Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V  (Przeczytany 3558 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RafalWawa

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 164
  • C-HR HSD Prestige Prime 2016/ Volvo XC60 Summum D5
Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« dnia: 27-05-2017, 21:12:52 »
Dziś o mało co nie doprowadziłem do awarii... sprzątałem wnętrze chr-a, przy okazji coś też dłubałem ogólnie na podwórku,  a w aucie włączyłęm muzykę ( nie pamiętam czy w trybie akcesoria czy pełnej gotowości). No i tak po około godzinie ..dup muzyka zgasła, a na wyświetlaczu choinka kontrolek, i komunikaty o niedostęnosci różnych systemów  :shock:. Skojarzyłem to od razu z aku, wyłączyłem zapłon, wcisnąłem hamulec i włączyłem zapłon - a tu błyskanie kontrolek, komunikaty o niemożliwości jazdy ( tak jak to się dzieje w innych autach gdy zgaśnie aku) i ...dwa solidne "kopniaki" pedału hamulca w moją stopę (aż mi nogę odrzuciło..).. Wyłączyłęm, ponowna próba włączenia i to samo ;( Trochę spanikowałem i zadzwoniłem do aso czy można wyciągną aku i normalnie naładować bez potrzeby odczyniania jakichś czarów potem z autem.. Musiałem poczekać aż oddzwoni ktoś "kto się zna", co zajeło ze 20 min.. po ok 15 min spróbowałem ponownie właczyć zapłon i ..o dziwo wzysto zskoczyło, na ekranie napis ready, więc jak stałem tak ruszyłęm w jazdę - zrobiłęm ok 10km starając się utrzymywać przy pracy silnik spalinowy (co w terenie zabudowanym nie jest takie proste).. już wszystko działało. W międzyczasie zadzwonił gostek z aso, potwierdził że mogę bezpiecznie wyciągnąć aku i go normalnie naładować prostownikiem (może się komuś przydać takie info), niestety nie był w stanie mi powiedzieć w jaki sposób odbywa się standardowe łądowanie akumulatora 12v ( bo przeież nie ma alternatora) - powiedział tylko że przez przetwornicę prądu, ale nie był w stanie powiedzieć czy to mogło sie samo naładować z aku trakcyjnego, oraz czy muszę mieć załączony silnik spalinowy by ładował sie 12v akumulator..
W normalnym samochodzie aku samo się nie naładuje (bez odpalenia silnika) - a jak to jest w hybrydzie? możliwe że przetwornica sama nałądowała 12v aku nawet w unieruchomionym aucie?
Ktoś wie w jakich okolicznościach ładuje sie 12V akumulator w c-hr?

A dla wszystkich przestroga.. ten akumulator nie jest za duży, a JBL troche prądu ciągnie... uważajcie  :-)

Offline madlew

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 109
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #1 dnia: 27-05-2017, 23:41:17 »
przy odbiorze auta dostalem informacje, ze trzeba uwazac z wlaczonym systemem multimedialnym na postoju - ze chyba powinien byc tryb 'ready' aktywny(?) ale niestety nie pamietam tego dokladnie :/
raz tez jak kilkanascie minut stalem i kombinowalem z mirror link przy wylaczonym silniku to mi sie pokazal napis, ze system zostanie wylaczony w celu oszczedzania energii - zdziwilem sie bo to bylo na pewno krocej niz pol godz

pewnie znowu sie klania to, ze nie przeczytalem jeszcze instrukcji.. ale pytanie: jak dokladnie powinno sie uruchamiac system multimedialny na postoju w hybrydzie? czy jest ok, jak sie nacisnie 'start' (bez startowania silnika), a moze powinno sie silnik wystartowac (by uklad korzystal z baterii?) i wylaczyc swiatla, a moze lepiej tego w ogole nie robic bo ryzyko rozladowania akumulatora jest za duze?

Offline ciapus4

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 243
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR 1.2 PRIME Dynamic + LED/TECH/JBL Nebula Blue
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #2 dnia: 12-06-2017, 20:39:11 »
W moim przypadku, jak sobie dowale muze na prawie fula to po jakimś czasie system sam się wyłącza i krzyczy, "w celu oszczędności energji coś tam coś tam" i muza OFF..... :cheesy:

Offline arturp

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 333
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #3 dnia: 12-06-2017, 23:34:54 »
Akumulator sie laduje jak jest READY czy chodzi silnik czy nie.

A ladowac prostownikiem mozna nawet nie odlaczajac akumulatora jesli to prostownik taki troche inteligentny i nie przekracza 14,5V w czasie ladowania.

Prad ladowania nie powinien byc wiekszy niz 3,5A lub 4A. To jest normalnie dokladnie napisane w instrukcji obslugi auta.
Lexus IS 300h Executive - 01/2014 - 137000km | Lexus CT 200h Executive - 05/2015 - 98000km | Yaris II 1.33 - 05/2011 - 93000km

Offline fazibazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1876
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #4 dnia: 26-11-2018, 20:33:27 »
Pytania do użytkowników C-HR HSD:
Czy aku 12v macie AGM czy zwykły kwasiak ? Pytam bo znalazłem takie coś i nie wyglada to na AGM:

https://allegro.pl/akumulator-toyota-ch-r-chr-1-8-hybryda-hybrid-i7676167526.html

Gdzie jest umiejscowiony, w kabinie czy pod maską?
Sprawdzał ktoś jakie jest max V na klemach podczas "ready" = jakim napięciem jest ładowany?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline Emigracja

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 67
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #5 dnia: 27-11-2018, 13:06:02 »
Akumulator jest taki jak pokazałeś na allegro. Znajduje się pod maską silnika z prawej strony (stojąc przodem do samochodu)
jest słaby po 1,5 godziny słuchania radia i były włączone światła postojowe samochodu nie dało się uruchomić. 

Offline Marcin_RAMZES

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 182
  • Płeć: Mężczyzna
  • C-HR Dynamic Hybrid + LED/TECH/VIP, biała perła
    • blog o mojej C-HR
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #6 dnia: 27-11-2018, 13:12:02 »
Gdzieś tu na forum kilka miesięcy temu widziałem wpisy, mogące zaradzić na opisywane tu problemy - chodzi o to, że da się kupić specjalne powerbanki, z których w razie takiego problemu można odpalić cały system. Warto zakupić i wozić w schowku.
Sam jeszcze takowego nie kupiłem, ale polecam :)
Zainteresowani niech sobie poszukają wątku.

Offline fazibazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1876
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #7 dnia: 27-11-2018, 13:39:58 »
Ok ktoś zna pozostałe pytania? To chyba nie jest AGM? I jakie napięcie macie podczas jazdy?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline P@rsival

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 46
  • Płeć: Mężczyzna
  • Toyota C-HR Hybrid Prestige+LED+JBL+inne
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #8 dnia: 27-11-2018, 14:43:01 »
Ja aku rozładowałem w salonie, jak odbierałem auto - smiesznie, bo prezentacja całego systemu, swiateł (dzienne działaja zawsze), itp. rzeczy rozladowała calkowicie aku, co przy odbiorze nie jest dobrą reklamą auta.
Wówczas ASO podstawiło zwykly prostownik, chwile aku sie podladowal i z tym prostownikiem silnik zostal odpalony.
Teraz chyba w LIDLu jest prostownik ze starterem w jednym za 199 zł - nawet dobra opcja.

http://www.hiperpromo.pl/promocja_lidl-ultimate_speed_prostownik_6v12v-8554717.html
Toyota C-HR Hybrid Prestige+LED+JBL+inne

Offline sanchez

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 242
  • C-HR 1.8 hybrid C-HIC + pp
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #9 dnia: 28-11-2018, 09:17:44 »
Ok ktoś zna pozostałe pytania? To chyba nie jest AGM? I jakie napięcie macie podczas jazdy?
Oczywiście, że nie AGM.

Offline Ma-corolla

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 433
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #10 dnia: 28-11-2018, 09:26:21 »
I jakie napięcie macie podczas jazdy?
jesli silnik ON to podejrzewam ze 14.4V -- 13.6V kiedy silnik ON kiedy bateria daje to nie wiem pewnie 12.7V

Offline fazibazi

  • Toyot Zmotoryzowany
  • ****
  • Wiadomości: 1876
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #11 dnia: 28-11-2018, 14:53:56 »
Oczywiście, że nie AGM.

Dzięki

podejrzewam ze

A mógłbyś bez podejrzewania? Pytam konkretnie bo w hybrydach (Prius, Auris) jest 14,8-15 i aku AGM a tu jak widać zmiana ale czy na pewno?
AURIS I 2011 HSD LPG - ecowarrior
Webasto TTE z GSM, VIOFO A119, iCar pro do HA i takie tam..

Offline dibo75

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 155
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #12 dnia: 28-11-2018, 17:15:11 »
Podpinam benzynke pod temat
Od początku kupna auta w salonie aku dziwnie się zachowywał,resetował średnie spalanie i gasły wszystkie kontrolki przy rozruchu,w lato sytuacja nie miała miejsca,wg. ASO akumulator sprawny,doładowali bo stwierdzili że niedoładowany nic nie dało(przed podjechaniem do serwisu sprawdziłem sam-naladowany full)dodam,że auto przez dwa lata czy zima czy lato odpala po przekręceniu kluczyka od tzw. strzała nigdy nawet nie zachełał
Filmik dla przykładu
https://youtu.be/w_Afl8JVZjs

Offline mummy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #13 dnia: 03-12-2018, 00:12:33 »


... W międzyczasie zadzwonił gostek z aso, potwierdził że mogę bezpiecznie wyciągnąć aku i go normalnie naładować prostownikiem (może się komuś przydać takie info), niestety nie był w stanie mi powiedzieć w jaki sposób odbywa się standardowe łądowanie akumulatora 12v ( bo przeież nie ma alternatora) - powiedział tylko że przez przetwornicę prądu, ale nie był w stanie powiedzieć czy to mogło sie samo naładować z aku trakcyjnego, oraz czy muszę mieć załączony silnik spalinowy by ładował sie 12v akumulator..
...



Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Offline mummy

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 82
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #14 dnia: 03-12-2018, 00:20:51 »


... W międzyczasie zadzwonił gostek z aso, potwierdził że mogę bezpiecznie wyciągnąć aku i go normalnie naładować prostownikiem (może się komuś przydać takie info), niestety nie był w stanie mi powiedzieć w jaki sposób odbywa się standardowe łądowanie akumulatora 12v ( bo przeież nie ma alternatora) - powiedział tylko że przez przetwornicę prądu, ale nie był w stanie powiedzieć czy to mogło sie samo naładować z aku trakcyjnego, oraz czy muszę mieć załączony silnik spalinowy by ładował sie 12v akumulator..
...


Proponuję zmienić ASO. Gostek nie ma pojęcia jak działa flagowy produkt jego marki (HSD).
Przetwornica zamienia napięcie stałe z akumulatora trakcyjnego na napięcie stałe akumulatora 12v. Odpowiednie aby go naładować. Nie ma tu potrzeby uruchamiać silnika spalinowego. No chyba że skończy się akumulator trakcyjny.

Zobacz jakie masz napięcie na włączonym READY. W zestawie multimedialnym dotknij media i trzymaj i włącz światła trzy razy pod rząd. Przejdziesz do ukrytego menu. Jedna z opcji tam podaje napięcia na akumulatorze 12V. Aby wyjść z tego menu wyłącz samochód i włącz ponownie.


Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka


Toyota Klub

Odp: Prawie awaria - rozładowanie akumulatora 12V
« Odpowiedź #14 dnia: 03-12-2018, 00:20:51 »