Częsci samochodowe w iParts.pl

Autor Wątek: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8  (Przeczytany 9222 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 391
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #15 dnia: 23-07-2017, 09:00:09 »
Moim skromnym zdaniem stosowanie tzw. płukanek ma sens jeśli problem z braniem oleju jeszcze się nie nasilił. Najlepszym rozwiązaniem było by stosowanie płukanek od nowości w silnikach z wadą olejową.
Kolego Maniuni a wyżej piszesz, że jak kupiłeś auto to silnik nie brał oleju. Może trzeba rozwinąć ten wątek. Na jakim oleju auto jeździło? Co ile km zmiany?
Z tego co widzę (niewyraźne trochę) to koledze Doraiba mechanik zalał po remoncie olej Mobil 1 5W50. Dlaczego???? Znowu za jakiś czas, może następnemu właścicielowi, mają się zapiekać pierścienie?
Będę bronił chemii, bo dzięki niej przestał brać olej silnik 1,6 8V benzyna VW. Kosztowało to 300-400zł a nie kilka tysięcy.
A kolega mechu dobrze radzi, żeby lać dobry 5W30...
« Ostatnia zmiana: 23-07-2017, 09:02:56 wysłana przez JanB »

Offline Maniuni

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #16 dnia: 23-07-2017, 10:45:52 »
Kolego JanB gdybym miał wtedy wiedzę taką jak teraz NA PEWNO co wymianę stosował bym płukanki , ale przecież nie bierze się lekarstwa jak nie wiadomo czy pacjent jest chory. Moja Tośka jeździła przed remontem na Castrolu 5w30 , na takim jeździła 7lat ( wymiana co 10 tys/km). Kupiłam ją z przebiegiem ok. 150tys/km i przejechałem ok 80 tys/km jak zaczęła leciutko pobierać olej. Wszyscy znawcy tematu twierdzą że wada olejowa ujawnia się w zależności od zalanego oleju (im gorszy ty szybciej) i rodzaju tras (w mieście później) między 150-250 tys/km. Ja zapewne trochę sam "pomogłem" montując LPG (trochę wyższa temperatura spalania).Mogłem co prawda lać olej i dalej jeździć.  Nikogo nie namawiam na kosztowny remont ja po prostu uznałem że dolewanie kolejnego litra oleju jest niepotrzebnym wydawanie pieniędzy  Moim zdanie wydawanie pieniędzy na płukanki jest bez sensu bo nie usuną one całkowicie problemu w przypadku Toyoty.  W VW 1.6 8V nie występuje taka przypadłość jak w Toyocie więc porównanie jest bez sensu. Podaj konkretny przykład człowieka któremu po płukance w TOYOCIE silnik przestał brać całkowicie olej ! ! !  Poza tym płukanka w silniku gdzie  jest już sporo nagaru może grozić oderwaniem kawałka nagaru i dostanie się między tłok a cylinder i porysuje gładź. Dlaczego mechanik zalał koledze po remoncie olej Mobil 1 5W50? A skąd ja mam to wiedzieć ? Zapytaj mechanika ! Co do oleju to wiadomo ogólnie że zalecany olej to 5W30 tylko dobrej firmy. A co do  kolegi mechu to bardzo ceny podniósł . Za swój remont u niego zapłaciłbym 1.5-2 tys/zł więcej. Dzwoniłem , pytałem , przeglądałem faktury wystawiane innym za takie same remonty. Myślę że zaspokoiłem Twoją ciekawość . A co do chemii której tak bronisz to wszystko jest dla ludzi tylko trzeba robić to z głową i nie wierzyć do końca reklamom.
« Ostatnia zmiana: 23-07-2017, 10:57:40 wysłana przez Maniuni »
Na drodze myśl , za innych również ! ! !

Offline JanB

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 391
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #17 dnia: 23-07-2017, 12:55:18 »
Ależ niech Maniuni nie odnosi moich uwag tak osobiście do siebie. Mnie chodziło tylko, aby nie skreślać działania chemii w silnikach z wieloletnim nagarem i szlamem. Nie od dziś wiadomo, że Twój silnik miał wadę fabryczną i, że olej na C szlamił w silnikach w konsekwencji tworzyły się twarde nagary i zapiekały pierścienie, co skutkowało nadmierną konsumpcją oleju.
Inna sprawa to zwrócenie uwagi na to co koledze Doraiba zalano do silnika. Myślę, że to tylko na tzw. dotarcie, a potem już porządny 5W30. Jaki? Wybór jest spory.
Tak więc absolutnie nie krytykuję Twojego działania, jednak moje doświadczenia z chemią do silnika są inne. A chyba po to jest forum, aby wymieniać się doświadczeniami i dyskutować.

Offline AJRO VVTI

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #18 dnia: 23-07-2017, 16:41:56 »
Do kolegi JanB W pełni popieram i zapraszam wszystkich dotkniętych tym problemem do podzielenia się opiniami przed i po uporaniu się z tą przypadłością. Fakt jest taki, że rozebrania silnika nic nie zastąpi

Offline AJRO VVTI

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #19 dnia: 08-10-2017, 15:32:36 »
Witam ponownie. Niestety otwarcia silnika nie uniknąłem. Po rozebraniu okazało się: ogólny mega nagar, zapieczone pierścienie olejowe, uszczelniacze zaworowe do wymiany, zawory wydechowe do wymiany (wżery) a przy okazji powiększyłem otwory olejowe na tłokach. Jestem w trakcie operacji na otwartym sercu więc po zakończeniu zamierzam zalać go olejem 5W40 i po przejechaniu 2 tys km znów zmiana na świeży. Koszty nie powinny przyprawić mnie o zawrót głowy ale szkoda, że w ogóle trzeba  robić takie rzeczy aby spokojnie jeździć. Pozdrawiam czających się na zabieg i tych już po 

Offline Maniuni

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 139
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #20 dnia: 08-10-2017, 21:08:38 »
Kolego AJRO VVTI jeśli mogę coś sugerować to nie lej oleju 5W40 . Dobry 5W30  da rade . Ja teraz jeżdżę na motulu 5w30  , od wymiany do wymiany Tośka siorbnęła  ok 0.5-07l/10 tys/km wiec myślę że spoko. Teraz po wymianie oleju przejechałem ponad 5tys/km i na miarce ubyło może 2-3 mm więc tendencja spadkowy. Rzuć okiem na tą stronę z olejami zalecanymi do Toyoty http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=13043 . Powodzenia i daj znać jak będzie silnik śmigać po operacji
Na drodze myśl , za innych również ! ! !

Offline szczurek326

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 5
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #21 dnia: 10-10-2017, 14:29:37 »
Witam, kolego AJRO VVTi napisz jaki był koszt całej operacji :)

Offline Doraiba

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla Verso 1.8 05' & CZ350 86'
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #22 dnia: 11-10-2017, 10:44:58 »
Witam ponownie :)

Z tego co widzę (niewyraźne trochę) to koledze Doraiba mechanik zalał po remoncie olej Mobil 1 5W50. Dlaczego???? Znowu za jakiś czas, może następnemu właścicielowi, mają się zapiekać pierścienie?

5W50 wlali mi właśnie na dotarcie, teraz zamierzam wymienić na przyzwoity 5W30. A pierścienie się nie zapieką, po to właśnie zostały zmodyfikowane te tłoki ;)
Jak dotąd od remontu zrobiłem jakieś 5000 km i wcale nie wziął oleju, więc jest nieźle.

Offline AJRO VVTI

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #23 dnia: 11-10-2017, 20:42:24 »
Kolego, do końca tygodnia mam wyjechać z warsztatu więc wtedy będą ostateczne podsumowania. Roboty nie podam bo część rzeczy robiłem sam tj.: czyszczenie z nagaru całości, rozebranie i złożenie głowicy, docieranie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Miałem czas to robiłem  <taniec>

Offline Doraiba

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Płeć: Mężczyzna
  • Corolla Verso 1.8 05' & CZ350 86'
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #24 dnia: 16-10-2017, 11:05:30 »
Widzę, że moje zdjęcia z początku tematu zupełnie wyleciały, więc wrzucę jeszcze raz. Może się jeszcze komuś przydadzą.
Tłoki przed
Tłoki po (1)
Tłoki po (2)
Głowica przed
Głowica po
No i rachunek.

Offline AJRO VVTI

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #25 dnia: 18-10-2017, 20:33:55 »
Pięknie to wygląda. Jak bym oglądał swój silnik po rozebraniu. Wygląda to zupełnie tak samo jak u mnie, przed i po

Offline tjsz

  • Toyot Pełzający
  • **
  • Wiadomości: 243
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #26 dnia: 19-10-2017, 10:43:58 »
Czy modyfikacja tłoków dotyczy tego elementu u podstawy samego tłoka? takie wycięcia w płaszczyźnie pod pierścieniami? czy coś jeszcze? - pytam z ciekawości.....
Pozdrawiam - TOmcio

Offline AJRO VVTI

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 53
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #27 dnia: 21-10-2017, 18:11:28 »
Kolego, modyfikacja tłoka polega na podcięciu płaszczyzny pod pierścieniem olejowym i wywierceniu dodatkowych otworów w przestrzeni pierścienia olejowego. Oryginalnie tłok ma 4 otwory a po modyfikacji jest ich 8. W tym wątku jest gdzieś link do dokumentu gdzie jest ładnie to wszystko opisane wraz z rysunkami

Offline mothra

  • Toyot Leżący
  • *
  • Wiadomości: 33
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #28 dnia: 22-10-2017, 16:39:19 »
Panowie pytanie do tych którzy są juz po remoncie: bierze wam znowu olej? Ja zrobiłem dwa lata temu, wywaliłem do warsztatu prawie 3,5 tys zł i znowu bierze. Warsztat podobno najlepszy i wiedza co robią. Przez pierwsze 20 tys km było bez ubytku, teraz zbliża się trzecia wymiana oleju na 30 tys przebiegu po remoncie i niestety na miarce 1/3 skali ubyła. Warte to w ogóle zachodu? Przeciez za 3 tys zł to ma się sporo oleju na dolewki :grin:

Offline mechu

  • Toyot Spamer
  • *****
  • Wiadomości: 3111
  • Płeć: Mężczyzna
    • Nawigacje Alarmy CB.
Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #29 dnia: 25-10-2017, 08:08:08 »
Pamietajcie też o zmianie bagnetu lub ręcznym przesunięciu miarki w górę.
Nie pamiętam dokladnie ale chyba powinno wejść o 0.8l więcej.

30 tys przebiegu po remoncie i niestety na miarce 1/3 skali ubyła.
1/3 miarki na ile?
Jeśli na 15kkm to bym się nie martwił.

Toyota Klub

Odp: Wymiana pierścieni Corolla Verso 2004r 1.8
« Odpowiedź #29 dnia: 25-10-2017, 08:08:08 »