor Circuit No Signal
P0724 Brake Switch "B" Circuit High
P0741 Torque Converter Clutch Solenoid Performance (Shift Solenoid Valve SL)
P0746 Pressure Control Solenoid "A" Performance (Shift Solenoid Valve SL1)
P0748 Pressure Control Solenoid "A" Electrical (Shift Solenoid Valve SL1)
P0776 Pressure Control Solenoid "B" Performance (Shift Solenoid Valve SL2)
P0778 Pressure Control Solenoid "B" Electrical (Shift Solenoid Valve SL2)
P0791 Intermediate Shaft Speed Sensor "A" Circuit
P0793 Intermediate Shaft Speed Sensor "A"
P0796 Pressure Control Solenoid "C" Performance (Shift Solenoid Valve SL3)
P0798 Pressure Control Solenoid "C" Electrical (Shift Solenoid Valve SL3)
P0872 Transmission Fluid Pressure Switch No.1 Circuit Low
P0873 Transmission Fluid Pressure Switch No.1 Circuit High
P0877 Transmission Fluid Pressure Switch No.2 Circuit Low
P0878 Transmission Fluid Pressure Switch No.2 Circuit High
P0989 Transmission Fluid Pressure Switch No.3 Circuit Low
P0990 Transmission Fluid Pressure Switch No.3 Circuit High
P2714 Pressure Control Solenoid "D" Performance (Shift Solenoid Valve SLT)
P2716 Pressure Control Solenoid "D" Electrical (Shift Solenoid Valve SLT)
P2757 Torque Converter Clutch Pressure Control Solenoid Performance (Shift Solenoid Valve SLU)
P2759 Torque Converter Clutch Pressure Control Solenoid Control Circuit Electrical (Shift Solenoid Valve SLU)
P2769 Short in Torque Converter Clutch Solenoid Circuit (Shift Solenoid Valve SL)
P2808 Pressure Control Solenoid "G" Performance or Stuck OFF (Shift Solenoid Valve SL4)
P2770 Open in Torque Converter Clutch Solenoid Circuit (Shift Solenoid Valve SL)
P2810 Pressure Control Solenoid "G" Electrical (Shift Solenoid Valve SL4)
U0100 Lost Communication with ECM/PCM "A"
Po kilku razach zauważam że nie ma reguły czy auto ciepłe, czy zimne - co pewien czas jeździ normalnie.
Wydaje się że nie jest to mechaniczne uszkodzenie skoro bywa normalnie. Olej zmieniany kilka tysięcy wcześniej, auto ma około 150kkm.
Zacząłem od dolewki oleju, wszak nie ma tu normalnego bagnetu - bez zmian.
Jakieś pomysły? Znacie znachora który mógłby do tego zajrzeć? Na pewno czujnik prędkości - łudzę się że to główna, a może jedyna przyczyna.
Iko dasz namiar na swój warsztat?